Gezondheid alle pijlers

Tandarts/assistente aanwezig?

28-03-2010 10:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Dit was een nogal gruwelijke week, komt ie:

Afgelopen weekend kreeg ik kiespijn, linksboven en linksonder.

Dinsdag kon ik terecht bij de tandarts. Ik kreeg linksboven een zenuwbehandeling. hij zette de spuit erin en zei, zo, nu heb je zeker geen pijn meer. Ehm, nee boven niet, onder wel.

Na de zenuwbehandeling was de pijn boven idd helemaal weg, maar onder deed het nog goed zeer.

Woensdag weer naar de tandarts. Foto gemaakt, 3 kiezen linksonder de vullingen vervangen en gaatje gevuld.

De pijn bleef, ik stond op mijn kop.

Donderdag weer naar de tandarts, ondertussen jankend van pijn en slapeloze nachten. Hij deed een zenuwbehandeling bij mijn achterste kies linksonder, die ik eigenlijk de hele tijd voelde.

Na afloop zei hij dat ik zijn 06 nummer mocht hebben, want hij vertrouwde het niet helemaal (?) Als de verdoving was uitgewerkt en ik had nog pijn, moest ik bellen.

Je raadt het al, ik belde hem omdat het klopte en tikte en erg veel pijn deed. Ik ben weer teruggegaan en hij heeft uiteindelijk de kies getrokken.

Nu zijn we een paar dagen verder en ik heb nu overal pijn in mijn mond linksonder. net of de zenuwpijn een kies verderop is gaan zitten. Verder is mijn hele mond naar mijn gevoel bont en blauw.

Gisteren naar een weekendtandarts gegaan, ze vond de wond er normaal uitzien, maar de kies naast de getrokken kies regaeerde wel gevoelig. Ze wilde een foto maken en evt een zenuwbehandeling doen.

Dat trok ik even helemaal niet, Ik durfde niet meer, heb zelfs de foto niet gemaakt. De tandarts begreep dit volkomen en zei dat ik ook vandaag wel mocht komen.Ben weer naar huis gegaan.

Nu mijn vraag, wat is normaal bij zo'n abnomale week? Hoeveel pijn is normaal nu? Kan het zijn dat je naast een getrokken kies alsnog een zenuwbehandeling moet doen? En hoe kan dat eigenlijk, mogen ze wel verdoving spuiten bij zo'n open wond?

Ik heb nooit wat naars beleefd bij de tandarts en ben na deze week totaal mezelf kwijt. Ben jankerig, heb constant pijn en weet gewoon niet wat ik moet.

Heeft iemand een tip? Een soortgelijke ervaring? Komt dit goed?

Goedemorgen,

Om 10.50 kan ik naar de tandarts.

De assistente belde uit zichzelf al om te vragen hoe het ging.

Ze vinden het onwijs vervelend voor me en gaan niets in mijn mond stoppen, voor eerst met me te praten.

Vanacht redelijk geslapen en ga er zo weer in zet de wekker wel.

O, als ik toch van die klotepijn afben....lijkt me zo heerlijk!
Nou, ben ik weer.

Weer de wond van de getrokken kies gespoeld en hechting eruit gehaald. zag er geiriteerd, maar verder wel goed uit.

Toen de kies ernaast gefotografeerd en daar zat een flink geirriteerde zenuw, dus zenuwbehandeling.

Erg veel spuiten gehad, maar ik bleef alles voelen. spuiten in de kanalen gehad en nog ging ik door de grond. Uiteindelijk heeft de tandarts alles op de 'oude' manier schoongemaakt, dwz zonder dat enge elektrische apparaatje, en dat was te doen.

Ik heb van 11.00 tot 13.45 in die stoel liggen trillen en shaken.

Nu pijnstillers meegekregen, naproxen sandoz 500, kent iemand dat?

ik mag vanmiddag weer bellen als het niet te houden is, dan haalt hij de vulling eraf, maar liever niet ivm bacterien.

Maar nu doet eerlijk gezegd mijn hele mond pijn, zelfs waar dat nare ijzeren ringetje om heeft gezeten.

Moet zeggen dat de assistentes erg lief waren, ik mocht in haar hand knijpen en ze vonden het echt vervelend voor me. De tandarts nam ook echt de tijd om met me te praten en alles uit te leggen.

Ik ben gewoon een gevalletje veel pech en ook hij zei dat het echt helemaal goed zou komen.

Toen ik buiten kwam eerst maar es keihard een pot gebruld en nu ga ik naar bed.

ps, ik voel geen kloppen en tikken meer, alleen moet ik niet op de kies bijten, dat doet nl wel pijn. is dat goed?
anoniem_98754 wijzigde dit bericht op 29-03-2010 14:39
Reden: ps toegevoegd
% gewijzigd
Oei Lienes, ik vind je zielig!

Je mag jezelf ook wel even zielig vinden hoor, lekker onder de wol.

Ist goed gegaan met kies 2 ?

Wel een beetje jammer dat de vorige ta nooit rontgenfoto's maakte..
Lijkt wel een beetje op lief dagboek hier nu

Maar...

GEEN ZENUWPIJN meer!!!!!!!!!

hoera!!!

Wel een beurs bekkie, maar o wat ben ik blij!!!

(en nou maar hopen dat het niet alleen door de sandoz komt...)

Heb ff tandarts gebeld om 17.00 om te vertellen dat het volgens mij klaar is nu, vond ik ook wel fijn voor hem, want ook voor hem was dit niet grappig geloof ik... ik hoorde de arme man zijn maag knorren...
Ik ben blij dat het beter met je gaat! Goh, wat kan dat pijn doen hé? Naproxen ken ik wel; erg goede pijnstiller.
Hoi Paloma,

Je kent vast het mega opgeluchte gevoel wel wat ik dan nu heb!

Nu nog alle beursheid weg en ik ga weer als een zonnetje.

Ik vind kiespijn rottiger dan een bevalling en dat meen ik echt. (Heb er 3 gehad, varierend van best te doen tot aardig heftig)

Ben heel blij met alle reacties, dit was volgens mij mijn eerste topic en ik heb echt wat gehad aan jullie.

Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven