De pil
zondag 28 maart 2010 om 21:16
Omdat ik best veel last heb van PMS wil ik de pil weer gaan gebruiken. Het is jaren geleden dat ik de pil gebruikt heb, dus ik wil eerst wat informatie inwinnen. Zijn er hier vrouwen die positieve/negatieve ervaringen hebben met de pil als 'recept' tegen pms?
Wordt de pil eigenlijk nog vergoed?
Ik ben nu 41. Ik heb begrepen dat er op deze leeftijd vooral voordelen aan de pil zitten? Minder kans op allerlei ziekten etc? En wat zijn de nadelen?
Groetjes!
Wordt de pil eigenlijk nog vergoed?
Ik ben nu 41. Ik heb begrepen dat er op deze leeftijd vooral voordelen aan de pil zitten? Minder kans op allerlei ziekten etc? En wat zijn de nadelen?
Groetjes!

zondag 28 maart 2010 om 22:05

zondag 28 maart 2010 om 22:35
quote:elninjoo schreef op 28 maart 2010 @ 22:12:
positief effect wat betreft ongesteldheidsklachten bij mij
neem vooral geen 3-fasen pil, want dan kun je de pil niet doorslikken omdat je bij de lichtste fase 'n doorbraakbloeding krijgt
Onzin. Ik heb 3-fasen en die kan je tegenwoordig ook gewoon helemaal doorslikken (niet zoals vroeger alleen de laatste fase dus, maar huppa gewoon aan de volgende strip beginnen).
Doorbraakbloedingen kan je altijd krijgen en dat verschilt van vrouw tot vrouw.
positief effect wat betreft ongesteldheidsklachten bij mij
neem vooral geen 3-fasen pil, want dan kun je de pil niet doorslikken omdat je bij de lichtste fase 'n doorbraakbloeding krijgt
Onzin. Ik heb 3-fasen en die kan je tegenwoordig ook gewoon helemaal doorslikken (niet zoals vroeger alleen de laatste fase dus, maar huppa gewoon aan de volgende strip beginnen).
Doorbraakbloedingen kan je altijd krijgen en dat verschilt van vrouw tot vrouw.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zondag 28 maart 2010 om 22:37
Ik heb geen idee overigens of de pil werkt tegen PMS, maar waarom zou je het niet uitproberen? Als het niet bevalt kan je er toch ieder moment weer mee stoppen?
Nadelen van je leeftijd met de pil hangen volgens mij ook af van of je rookt of niet. Typisch vragen voor de huisarts lijken me dit.
En, maar dat zal je zelf ook wel weten, soms moet je meerdere pillen proberen voor je er een vindt die bij jou geen bijwerkingen geeft.
Nadelen van je leeftijd met de pil hangen volgens mij ook af van of je rookt of niet. Typisch vragen voor de huisarts lijken me dit.
En, maar dat zal je zelf ook wel weten, soms moet je meerdere pillen proberen voor je er een vindt die bij jou geen bijwerkingen geeft.
I only get one shot at life - so I shoot to kill