Goed gemutst!

07-02-2010 20:50 2501 berichten
Heel veel sterkte Remma!

Ik ga naar bed. Byebye.
Alle reacties Link kopieren
Truste Pammie!

sterkte met kies Remma..
Goeiemorgen!

Anky is inderdaad kwijt, wel een beetje raar.

Remma, gaat ie weer een beetje?

Ik moet eens even kijken op ak voor huis van Pammie, want ik heb er helemaal geen beeld bij. Lijkt me wel een goed plan om een fatsoenlijke schatting te laten maken van wat de afwerking gaat kosten, want dat valt altijd 300% tegen.

Fijn toch Miffy, zo'n zelfstandig kind! Heel handig als de baby er straks is

Ik heb nog steeds de belastingaangifte niet gedaan, ben alleen maar bezig geweest om alle jaaropgaves te zoeken in de papierpuinhoop. Ik berg mijn bankafschriften e.d. maar 1 keer per half jaar op, vandaar. Maar vanavond moet het wel gaan lukken.

Sok, hoe is het met poes? Klinkt idd niet goed, dat ie zo sloom is. Hoe oud is hij eigenlijk? En goed van Poek, dat ze al naar badje 2 mag. Bij ons hebben ze plaatjes; eend, kikker, vis, dolfijn. Daarna diplomatraining. Jongetje heeft na anderhalf jaar ein-de-lijk zijn visje, meisje heeft na krap een half jaar al een kikker. Als ie niet uitkijkt haalt ze hem nog in, ze heeft de smaak helemaal te pakken. Niet dat hem dat ook maar iets zou kunnen schelen, het ontbreekt hem geheel aan competitiedrang als het over sport of aanverwante zaken gaat. Dat zal met jongetje J ook wel het geval zijn, dus die vader zit nog heeeeeel lang bij het zwembad.

Nitro, bij ons zijn prutnachten redelijk zeldzaam, gelukkig. Vannacht heeft iedereen weer voorbeeldig geslapen van 20 tot 7 uur. Kruimel was trouwens zó moe van de prutnacht gister dat hij op het kdv tijdens het middageten in slaap viel aan tafel, ze lieten me er een filmpje van zien, hij zat met zijn ogen dicht te knikkebollen en viel steeds nèt niet met zijn hoofd op de tafel. Ik moest er vreselijk om lachen, Kruimel zelf snapte er niets van, dat hij dat was.

Ik ga eens even wat doen, ook al kom ik hier net als Citro eigenlijk om uit te rusten
Ik ben al goed bezig vandaag. Vanmorgen bonje met Pamman over wat we voor de kinderen doen; hij vindt teveel. Hij vindt dat ze best zelf hun boterhammen kunnen smeren en aan hun tas kunnen denken. Boterhammen smeren doe ik wel, aankleden moeten ze gewoon zelf doen maar ze zijn 's ochtends net hun vader, ze starten maar niet op Zelf aan tasjes denken is moeilijk, moeten ze wel doen maar ja, daar hebben ze wel wat hulp bij nodig. Haren kammen, schoenen aantrekken, jas aan doen ze zelf. Hoe gaat dat bij jullie?
Fijne nacht gehad... Pluis sliep rond half elf, ik tegen enen (ook duidelijk niet aan de zomertijd gewend) en om half vier spuugde Pluis zijn bed onder. Heel schattig dat hij, toen hij weer schoongepoetst was, als een aapje tegen me aankroop, maar van slapen kwam voor mij toen weinig hier.

Pammie, dan stuurt Pamman toch gewoon dat zelf boterhammen smeren lekker aan? Ze lijken me op zich wel oud genoeg om dat zelf te doen, maar ik ben geen ochtendmens en zou dat zelf liever gaan oefenen bij de lunch, en 's ochtends 10 minuten langer blijven liggen

Is Esmee niet ook al even kwijt?
pfoe, dan verwennen wij ze behoorlijk; alles moet gebeuren. maar tgoed, ik smeer ook de boterhammen van Sokman 's avonds, want die heeft daar 's morgens ook geen zin in. en wij hebben 's morgens bar weinig tijd, dus we willen wel; ik soebat al genoeg.

goeie timing van Pamman, zo 's ochtends vroeg zo'n discussie; ik had 'm vermoedelijk gehoekt

Poes gaat wel weer redelijk, hij is beduidend minder sloom. Ik heb overigens ook aan blaasgruis gedacht, maar toen hij dat eerder had, pieste hij alles onder (liefst voor je neus) en daar was nu geen sprake van. Volgens Sokman was de bak ook wel gebruikt.

kreeg net babynieuws van collega; 3e kind, eerst 2 meisjes, nu een jongetje: 4300 gram! leuk, leuk, leuk!
* OPSPORINGSBERICHT*

VERMIST: 2 voormalig actieve forummers,

SIGNALEMENTEN: zonder avatar

VOOR HET LAATST GEZIEN: minstens een week geleden.

Wil een ieder die informatie kan verschaffen over de laast mogelijk forumverblijplaats, dit zsm aan ons laten weten?

(oja, kwas aan het werk )
Anky heeft toch een A als avatar? (Even voor de zekerheid, dat we niet allemaal op zoek gaan naar de verkeerde )
Ik ben er wel hoor, maar ik heb de laatste tijd gewoon geen puf om achter de PC te gaan zitten en wat te typen. Het is gewoon een beetje druk hier de laatste tijd en ik ben moe, erg moe. Maar komt wel weer goed.

Vanmorgen weer een rondje huisarts gehad voor aanvullend bloedonderzoek, maar bloeddruk was weer gewoon normaal vanmorgen. Wat een opluchting! Ik voel me gelijk ook weer stukken beter. Als het zo blijft hoef ik niet voor verder onderzoek en ook geen medicijnen. Jippie!
Wat ben ik ook een muts trouwens: ik voelde me de afgelopen dagen gewoon enorm slecht. Nu is bloeddruk dus gecontroleerd, goed bevonden en ik voel me gelijk stukken beter. Ik zit mezelf dus gewoon ziek te denken .
En Esmee heeft ook een avatar

Fijn Ank, dat het weer goed is!

De discussie was telefonisch toen we allebei al onderweg waren. 's Middags smeren ze hun boterhammen zelf. En als ze bijvoorbeeld heel erg zooi maken met kruimels ofzo moeten ze het ook zelf opzuigen. Maar 's ochtends moeten er gewoon wat dingen gebeuren en zij zijn gewoon niet zo snel als zou moeten

En ik vind het ook prima om ze meer te laten doen (maar daar was ik sowieso al mee bezig, om dat te stimuleren) maar je verandert het niet in een ochtend en je moet het ook een beetje begeleiden. Dus niet gewoon niet zeggen dat Mannie aan zijn tas moet denken en het hem laten vergeten zodat hij geen tussendoortje heeft (en ik die peer vanmorgen voor lul heb staan schillen).

Nou goed.

Remma, hoest met 't gebit?
fijn dat Anky wer terecht is, ik begin me al bijna zorgen te maken. dat je geen puf hebt om achter de PC te kruipen is ook begrijpelijk. en fijn dat je bloeddruk weer normaal is!

wat mer zelf doen zou hier ook geen kwaad kunnen, maar zekers 's ochtends heb ik geen zin/tijd/geduld om eindelooos te soebatten. Gezien de luigheid van mijn dochter zit dat er wel in. En ik kreeg vanmorgen toch al te horen dat papa liever was dan ik. Logisch; Sokman is veel makkelijker en neemt veel meer over, dus ik ben de gebeten hond.

lig er niet wakker van, maar het stak vanmorgen toch wel een beetje.
en waarom krijg ik nou een ad van 'de enige echte zwangerschapspiercings?' ik moet er niet aan denken!
Ik schiet lekker op vandaag. Collega is ziek. Andere collega, die werkt op een project waar zieke collega projectleider van is, heeft een nieuwe baan en wil dat aan zieke collega vertellen. Komt eerst bij mij vragen of dat een goed idee is. Komt na telefoongesprek bij mij vertellen dat zieke collega niet zo blij was. Komt daarna weer vertellen dat zieke collega, die niet blij was, met PZ heeft gebeld om te vragen of een opzegtermijn van 1 maand echt wel klopt, en dat PZ vervolgens weer met vertrekkende collega heeft gebeld om te vertellen dat zieke collega haar daarover heeft gebeld. Vertrekkende collega is in de stress omdat ze het vervelend vindt dat zieke collega boos op haar is (ze kunnen sowieso niet goed met elkaar opschieten, ik krijg daar regelmatig verslag van). Wat heb ik hier mee te maken? Helemaal niets. Daarom is het ook zo irritant dat ik er de hele dag al naar moet luisteren. En ik weet nu al dat ik donderdag de hele dag naar zieke collega (die dan weer beter is) moet luisteren hoe laf het is dat vertrekkende collega ertussenuit knijpt en haar met het project laat zitten. pffff.

Sorry voor dit zeurverhaal.

Ik kwam er trouwens achter dat ik straks in de meivakantie 4 dagen met de kinderen alleen thuis ben, want het is hemelvaart en Koekerd is in de States. Iemand nog leuke tips? Op vakantie is geen optie, want we zijn dan net terug uit Frankrijk en het geld is sowieso op. Elke dag naar de speeltuin vind ik ook een beetje saai.

Anky, ik snap het best dat je soms even geen puf hebt. Fijn dat je bloeddruk in ieder geval in orde is bevonden. En denk je echt dat het slecht voelen helemaal tussen je oren zat? Misschien had je ook wel iets onder de leden en is het nu weer over.
Wat betreft zelfstandigheid van de Koekenkinders: Koekerd zorgt 's morgens dat de tasjes klaar staan, inclusief boterhammen. Jongetje smeert wel zelf de boterhammen die hij bij het ontbijt eet, maar dus niet die hij meeneemt. Meisje smeert meestal niet zelf. Schoenen aantrekken, jas aan doen ze zelf. Tanden poetsen niet, want dan gebeurt het niet goed. Ik doe ook gel in jongetjes haren, meisje doet een poging tot zelf haren kammen maar dat lukt niet altijd. Ik heb een afspraak met ze dat ze, na het ontbijt, éérst moeten zorgen dat ze helemaal klaar zijn voor vertrek, en dat ze dan nog even mogen spelen, tot de wijzer op de 1 staat (dus vijf over acht), op dat moment moeten de jassen aan. Ik moet ze dan wel 5x zeggen dat de wijzer op de 1 staat, en dan moet ik ook nog 5x zeggen dat ze hun tas moeten pakken. Het is niet anders. O ja, aankleden doet jongetje zelf. Meisje in principe ook, maar als ze erg moeilijk uit haar bed te krijgen is dan help ik haar.
Hier doe ik 's morgens wel veel. Is relaxter voor ons allemaal (als ik ergens de pest aan heb is het wel haasten en mopperig zijn 's morgens, dus we doen heerlijk kalm aan). 's Avonds en 's middags doen ze wel veel dingen zelf. En ik vind het ene ook belangrijker dan het andere merk ik.

Zo, net in de tuin gewerkt met mijn jongste dochter. Die is nu dus zwarter dan zwart. Zo meteen maar even omkleden voordat we naar de zwemles gaan. Is kijkles vandaag, dus dat wordt uitdaging met Maby bij het diepe. Normaal ga ik dus nooit kijken, want onmogelijk met Maby die zo in het water springt, maar omdat dat dus best wel sneu is voor Sien, ga ik het vanmiddag maar eens proberen.

Ik denk dat slecht voelen echt tussen de oren zat. Ik had enorme hoofdpijn (al een paar dagen lang) en was onbewust bang denk ik vanwege die bloeddruk. Gelukkig was hoofdpijn vanmorgen over en toen bloeddrukmeting goed was voelde ik me meteen weer goed. Was dus echt psychisch. Sowieso voel ik me de laatste tijd op thuisdagen veel beter; op de een of andere manier merk ik dat ik een enorme behoefte heb aan gewoon thuis rondkeutelen en leuke dingen doen met de kinderen. Werk daarentegen kan me even tijdelijk gestolen worden.
Vermiste muts gevonden. Ben erg druk met werk en leuk privéding. Zal ik in AK zetten voor nieuwsgierige mutsen.

Heb wat hoofdpijn gehad dus verder weinig computer aan 's avonds.

Hoop dat je je, na goede bloeddrukuitslag, snel helemaal beter voelt Anky.

Paar dagen bij familie doorbrengen Koeky? Of bij leuke vriendin/en?

Mini kleedt zich altijd zelf aan, Moppie moet altijd geholpen worden en Mannie hangt van zijn bui af. Hij is liever lui dan moe haha. Ontbijt maken doen wij voor ze. Schoenen/jassen aan doen Mannie/Mini zelf. Tanden poetsen doen wij. Ik help liever dan dat ik strijd forceer. Mannie is aan het einde van de dag zo moe, dat hij bijna nooit zijn pyjama aan wil doen. Vermoeiend, maar goed.
quote:anky schreef op 30 maart 2010 @ 15:14:

Ik denk dat slecht voelen echt tussen de oren zat. Ik had enorme hoofdpijn (al een paar dagen lang) en was onbewust bang denk ik vanwege die bloeddruk. Gelukkig was hoofdpijn vanmorgen over en toen bloeddrukmeting goed was voelde ik me meteen weer goed. Was dus echt psychisch. Sowieso voel ik me de laatste tijd op thuisdagen veel beter; op de een of andere manier merk ik dat ik een enorme behoefte heb aan gewoon thuis rondkeutelen en leuke dingen doen met de kinderen. Werk daarentegen kan me even tijdelijk gestolen worden.Lieffie: als je hoofdpijn vanmorgen over was, zonder de bloeddrukmeting, was er echt wel wat aan de hand. en die verhoging was m.i. te hoog voor alleen stress. maar goed; ben geen expert. fijn iig dat het goed was. en maar eens goed gaan nadenken over ander werk?
Kan die hoofdpijn niet van je werk komen Ank? Je zit daar al tijden niet op je plek geloof ik. En verder is het fijn dat je hebt bedacht dat je gewoon tussen je oren zit en er verder niets lichamelijks aan de hand is

Pamman is er weer eensch een avondje niet en eigenlijk heb ik er even de balen van. Nou goed. Spul is in bed gekomen met de nodige uitbranders van mij. Niet zo gezellig. En ik had hoofdpijn.

Ik heb net wel besloten dat ik staak en niet ga strijken. Ik heb mijn collectanten al gebeld en dat vind ik eigenlijk wel weer genoeg. Zo!
hoi
Ooo hoi Pammeke, ik hadde u nie gezien

Das wel balen ja, dat je het spul alleen moest doen vanavond.
Alleen doen vind ik op zich niet zo erg maar ik doe het nu wel erg veel alleen. En het is heel druk de komende dagen, daar word ik ook onrustig van. Morgen crea op school, donderdag werken, vrijdag moeder en broer op bezoek, zaterdag papaas op bezoek en zelf een dagje weg, zondag papaas nog steeds hier en verjaardag, maandag Pasen bij zwager. Pfff.
Ik ben ook alleen, maar ik was lekker vroeg thuis, dat scheelde wel. Koekerd komt zo thuis en had nog niet gegeten, dus hij neemt een loempia mee. Bah.

Ik ga NU de belastingaangifte doen.
Gaat hij die in bed opeten dan?
Wij hebben de belastingaangifte net opgestuurd. Toch nog ruim op tijd, met nog 24 uur te gaan

Pam, hoe is het met het huizendilemma?

Heb jij vandaag weer gewoon gewerkt, Remma?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven