heeft iemand aub advies voor me!!!

24-09-2007 07:27 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik heb bijna 6 jaar een relatie waarvan we nu 3 jaar samenwonen. hij is voor mij de man van mijn dromen! en ik was altijd zijn droomvrouw. een jaar geleden is hij afgestudeerd en heeft een geweldige baan gevonden. hij heeft het er reuze naar zijn zin en ik ben heel blij voor hem, echt waar. hij moet ook veel naar het buitenland voor zijn werk. een maand geleden, net voordat hij weer naar het buitenland moest, vertelde hij ineens dat hij het gevoel heeft dat de liefde bij hem overgeslagen is in alleen nog maar vriendschap. maar hij wil er zeker wel voor vechten om toch weer verliefd te worden, want hij wil me niet kwijt. en ik hem ook niet! het werk vraagt heel veel van hem en dat geeft hij zelf ook zeker toe. zou het kunnen dat daardoor zijn gevoelens voor mij weggedrukt worden? of zit ik gewoon zo aan het verlangen vast dat het toch goed komt??!!

hij geeft zelf ook aan dat momenteel het negatief denken de overhand heeft. hoe kan hij dat weer omzetten in positief denken. het is namelijk ook niet zo'n prater dat maakt het nog lastiger, dus hij zit nu gewoon in een cirkel te denken die alleen maar naar beneden gaat buigen ipv dat de cirkel breekt.

heeft iemand wat advies voor ons???

alvast bedankt
Nee eigenlijk niet. Je geeft zelf al aan dat jullie er over praten en dat hij het wil proberen. Veel meer kan je niet verwachten denk ik.

Gaat hij vreemd in het buitenland?
Soms is de liefde gewoon op...

Hard maar waar...
Probeer samen eens gewoon leuke dingen te gaan doen. Ga dingen doen die je normaliter niet gedaan zou hebben. Probeer de sleur in jullie relatie te doorbreken.

Hij is een jaar geleden het werkzame leven ingestapt en dat vergt behoorlijk wat aanpassingen en belasting. Een goede ontspannen situatie thuis zou wonderen kunnen doen.

Maar jij moet toch proberen niet te veel druk op hem te leggen, die krijgt hij al genoeg vanuit zijn werk.

Het is een soort nieuwe fase waar je in terecht bent gekomen en dat vergt van beiden aanpassingen.

Sterkte!
Je kunt niet verwachten je hele leven non-stop op dezelfde persoon verliefd te zijn. Is zelfs onderzocht, ik meen dat verliefdheid maximaal 2 jaar duurt. "Vechten om weer verliefd te worden", dat gaat dus niet werken. Maar je kunt je afvragen of er genoeg andere redenen zijn om bij elkaar te blijven. Vertrouwen, intimiteit, warmte, liefde?

Het kan zijn dat de koek op is. Maar het kan ook zijn dat er nu een andere fase aanbreekt. Ik denk dat je een grotere kans hebt om er samen uit te komen als je met z'n tweeen nieuwsgierig bent naar zo'n nieuwe fase, als je allebei bereid bent te veranderen. Als je allebei hard wilt werken om vast te houden aan het oude, dan denk ik dat je onvermijdelijk teleurgesteld word. (Ik hoop dat ik niet te belerend klink, want zo is het niet bedoeld. Het zijn gewoon maar wat vrijblijvende gedachten.)
Inderdaad, er over praten en eerlijk zijn tegen elkaar.... meer kan ik ook niet bedenken. Ik hoop voor jou dat jullie relatie het redt! Sterkte ermee.
Tja, ik zou zeggen dat jullie vooral niet krampachtig moeten proberen om allerlei gevoelens boven water te halen die even weggezakt zijn.

Ik vind het gegeven dat jullie elkaar niet kwijt willen veelzeggend genoeg.

Een (langdurige) relatie kan nu eenmaal niet een lange aaneenschakeling van optimale hoogstandjes zijn. Soms is de relatie gewoon het comfortabele bedje waarin je kunt crashen als je veel aan je hoofd hebt of nare dingen gebeuren.

Hoe sta je er zelf tegenover? Wat is jouw gevoel?
voor mij is het absoluut nog niet voorbij! ik ben zeker van mijn zaak! dat maakt het zo moeilijk om hem te begrijpen denk ik. ik wil hem graag kunnen helpen hiermee!
Nelemans, gevoelens kennen heuvels en dalen. Drukte met werk, net kleine kinderen, en andere ongein, zorgen allemaal voor dalen. En als de basis goed is, moet je die ook kunnen overwinnen. Meer rust helpt, maar dat kun je niet altijd afdwingen, maar je kunt wel voorkomen, dat jullie bij elke zuchtje tegenwind weglopen. En het lijkt erop, dat jullie er voor blijven willen gaan. Dus het klinkt alsof de basis goed is. Succes en sterkte ermee, kreeft.
weten jullie wat het is, hij blijft zo negatief en gesloten! en praten met een buitenstaander wil hij absoluut niet! zelfs tegen mij wil hij niet echt praten, want dan moet ik niet zeuren. ik weet dat ik hem niet mag puschen, maar dit jaar is hij intotaal nog 5,5 week thuis. de rest zit hij in het buitenland. en ik zit hier nog steeds te wachten, wat gaat er gebeuren met de toekomst. hij zegt dat hij er echt zijn best voor doet, maar ik zie niet in hoe. ineens veel sex willen hebben is niet aan de relatie werken, want dat is duidelijk voor hem zonder de juiste gevoelens. en zeker de basis moet goed wezen ben ik helemaal mee eens. het jammere is alleen dat ik het idee begin te krijgen dat hij me meetrekt in zijn neerwaartse spiraal en ik ga twijffelen of die basis nog wel goed is. ik weet het echt niet meer.
Nelemans, ik herken jouw situatie wel enigzins. En ik denk niet dat er in een keer wonderen verricht kunnen worden.

Het klinkt misschien raar, maar ik denk dat een goede eerste stap is, dat jullie leren praten. Want als je met elkaar kan praten, geeft dat alleen al een veel beter gevoel.

Als jij erover klaagt dat hij veel in het buitenland zit, dan zal hij steeds minder met je praten, omdat hij het vervelend vind, maar er niet echt een oplossing voor heeft. Duurt die situatie lang, dan zal hij je misschien zelfs wel gaan mijden, of minder bellen.

Leer je vanuit je ik-gevoel praten, dan is dat al minder belastend voor een man. Zo van: Ik voel me eenzaam, ik zou je wel wat meer willen zien, etc. Als hij dan leert praten, in medeleven, in plaats van proberen oplossingen te bedenken, dan denk ik dat jullie al een hele stap gezet hebben.
hoi kreeft, ik vind het niet erg dat hij zoveel naar het buitenland gaat. in die zin het hoord bij zijn werk en dat weet ik, wil niet zeggen dat ik het niet vervelend vindt om alleen thuis te zitten dan. maar wat ik er mee probeer aan te geven is dat we de komende tijd zo weinig tijd hebben om er aan te kunnen 'werken'. en er constant over te praten werkt ook niet, dat is voor beide partijen niet prettig. en het is niet raar dat je dat zegt dat we moeten leren praten. het is alleen steeds als we praten ben ik de gene die begint en het meest praat omdat hij niks te zeggen heeft. (is dan zijn reactie) ik denk dat hij daarmee wil zeggen dat hij geen zin heeft om te praten.
Wat ik denk wat waarschijnlijk is, is dat hij geen ruzie met jou wilt. Of hij wilt niet met oplossingen / beloftes aankomen, waar hij zelf waarschijnlijk al weet dat hij zich er toch niet aan gaat houden.

Hij reist trouwens wel erg veel, als ik het zo lees. Tja en als hij dan thuis is, kan ik me voorstellen, dat er niet zoveel tijd over blijft om proberen te praten.
quote:nelemans schreef op 26 september 2007 @ 07:35:ineens veel sex willen hebben is niet aan de relatie werken, want dat is duidelijk voor hem zonder de juiste gevoelens.

Waarom is veel seks niet aan de relatie werken en veel praten wel?

Hoe weet jij dat hij niet 'de juiste gevoelens' heeft, en wat zijn dan wel 'juiste' gevoelens en wie bepaalt dat?

Hoe weet je dat hij wel de juiste gevoelens heeft als jullie praten?

Je ziet niet in hoe hij eraan wil werken, zeg je. Hebben jullie allebei wel eens uitgesproken wat je van elkaar verwacht? Jij wel blijkbaar, jij verwacht dat hij met je praat. Weet hij dat je dat verwacht? En weet je ook wat hij van jou verwacht?
kreeft heeft gelijk, hij wil geen ruzie met me. al zou dat het voor hem wel een stuk makkelijker maken zegt hij.

korenwolf als we seks hebben gehad vraag ik soms aan hem wat hij voelde en dan zegt hij dat het lekker was, maar voor de rest sorry. en hij weet dat ik van hem verwacht dat hij praat. maar hij is altijd al een beetje zo geweest van: het is mijn probleem dus moet ik het zelf oplossen.

hij is deze week heel erg depri of boos op zichzelf, want als hij het over zichzelf heeft heeft hij het over 'die sukkel' het enige wat ik dan zeg is dat ik geen sukkel zie. ik weet anders ook niet wat ik daarop moet zeggen. hij zit zo in de knoop met zichzelf
Wat zijn mannen moeilijke wezens, he.

Ik was vroeger ook niet goed in praten, maar ik heb het wel geleerd in de tussentijd. Dus waarom zou hij het ook niet kunnen leren?

Ik wou ook geen ruzie, dus hield ik maar mijn mond. Tegenwoordig weet ik redelijk goed, hoe ik moet reageren in zo'n situatie.

Aan dat je zegt, dat hij met zichzelf in de knoop zit, daaruit blijkt wel dat hij eraan wilt werken. Trouwens, dat is toch ook een pluspunt?
ja kreeft dat is inderdaad een pluspunt, hij is gister zelfs meegeweest naar mijn ouders. mijn moeder zei ook al dat dat een pluspunt is, want als hij echt zou willen stoppen dan zou hij afstand gaan nemen van mijn familie. verder praat hij ook wel een beetje over toekomst dingen. zoals eventueel naar amerika gaan op vakantie volgend jaar en gisteravond in de auto naar huis hadden we het zelfs over een toekomst huis. het is allemaal positief. maar ik moet ook uitkijken dat het niet een moment opname is, dat hij straks ineens weer naar beneden zakt. maar verder denk ik dat het wel heel langzaam steeds positiver wordt. tenzij ik straks mijn neus weer stoot
In elke relatie komt er op termijn aan minstens een kant een meer vriendschappelijk-houdenvan-gevoel , wetenschappelijk is het zelfs niet mogelijk jarenlang verliefd te zijn want dat kunnen onze neutransmitters niet bolwerken.Dus er zijn twee mogelijkheden : of hij gaat inzien dat verliefdheid uiteindelijk overgaat in meer zekerheid en liefde dan passie of hij gaat relatiezappen en telkens vehuizen zodra de zekerheid toeslaat...
Relatiezappen is trouwens de trend volgens de statistieken in nederland , de gemiddelde relatie duurd ong tussen de 2 en de 8 jaar waarna men in de volgende stapt , vroeger had je meer de tendens van een levenslangs huwelijk , nu hebben de meeste mensen een aantal monogame relaties na-elkaar wat men dus relatie-zappen noemt
Nelemans, het klinkt als een eerste goede stap, op een lange weg. Ik hoop dat jullie het samen zo volhouden.
ik hoop het ook! zeker wel!!

ik ben ook heel blij met jou advies steeds. het grappige is dat hij ook kreeft is, nou geloof ik daar meestal niet zo in, maar je advies kan ik echt veel mee en het geeft me zeker vertrouwen!

muriel, hij weet dat een oudcollegatje verliefd op hem is. ik vroeg hem of het verleidelijk was om daar op in te gaan. zijn antwoord daarop was: nee want dat is niet reeel, ik heb met jou een 6jarige geschiedenis en dat ga ik niet vergooien omdat ik eventueel wel nieuwsgierig zou zijn. hij sluit zich daar dan dus ook voor af. dat gaf mij trouwens ook weer zekerheid, dat hij er echt wel voor wil gaan!
Goh wat leuk dat hij ook kreeft is. En het klinkt, alsof jullie nu toch al meer aan het praten zijn.

Trouwens, waarom heeft hij vertelt dat een collegaatje verliefd op hem is? Is dat een manier van hem om te vertellen, dat jij heel belangrijk voor hem bent?

Iets wat ik me ook afvraag, is of jij verbaal sterker bent, waardoor hij hij het niet makkelijk vindt om over bepaalde onderwerpen te praten.
bereid je voor op de rebounce. Voor je het weet dumpt hij je, zodra hij een nieuwe gevonden heeft.
hoi kreeft, hij zegt inderdaad soms bang te wezen voor mijn reactie om iets te vertellen en dat hij mij geen pijn wil doen. dat is zeker een punt waar ik aan moet werken!! en daar ben ik dan ook zeker wel aan aan het werken.

het zou goed kunnen dat hij dat verteld om aan te geven dat hij echt wel voor onze relatie wil vechten. maar dan nog blijft het een feit dat hij van kinds af aan niet echt een prater is over gevoelens, zijn broer en zus hebben dat ook heel sterk. als je qua zijn gevoelens te dicht in de buurt komt dan trek hij dat gewapendbetonnenmuurtje weer helemaal op!

ik moet gewoon geduld hebben, alleen zit dat niet echt in mijn aard. maar ik probeer het wel naast me te leggen en het gewoon over ons heen te laten komen. terwijl we er natuurlijk in de tussentijd wel aan werken!
Ik zou toch alvast niet meer zitten wachten tot hij weer thuis komt en eventueel toch verder met je wil gaan. Ik zou alvast mijn eigen leven oppakken. Dat heb je vast wel, maar ik denk dat als je laat zien dat je het ook heus wel redt zonder hem, dat je allerelei leuke dingen hebt, hij misschien wel anders gaat denken.

Ik weet uit ervaring dat als je op iemand gaat zitten wachten en smachten, het zelfs irritant kan zijn voor diegene.

Ga leuke dingen doen als hij in het buitenland zit, niet meteen naar de telefoon rennen als hij belt, dat soort dingen.

Ik heb hetzelfde ervaren met een man, hij wist na een tijd ook niet meer of ik het wel helemaal was. Ik heb hem laten 'barsten', op de manier van: ik heb ook een eigen leven en bekijk het maar. Ik red het prima zonder jou.

Hij kwam op zijn knietjes terug :-) Ben nu al jaren gelukkig met hem en hij vertelt me dagelijks hoe blij hij met me is. (en ik met hem!!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven