Entertainment alle pijlers

Do bij DWDD.... Brrrrr

25-03-2010 20:19 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Do.

Ik vond al dat ze echt niet goed zong, in de nummers die ik wel eens op de radio voorbij hoorde komen.

Zojuist heeft ze bij DWDD een stukje opera gezongen.

En daar heeft ze het bewezen: Do kan helemaal niet zingen!

Geen ademsteun, niet voor in de mond, ze schiet volledig in de kramp, het klinkt echt voor geen meter...

Man en ik vragen ons dan af:

Er moeten heeeeel veel mensen zijn die het niet met ons eens zijn.

Mijn vraag aan deze Do-fans: wat is er in vredesnaam mooi aan haar manier van zingen?
Haar eigen nummers vind ik wel mooi hoor. Was dit niet een nummer wat ze niet heeft kunnen instuderen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vond het zeker niet slecht maar ze kwam inderdaad wel adem tekort. Opera zingen vergt volgens mij ook hele andere technieken.

Toen ik een paar jaar geleden bij de musicalawards Do hoorde zingen voor haar rol als Assepoester (of sneeuwwitje ofzo) vond ik het wel erg slecht.
Maar wat vind je dan mooi aan haar stem/manier van zingen?

dit nummer heeft ze helemaal ingestudeerd met Ernst Daniel Schmidt...
Vond je het niet slecht pebbles?

Echt niet...

Man... ik zit hier nog te shaken op de bank, zo lelijk vond ik het! Zo verkrampt, zo.... niet zingen! Alsof iemand nog nooit zangles heeft gehad en net haar eerste stappen in zingland zet...
Ach, ik vond t wel dapper dat ze t deed.

Ik erger me veul meer aan die griezelig lelijke Halina.

Vooral helemaal aan t begin van t programma over haar auditeren *rent brakend weg*
Sosofie, wat vond je dan van lange frans eigenlijk?

Daar hoor ik je niet over, maar mén, wat was dat voor iets?
Als Do dat nummer van Bryan Adams zingt, dan raakt ze me echt wel. Opera is toch een andere kunst. Je stem "wiebert" veel meer heen en weer
Lange Frans is een rapper die probeert te zingen.

Dan vond ik dit best een grappig resultaat.

Maar als je vak, je professie, je lust en je leven, je broodwinning

zingen is, en je presteert dit... dan verbaas ik me. Heel erg.
Nou, zingen is zingen. Dat heeft te maken met ademsteun, zangtechniek, je mondgebruik... dat soort dingen. Als je kunt zingen, echt kunt zingen, dan kun je elk repertoire met een beetje oefening brengen....
Tis maar waar je je druk om kunt maken. ik vond t leuk.
Joh, ik maak me er niet druk om.

Ik ben gewoon heel, heel, heel erg verbaasd...

Vandaar, even gal spuwen en vragen of mensen de andere kant even voor me kunnen belichten...
quote:sosofie schreef op 25 maart 2010 @ 20:32:

Nou, zingen is zingen. Dat heeft te maken met ademsteun, zangtechniek, je mondgebruik... dat soort dingen. Als je kunt zingen, echt kunt zingen, dan kun je elk repertoire met een beetje oefening brengen....De klassieke zangtechniek is anders dan die van de lichte zangkunst. In popzang wordt gebruik gemaakt van de belting-voice.
he sosofie, zat me ook al te verbazen over haar ademhaling. Moet zeggen dat de gewone liedjes van haar me vaak wel aanspreken. Soms iets te overdreven breekbaar, maar vaak ook wel mooi.
ze klonk bijna astmatisch af en toe, zo zwaar ademde ze tussen de regels.
Is het ook ergens te bewonderen? Ben wel nieuwschierig nu!
Ik heb Do wel eens live gehoord, op de huishoudbeurs, en ik vond haar toen erg goed.
Het was niet om aan te horen...
Ik vond Do wel goed. Ze zong met emotie en het bezorgde mij kippenvel. Ik vond het ook kwalitatief goed gezongen. Ik heb geen kramp gehoord en als ze geen ademsteun had gehad dan had ze die hoge noten niet eens kunnen halen.

En als je met emotie zingt dan zing je misschien wat minder voor in de mond, maar het is mij niet opgevallen. Misschien had je eerst even je hart open moeten zetten?
Kunnen operazangers ook gewoon zingen trouwens? Dus net als Do, maar dan andersom.

.....uiteraard kunnen ze ook gewoon zingen, maar hoe klinkt het dan?
quote:Kabouter23 schreef op 25 maart 2010 @ 20:50:

Is het ook ergens te bewonderen? Ben wel nieuwschierig nu!www.uitzendinggemist.nl ?
Nope
Die hoge noten haalde ze toch helemaal niet?

En ik ken het verschil tussen belten en klassieke zang, maar ademsteun heb je voor allebei wel nodig...
Hart openzetten naar iets wat je oren niet aankunnen?

Wil het ook wel zien. Als iets slecht is gezongen is het gewoon slecht gezongen. Dat mensen dan de melodie nog wel leuk vinden, het plaatje of de 'emoties' doet daar niets aan af.
quote:Kabouter23 schreef op 25 maart 2010 @ 20:50:

Is het ook ergens te bewonderen? Ben wel nieuwschierig nu!quote:Kabouter23 schreef op 25 maart 2010 @ 20:58:

NopeWord vanavond nog herhaald om en na 23.35u op NL3.

Anders overmorgen op www.uitzendinggemist.nl

Of gewoon op Youtube

quote:Visss schreef op 25 maart 2010 @ 22:31:

Do - DWDD

Toen ik Do hoorde zingen tijdens de uitzending viel het me wel mee. Maar na 2x beluisteren ben ik niet zo enthousiast meer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven