Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Een foto van Aromax is toch gewoon via zijn blog te vinden.
AromaX je ziet er keurig uit hoor.
Nou rebels als ik ben doe ik daar niet aan mee tenzij op elk topic de regels worden gehandhaafd, tot die tijd doe ik gewoon zoals ik al deed. Dus ik ga niets omzeilen, vind ik vermoeiend en een geklooi om steeds te puzzelen en mezelf af te vragen wat men bedoeld. Dan zat ik wel op het Cryptogrammen topic als ik dat leuk vond. Is echt geen doen en het gaat al jaren zo hier op elk topic. Dan moeten vele mensen met terugwerkende kracht een waarschuwing krijgen want alles is leesbaar van heeeel lang terug en er wordt ontiegelijk veel reclame gemaakt, zeker op het Mode en Beautygebeuren. Als iemand nu 10 keer per dag reclame maakt voor 1 bepaalde winkel of merk maar we brullen allles door welkaar heen en we dragen elke dag andere geuren enzo. Dit topic is informatief bedoeld en echte reclamemakers herken je gelijk dussss.....

DS kijk anders op het Moderatortopic, al snappen we er zelf toch niet veel van hoe het kan gebeuren.
Tijger ik denk dat ik die geur van jou errug lekker ga vinden hmmm. Fles ik ook al zo leuk.
Bij fragrantica wordt geschreven over twee nieuwe geuren die mij allebei lekker lijken. Vooral omdat er geen musk in zit.

Acqua di Gioia by Giorgio Armani

Aqua Allegoria Bouquet Numero 1

Ik denk soms dat ik musk en amber te "zwaar" vindt in een geur.
Smelly ik ben oost-indisch rebels, alleen als het mij uitkomt haha!

Fles van Botrytis heb ik nog niet gezien! Kep n decant van Inkie.

Over hoeveel uur komt Beauties weer vrij?

Creed alweer n nieuwe AA? Jemig die Guerlain poept ze uit alsof het nix is! (of lijkt dat maat zo:..?)

Amber lijkt me makkelijker te omzeilen dan musk, heb het idee dat dat in heel veel geuren zit.
Tijger, Botrytis vind ik ook heerlijk. Echt een fijne honing geur.

Creed: ik heb even gekeken op Fragrantica, ziet er mooi uit, ben benieuwd!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Creed gaat het met je? Ik denk veel aan je trouwens. Lijkt me zwaar wat je doormaakt.

Tijger hahaha gekkie ik moet weer zo lachen dat ik het bijna in mijn broek doe en ik heb geen Tena Lado in vandaag.

Beauties komt vanavond geloof om 24.00 weer vrij dus ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht gaat posten morgen, gewoon dubbel zoveel schrijven. Misschien is haar huis nu ook zo lekker schoon zoals het mijne toen. Mijn gezin was in elk geval blij met mijn ban.

Hahaha Oost Indisch rebels hoe verzin je het.
Marnie stop nou met honingnoten en die mooie namen en dat soort dingen, is voor mij aanstootgevend want ik kwijl toetsenbord inmiddels weer onder. Heb toch meelij met mij.
Helemaal gelijk Smelly!!

Tijgermeisje, ik lig weer eens in een deuk om jou

Ja, wanneer kan Beauties weer meeschrijven, of lekker melig zijn

Creed, lijkt me een lekkere geur van Guerlain:

notes of bergamot, freshly cut green grass, white flowers, delicate fruity notes, peach and jasmine

Laat de nu maar komen
Nou Smelly, je kan er ook wat van, ik kom niet meer bij...hoe verzin je het......
Inkie moet je van gisteravond ff teruglezen hier, toen was de dierentuin compleet losgebroken hier, ik was ziek van het lachen.
Enne, Creed je krijgt van mij een fijne

Hoe is het afgelopen met de Jacobs geurtjes, zat er niets tussen voor je?

Had wel gedacht dat de splashes zouden bevallen, vooral omdat ze niet zo sterk zijn.
Ja, ik ben lachend naar bed gegaan gisteren!
Nee nee Smelly, geen genade hier! Botrytis, heeeeerlijke honing! Goed voor honingberen!
Marnie je werkt weer niet mee, lijkt wel een ezel zeg. Maar ja, ik zie ook vaak beren op de weg. Ik ga nu wat nuttigs doen, werken dus uh...als een paard of ben ik nou een werkezel maar waar komen dan weer nachtmerries vandaan? Ksnap er nu niks meer van.
Smelly, Inkie bedankt.

Afgelopen vrijdag een echo gehad en nu wachten op de uitslag half april van alle onderzoeken. Ik hoop zo nog even door te kunnen. Scheelt wel dat ik meer plaspillen heb. Ik loop iets beter.

Inkie, ik heb één geur van Marc Jacobs geprobeerd, Pear.

Die vond ik niet zo lekker. De andere moet ik nog testen.

Ben niet zo snel. Test één keer per week een geur ongeveer.

Ik heb het idee dat ik musk en amber niet lekker vind, maar ik weet niet zeker of het daar aan ligt. Er komen wat nieuwe geuren zonder musk en amber die ik wil proberen.
jeetje Creed, 2 weken op uitslagen wachten lijkt me stressverwekkend, hoop dat de uitkomst geruststellend is.
Tijgermeisje, ik moest over een maand terugkomen bij de cardioloog en tussendoor werden alle onderzoeken gepland.

De onderzoeken vonden vrij snel plaats, dus moet ik wat langer wachten. Maakt me verder niet uit hoor.

Sinds ik weet dat ik het aan mijn hart heb is het toch allemaal onzeker geworden. Ze kunnen niks zeggen over het verloop.

Ik ben al lang blij dat ik heel goed geholpen wordt in het ziekenhuis en dat ik een ICD heb zodat ik niet zomaar het hoekie omga.
Tijgermeisje, die geur Botrytis lijkt me heerlijk, honing...bloemen.....
DS de honing ruik ik er zelf niet in, maar het is een soort 'fluwelen' zoetheid die ik ontzettend lekker vind!
Nou meiden, wat een beestenboel was het hier gisteren zeg. Hahaha

Ik heb echt wat gemist.

Creed Sterkte met de uitslag.

Ik ga maar eens even googelen op alles wat ik hier voorbij heb zien komen (vliegen).
Creed: Sterkte! En tja, da's wel moeilijk, geuren zonder musk / amber...maar niet onmogelijk natuurlijk! Houd je van munt?

Misschien Heeley, Menthe Fraiche

"Universal and modern, natural and ultra fresh unisex fragrance.

Top notes are mint leaf and Sicilian bergamot. The heart contains lotus and mate, and the base is formed of white cedar

It is available as 100 ml EDP"
Creed dat is super, dat je goed geholpen wordt! Wat is een ICD?
lijkt me lastig om geen tandpasta associaties te hebben bij een geur met munt, hoewel de ene munt is de andere niet.

Hihi komt net die 'wil jij nog muntthee' reclame net voorbij

Ik heb een geurkaars met Mediterranean Cypress gekocht want de Ninfeo Mio als roomspray gebruiken werd wat al te dol.

In het zomerassortiment van die wax tarts Yankee nog wat zit er een bij die heet Early Sunrise, potverdorie hadden ze die nog niet binnen! Die lijkt me zo lekker! Had een paar weken geleden al aan een geursample mogen ruiken, net een frisse bries, geen zeep of wasmiddel maar heel natuurgetrouw aandoend, alsof je buitenlucht naar binnen haalt.

Mn grote favoriet is Coastal Lights van een ander merk, iets met engels brugwater, en op nr 2 Cottage Breeze, van een hoop andere krijg ik toch n lichte hoofdpijn of ik vind ze gewoon niet echt lekker of ik ben ze snel zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven