Entertainment alle pijlers

Do bij DWDD.... Brrrrr

25-03-2010 20:19 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Do.

Ik vond al dat ze echt niet goed zong, in de nummers die ik wel eens op de radio voorbij hoorde komen.

Zojuist heeft ze bij DWDD een stukje opera gezongen.

En daar heeft ze het bewezen: Do kan helemaal niet zingen!

Geen ademsteun, niet voor in de mond, ze schiet volledig in de kramp, het klinkt echt voor geen meter...

Man en ik vragen ons dan af:

Er moeten heeeeel veel mensen zijn die het niet met ons eens zijn.

Mijn vraag aan deze Do-fans: wat is er in vredesnaam mooi aan haar manier van zingen?
Do - DWDD

Toen ik Do hoorde zingen tijdens de uitzending viel het me wel mee. Maar na 2x beluisteren ben ik niet zo enthousiast meer..
ik vind die Do echt 3x niks
Ik heb het net in shownieuws gezien. Brrrrrrr afschuwelijk!
Horreur... Sommige stukken waren echt onzuiver.. Jammer, want ik vind 'r soms best leuk.
heb net op youtube gekeken... het was niet altijd even zuiver, maar vreselijk slecht kan ik het ook niet vinden...

ben trouwens een paar jaar terug naar een theaterconcert van haar geweest en was toen behoorlijk onder de indruk van haar zangkunsten (maar ook haar persoonlijkheid)
Ik heb het net gekeken en vond het niet heul slecht ofzo. Maar ik ben dan ook niet echt een expert hoor. Dat zeg ik er maar even bij.
Stressed is just desserts spelled backwards
In het kader van wat was dit dan (heb alleen het youtubefragmentje bekeken)? Ze heeft er (nog) niet de stem voor en klinkt veel te hees. En ze past lichte-muziekmaniertjes toe. Maar dat betekent niet meteen dat ze een slechte zangeres is, ze is hier gewoon niet geoefend in. Een jaar geleden was er iets bij de kro geloof ik waar bn-ers stukken uit de Mattheus Passion zongen, daar zag je hetzelfde, met name bij Hind en Jim.
Ben een leek, maar vond het best ok klinken. Doe het haar niet na, in ieder geval :-)
Hoi

Ik vind het wel meevallen hoor. Ik zou het niet opzetten, en ze gaat wat de mist in hier en daar, maar hey ze is toch ook niet klassiek geschoold. Ze doet het toch maar even live op tv.

Je kan het volgens mij een beetje vergelijken met dat dansen op het ijs van de BN-ers. Zit vol met (schoonheids)fouten, maar het gaat om de show.
Er zat een vals randje aan. Laat ik het daar op houden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Grappig, ik riep ook meteen dat ik 't vals vond, manlief was 't niet met me eens ( want het is wel Do, hè).
quote:Maleficent schreef op 25 maart 2010 @ 23:34:

Ik heb het net gekeken en vond het niet heul slecht ofzo. Maar ik ben dan ook niet echt een expert hoor. Dat zeg ik er maar even bij.

Dat heb ik dus ook

Zeker gezien het feit dat ze maar 1 dag heeft kunnen oefenen op het nummer.. vind ik het best goed gedaan
Ik snap wel dat ze nu een heel ander soort zang moest zingen dan ze gewend is maar ze was wel heeeel erg nerveus. Verder viel mij op dat ze in dat clipje wat ze lieten zien eigenlijk (als je goed luistert) ook niet zo'n hele goede stem heeft. Nou kunnen rauwe stemmen heel mooi zijn maar bij haar vond ik het dus (zonder het rauw te noemen) niet mooi klinken. Eigenlijk viel ze me een beetje tegen (qua zang dan). Zal verder best een lieve meid zijn.
Ik vond het echt niet slecht hoor! Ik doe het haar niet na iig
ik heb ook even het hele gesprekje gezien (via de site van dwdd) en ik vond het echt knap gedaan. Ze stelt zich kwetsbaar op en het bezorgde me kippenvel.
Ik vind de muziek van DO sowieso niet om aan te horen. Tenminste die paar hits die ze tig jaar geleden heeft gehad. Daar teert ze nu toch nog steeds op?

Vind haar ook niet sympathiek overkomen. Meestal zap ik weg als ik haar zie op tv (vooral als ze begint te zingen) maar in Ranking the Stars en bij het Glazen Huis de afgelopen keer heb ik haar wel gezien. En daar kwam ze gewoon echt niet sympathiek over. Vind het helemaal niets die DO.
quote:Lonkaa schreef op 26 maart 2010 @ 08:57:

Ik vond het echt niet slecht hoor! Ik doe het haar niet na iig Als dat de graadmeter is
Ik vond het ook niet zo slecht voor iemand die niet geoefend is in opera-zingen.
Ik heb Do een jaar of 8 geleden eens live horen zingen in een cd-zaakje. Ik was niet in de zaak, maar in de stad. De valse noten schalden door de hele stad heen, sindsdien heb ik niet weer een zangeres zo vals horen zingen.
Ik heb dr totaal geen verstand van en het zal wel aan mij liggen , maar ik vond het mooi klinken
Ik vind Do sowieso verschrikkelijk, ook met die popliedjes van haar.
Do is een afkorting van Doos....

Verders is haar gezang iets in de catergorie van "Piep" zei de muis. Ik heb met samen geknepen billen zitten kijken naar dat hysterische gedoe.
Opera zingen vergt meer techniek en ervaring dan elk andere soort muziek. Ik vond het wel ontwapenend, stoer en ontroerend. Ze deed het toch maar. Het was niet echt vals, ze ademde wel zwaar, maar dat is logisch als je geen professionele zangeres bent (want he, Brian Adams liedjes kunnen we allemaal wel zingen zonder zangles) maar het kwam wel uit haar hart.

Ik ben zelf zangeres, heb al jaren zangles en zing soortgelijke stukken (ook pop). Ik zing in 3 koren.

Ik hoor liever een stuk met emotie dan 1 liedje van Celine Dion of, nog erger, Mariah Carrey. Da's zangtechnisch dan wel perfect, maar het komt niet over....

Top Do!

Monique
quote:mjdh schreef op 31 maart 2010 @ 10:37:

Ik hoor liever een stuk met emotie dan 1 liedje van Celine Dion of, nog erger, Mariah Carrey. Da's zangtechnisch dan wel perfect, maar het komt niet over....

Ja vreselijk. Ik zag laatst een cover van wat ik vroeger een heel goed nummer vond, maar als zij het zingt blijft er niks van over.

I wanna know what love is

verschrikkelijk
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:sosofie schreef op 25 maart 2010 @ 20:32:

Nou, zingen is zingen. Dat heeft te maken met ademsteun, zangtechniek, je mondgebruik... dat soort dingen. Als je kunt zingen, echt kunt zingen, dan kun je elk repertoire met een beetje oefening brengen....

Zingen met de kopstem, als in klassieke zang, is een andere techniek dan die Do doorgaans gebruikt. Zij zingt met haar spreekstem.

De enige keer dat Do haar kopstem gebruikt is wanneer zij 'belt' maar verder gebruikt zij de resonantieruimtes van de holtes in haar hoofd niet om te zingen.

Ook de ademsteun is anders bij zingen met de kopstem, hoewel deze ook nodig is bij het zingen met de spreekstem. Tel daar haar ongetwijfelde zenuwen bij op en klaar ben je.

Laatst Miss Montereal ook al zo'n operanummertje weg horen geven van E.D. Smit, vond ik ook niet mooi. Wel een dappere poging maar het bewijst dat klassiek zingen niet zomaar door iedereen gedaan kan worden en je er voor geleerd moet hebben om het te kunnen. En dan niet een week maar jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven