Marktplaats=minder leuk

09-02-2010 18:11 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst was ik mn huis aan het opruimen en kwam nog allerlei goede spullen tegen, zoals een hemeltje, mooi boxkleed, kruikenzak, luiertas, kleertjes enz enz.

Had die spullen gefotografeerd en ging voor de bepaling van de prijzen eens even op marktplaats kijken.

Wel bepaalde dingen zijn echt een lachertje geworden. M.a.w. paar euro werk.

Heb besloten die spullen gratis weg te geven. Wie weet nog goede doelen/ goede instellingen die ik er wel heel blij mee kan maken?

Het lijkt wel of iedereen op marktplaats zit tegenwoordig. Sommige mensen willen voor een duppie op de eerste rang zitten. Heb me al eerder lopen ergeren aan echte onzinbiedingen, maar dit terzijde.

Het zal wel de populariteit zijn die marktplaats veel minder leuk maakt.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met ruilsites?

En wat vinden jullie van MP tegenwoordig.

Heb laatst ook op hippas gekeken, das met veel troep ook een lachertje.

Marktplaats + minder leuk?

Totaal aantal stemmen: 85

Laatste jaren minder leuk geworden (47%)
Nee hoor juiist leuker (39%)
Geen mening (14%)
Ik zet soms iets op www.gratisaftehalen.nl Daar heb ik zelf dan weer vier super mooie eettafelstoelen vandaan. De spullen die jij noemt, ik denk dat je daar jonge moeders op www.tienermoeders.nl erg blij mee kan maken.
quote:Serafina schreef op 12 februari 2010 @ 18:11:

Ik vind het vooral jammer dat er zoveel commerciële bedrijven actief zijn op marktplaats. Zoek ik iets, word ik onmiddellijk doodgegooid met allerlei advertenties die gloednieuwe producten voor een keiharde prijs verkopen. Ik wou dat ik dat uit kon schakelen.

Wat ik wel heel leuk vind is de optie Kijk in uw wijk. Die bekijk ik regelmatig. Dan kom ik te weten wat mijn buurtjes allemaal te koop hebben staan. Soms is dat hilarisch (hé, Corry heeft haar theekopjes in de aanbieding) en soms ook heel handig (leuk klimrek staat gewoon te koop op de hoek) en mijn overburen zijn op zoek naar spannende dates met andere koppels
Gelukkig hier tot nu toe alleen goede ervaringen met marktplaats.

Verkopen er veel op,wel met vraagprijs en telefoonnummer,dat hebben we zelf graag ook als we iets zoeken op marktplaats.
quote:TheEmpress schreef op 09 februari 2010 @ 19:02:

[...]

Oplichting?? Waarom?? Het is wat de gek ervoor geeft hoor, ze hoeven het niet te kopen!

Nou, dat vind ik dus ook. Ik had een paar weken geleden iets verkocht. Er stond duidelijk in de omschrijving dat het gedragen was. Er biedt iemand, ik verkoop het voor de geboden prijs, pak netjes in, verstuur het en geef de koper de trackcode. Krijg ik na ontvangst een mailtje dat mevrouw haar geld terug wil want de spullen zijn niet in de staat die in de ad. stond. Nou, daar stond gedragen, en zij heeft verder ook nergens specifiek naar geinformeerd, over eventuele beschadigingen. Dus, ik vind dat ik geleverd heb wat ik heb aangeboden. Ik ga geen geld terug storten.

Verder eigenlijk alleen maar leuke ervaringen op MP.
quote:Ipanemacabana schreef op 28 maart 2010 @ 11:47:

Nou, daar stond gedragen, en zij heeft verder ook nergens specifiek naar geinformeerd, over eventuele beschadigingen.Maar waren er dan beschadigingen? Want ik vind dat je die zelf dan had moeten melden, in plaats van afwachten tot iemand ernaar vraagt. Als iets stinkt naar kattenpis ga je toch ook niet zeggen, de koper heeft niet gevraagd of het wel lekker rook?
quote:Ipanemacabana schreef op 28 maart 2010 @ 11:47:

[...]

, daar stond gedragen, en zij heeft verder ook nergens specifiek naar geinformeerd, over eventuele beschadigingen. Dus, ik vind dat ik geleverd heb wat ik heb aangeboden. .

"Gedragen" betekent dat je kunt zien dat het niet gloednieuw meer is, dus misschien dat een wolletje iets gaat pillen of dat je wat slijtage bij de naden ziet, maar verder wel heel en zonder schade.

Als dat is wat je geleverd hebt, heb je gelijk en hoef je niks terug te storten. Als er schade aan is, heeft zij gelijk.
Bezig met huis op te ruimen voor komende verhuizing. In een paar weken tijd toch weer voor zo'n 110 euro verkocht. Je moet er idd wat moeite voor doen, maar ja......
Ik koop best veel op marktplaats en ik heb tot nu toe altijd goeie zaken gedaan. Waarom ik op MP koop? Ik vind dat als je goed zoekt, je hele mooie en goede dingen kan vinden. 2 Jaar geleden heb ik een wereldreis gemaakt en daar is al mijn spaargeld in op gegaan. Nu heb ik weer een baan en een huis en het volgende heb ik van MP:

-leren stoel (35euro)

-6zits bank (25 euro maar opnieuw bekleed)

-dressoirkast (50 euro)

-bed (was nieuw, maar kon niet meer geruild ivm bonnetje kwijt, 100 euro ipv 150 bij Ikea)

- auto (4000 euro)

- eethoek (4 suede stoelen op wieltjes zgan en teakhouten tafel 200cm bij 90 voor 120 euro)

- wasmachine (80 euro, helaas nu kapot dus spaar voor nieuwe)

En ja, mijn huis heb ik ook gevonden via MP!

Oh en als laatste ga ik woensdag (na consult bij dierenarts) mijn nieuwe hondje ophalen, ook via MP.
Ik heb zó de schurft aan bieders die niets meer van zich laten horen. Iets is óf direct verkocht, of blijft weken staan.

Moppekinds "nieuwe" fiets stond op marktplaats, bleek van een vriendje, dus voor 50 euro waren we een mooie fiets rijker.

Eén keer getwijfeld of iets dat ik besteld was wel aan zou komen (DHL kon mijn huis blijkbaar niet vinden), dat kreeg ik een paar dagen later via een ander bezorgbedrijf.
Wat ik lullig vind:

Een zeer redelijk bod uitbrengen (10 euro boven vergelijkbare 'hoogste biedingen'), dan een mail op poten krijgen dat het belachelijk laag is, en dan na 3 maanden (!!!) een mailtje ontvangen waarin doodleuk word aangekondigd:

"proficiat, u bent de hoogste bieder"....

Heb meneer teruggemaild dat ik al lang en breed het artikel nieuw heb aangeschaft met garantie.

Snap het niet dat sommige mensen niet in de gaten hebben dat sommige spullen gewoon enorm in waarde zakken na gebruik/verlies garantie. Zo wilde mijn schoonzus voor een gebruikte maxicosi nog 85,- krijgen, want 'hij was zo goed als nieuw'. (dat risico gaat toch niemand aan? voor 20 euro erbij heb je een nieuwe uit hetzelfde collectiejaar).
Wij hebben een hele nare ervaring gehad met een "koper/huurder" op MP. Voor onze emigratie hadden wij onze woonboerderij op MP gezet. Er kwam al gauw iemand die het huis wel wou kopen alleen hij had net een bedrijfje opgezet en kon pas over een jaar een hypotheek krijgen en of hij dan het eerst een jaar kon huren. Nou ja, wij zijn nadat wij de jaarcijfers hadden gezien en door een advocaat een contract te laten opstellen, hiermee akkoord gegaan.

Mijn man heeft nog gewacht totdat alles rond was en is toen ons achterna gevlogen. Na de eerste maand huur en borg hebben deze mensen nooit meer huur betaald. Na een vol jaar gedoe met advocaten zijn deze mensen door de rechter verordend om de achterstallige huur + rente te betalen (samen zo'n 20,000 euro incl. de kosten). en natuurlijk moesten zij het huis verlaten. Een nacht voordat de politie ze zou komen uitbegeleiden zijn ze vertrokken. Als dieven in de nacht. Tot op heden (5 jaar later) nooit meer wat van ze gehoord, naar het geld kunnen we dus fluiten.

Verhuren van je huis is natuurlijk een risico maar wij dachten toch heel erg behoedzaam te zijn geweest door eerst nog een advocaat in te schakelen en door een goed contractop te laten stellen. Helaas is een contract niet alleszeggend in zo'n geval.

Verder ook best wel hele leuke resultaten toen, wij hebben onze hele inboedel via MP te koop gezet en op deze manier ben ik zelfs nog weer in contact gekomen met een vroegere vriendin, toen haar man een buurman kwam helpen bij het dragen van een kast, vroeg hij of ik toevallig ... was. Een kleine week later zat ik bij haar op de koffie. Dus ook een leuke ervaring.

Hier in Canada gebruik ik Kijiji,net zoiets als MP, hartstikke leuk, ik heb al veel superleuke dingen gekocht voor een prikkie.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
quote:Janneman84 schreef op 28 maart 2010 @ 21:49:

Oh en als laatste ga ik woensdag (na consult bij dierenarts) mijn nieuwe hondje ophalen, ook via MP.

Leuk dat je zoveel leuke spullen hebt gevonden via MP! Ik ben ook een MP-fan. Maar een dier....

Ik hoop dat het geen puppy is, anders zou ik je op het hart willen drukken om eerst eens bij een door de Raad van Beheer erkende rasvereniging of op bijvoorbeeld www.hondenforum.nl na te vragen of iemand de fokker kent. Mensen die puppies aanbieden op marktplaats zijn meestal broodfokkers.

Mocht die term je niet veel zeggen, klik dan eens hier: broodfokkers of type eens hondenhandel in bij http://www.trosradar.nl/zoeken/ en klik dan de twee uitzendingen daarover aan. Daar zie je ook meteen dat er helaas ook vaak dierenartsen in het complot zitten.

Als het om een al wat oudere herplaatser gaat, is het een ander verhaal. Al vind ik zelf ook dan nog steeds dat MP niet echt een geschikt medium is voor het kopen en verkopen. Ook daarvoor zijn de door de Raad van Beheer erkende rasverenigingen en diverse hondenforums (zoals www.labradorforum.nl om er maar eens een te noemen) veel betrouwbaarder.

Sorry als je dit allemaal al wist en als ik betuttelend overkom: ik wil je gewoon voor een miskoop behoeden (en dierenleed voorkomen). Een hond van een broodfokker of van een particulier zonder verstand van zaken brengt maar al te vaak een bult aan gedrags- en gezondheidsproblemen met zich mee - de behandeling daarvan kan flink in de papieren lopen. Goedkoop is duurkoop als het om levende wezens gaat. Met een beetje mazzel gaat een hond vijftien jaar mee - dan is het jammer om over 1 nacht ijs te gaan bij de aanschaf.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Naar de dierenadvertenties op MP kan ik niet met droge ogen kijken. Vooral die lulsmoezen waarom zo'n hond van 7 jaar oud alsnog weg moet... Verschrikkelijk
Oh ja, iets geks trouwens hier in Calgary, niemand onderhandelt! Ben er nu aangewend maar toen ik voor het eerst iets te koop had gezet en de met de prijs rekening hield met afdingen, kwam er een koper en die onderhandelde niet. Daar stond ik dan met een snotterig gevoel, we hebben toen uiteindelijk wat geld eraf gedaan met als smoesje; koop er maar iets leuks van voor de kids.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Afgelopen weekend nog twee kasten verkocht voor tien euro per stuk. Degene die het wilde hebben belde smorgens nog met de vraag of ze uit elkaar konden want anders past het niet in de auto. Dan denk ik, bedenk dat dan eerder.. je weet al een week dat je die kasten wilt. Maar goed, gezegd dat dit niet verstandig is want nu nog stevig. Meneer boos, zei tegen mijn vriend dat ik niet moest zeuren. Maar goed, ik had netjes gemeld per email dat ze op drie hoog stonden en geen lift aanwezig. Komt die kerel hier, heeft hij zijn peuter dochter mee. Moest mijn vriend die kasten alsnog naar beneden sjouwen.

Ook een keer kookplaat verkocht, de mensen kwamen in totaal drie keer aanbellen en deden dan steeds een onzinbod en vertrokken dan om vervolgens weer terug te komen. Vermoeiend! Bij de 3e keer gingen ze toch maar akkoord met het bedrag waarvoor de plaat te koop stond. *zucht*

Tv gratis weggegeven aan een of andere zwervertype. Of ik het in hun auto wilde tillen, pff ja daagggg.. ze wisten dat ze trappen moesten lopen en ik niet wilde gaan tillen. Nog boos ook, terwijl ik die tv met gemak voor wat tientjes had kunnen verkopen.

Oh en onzinbiedingen op advertentie, vermoeiend!
Onzinbiedingen.. Tsja.. Ik heb ook wel eens veel te laag geboden op aangeboden producten, maar dan weet ik gewoon simpelweg niet hoeveel zoiets waard is... Heb dan ook wel eens een mail gekregen met een reactie als deze en heb ik mijn excuses terug gemaild met reden niet van deze bedragen op de hoogte te zijn. En als je hier dan toch problemen mee hebt kun je sinds kort een minimimbedrag instellen.

Daarnaast is het inderdaad zo dat er nog genoeg mensen zijn die verwachten de hoofdprijs voor hun spullen te krijgen. Dat wordt lastig als je zoveel nieuwe spullen al kan kopen voor een redelijke prijs!
Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen met MP. Nooit klachten gehad over verkochte spullen en altijd alles in goeie staat ontvangen *klopt af*.

Wat ik alleen wel vervelend vind, als iemand een bod heeft gedaan, en ik reageer daarop, dat ik er vervolgens niets meer van hoor.
Ik vind het altijd wel leuk dat je uit de manier van mailen al een heleboel over mensen kunt zeggen

Ga vanavond bijvoorbeeld een camera ophalen bij een man en die schreef in keurige volzinnen, duideljike antwoorden, net taalgebruik..... dat schept meteen al veel vertrouwen en een heel ander beeld dan mensen die zonder interpunctie en met veel uitroeptekens hun mail vullen

Laatst had ik er nog zo 1: "Ik wil GRAAG DIE KOELKAST KOPEN"

En dan verder niks........tsja ehh, moet ik daar op reageren?
quote:MissHappy schreef op 30 maart 2010 @ 10:51:

Onzinbiedingen.. Tsja.. Ik heb ook wel eens veel te laag geboden op aangeboden producten, maar dan weet ik gewoon simpelweg niet hoeveel zoiets waard is... Tsja, als je in een advertentie zet dat het product dat je aanbied een vraagprijs heeft vanaf 30 euro.. dan vind ik een bod van 2 euro een onzinbod. Ondanks dat je niet weet hoeveel iets waard is. Bijvoorbeeld een spiegelreflex fotocamera met losse lens en met aankoopsbon, daar ga je niet 10 euro voor bieden. De volgende die komt bieden, geeft er 11 euro voor etc.
quote:Lunisy schreef op 30 maart 2010 @ 12:20:

[...]

Tsja, als je in een advertentie zet dat het product dat je aanbied een vraagprijs heeft vanaf 30 euro..

Tsja.. Dat staat er dan niet bij he? Anders zou ik niet te laag bieden!

quote:Lunisy schreef op 30 maart 2010 @ 12:20:

[...]

Bijvoorbeeld een spiegelreflex fotocamera met losse lens en met aankoopsbon, daar ga je niet 10 euro voor bieden. De volgende die komt bieden, geeft er 11 euro voor etc.Nee natuurlijk niet, al zijn er vast anderen die dit wel doen..! Maar als je dit als verkoper niet wilt kan je een minumumbod instellen om dit te voorkomen, kennelijk heeft bijna iedereen al wel eens ervaren dat dit kan gebeuren. Ik doe dit zelf ook, alleen al omdat ik dan gek word van al die mail die ik binnen krijg..
Oja maar minimum bod maakt weinig uit, kunnen ze alsnog mailen met onzin gedoe. Pff zit nu zelf te wachten tot degene antwoord van wie ik een afzuigkap zou ophalen. Hij kon vorige week niet, het weekend niet dus geprobeert afspraak voor deze week te maken. Hoor niks meer terug op de mail. Benieuwd of het nog doorgaat.
@Dana: Ik ben nu een aantal keer wezen kijken bij de huidge baas van het hondje. Het is geen puppy, want ik heb ook heel dubieuze mailtjes gehad over puppy idd. Morgen ga ik samen met haar huidige baasje naar de dierenarts voor een consult om te kijken of alles goed is. Mocht het allemaal goed zijn, dan zijn de kosten voor mij, als er wel iets mee is, helaas pindakaas. Dan gaat de koop niet door en is de rekening voor hunzelf. Maar ze zijn heel bereidwillig en moeten het hondje wegdoen om dat ze allebei 40 uur werken en klein wonen. Het hondje oogt goed, is heel vrolijk en speels en luistert goed. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen.

Toch bedankt voor je advies! Niks betuttelends aan hoor
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Tja ik reageer zelf zelden op biedingen. Als mensen het echt willen bellen ze maar.

Ben blij dat ik al maandenlang wat dat aangaat rust heb. Dat gehandel. Nog een paar spullen o.a. een auto die wegmoet, evenals een motor. Geven mensen eerst in onze eigen kring de gelegenheid als ze iets willen. En dan is de prijs ook lager, immers veel voor ons gedaan. Maar dat gaat om grote spullen.

Wel gisteren een hele lading bij de kringloop afgegeven. Worden andere mensen wellicht weer blij van en bij kraamvisite ook spullen weggegeven.

Maar op zichzelf is het natuurlijk een uitkomst marktplaats.
Een keer met zus gehad, die haar 1 jaar oude inboedel ging verkopen. Er zou een man komen voor het witgoed (vaatwasser, kooktoestel, koelkast). Prijs was afgesproken, en zus vroeg mij voor back up. Komt die kerel met al zijn mannelijke familieleden wat dreigend 'pingelen'. Mijn zus in de stress, en ik (de geit) sta op 6 hoog op het balkon te krijsen naar de buurman. Gelukkig was de buurman een goed gebekte Jordanees die op zijn meest platte Amsterdams die kerels heeft weggejaagd. Zus boos: was schijnbaar normaal in die regio, en ik liep me aan te stellen als een provinciaalse muts (ik zag zus en mijzelf al eindigen bij de korte binnenlandse berichten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven