Gezondheid alle pijlers

Help! Wie heeft ervaring met een MRI scan?

23-08-2007 16:08 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een MRI scan ondergaan en heb zo hier en daar alleen maar drama-verhalen opgevangen. Claustrofobisch, of je levend begraven ligt, doodeng, paniekaanvallen....mijn hemel!

Je ligt in een benauwende tunnel en er is veel lawaai, dat is alles wat ik weet. Maar is dat werkelijk zo ondragelijk en klein? En krijg je vooraf iets ingespoten of zo? Mag je iets van kleding aan houden? En hoe lang duurt het? En...nou ja, jullie ervaringen zijn heel erg welkom! Want ik zie er nu vreselijk tegenop...

Bedankt voor jullie reacties!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:jakkie schreef op 28 maart 2010 @ 19:16:

Wat een topic zeg........elkaar aanvallen omdat iemand een vraag stelt wat jullie niet bevalt! die er helemaal niet toe doet

Reageer dan helemaal niet! dat maakt ieder voor zich uit danku.
quote:musicath schreef op 28 maart 2010 @ 19:24:

Het is zo jammer dat je mijn punt mist. Het gaat hier om R.E.S.P.E.C.T voor TO. Laat dit topic dus rusten.

Waarom Musicath?

Wat heeft het opdiepen van een oud topic voor het stellen van een nieuwe vraag te maken met respect (zonder hoofdletters en puntjes schrijf je dat) voor de TO?

Als ze nou ondertussen overleden was ja oké dan heb je een punt misschien.

Nu totaal niet imho.

Het was een rare vraag maar toch een vraag over een MRI dus waarom zou dat niet mogen op dit topic?
Ik ga 2 keer per jaar in de MRI, altijd mascara opgedaan. Nooit over na gedacht eigenlijk en werd nooit iets van gezegd. Ik lees die folder ook nooit meer die bij de oproep zit. Bovendien staat het ook niet in op de lijst die je moet invullen. Belangrijker is pacemaker en dat soort dingen. Je krijg je ook nog een aantal vragen voordat je erin ingaat.

Spijkerbroek en hairextensions zijn ook geen probleem. Ik had gedacht dat een spijkerbroek een probleem was, maar die mocht ik aanhouden. Er wordt altijd een MRI van mijn hoofd gemaakt. Je mag alleen geen haarspeld in. . Gewoon even bellen met radiologie.

Sterkte ermee
wij hebben meerdere mri scanners bij de albert heijn hier

jammere eraan is de levensduur, na een bepaald aantal produkten scant ie helemaal niks voor.

krijg je alleen maar hoofdpijn van dat gepiep en die rodelaserstraal
Kan wel in de folder staan,maar je hebt verschillende lichaamsdelen die gescant kunnen worden,mijn vraag is alleen of er mascara op mag tijdens borstscan.

Als ik mijn hoofd had moeten laten scannen had ik de vraag niet gesteld want dat snap ik zelf ook nog wel.

En als ik nou donker wimpers en wenkbrauwen had,was dat geen probleem,maar ze zijn wit!

En ik heb niks met andere te maken die het niet erg vinden onopgemaakt rond te lopen,hoe kan ik die andere nou voor schut zetten?? 'die anderen'interesseert het toch niet hoe ze erbij lopen.......en LLLman?haal je moeder er niet bij,heeft hier niks mee te maken.
Goh wat ben jij vriendelijk.

Ga inderdaad niet zo zeuren over je wimpers, of ze wit of zwart zijn. Wees blij dat je ze nog hebt.

Het maakt verder niet uit hoor dat je mascara gebruikt. De beelden van de MRI zijn alleen minder betrouwbaar. Het is maar wat je belangrijk vindt.

Goeie les voor mijzelf, zal de volgende keer geen mascara meer gebruiken. Lekker belangrijk, wil liever dat de uitslag betrouwbaar is en de chirurg het beter kan beoordelen.

Ik zal verder het topic verder niet vervuilen.
...
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 30-03-2010 17:28
Reden: onnodig provocerend.
% gewijzigd
Ik heb dit 'gedoe'vanochtend gemeld bij de angel.
In maart 2009 had ik een scan van mijn hoofd. Maar ik mocht geen riem in de broek dragen, De sleutels stopte ik in de jas, in de kamer ernaast. Die kamer is "magneetdicht" t.o.v. de MRI-kamer. De sleutels hebben geen mallemoer te maken met mijn gehoor, wat ze wilden onderzoeken.

Cleo, je maakt m.i. een hoop stennis over een futiliteit als mascara.
World of Warcraft: Legion
emmenn?zo te lezen heb jij ze zeker in je hoofd......

Case closed
case closed.. nou nou poe poe
Ik heb meerdere MRI scans en ook een CAT scan ondergaan vroeger.

Gewoon niet te druk om maken, het is niet leuk om een tijdje stil te moeten liggen maar gewoon aan een zonnig eiland denken oid en op een gegeven moment is het weer voorbij. Er zijn ergere dingen!
Het schelden is verwijderd. Ik hoop dat er zonder schelden verder gepraat kan worden.

Voor de duidelijkheid, dit is een officiele waarschuwing.
Probeer te regelen dat je naar Mill mag, daar staat de enige (volgens mij) open MRI van nederland! Speciaal voor mensen zoals jij.
MRI's bij de Albert Heijn? Bijzonder...

Ik werk al 12 jaar op een MRI-scanner, maar niet bij de Albert Heijn dus.

Een Open MRI-systeem staat oa in Mill, maar ook in het UMC.Utrecht.

Mascara maakt eigenlijk niet zoveel uit, al hebben wij het ook in onze folder staan. De meeste masacara heeft inderdaad metaaldeeltjes. In theorie is bekend dat dit ooit opwarmde tijdens de scan, wat dus verbranding van de oogleden tot gevolg zou kunnen hebben. Nu is het zo dat dit ooit eens ergens gebeurd is, dus dat risico zit erin (geldt overigens ook voor tatoeages). Concreet heb ik (en niemand die ik ken) het ooit meegemaakt, maar om onszelf in te dekken zetten we het wel in de informatiefolder. Als iemand mij er ooit naar vraagt adviseer ik om geen risico te lopen en gewoon alles af te doen. Als ze dat niet willen (of in geval van tatoeage) dan kunnen ze ons tijdens de scan waarschuwen als het warm wordt (en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dat deden). Opnames maken van de ogen zelf is wel lastig als er mascara op de oogleden zit. Door de ijzerdeeltjes dooft het MRI-signaal daar uit en dan is het niet meer te beoordelen...
Hoi tricolore, heb vorig jaar een mri scan gehad met contrast vloeistof. Eigen muziek meegenomen, dat vond ik vooral erg prettig. En verder werd ik met mijn hoofd vastgebonden omdat het om mijn hersenen ging. dat was niet echt prettig, maar ik heb gewoon de hele tijd mijn ogen dichtgehouden (oog masker lijkt mij wel prettig). ik heb er lang onder gelegen, bijna 50 minuten. De contrastvloeistof vond ik in het begin niet heel erg, maar als ze wat meer inspuiten krijg je het gevoel alsof je in je broek hebt geplast. ik vond het allemaal wel meevallen. veel succes in ieder geval
Ik heb er 20 minuten eronder gelegen. De MRI-bediende zette er popmuziek op. Het harde geluid van het apparaat overstemde de zender. Dat geluid is niet eentonig, omdat het voortdurend van toonhoogte verandert. De 20 minuten waren eerder om dan ik dacht.
hans66 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 19:13
Reden: Grammatica.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Ik heb afgelopen vrijdag een MRI-scan gehad. Ik heb last van mijn knie en moest dan ook alleen met mijn been in het apparraat (speciaal voor knieen). Nou heb ik een 'slot' knie, die ik dus niet helemaal kan buigen en strekken. In de mri-scan moest ik m wel helemaal strekken. De radiologe heeft me even geholpen, het was voor mij erg pijnlijk!! En de 30 minuten leken voorbij te kruipen... Ook achteraf nog veel pijn gehad. Uitslag krijg ik deze week...
Ik heb pas een MRI gehad, is geen enkel probleem.

Die tunnel valt erg mee. Nu ben ik heel erg dun maar ik paste er wel vijf keer in. Verder heb je een spiegeltje boven je hoofd waarmee je naar de assistente kan kijken.

Ik moest alleen een MRI van mijn hoofd dus mocht mijn kleding aanhouden tenzij er metaal inzat.

In mijn brief stond dat wanneer het van je borst e.d. is je alleen een T-shirt aan mocht, dus geen BH met (metaal!) beugel.

De herrie valt ook mee, je krijgt een koptelefoon op en je kan zelfs muziek luisteren.

Ik heb gewoon 20 min. lekker liggen slapen.

Oeps, ik zie nu pas de rest. het is blijkbaar al een oud topic.

In ieder geval, voor andere mensen die hier nog verder lezen, dit was mijn ervaring
Ondanks dat dit al een oud topic is maar voor t geval er meer mensen tegenop zien hier toch mijn reactie. Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Ik heb afgelopen 4 maanden 4 MRI's gehad, en daarvoor ook al. Ik doe altijd mijn ogen dicht negeer het geluid en doe alsof ik lekker onder de zonnebank of aan het strand lig. De 1e keer had ik er ook een lekker muziekje bij maar de laatste keren lag ik onder een redelijk verouderd apparaat omdat die in het andere ziekenhuis kapot was. Hoe meer je ontspant hoe gemakkelijker het is om stil te blijven liggen namelijk, als je stijf ligt van de stress gaan je spieren pijn doen. Die van die mascara en taoages wist ik niet en stond ook niet in de folder die ik kreeg maar van metaal wel, dat beinvloed inderdaad de straling waardoor ze niet goed kunnen zien wat er op de scan staat.
De afgelopen weken heb ik met de MRI gewerkt.

In mascara zit ijzer, dikke klodders mascara kunnen storen op het beeld als er een scan van het hoofd word gemaakt.

Een klein beetje mascara verstoord het beeld niet, daarvoor is het niet genoeg ijzer.

Op scans van andere delen van het lichaam heeft het ook geen effect.

Niet goed genoeg gelezen.. Antwoord was al gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven