Mode & Beauty alle pijlers

Spijt van haar afknippen

26-03-2010 11:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
Het went vanzelf, duurt alleen even.

Je moet het gewoon maar leuk gaan vinden, klinkt raar, maar anders heb je echt alleen je zelf ermee.
geduld, geduld... t groeit wel weer aan!!! En t went ook wel hoor, even doorbijten..

(overigens is het een illusie dat het niet doods oogt als het zo lang is.. ik vind dat hele lange haar altijd een beetje onverzorgt.. de onderkant pluist net iets meer dan de rest en toch zie je dat het niet helemaal fris meer is.. zeker door stijlen enzo..)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Herkenbaar .Haren tot mijn kont en flink het mes erin gezet .Veel positieve reacties,maar wat voelde ik mij kaal Maar het groeit erg snel[1xper jaar knippen] en na 3 jaar weer dezelfde lengte,maar voller .Nu weer een bob ,vind het toch verzorgder staan en meer bij mijn leeftijd passen .

Gewoon zo min mogelijk laten knippen
Ik heb wel eens gehad dat de kapper er veel meer had afgeknipt dan de bedoeling was, van onderrug tot bijna schouderlengte. Toen was ik niet zo blij.

Als je het heel lang zo hebt gehad is het gewoon even wennen. Wat fijn is, is dat het er nu heel goed uitziet, omdat het gezond is en waarschijnlijk ook veel vlotter valt. Probeer daarvan te genieten. Het wordt vanzelf wel weer een keer lang.
verwijderd
.
Brit had ook spijt, zij heeft heur haar vol ekstenzions gepropt.

Iets voor uw persoontje?

Hopla

Jammer dat je dit gevoel hebt, ik zou zelf denken dat het verschil tussen best lang en heel lang minder was dan het verschil tussen echt kort en best lang.

Gedraagt je haar zich wel aardig, krijg je het makkelijk in model? Dit kan heel erg uitmaken in je acceptatie (en misschien moet er dan nog een paar centimeter af om een model te krijgen dat wel bij jouw stylingwens past).
verwijderd
quote:plompiedom schreef op 26 maart 2010 @ 11:12:

Gewoon zo min mogelijk laten knippen

Dat is een fabel. Ook als je je haar wilt laten groeien, moet je tussendoor laten bijknippen. Anders krijg je juist van dat lange, onverzorgde haar!

En TO: fijn dat je nu weer een fris koppie hebt en het groeit echt wel weer aan! Het is niet gemillimeterd ofzo..
Yep, TO ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb altijd lang haar gehad (tot mijn middel ongeveer) en heb het een half jaar geleden in een bob laten knippen, tot iets onder mijn kin zeg maar. Vond het eerst best leuk staan maar was het vrij snel zat, moest ook altijd met fohn+stijltang in de weer om het in model te krijgen. Heb er ook veel complimentjes over gehad, maar lang(er) haar past nou eenmaal beter bij me. Het is nu alweer een flink stuk aangegroeid, en ik voel me er veel beter bij. Stijltang gebruik ik nu bijna nooit meer. Voordeel is wel, net als bij jou, dat het haar veel gezonder terugkomt. Het haar groeit ook sneller dan je denkt en je went ook aan de nieuwe lengte hoor! Even doorzetten dus.
De wijze les van mijn moeder toen wij vroeger ons lange haar af wilden knippen: het mag, als je na een week nog steeds zeker weet dat je het wilt (heeft bij mij altijd gewerkt, nooit spijt gehad!0
verwijderd
Bij mij is het tot iets over mijn BH band, halverwege de rug dus.

Mijn haar blijft aardig in conditie als ik er af en toe babyolie in doe. Niet teveel want dat ziet er niet uit. Vooral de punten. Weet niet of je daar iets aan hebt.

Ik weet niet wat voor reacties je krijgt, zijn die positief, of vooral dat men het zonde vindt?

Vroeger als ik naar de kapper geweest was vond men het meestal 'opgeknapt'. Dan ging ik van lang naar minder lang, bijvoorbeeld schouderlengte. Soms met laagjes.

Maar toen verzorgde ik mijn lange haar nog niet zo goed, had niet zoveel stylingproducten dus soms hing het maar wat. Daarbij had ik vroeger niet zo'n spontane uitstraling... dan is een hip kapsel soms een hele oppepper.

Nu krijg ik juist wel complimenten over mijn 'mooie lange haar'.
verwijderd
Oh ja, zooo herkenbaar! Ik switch al jaren tussen kaaklengte en bh-band-lengte. Als het lang is denk ik: bah, wat suf, kort is veel pittiger. Als het dan weer korter is, denk ik: bah, wat niksig, lang haar is veel mooier. In die fase zit ik nu

Ik heb ook een half jaar geleden een bob laten knippen en bij mij begint het nu ook eindelijk weer ergens op te lijken. Alleen jammer dat het aan de achterkant nog steeds wat korter is dan aan de voorkant, ik moet het dus eigenlijk weer een beetje laten bijknippen... maar ik kan het nog niet aan
Herkenbaar hoor.

Ik heb me afgelopen dinsdag laten kortwieken. Het was een beetje een impulsieve daad, ik kon er ineens niet meer tegen dus moest het eraf. Gelukkig had de kapster nog wel gezond verstand en die heeft het op schouderlengte afgeknipt, mijn haren waren net zo lang als de jouwe.

Thuis even heeeel hard gejankt. Ik weet dat er veel ergere dingen bestaan en dit geen wereldproblematiek is maar ik voelde me toch erg mismaakt.
[quote]biol schreef op 26 maart 2010 @ 11:07:

geduld, geduld... t groeit wel weer aan!!! En t went ook wel hoor, even doorbijten..

(overigens is het een illusie dat het niet doods oogt als het zo lang is.. ik vind dat hele lange haar altijd een beetje onverzorgt.. de onderkant pluist net iets meer dan de rest en toch zie je dat het niet helemaal fris meer is.. zeker door stijlen enzo..)[/quote]

Onzin, er bestaat genoeg heel goed verzorgd lang haar met volle punten en glans. Neem maar eens een kijkje op een willekeurig langhaar forum of op de site longue cheveux.com. Dan zie je dat dit gewoon niet waar is. Het is veelal jaloezie van vrouwen die dit graag zouden willen maar die altijd met een kort koppie rondlopen...

Als je heel lang haar wilt is het beter om niet te stylen en te verven. Dus t.o. heeft nu een prima uitgangspunt om het weer lang te laten groeien. Dat zal even duren maar het gaat sneller dan je denkt!
Ik raad je aan om, als je het weer wilt laten groeien, zo eens per 3 maanden een kleine cm te laten knippen. Dan heb je toch groei en zorg je dat de puntjes mooi vol blijven.

Geen stijltang meer gebruiken en als je in de zomer naar het strand gaat,m een beschermende spray erin. Doet wonderen.

Oja, en beter niet verven. Je eigen kleur is zeker bij lang haar, ook mooi.
Oh, TO dat had ik ook ooit eens. Maar dan van halverwege rug haar naar soort van boblijn haar. Bah, stomme keuze! Nu heb ik weer langer haar, maar kan er geen fatsoenlijk model meer in op deze lengte, dus wederom probleem, haha. Dus moet toch maar weer terug naar wat korter haar.
verwijderd
Och.... zoooo herkenbaar...helaas !

Ik had haar tot op mijn onder rug bijna op de billen, ik was 22 jaar, ik was het zat, het was niet geverfd of wat dan ook, ik was het egwoon zat en wilde totaal een veranderring, ik nog gewaarschuwd door mijn toenmalige vriend, nee resloluut onverbiddelijk was ik, ik wilde het ''korter'' afijn naar de kapsalon toe, wij beetje praten over hoe en wat voor model, mij leek een lange bob leuk dat is al een wereld van verschil natuurlijk, annyway, zij begint te knippen ratssss vor ik het wist was het eraf, maar ze stopte maar niet het was inmiddels al tot de kaak ik zeg nog van: moet je nou nog meer knippen ? ja zegt ze want ik zie dat ik ongelijk heb geknipt nou mensen, je raad het al... mijn haar was uiteindelijk tot net over mijn oren en dan in lagen, het leek net op een playmobielpoppetje

Ik heb in shock betaald, ik was helemaal beduusd, ik ben naar huis gegaan, ik kom de woonkamer binnen en ik zag mijn ex ook in shock kijken, ik ben in barstende snikken uitgebarsten, en tsja... daar heb je niks aan natuurlijk maar goed, ben nooit meer naar die kapsalon terug gegaan en hij is ook fahiet kort erna verklaard, tsja... zal wel niet voor jan met de korte achternaam zijn geweest.

Mijn haar is nu gewoon lang, al wel kort geleden 6 cm eraf gehaald omdat ik niet genoeg met mijn haar kon, het rijkt tot bh bandje en ik doe er wel highlights in, maar het word bij mij niet dood ervan, ik gebruik geen foon en geen stijltang heb heel stijl haar vanmijzelf en als ik wat slag wil is een vlecht al voldoende, verders heb ik geen gel in huis of haarlak gebruik ik ook nooit en was mijn haar om de dag.

Het groeit wel weer aan ! en bij jou een voordeel dat het wel leuk is genipt, dat was bij mij echt niet het geval, playmobiel en alsof de ratten er aan de onderkant aangevreten hadden hihi, nu kan ik er om lachen maar toen oweeeeeeeeee !
verwijderd
[quote]El_lebel schreef op 26 maart 2010 @ 11:54:

[...]

Dat is een fabel. Ook als je je haar wilt laten groeien, moet je tussendoor laten bijknippen. Anders krijg je juist van dat lange, onverzorgde haar!

Nee hoor.Dat hangt van je haar af .Als het gewoon nog vol aan de punten is heeft een knipbeurt geen nut .Bovendien is mijn ervaring dat kappers weinig naar klanten luisteren En ondanks dat je aangeeft en wijst er maar 2 centimeters eraf wilt de kapper daar niet naar luistert.Is mij vaak overkomen en dan heb ik het niet over een stukje eraf maar al gauw 10 centimeter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven