Gebroken elleboog
woensdag 24 maart 2010 om 05:04
Ik was onderweg naar het koor toen de tas met mijn muziekmap tussen mijn linkerbeen en het stuur kwam. Ik kwam ten val en mijn linkerarm deed ontzettend zeer. Ik liep terug naar huis en ik schakelde de begeleiding in. Die bracht me naar de Eerste Hulp. Röntgenfoto's wezen uit, dat een botje afgebroken was, en die moet met een operatie worden teruggezet. Eerst gaat mijn linkerarm in het gips.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 26 maart 2010 om 21:21
Terug van de operatie. Ik moest wachten van 7:45 tot 12:00. Tergend lang. Ik kreeg een plaatselijke verdoving die ook mijn arm verlamde.
Maar... als de verdoving eruit is kreeg ik behoorlijke pijn. Ik kreeg voorgeschreven:
- Meloxicam, een ontstekingsremmer of -"voorkomer";
- Omeprazol. Melxicam is schadelijk voor de maag, en Omeprazol doet die bijwerkingen zo veel mogelijk te niet;
- 8 Paracetamol per dag;
Over twee weken heb ik een afspraak met de chirurg. De hechtingen worden er dan uitgehaald.
Maar... als de verdoving eruit is kreeg ik behoorlijke pijn. Ik kreeg voorgeschreven:
- Meloxicam, een ontstekingsremmer of -"voorkomer";
- Omeprazol. Melxicam is schadelijk voor de maag, en Omeprazol doet die bijwerkingen zo veel mogelijk te niet;
- 8 Paracetamol per dag;
Over twee weken heb ik een afspraak met de chirurg. De hechtingen worden er dan uitgehaald.
vrijdag 26 maart 2010 om 22:33
Hoi Hans,
Vijf jaar geleden o.a. mijn elleboog verbrijzeld. Het e.e.a. wordt nu bijelkaar gehouden door platen. Zeer pijnlijk en helaas nooit goedgekomen.
Zijn er ook zenuwen beschadigd, kun je jouw hand goed bewegen. Bij mij gooiden ze dat na de operatie op zwelling na een jaar bleken er zenuwen geknapt te zijn (of hoe je dat ook maar mag noemen).
Zorg goed voor jezelf of laat goed voor jezelf zorgen. 't Is knap vervelend.
Vijf jaar geleden o.a. mijn elleboog verbrijzeld. Het e.e.a. wordt nu bijelkaar gehouden door platen. Zeer pijnlijk en helaas nooit goedgekomen.
Zijn er ook zenuwen beschadigd, kun je jouw hand goed bewegen. Bij mij gooiden ze dat na de operatie op zwelling na een jaar bleken er zenuwen geknapt te zijn (of hoe je dat ook maar mag noemen).
Zorg goed voor jezelf of laat goed voor jezelf zorgen. 't Is knap vervelend.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
zaterdag 27 maart 2010 om 10:59
zaterdag 27 maart 2010 om 11:01
Ik geloof dat het wel redelijk gaat toch hans? Of heb je nog veel pijn naast alle paracetamol en meloxican? Teveel pijn moet je er niet van hebben of je moet wat andere medicatie krijgen
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 27 maart 2010 om 12:41
quote:hans66 schreef op 27 maart 2010 @ 12:15:
Nee, de begeleidster heeft de band versteld. Het lijkt op een mitella-sling:
[afbeelding]Dat lijkt me een goed idee. als je hand dik wordt, moet je hem wat hoger houden.
Nee, de begeleidster heeft de band versteld. Het lijkt op een mitella-sling:
[afbeelding]Dat lijkt me een goed idee. als je hand dik wordt, moet je hem wat hoger houden.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 27 maart 2010 om 18:26
Ik vind dat alles gesmeerd verloopt. Pijn stelt niet zo veel meer voor; het is alsof een puntig voorwerp tegen mijn elleboog aan drukt.
Morgen halen mijn ouders op om16:00 uur. Ik zie het wel zitten om daar ongeveer 4 uur te zijn, tot 20:00 uur dus. Ik heb een leuke relatie met mijn ouders.
Volgende week - ik weet nog niet welke dag - wil ik tussen 11:45 en 12:45 naar mijn werk. Even praten met wat collega's en wat leerlingen met wie ik het goed kan vinden.
De pijn in de ribben (volgens mij een kneuzing) neemt af. Schaafwonden genezen.
Morgen halen mijn ouders op om16:00 uur. Ik zie het wel zitten om daar ongeveer 4 uur te zijn, tot 20:00 uur dus. Ik heb een leuke relatie met mijn ouders.
Volgende week - ik weet nog niet welke dag - wil ik tussen 11:45 en 12:45 naar mijn werk. Even praten met wat collega's en wat leerlingen met wie ik het goed kan vinden.
De pijn in de ribben (volgens mij een kneuzing) neemt af. Schaafwonden genezen.
maandag 29 maart 2010 om 18:46
Vanmiddag op het ziekenhuis geweest. Het oude verband verwijderd. Nieuw verband eromheen gedaan. Ze hebben een steunkous over mijn arm gedaan, en de sling aangepast, dusdanig dat de vingers van mijn linkerhand naar mij rechterschouder wijzen. De steunkous moet ik dragen tot morgen vroeg. Vanaf de nacht daarna moet ik het elke nacht dragen.
Ik moet vrijdag 2 april voor controle terugkomen.
Ik moet vrijdag 2 april voor controle terugkomen.
dinsdag 30 maart 2010 om 12:42
Ik voel me lang niet zo gehandicapt als je een hand bijna niet kunt gebruiken. Het is vreemd genoeg een uitdaging om uit te vinden hoe ik een handeling doe die je normaal met twee handen doet, bijv. een pak frisdrank tegen de koelkast zetten om de dop die er vrij strak opzit eraf te draaien.
dinsdag 30 maart 2010 om 17:07
ik heb even gereageerd in dat topic over inzage, over de vraag of je een mail van je foto kon hebben....
woensdag 31 maart 2010 om 07:48
Bedankt.
Ik heb gisterenavond zelf de steunkous over mijn arm getrokken. Daar was enige kracht voor nodig. Ik gebruikte mijn eigen borstkas als steun. Maar daarna werd ik gespannen en angstig, en ik vroeg me af of er daardoor niet iets in de arm afgebroken was. Maar ik voelde niets bijzonders in mijn linker arm. Voor mijn gemoedsrust ga ik dat niet nog een keer doen. Omdat ik in een woonvorm woon heb ik het voordeel dat ik extra beroep op de begeleiding kan doen. Ik ga regelen dat zij in vervolg om 22:30 of 23:00 de steunkous over mijn arm trekken, totdat ik van de arts te horen heb gekregen dat ik de steunkous niet meer 's nachts hoef te dragen. De kous van de arm af trekken is veel gemakkelijker overigens.
Wat de zwelling van de arm: die is gedeeltelijk afgenomen. Ik kan een vuist maken. De duim kan de pink raken. Dat kon ik maandag nog niet.
De vingers zijn nog verkleurd.
Ik heb gisterenavond zelf de steunkous over mijn arm getrokken. Daar was enige kracht voor nodig. Ik gebruikte mijn eigen borstkas als steun. Maar daarna werd ik gespannen en angstig, en ik vroeg me af of er daardoor niet iets in de arm afgebroken was. Maar ik voelde niets bijzonders in mijn linker arm. Voor mijn gemoedsrust ga ik dat niet nog een keer doen. Omdat ik in een woonvorm woon heb ik het voordeel dat ik extra beroep op de begeleiding kan doen. Ik ga regelen dat zij in vervolg om 22:30 of 23:00 de steunkous over mijn arm trekken, totdat ik van de arts te horen heb gekregen dat ik de steunkous niet meer 's nachts hoef te dragen. De kous van de arm af trekken is veel gemakkelijker overigens.
Wat de zwelling van de arm: die is gedeeltelijk afgenomen. Ik kan een vuist maken. De duim kan de pink raken. Dat kon ik maandag nog niet.
De vingers zijn nog verkleurd.
woensdag 31 maart 2010 om 21:33
De verkleuring trekt langzaam weg... Handpalm en vingers op de vingertoppen na, krijgen de normale kleur weer terug.
Knokkels (als ik een vuist maak) worden ook weer zichtbaar, net zoals mijn rechterhand.
Ja, ik schrijf een beetje van me af en houd jullie op de hoogte. Van gespannenheid is niet veel meer over. Ben weer rustig.
Knokkels (als ik een vuist maak) worden ook weer zichtbaar, net zoals mijn rechterhand.
Ja, ik schrijf een beetje van me af en houd jullie op de hoogte. Van gespannenheid is niet veel meer over. Ben weer rustig.
donderdag 1 april 2010 om 05:58
Dank je wel, Essiej.
Ik verwacht dat ik vanaf vrijdag-/zaterdagnacht de steunkous niet meer hoef te dragen. De linkerarm is niet meer gezwollen.
Vanmiddag zijn mijn vader en ik uitgenodigd om te eten in het oefenrestaurant van de school waar ik werk.
Ik denk dat er tussen 2 en 8 april niet zo veel meer te melden is.
2 april: er wordt gekeken of de zwelling voldoende af is genomen.
8 april: de hechtingen gaan eruit en ik denk dat het effect van de operatie gecontroleerd wordt.
12 april: ik overweeg weer te gaan werken, maar dan enkele dagen per week met beperkingen die geleidelijk zullen verdwijnen.
16 april: bewegingsbeperking wordt opgeheven. Oefeningen om de arm te revalideren worden mogelijk gegeven.
Ik verwacht dat ik vanaf vrijdag-/zaterdagnacht de steunkous niet meer hoef te dragen. De linkerarm is niet meer gezwollen.
Vanmiddag zijn mijn vader en ik uitgenodigd om te eten in het oefenrestaurant van de school waar ik werk.
Ik denk dat er tussen 2 en 8 april niet zo veel meer te melden is.
2 april: er wordt gekeken of de zwelling voldoende af is genomen.
8 april: de hechtingen gaan eruit en ik denk dat het effect van de operatie gecontroleerd wordt.
12 april: ik overweeg weer te gaan werken, maar dan enkele dagen per week met beperkingen die geleidelijk zullen verdwijnen.
16 april: bewegingsbeperking wordt opgeheven. Oefeningen om de arm te revalideren worden mogelijk gegeven.