verjaardag

24-03-2010 19:37 36 berichten
Komend weekend vier ik mijn verjaardag vanaf 13 a 14u, en de meeste blijven ook eten en blijven dan tot na de koffie.

Er komen ongeveer 35 mensen, waarvan dus 25 meeblijven eten en de andere komen alleen s middags of s avonds.

Meestal serveer ik 2x taart, 1x smiddags en 1x s avonds maar eigenlijk vind ik dat echt een beetje te gek worden, een gemiddelde taart kost toch 7 a 8 euro. En zelf maken vind ik ook veel gedoe, 1 of 2 taarten is niet erg om te maken maar een stuk of 6 wel.

Nu vroeg ik me af hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
?? Gewoon bij binnenkomst taart geven en na het eten als je weer koffie/thee drinkt en er komen weer nieuwe gasten geef jed eerst die en vraag je later aan de rest of ze nog willen

En op is op......................

Zou niet onnodig veel taart halen, straks zijn ze allemaal op dieet.
Wil je perse taart? Anders zou je ook aan soesjes en mini-tompouchen kunnen denken. Of misschien cake?

Misschien vind je het niets hoor, maar ik houd niet van taart, dus wat mij betreft zou bovenstaande ook prima zijn.
Ik zou gewoon voor één keer taart halen / maken en na de koffie lekkere bonbons neerzetten. Als er dan nog iemand 'nieuw' komt kun je alsnog taart aanbieden en als je overhebt waarschijnlijk ook wel, maar ik zou als gast toch geen twee keer taart willen op één verjaardag, laat staan dat ik het zou verwachten.
Dat zeg ik....
(zoals ik het beschrijf doet trouwens iedereen het waar ik de laatste jaren op een verjaardag ben geweest. De taart staat er wel in de keuken, maar eigenlijk neemt niemand twee keer)
Dat zeg ik....
Nou geen 2 keer taart iig
Ja op de verjaardagen waar ik kom krijg je meestal 2x taart, maar daar zijn ook maar 12 man aanwezig ofzo.

En de meeste vieren alleen s avonds hun verjaardag en niet een hele dag.

Weet ook niet als ze binnen komen om 14u of ze wel koffie willen, als iedereen zegt fris dan geef ik geen taart. Maar dalijk wil iedereen wel taart en dan zit ik dus met te weinig gebak of juist met teveel als ze alleen s avonds koffie drinken

Vind het moeilijk wat ik nu moet doen
Ik snap die twee keer taart ook niet. Ik geef altijd een stuk taart bij binnenkomst, of ze nou 's ochtends, 's middags of 's avonds komen. Alhoewel, als ze echt 's avonds laat komen ook geen taart meer.
quote:marcaro schreef op 24 maart 2010 @ 19:51:

Ja op de verjaardagen waar ik kom krijg je meestal 2x taart, maar daar zijn ook maar 12 man aanwezig ofzo.

En de meeste vieren alleen s avonds hun verjaardag en niet een hele dag.

Weet ook niet als ze binnen komen om 14u of ze wel koffie willen, als iedereen zegt fris dan geef ik geen taart. Maar dalijk wil iedereen wel taart en dan zit ik dus met te weinig gebak of juist met teveel als ze alleen s avonds koffie drinken

Vind het moeilijk wat ik nu moet doenBij fris kun je echt prima taart eten! Ik zou om 14 uur gewoon taart aanbieden.
Ik had laatst inderdaad taart tot het op was (zelfgemaakt, maar dat hoeft natuurlijk niet) en had voor de avond nog soesjes, mini-tompouces en diepvries-afbak-appeltaart-van-de-appie in de vriezer liggen. Dat ligt er allemaal nog steeds. Niemand had 'savonds nog behoefte aan taart, de m&m's en chocorozijnen die op tafel stonden gingen overigens wel op En voor de volgende keer dat er bezoek is heb ik wat lekkers in de vriezer.
Zou ook niet te veel taart halen, maar daarnaast iets van lekkere "grote" koeken (glacé's, gevulde koeken, stroopwafels etcetc). Of minitompoucen/soesjes. Of chocolaatjes. Is altijd lekker, ziet er gezellig uit en een prima alternatief voor taart.

Haal taart voor de middagmensen. Als er 's avonds nog iets over is kunnen ze nog een keer nemen, anders nemen ze lekker iets anders.

Zou het voor jezelf niet te ingewikkeld maken hoor!
Ja maar als ik bijv iedereen taart heb gegeven en er komen mensen om 16u die blijven tot s avonds na de koffie, moet ik hun wel taart aanbieden en de rest moet ik dan niet geven die smiddags al gehad hebben. Dat vind ik raar
quote:marcaro schreef op 24 maart 2010 @ 19:55:

Ja maar als ik bijv iedereen taart heb gegeven en er komen mensen om 16u die blijven tot s avonds na de koffie, moet ik hun wel taart aanbieden en de rest moet ik dan niet geven die smiddags al gehad hebben. Dat vind ik raar

Jeetje, wat maak jij het ingewikkeld voor jezelf. Er moet helemaal niks!

Geef gewoon de mensen taart bij binnenkomst, en de mensen die blijven eten en koffie krijgen geef je lekkere grote koeken. Kun je ook veel van inslaan en wat niet opgaat bewaar je.
Nee dat is niet raar. Ik vind het iig niet raar als ik geen taart krijg als ik al gehad heb zeg maar.
quote:marcaro schreef op 24 maart 2010 @ 19:55:

Ja maar als ik bijv iedereen taart heb gegeven en er komen mensen om 16u die blijven tot s avonds na de koffie, moet ik hun wel taart aanbieden en de rest moet ik dan niet geven die smiddags al gehad hebben. Dat vind ik raarHet is simpel: als mensen binnen komen bied je ze taart aan, dat kan dus om 14.00 16.00 of 20.00 zijn. Niemand wil of verwacht twee keer taart op een dag en als je het niet meer weet wie taart heeft gehad dan zeg je; heb je al een stukje taart gehad?
Waarom bied je iedereen bij binnenkomst niet gewoon taart aan? Als je 's avonds nog over hebt kan je alsnog vragen of iemand zin heeft in een stukje. Ik ben overigens nog nooit op een verjaardag geweest waar ik 2x taart kreeg. Trouwens ook neit op een verjaardag waarbij ik geen taart aangeboden kreeg omdat ik fris wilde en geen koffie.

Maak het jezelf niet te moeilijk.
een keer taart voor s middags, en s avonds bij de koffie een soesje of bonbon.
quote:borderwalk schreef op 24 maart 2010 @ 20:10:

[...]

Het is simpel: als mensen binnen komen bied je ze taart aan, dat kan dus om 14.00 16.00 of 20.00 zijn. Niemand wil of verwacht twee keer taart op een dag en als je het niet meer weet wie taart heeft gehad dan zeg je; heb je al een stukje taart gehad?Mee eens. Niet te moeilijk doen.
Ik heb ook zo'n hekel aan dat taart-gedoe.

Als ik royaal insla is iedereen op dieet of " nee, dank je, heb net gegeten " en haal ik krap wil iedereen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik geef nooit taart. Ik lust geen taart.
Meestal geef ik een barbeque. Dat kan heel goed zonder taart.
Want taart is vies.
Ik vind ook dat je het jezelf wel heel ingewikkeld maakt eerlijk gezegd....
Zoals jij redeneert zou je elke keer dat er iemand binnenkomt iedereen opnieuw taart aan moeten bieden..

Als er dan 25 man komt en die komen verspreid binnen in 8 keer krijg je 8 keer taart aangeboden..

Pfff, vergeet niet dat het feest is en je er ook van kunt genieten, een leuke dag kan hebben.

Ik overdrijf het nu natuurlijk, maar misschien dat je daardoor inziet dat het helemaal niet raar is om dit dus niet te doen.

Reken 1 stuk per persoon. Een paar willen niet en die stukken geef je 's avonds aan de mensen die nog verlekkerd kijken naar iemand die net binnenkomt en nu zijn taart krijgt.
Wij geven alleen gebak aan degenen die binnenkomen. Als familie wat langer blijft zitten en mee eet dan bieden we 's avonds ook nog een keer taart aan (als er genoeg taart is tenminste), bij de koffie (als het volgende rondje visite komt), maar dan willen de meesten niet meer :-)

Ik zou niet zo moeilijk doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven