het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
Banba, ik kom ook redelijk uit de buurt en zou je wel willen helpen!

Prrunk at gmail.com kun je me op mailen
quote:Lovestar schreef op 23 maart 2010 @ 23:11:

Awwww.... Wat krijg ik warme gevoelens van dit topic

Is er ergens een up-to-date overzicht van de hulp die iedereen aanbiedt?? Zoals op pagina 2??

Ik heb veel hulp aan te bieden, maar waar ik echt goed in ben is:

-pedagogisch verantwoorde oppas (ook voor kinderen met stoornissen, beperkingen en lichamelijk verzorging)

-advies voor opvoedingsvraagstukken en ontwikkelingsproblemen bij kinderen en jongeren

-organiseren van feestjes, activiteiten van verschillende aard.

Uhm, dat was het wel

Ik zoek eigenlijk nog iemand die naar mijn papers (schrijfopdrachten voor studie) wilt kijken op taal-en grammaticafouten. Dit op reguliere basis en het liefst ook nog eens op een manier dat ik er iets van leer.

En als het echt niet teveel gevraagd is, ook naar de inhoud. Ik studeer Pedagogische wetenschappen.Lovestar, welke regio zit jij? In woon bij Den Haag en papers nakijken is mijn werk dus die van jou kunnen er wel bij. En aangezien jij kan oppassen op kinderen met handleiding, lijkt me dit wel een handige match. (en gezellig!)
@Buurvrouwjanssen en Noni:

Geweldig dat jullie willen helpen. Ik ga meteen even mailen.
The time is now
Na m'n laatste woede-uitbarsting (je sais, verre van sjiek!) de boel maar even de boel gelaten en pas nu weer op dit topic gelezen. En wat een lieve reacties, direct al!

Heb Noah en Siete direct gemaild...

Nou nog even denken wat ik hier voor bijdrage kan leveren (en zoeken naar m'n schrijflust, die is van al het ge-emmer even totààl verdwenen)...

Ik heb je mailtje niet ontvangen Djaza..
Noahtb, ik heb je al een paar keer gemaild over de positiekleding. Zou je daarop willen reageren? Dan weet ik waar ik aan toe ben. Thanx.
Lovestar, ik wil je best een keer helpen.

Ik ben geen ongeëvenaard spellingwonder (vroegah wel, luiheid he) en ook geen pedagoog, maar ik ben niet slecht in spelling en grammatica, was vroeger best goed in Nederlands en ik ben ergotherapeut, waardoor ik tijdens mijn studie wel véél pedagogische toestanden gehad.

U roept maar
668, the neighbour of the Beast
Ik woon overigens in Zeeland, is misschien handig.

Enne, ik heb nog aardig wat kleerhangers over. Als iemand er blij van wordt mag je ze komen halen. Zo niet, gaan ze over twee weken de kliko in.
668, the neighbour of the Beast
quote:noahtb schreef op 26 maart 2010 @ 03:34:

Ik heb je mailtje niet ontvangen Djaza..

Need I say more...

Ik heb je d'r nog wel twee gestuurd (zag, dat ook jij een wreck this journal had besteld... ik ook, verwacht 'm vandaag!).

Maar ik probeer het gewoon nog een keer (en ik beloof te stoppen als de neigingen de laptop door 't raam te denderen de overhand dreigen te nemen...).
.
anoniem_92501 wijzigde dit bericht op 26-03-2010 12:57
Reden: achterhaalde informatie
% gewijzigd
@Zwieb en Marels

Thanks ladies!!! Hmm, papers nakijken kan via de mail. Gewoon dmv commetaar oid. Maar eventueel wil ik ze ook gewoon opsturen en dan kan je lekker met een rode pen krassen

Mail heeft wel voorkeur

Oppassen lijkt me leuk Zwieb!!! Den Haag is geen probleem
Wat leuk Lovestar! Moet je eerst maar een keer langswippen om Zwiepje te leren kennen. (kijken of je dan nog steeds wil ) Ik zou het heel fijn vinden want ik heb nu eigenlijk maar een echte oppas en dat is schoonmoeder, mijn ouders zijn ziek en daar kan ik nooit van tevoren mee afspreken en omdat het toch een kind is wat een speciale aanpak nodig heeft soms wil ik wel iemand met verstand van zaken én een leuke persoonlijkheid. Jij slaagt volgens mij met vlag en wimpel op kennis en voorzeker op persoonlijkheid.

Papers kunnen gewoon over de mail, die kan ik prima in word corrigeren. Nou heb ik geen pegagogische opleiding maar ik doceer wel op de uni dus de eisen voor een goede paper kan ik zeker naar kijken. Als je er eentje hebt, gooi hem maar op de mail op z.wieber@hotmail.com
Woei!!!!!!!!!! Wat fijn!! Ik schrijf nu een paper over vroege verwaarlozing. Reuze interesant (al zeg ik dat zelf)

En oppassen lijkt me leuk Een kindje+ is een hele uitdaging vaak vanwege handleiding, maar juist daardoor zo leuk!!

En dank je voor de complimenten *glundert*
Mail me maar als het af is. Ik vind het zelf ook heel interessant te lezen altijd.

Lijkt me zeker leuk als je een keer gewoon even op de koffie komt!
@ Banba: ik kan evt. helpen met de verhuizing. Sjouwen, de- en monteren, boedelbak of verhuiswagen rijden enzo. Laat maar weten of je daar wat aan hebt . (marco7314@hotmail.com)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Wie wil mij helpen met schilderen en verbouwen, de tuin doen, de auto wassen, schuur opruimen, en de poes eten geven als ik met vakantie ben?
Waar woon je Zamirah?
Amersfoort.
Ow das wel erg uit de richting. Helaas.
Waar woon jij dan, Ikbenikenbenertrotsop?
Rotterdam
Zwieber!!! Ik heb over je gedroomd!!!!!!

Ik ging oppassen op Zwiepje omdat jij en je man naar een Zweeds bandje wilden gaan
Ik ben bijna klaar met mijn paper!!!!!!!!!!!!

Marels, wat is je mailadres?? Dan stuur ik hem ook naar je op. Kan geen kwaad dat er een extra paar ogen ernaar kijken.

Zwieber, ik heb je geaccepteerd als Hyvesvriendje. Binnenkort een theedate plannen dan
Djaza, als het goed is heb je de bon in je mailbox!

Banba, helaas hier ook bepaald niet in de buurt, succes in ieder geval wel daar, geweldig alle hulp die is aangeboden al!
quote:Lovestar schreef op 31 maart 2010 @ 12:05:

Ik ben bijna klaar met mijn paper!!!!!!!!!!!!

Marels, wat is je mailadres?? Dan stuur ik hem ook naar je op. Kan geen kwaad dat er een extra paar ogen ernaar kijken.

Zwieber, ik heb je geaccepteerd als Hyvesvriendje. Binnenkort een theedate plannen dan Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven