Mijn hond piept om alles..

12-03-2010 18:15 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond, Jack Russell (reu) bijna 4 jaar oud, piept en jankt. Om alles tegenwoordig.

Staat een van ons op, piepen. Pak ik mijn jas, piepen. Trek ik mijn jas aan, dan is het hek helemaal van de dam. Achterin de auto, piepen..Soms zelfs op een manier alsof hij geslacht wordt. Vooral als we in de buurt van het bos komen, gaat hij helemaal los.

Gaat de bel, blaffen en janken. Hoort hij iets buiten? Dan is het ook al raak..

Ik heb geen idee waar het begonnen is, we hebben vast iets fout gedaan ergens, gereageerd waar we hem hadden moeten negeren. Eigenlijk zijn we een beetje ten einde raad, want het is ZO vervelend. Het gejank gaat echt door merg en been.

Wat we al hebben geprobeerd:

Negeren.. en volgehouden ook. Ook hebben we geprobeerd steeds een 'naar' geluid te maken als hij begon te piepen. Daar werd hij alleen maar zenuwachtig van. Boos worden helpt op heel korte termijn.

Het is een schat van een hond, hij luistert hartstikke goed en het was nooit eerder zo. Het is dus iets van het afgelopen jaar denk ik dat steeds erger is geworden.

Wie heeft de gouden tip, want dit is amper vol te houden. Zat er al bijna aan te denken een hondenfluisteraar in te schakelen haha.
Nee, Martin Gaus trainingen zijn in de buurt niet verkrijgbaar. Binnenkort starten er wel Gaus-achtige trainingen (dochter van?), dan informeer ik eens naar de mogelijkheden voor volwassen honden.

Ben wel met hem naar een 'inloopsessie' van Martin Gaus geweest. Maar daar was hij gewoon een amateurtje qua probleemgedrag (en gedroeg hij zich voorbeeldig, zul je net zien).

Het gaat mij vooral om het leren luisteren los van de riem. De ene keer luistert hij wel, de andere keer is hij vertrokken en kun je er met 2 volwassenen achteraan hollen om te voorkomen dat hij richting de verkeerswegen rent.

De buren, boerenfoxje, hebben de opmerking terrier=terrorist ook al gehoord. Zij hebben via de fokker toen een andere cursus kunnen volgen. Maar die namen geen merkloze terriers aan. Dat is het manco in deze regio: de cursussen met kleine groepjes voor de hardleerse types zijn of voor leden of via een rasvereniging.
Boehoeeee ik krijg geen antwoord van nail. Nu al sterallures he.. ik wist het wel.
* Sorry Summerbreeze dat ik je topic 'kaap'*
quote:lemoos schreef op 16 maart 2010 @ 23:44:

* Sorry Summerbreeze dat ik je topic 'kaap'*
Wórteltjes? ja zeg alle rassen en kruisingen zijn welkom, maar aan konijnen ga ik niet beginnen hoor
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 16 maart 2010 @ 23:47:

Wórteltjes? ja zeg alle rassen en kruisingen zijn welkom, maar aan konijnen ga ik niet beginnen hoor Pfff..
martin gaus eindhoven

En kynocare ziet er op de website ook wel goed uit.
Summerbreeze, belonen voor stil zijn werkt denk ik prima. Koppel je er ook meteen een commando aan? Als je gedrag van de hond benoemt is dat een mooie manier van aanleren wat een commando betekent.

Als hij het voor worteltjes doet lijkt me dat prima. Vreemd, maar prima.
Maar de worteltjes: Ik zat op dat moment net nog te eten, dus dat was het eerste voorhanden en hij eet eigenlijk alles
quote:Spijker schreef op 16 maart 2010 @ 23:53:

Summerbreeze, belonen voor stil zijn werkt denk ik prima. Koppel je er ook meteen een commando aan? Als je gedrag van de hond benoemt is dat een mooie manier van aanleren wat een commando betekent.

Als hij het voor worteltjes doet lijkt me dat prima. Vreemd, maar prima.Ik ga er morgen een commando bijvoegen dan!
@Gaus, Spijker

Ik zal even een up-date geven over ons Loedertje die aan de deur krabt.

We zijn nu 3 nachten om 5 uur opgestaan om haar te laten plassen, dus voordat ze begon te krabbben. Daarna weer terug in de keuken, met deur dicht.

De eerste keer begon ze gelijk weer met krabben. Dat hebben we genegeerd. Het werd op zich al gauw rustig, maar na een minuut of 5 begon ze weer. Weer negeren, hoe lastig dit ook was! Maar goed uiteindelijk hield het op, en toen moesten wij er toch uit. We hebben gewacht met naar beneden komen toen het krabben al een tijdje gestopt was.

De volgende dag ging bijna net zo, maar ze krabte al wel minder!

En gisteren ben ik vergeten de wekker te zetten, maar we werden om 6 :15 uur vanzelf wakker. Gauw naar beneden om pup uit te laten en daarna weer in de keuken te doen. Ik ging weer naar boven om me klaar te maken. Ze krabte toen niet meer aan de deur!!

Misschien juich ik te vroeg, maar er zit in ieder geval vooruitgang in.

Wat ik ook nog zat te denken is om haar na het ochtenplasje de Kong te geven met van die speciale pasta. Daar is ze gek op. Als ze even alleen moet zijn geef ik dat ook. Zo kan ze zich focussen op dat ding ipv wachten op entertainment van ons.

Nogmaal bedankt voor je tip!
Mooi om te lezen! Kong kan ook, maar heb je echt zin om dat voor zes uur 's ochtends klaar te gaan staan maken? (dat zie ik mezelf niet zien staan doen )

Heel goed ook om pas op te staan als ze stil is.

Wat ook kan helpen: bij opstaan/thuiskomen/binnenkomen de honden niet heel enthousiast begroeten. En ja ik weet dat dit moeilijk is, want zij zijn blij je te zien en jij bent blij hen te zien. Maar als je ze eerst een minuutje negeert en daarna pas rustig aait/knuffelt, wordt jouw binnenkomst/opstaan/thuiskomst minder een 'ding' minder die grote gebeurtenis waarop ze het moeilijk vindt om te wachten.
Oh, zo'n kong klaarmaken is heel gemakkelijk. Ik heb zo'n soort slagroomspuit, even spuiten en klaar!

Begroeten doe ik al niet zo enthousiast, ze springt met haar scherpe nagels tegen mijn blote benen op als ik dat doe. Dus dat heb ik snel afgeleerd!
mijn ervaring is dat als je dr wat geeft als je binnenkomt dat ze dit van je blijven verlangen tot in lengte van dagen..... ;o)

Negeren lijkt zielig maar werkt echt t beste... Ik ben expert geworden met met dalmaat draak van 3..
Met kruiden en voedingssupplemtenten die bekend staan om hun rustgevende werking kun je veel ja.

Ik ben echter wel sceptisch over "een aminozuur dat de aanmaak van alfa hersengolven verhoogt"
quote:maartje86 schreef op 22 maart 2010 @ 13:07:

Bij mijn hond werkt dit uitstekend. Ben van alle narigheid af, zoals piepen, rennen, kauwen enz. Je kan het ook gebruiken als je bijv. naar de dierenarts gaat of met vuurwerk ofzo. Echt een aanrader!Ook belangrijk natuurlijk om de oorzaak aan te pakken.
Hoi,hoi

Zit ook met een piep,blaf,jank probleem.

Alleen als ik er niet ben!

De buren hadden al eens eerder geklaagd over constant gejank en geblaf,ik heb hem nadien op de gang en bovenverdieping gelaten,maar het schijnt dus niet te helpen,ze horen haar nog steeds.(ook een jack russell trouwens)

Als ik moet werken dan kan ze meestal naar mijn moeder of soms komt mijn moeder haar alleen uit laten(een flinke loop)

Ik zit er vreselijk mee in mijn maag...hoe ga ik dit veranderen?

Ik zou zo graag willen dat ze gewoon rustig thuis kan blijven.
hoe lang is je hond alleen, hoe oud is hij en hoe lang heb je m al?
Zal wel een stomme reactie lijken maar wat doen de buren?

wij hadden lang geleden een "vuilnisbak" die volgens de buren ook constant aan het blaffen was, andere buren hadden er geen last van, volgens ons logisch want gang ertussen. op een gegeven moment horen wij van kennissen dat de buren op de muren staan te bonken wat zij hadden gezien. hadden wij ook nooit van hen verwacht.
M'n hond is 5 jaar,we hebben haar al vanaf pup.

Ik ben sinds een jaar weer aan het werk,ze kan vaak bij mijn moeder blijven maar b.v op woensdag komt m'n zoon om 12.15 thuis en dan laat ik haar de ochtend alleen thuis..moet toch kunnen zou je denken?(vanaf half 9)

Het gebeurt ook wel eens dat me moeder weinig tijd heeft en haar alleen uit komt laten,ze maakt altijd wel een lekker loopie.

Ze is dan wel eens langer alleen.(6/7 uur)

Mijn dagen zijn onregelmatig dan weer een aantal dagen werk en dan weer een poosje vrij,zit dus ook niet echt regelmaat in.

Ik ga morgen even bij de buren langs om een praatje te maken,ze zijn al in de 80(en nog steeds niet doof!!! ha,ha,ha) en hebben zelf ook altijd honden gehad.

Maar goed,hoe denken jullie over van die halsbanden die zo'n stroomstootje geven als ze gaan blaffen?

Ik ga eens op internet rondstruinen wat dat precies is..ik heb geen idee...
Die banden werken meestal niet, en het zou zéker niet mn eerste keus zijn.

Waarom de banden niet werken: honden vinden allerlei manieren, zoals niet blaffen maar janken/piepen/een geluid waardoor de band geen schok geeft. Of ze blaffen zo snel mogelijk het batterijtje leeg. Of ze nemen de schok voor lief.

Wat je beter kan doen is je hond alleen leren zijn. Als je 4 jaar lang thuis was en opeens weer aan het werk bent gegaan vraag ik me af of je hond dat wel goed heeft geleerd (voor langere periode).

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Als je eerste zet gemakzuchtig een antiblafband kopen is, heb ik eigenlijk niet eens zin om vanalles op te gaan schrijven voor je.
Is geen gemakzucht hoor,iemand in mijn omgeveing begon erover,ik had er nog nooit van gehoord vandaar aan jullie de vraag hoe je erover denkt..niet doen dus.

Om dat ik zelf de deur uitstap hoor ik niks meer van het geblaf van mijn hond,ook als ik met de auto of fiets weer aan kom dan hoor ik haar niet blaffen.

Ik kan het me ook bijna niet voostellen dat het zo is,want in huis is ze verder een rustige hond.

Het zal dan verlatingsangst zijn.

Maar goed ,ik ga morgen met m'n buren praten,jullie horen het nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven