OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Euh, maar ík bedoelde het grappig, Okapi, n.a.v. Queenies post. Ik gun het Zoyla namelijk heel erg. Alleen moet dat hyperkind ook eens genieten tussen de hectiek door...
Oh ik snapte je post ook niet maar was al op mijn handen gaan zitten.

Gelukkig maar .
Wij hebben al onze meubels weggegeven aan het grofvuil; hoe je dat ook niet te verhuizen.
quote:Marielle29 schreef op 24 maart 2010 @ 11:35:

Zoyla, je bent zo eerlijk en echt..Daarom lees ik altijd stilletjes mee als je wat schrijft. Ik benijd je op een gezonde manier dat je zo open durft te zijn en je kwetsbaar durft op te stellen.

Stuiterbal of niet Door jouw posts leer ik wat meer te relativeren, thanks daarvoor..

Het komt vast allemaal goed en straks woon je in een heerlijk huis en wordt het nog eens lente ook!Helemaal mee eens!
Ik reed net op weg naar huis met de bus langs het nieuwe huis, er staan nu dingentjes in en hangen blijkbaar gordijnen voor!
pop1980 heeft mijn huisje lekker gezien!! Nenenenenenenene

Ow foto's, shipsydipsy ik WIST dat ik wat vergeten was. Grumbl.....

Hé potvolblommen, dat wordt hem dus niet....

Maar als alles klaar is, dan beloof ik echt absoluut een foto, wat zeg ik: wel tien!! Hahahaha

Flashy, er hangen idd ( scheef dan welliswaar) van die sliertjes voor de keukenramen. Kek hé? Vanmiddag gekocht.

Vanmiddag ook deels opgeruimd, schoongemaakt, vuil gesorteerd, honderd keer geveegd en gezogen, en al wat dozen uitgepakt. Het is een begin. Ik ben tig keer op en neer geweest, met auto en fiets met zakken en dozen.

Lieve viva vrouw heeft 1 keer gereden en een slaapbank gebracht. Andere lieve viva vrouw heeft haar oude bed gedoneerd voor Iris. Dat is toch onbetaalbaar? Ik vind dat machtig! Eerlijk waar. Alleen nog een kledingkast ( mss 2, want kan delen van Rosa haar kledingkast nergens meer vinden gewoon, ik vrees dat ik de boven en onderkant heb weggesodemieterd)

Morgen heb ik helaas geen auto tot mijn beschikking dus ik moet me beperken tot schoonmaken. Ik heb tot half 3 ongeveer de tijd, dan komen de kinderen thuis ( Iris is dan al thuis, maar die redt zich wel eventjes zonder mij en anders komt ze maar naar het nieuwe onderkomen, kan ze meehelpen, voor niks gaat immers de zon op)

Manlief en ik en de kinderen onderling slaan mekaar nog net de hersenpan niet in. We lopen echt extreem op ons tandvlees, maar komt goed, komt goed, komt goed, komt goed. MOET GOED KOMEN.

Mega tegenvaller nog gehad vanmorgen. Opzichter van de woningbouwvereniging waarvan wij dit oude huis huren kwam langs voor de eerste oplevering. ALLES moet eruit. Schuurtje in de tuin, zelf aangebrachte hek, vlonder, hokken voor konijn, inbouwkasten, verlaagde plafonds, houten vloeren, zijl, laminaat, behang en plakplastic op deuren, donker geverfde ombouw bij de hal. Kastjes in de wc, trapkast, ombouw voor afvoer, ombouw voor afzuigkap, ombouw voor gasfornhuis. Tegeltjes aangebracht in de keuken. Halve maandjes op de trap. Alles echt ALLES moet weg. Wat een kloothommel zeg, die knakker van de woningbouw. Vast homo. Die andere knaap heb ik met mijn wapperende wimpers zover gekregen dat ie gratis onze kozijnen komt lakken, tuinen komt schoonmaken en schuttingen komt plaatsen. Deze was echt onvermurvbaar. Etterbak. Dat is ie. Punt uit. Zo. Dus. En. Dus.

Even posten, kom zo terug om verder te reageren.
Ligeia; genieten komt straks wel. Er is nu al bijna niet eens tijd om te eten en te slapen. Ik geniet als ik mijn huisje steeds mooier en klaarder zie worden, maar echt genieten met een hoofdletter, nee, daar is temidden van deze zooi echt geen ruimte voor hoor. Ik kan nergens ontspannen, en zit in beide huizen in de halve ellende. Over een weekje is dit huis iig zo goed als leeg, en ons nieuwe huis zo goed als ingericht, dán is er ruimte om te genieten. Er is nu vooral veel stress en er zijn veel zorgen om de kinderen en er is veel slaapgebrek. De kinderen zijn vervelend en onrustig en hebben niets om handen. Voor hen is het ook echt heel erg moeilijk. Hun hele basis en vaste honk is naar zijn gallemiezen. Ze slapen slecht, eten amper, en zijn stierlijk vervelend, zoals nu, als ze NIET willen slapen en maar blijven roepen en emmeren. Heb al geen lontje meer, dus ik ben in staat ze regelrecht de tuin in te tiefen als ze niet gauw nu hun giechel houden. Verhuizen met 3 kinderen; het zou verboden moeten worden. Of in zijn geheel gesubsidieerd!!!!

Madamemicmac ( leuke nic) ik heb ivm een hyves hack al mijn foto's van hyves moeten verwijderen. Ik zal er tzt wat nieuwe opzetten en ook zeker van ons nieuwe paleisje, dat beloof ik, en jij mag altijd mijn hyves vriendinnetje worden hoor. Hoe meer hoe gezelliger zullen we maar zeggen.

Okee, bij gebrek aan koffie maar even een blikje cola opentrekken ( senseo staat al in het nieuwe huis nml)

En dan eens even boven mijn longen uit mijn lijf spugen dat het spul nu ECHT moet gaan slapen, want anders......
Wauw Zoyla, ik zou willen dat ik ietsiepietsie van jouw energie had! Niet te geloven hoe je dit allemaal doet, diep respect voor je. Geniet van je nieuwe huisje!
quote:Zoyla schreef op 24 maart 2010 @ 20:14:

Mega tegenvaller nog gehad vanmorgen. Opzichter van de woningbouwvereniging waarvan wij dit oude huis huren kwam langs voor de eerste oplevering. ALLES moet eruit. Schuurtje in de tuin, zelf aangebrachte hek, vlonder, hokken voor konijn, inbouwkasten, verlaagde plafonds, houten vloeren, zijl, laminaat, behang en plakplastic op deuren, donker geverfde ombouw bij de hal. Kastjes in de wc, trapkast, ombouw voor afvoer, ombouw voor afzuigkap, ombouw voor gasfornhuis. Tegeltjes aangebracht in de keuken. Halve maandjes op de trap. Alles echt ALLES moet weg. Wat een kloothommel zeg, die knakker van de woningbouw. Vast homo. Die andere knaap heb ik met mijn wapperende wimpers zover gekregen dat ie gratis onze kozijnen komt lakken, tuinen komt schoonmaken en schuttingen komt plaatsen. Deze was echt onvermurvbaar. Etterbak. Dat is ie. Punt uit. Zo. Dus. En. Dus.

Even posten, kom zo terug om verder te reageren.Dat is echt zwaaaaaaaaaaaaar belachelijk, verbeteringen aan de woning mogen bij de meeste huurhuizen blijven zitten en deze dingen klinken allemaal als verbeteringen. Meestal zijn nieuwe huurders er nog blij mee ook.. Maar nee, hup alles eruit zodat de nieuwe bewoners het zelf opnieuw kunnen gaan doen... Leef met je mee!

pop1980 heeft mijn huisje lekker gezien!! Nenenenenenenene

En het wordt heeeeeeeel mooi!

Ik vond het leuk je te ontmoeten! Succes nog even, het lukt echt wel, en als je nog iets te slopen hebt, misschien heb je wel een leuk stelletje hangjongeren in de buurt die het voor je willen doen?
Zoyla, je hebt hyves mail.

Wat een belachelijke opmerking.

Die man doet zijn werk. Omdat het jullie niet uitkomt om het huis in kale staat op te leveren is die man opeens een etterbak en een homo? Ik zou als volgende huurder ook niet zitten te wachten op schrootjes, konijnenhokken, verlaagde plafonds en plakplastic op de deuren. En wie zou dan opdraaien voor verwijderingskosten? Juist, de woningbouw.

Als je een huis huurt weet je dat je hem bij het opzeggen van de huur kaal moet opleveren, tenzij er afspraken kunnen worden gemaakt met de volgende huurder. Is die nog niet bekend of wil die al jullie "verbeteringen" niet, dan moet de boel gewoon leeg. Punt uit. Zo. Dus. En. Dus.
quote:Ligeia schreef op 24 maart 2010 @ 17:11:

Euh, maar ík bedoelde het grappig, Okapi, n.a.v. Queenies post. Ik gun het Zoyla namelijk heel erg. Alleen moet dat hyperkind ook eens genieten tussen de hectiek door... Oh ik had je humor echt niet begrepen.

Maar leuk topic om te blijven volgen, ben blij dat ik zelf niet meer hoef te verhuizen.
Eensch...ook al was het vast grappig bedoeld enzo.

(Reacte op ikbenanoniem)
Wat is goedkoper, de boel de boel laten, en kosten betalen, of twee weken extra huur ? Wát een zeikerd van de woningbouw.

Als het een homo is moet M. misschien nog even met hem praten ? Wij hoefden destijds op Beijum alleen de gaatjes in de muur dicht te smeren en de plakspiegeltjes uit de badkamer te verwijderen. Kregen we ook nog keurig tips voor van hem.

Helaas heb ik vandaag wéér geen auto. I.v.m. een gesprek op Moppekinds school was Moppeman erg laat vanmorgen, en gaat hij niet ook nog fietsend naar het werk.

Moppetoet woon jij ook in Grunn?

Ik heb geen rijbewijs dus geen auto.

Ik moest op mijn kamer in Zwolle ineens allemaal dingen uit de keuken halen die de vorige bewoonster had aangebracht.
..
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 maart 2010 @ 08:23:

[...]

Die man doet zijn werk. Omdat het jullie niet uitkomt om het huis in kale staat op te leveren is die man opeens een etterbak en een homo? Ik zou als volgende huurder ook niet zitten te wachten op schrootjes, konijnenhokken, verlaagde plafonds en plakplastic op de deuren. En wie zou dan opdraaien voor verwijderingskosten? Juist, de woningbouw.

Als je een huis huurt weet je dat je hem bij het opzeggen van de huur kaal moet opleveren, tenzij er afspraken kunnen worden gemaakt met de volgende huurder. Is die nog niet bekend of wil die al jullie "verbeteringen" niet, dan moet de boel gewoon leeg. Punt uit. Zo. Dus. En. Dus.Schrootjes en plakplastic, akkoord, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar behang?
quote:mamalelie schreef op 25 maart 2010 @ 13:58:

[...]

Schrootjes en plakplastic, akkoord, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar behang?Er staat toch "behang en plakplastic op deuren"? Kan ik me goed voorstellen dat dat eraf moet.
quote:Sugarbaby schreef op 25 maart 2010 @ 15:18:

[...]

Er staat toch "behang en plakplastic op deuren"? Kan ik me goed voorstellen dat dat eraf moet.

Hm, daar heb je misschien wel een punt

Ik las behang, en plakplastic op de deuren. Maar inderdaad, zoals het er staat.... Maar wie behangt er nou deuren??

Als dat werkelijk zo is, dan ben ik benieuwd hoe die deuren eruit zien. Je behangt ze niet voor niets tenslotte
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 maart 2010 @ 08:23:

[...]

Als je een huis huurt weet je dat je hem bij het opzeggen van de huur kaal moet opleveren, tenzij er afspraken kunnen worden gemaakt met de volgende huurder. Is die nog niet bekend of wil die al jullie "verbeteringen" niet, dan moet de boel gewoon leeg. Punt uit. Zo. Dus. En. Dus.Eensch. Dus.
Vandaag een redelijk relax dagje gehad. Beetje schoongemaakt, keertje heen en weer met dozen, keertje met de fiets heen en weer met dozen, keertje met de oudste dochter en een vriendinnetje heen en weer met poppenhuis, glijbaan en kinderfietsje ( lopend dit keer.lol)

En voor de rest de hele middag met de kinderen in het nieuwe huis geweest. Daar is het momenteel beter toeven dan in het oude. Lekker wat dozen wezen uitpakken, in het zonnetje gezeten, ijsje kopen, op het dakterras opeten, en vooral genieten van al dat moois. Eenmaal thuis zat ik meteen weer in de stress modus. Rommel, rotzooi, meubels in de tuin, betonnen vloeren. Het is armoe en huilen met de pet op. Nog heel eventjes, nog heeeeeeeel eventjes...

Adem in, en adem uit.....

Lief forum meisje kwam nog even de vloeren dwijlen en samen chillen in de zon. Volgens mij wil ze in de zomer wel op het dakterras biertjes komen drinken ( bij deze ben je alvast uitgenodigd hahaha)

Morgen de bedden uit mekaar, en dan is het gaaan met die banaan....
En daar gaan we weer. Bright and shine.

Vandaag sloopdag. Raggen met die handel. Na het weekend is het baaibaai oude huis, en helleuw nieuwe doos. Want deze dagen gaat het gebeuren, deze dagen gaan we knallen. Streven is om vanavond daar aan tafel een patatje te eten. En níet hier. Streven is zaterdag avond daar al te slapen. Streven is na het weekend dit oude onderkomen leeg te hebben. Streven is, volgende week het oude onderkomen schoon en net opgeleverd te hebben.

Wish me luck
Good luck! Lees het nu pas. We komen echt een keer kijken! (Maar pas als alles af is )
Hahahaha dat raad ik je ook aan. Alleen al om de sfeer hier in en om onze beide huizen, zal ik je aanraden op dit moment heel ver van ons te blijven

Pfffff Iris is al haar sleutels kwijt ( vind die nog maar eens terug) haar foon kwijt ( idem) en is woedend de deur uitgstormd net. Voor de rest zijn alle kinderen en grote mensen sjaggerijnig en onuitstaanbaar. De takkezooi en het slaapgebrek nekt ons allemaal momenteel. Bah, lets get over with it! NOW!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven