Werk & Studie alle pijlers

solliciteren bij defensie

03-03-2010 21:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

binnenkort gaat mijn vriend solliciteren bij defensie. Hij is bij het servicepunt in Arnhem geweest en daar is hem verteld dat hij naar een voorlichting moest gaan, en daar kan hij gelijk solliciteren. Hij hoefde zich verder niet voor te bereiden.

Toch lijkt het me handig als je wel iets doet, informatie verzamelt oid. En aangezien we hier geen ervaring mee hebben vraag ik het hier. Zijn er mannen en vrouwen die hebben gesolliciteerd bij defensie en wat heb je toen gedaan?

Alvast bedankt iedereen!
anoniem_97886 wijzigde dit bericht op 03-03-2010 21:58
Reden: herkenbaarheid...
% gewijzigd
je kan op de site van Defensie wat trainingen opzoeken en gaan volgen.

Er volgt een intest waarbij kracht en uithoudingsvermogen word gemeten. Daarnaast nog een gesprek met een psycholoog en een lichamelijk onderzoek.

Kijk maar op de defensiesite en bijvoorbeeld ook de landmacht.

Succes!
Nee echt?
Dankjewel voor je reactie! Gaan we zeker doen!
maak je niet druk, ze hebben zo'n groot personeels tekort dat ze echt niet moeilijk gaan doen. Als hij een positieve instelling heeft dan ben je er al....En natuurlijk NIET zeggen dat je niet op uitzending wil...tis iig een hele ervaring, goed verdienen, legio gratis opleidingen en je ziet wat van de wereld(positief) dus ga ervoor...suc6

Heb 11 jaar voor defensie gewerkt dus ervaring genoeg..

groet LLL-man
Met zijn positieve instelling zit het wel goed, hij wil het graag! Zijn vooropleiding is alleen niet ideaal, erg laag dus vandaar dacht ik dat het handig was misschien extra goed voorbereid te zijn..
Ik heb 6 jaar voor Defensie gewerkt en kan me helemaal aansluiten bij mamalief.

Wat wil je vriend gaan doen verder? Heeft hij al een opleiding genoten of dat nog niet?
Nee echt?
Oke. Hoe oud is je vriend? Heeft hij capaciteiten om leiding te geven?
Nee echt?
Nee hij heeft 2 hbo opleidingen geprobeerd maar deze mislukte. En toen kwam hij uit bij defensie en dat was het gelijk. Hij wil daar graag gaan werken en opleidingen volgen. De ervaringen lijken hem heel mooi.
quote:Kim1205 schreef op 03 maart 2010 @ 22:09:

Hij is 20, en hm ja lastig te zeggen. Hij is niet erg zeker van zichzelf, maar als hij het echt wil kan hij het wel.
Misschien voor hem de KMS (koninklijke Militaire School) in Weert en daarna doorstromen naar een goede functie (waar je ook hopelijk nog iets aan hebt als je in de burgermaatschappij terug gaat).

wat vind hij leuk aan Defensie?
Nee echt?
Hij heeft nu gekeken bij een vacature van artillerie. Daar wil hij op gaan solliciteren.. Hij heeft binnenkort een voorlichting van de functie infantrie omdat artillerie er niet tussen stond.

Wat vind hij er leuk aan, "de hele team spirit, in dienst gaan heeft me altijd wel getrokken".

Hij vond zichzelf eerder te jong om bij defensie te gaan, en de andere opties waren niks voor hem (in schoolbanken zitten was saai). Dit lijkt hem wat bij hem past. Zijn letterlijke woorden...
Hey Miep, lief dat je dit voor je vriend aan het uitzoeken bent!

ik heb geen ervaring met defensie, dus ik kan er verder niks zinnigs over zeggen
ik denk dat het afhankelijk is van welke functie je op het oog hebt. Ik heb zelf een poging gedaan om vlieger te worden bij de luchtmacht en daar is het zeker wenselijk om je vooraf in alles te verdiepen. Daar willen ze je mening over politieke kwesties en vragen ze je ook naar technische details over machines uit hun vloot. Op die manier halen ze de mensen er uit die er echt in geïnteresseerd zijn en niet iemand die ineens bedacht dat het hem/haar wel grappig leek.

Maarja, het zal ongetwijfeld sterk per functie verschillen. Toch denk ik dat het sowieso geen kwaad kan om je wat te verdiepen in kwesties die op het moment spelen bij defensie.
Miepje!
Misschien niet voor de eerste sollicitatie, maar ik zou alvast gaan hardlopen en werken aan je conditie.

Een neefje van me is de mariniers uitgegooid omdat hij niet goed/snel genoeg kon zwemmen.

Het lijkt mij als je flink de sportschool in gaat, je het bij de training i.i.g. wat makkelijker zal hebben.

Fijn dat hij iets heeft gevonden wat hij wil. Dat is al het halve werk, nietwaar?
Zeker het halve werk AE, ben daar ook wel blij mee :-). Aan zijn conditie is ie al weer een paar weekjes hard bezig. Is weer zoiezo 1 á 2 keer in de sportschool te vinden.

Dankjewel Fiekes, ik ga het hem vertellen. Hij is bezig voor atillerie of infantrie.
ik werk bij defensie, de keuringen ziijn niet zo boeiend.

Als je psychische en lichamelijk gewoon goed in elkaar zit lijkt me dat geen probleem.

Hij moet wel zorgen dat ie conditioneel in orde is.

Wat hardlopen, fietsen en gewichten heffen kan zeker geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven