Entertainment alle pijlers

Do bij DWDD.... Brrrrr

25-03-2010 20:19 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Do.

Ik vond al dat ze echt niet goed zong, in de nummers die ik wel eens op de radio voorbij hoorde komen.

Zojuist heeft ze bij DWDD een stukje opera gezongen.

En daar heeft ze het bewezen: Do kan helemaal niet zingen!

Geen ademsteun, niet voor in de mond, ze schiet volledig in de kramp, het klinkt echt voor geen meter...

Man en ik vragen ons dan af:

Er moeten heeeeel veel mensen zijn die het niet met ons eens zijn.

Mijn vraag aan deze Do-fans: wat is er in vredesnaam mooi aan haar manier van zingen?
Mdjh zegt zo'n beetje hetzelfde als ik zie ik, sorry, had alleen de eerste pagina reacties gelezen.....
quote:mjdh schreef op 31 maart 2010 @ 10:37:

Opera zingen vergt meer techniek en ervaring dan elk andere soort muziek. Ik vond het wel ontwapenend, stoer en ontroerend. Ze deed het toch maar. Het was niet echt vals, ze ademde wel zwaar, maar dat is logisch als je geen professionele zangeres bent (want he, Brian Adams liedjes kunnen we allemaal wel zingen zonder zangles) maar het kwam wel uit haar hart.

Goh Monique, nu raak je me toch wel!! Ten eerste heet de beste man Bryan Adams en geen Brian Adams. Ik ben al jaren een enorme fan van de man en heb ook al veel concerten van hem bijgewoond. Ik ben het dan ook totaal niet met jou eens dat iedereen een Bryan Adams liedje kan zingen zonder zangles, ik vond Heaven door Do gezongen dan ook enorm mislukt.

Maar goed ieder haar/zijn eigen mening toch??
anoniem_27711 wijzigde dit bericht op 31-03-2010 12:12
Reden: kleine wijzigingen
% gewijzigd
Ik heb een paar lessen klassieke zangles gehad maar ook moderne zang. Wát een verschil ! Bij klassieke zangles moet je op 20 dingen tegelijk letten. Je ademhaling, mondstand, houding, uitspraak, middenrif, etc. en dan ook nog letten op de juiste noten en interpretatie. Na zes lessen heb ik het opgegeven en ben moderne zang gaan doen.

Ik kan me voorstellen dat Do door de zenuwen de helft van alle techniek vergat.

Volgt iemand de Mattheus-masterclass op zaterdagavond ? Zes BN-ers moeten een aria uit de Mattheus Passion van Bach instuderen. Anthonie Kamerling, Thomas Berger, Henk Westbroek, Jette vd Meij, Ellen ten Damme en een donkere zangeres die ik niet ken. Erg boeiend om te zien wat er allemaal bij komt kijken. Ellen ten Damme doet het echt heel goed, zij voelt het goed aan.
Sorry Teddeke1, ik wilde je niet voor het hoofd stoten met mijn opmerking over Bryan Adams. Ik heb niets met de beste man. Ik vond Heaven van Do ook vreselijk, maar dat lag ook aan het liedje... En Do's vibratie vind ik zo geiterig. Maar ik vond dat ze dit stuk dan weer leuk gedaan had.

Inderdaad, ieder zijn/haar mening... Gelukkig maar, toch?

M.
quote:amarna schreef op 31 maart 2010 @ 12:40:

Ik heb een paar lessen klassieke zangles gehad maar ook moderne zang. Wát een verschil ! Bij klassieke zangles moet je op 20 dingen tegelijk letten. Je ademhaling, mondstand, houding, uitspraak, middenrif, etc. en dan ook nog letten op de juiste noten en interpretatie. Na zes lessen heb ik het opgegeven en ben moderne zang gaan doen.

Ik kan me voorstellen dat Do door de zenuwen de helft van alle techniek vergat.

Volgt iemand de Mattheus-masterclass op zaterdagavond ? Zes BN-ers moeten een aria uit de Mattheus Passion van Bach instuderen. Anthonie Kamerling, Thomas Berger, Henk Westbroek, Jette vd Meij, Ellen ten Damme en een donkere zangeres die ik niet ken. Erg boeiend om te zien wat er allemaal bij komt kijken. Ellen ten Damme doet het echt heel goed, zij voelt het goed aan.

Ja, ik! Best leuk eigenlijk. En Ellen ten Damme en Jette van der Meij zijn echt verrassend Henk Westbroek daarentegen...... Tenenkrommend. Maar dat kan ook aan de man zelf liggen, ik vind er niet zoveel aan.

Ik vind het mooi te zien en te horen hoe iedereen groeit tijdens de lessen.....

M.
quote:Maleficent schreef op 31 maart 2010 @ 10:51:

[...]

Ja vreselijk. Ik zag laatst een cover van wat ik vroeger een heel goed nummer vond, maar als zij het zingt blijft er niks van over.

I wanna know what love is

verschrikkelijk

O M G !!!!!!!!

Wat vreselijk! Terwijl het origineel zo mooi is. En dan die kop, die vingertjes, die kleding ... die....... die....

U leest 't. Ik ben geen fan van deze dame...

M.
quote:mjdh schreef op 01 april 2010 @ 08:51:

Sorry Teddeke1, ik wilde je niet voor het hoofd stoten met mijn opmerking over Bryan Adams. Ik heb niets met de beste man. Ik vond Heaven van Do ook vreselijk, maar dat lag ook aan het liedje... En Do's vibratie vind ik zo geiterig. Maar ik vond dat ze dit stuk dan weer leuk gedaan had.

Inderdaad, ieder zijn/haar mening... Gelukkig maar, toch?

M.

Hoi M,

Geen probleem, het was maar een grapje hoor vandaar ook de grote knipoog er bij. Ik vind nl. dat Do als (pop)zangeres vaak nogal overgewaardeerd wordt en vind het ook vreselijk hoe ze het nummer van Bryan Adams heeft gecovered. Vandaar mijn reactie.
Hahahhaa, Do reuze sexy in de palyboy

Stom

Vind ik ook.

???

Het lijkt wel een forensisch onderzoek.

Seksloos...
Kansloos.
Ik zat te twijfelen welke van die 2 woorden ik zou gebruiken. Ben blij dat jij deze even toevoegt.
En, wat vonden jullie van Miranda v. Kralingen als 'OuweNouk'? Ik vond haar echt te gek!
Zeker geweldig! Die krijgt een publiek wel mee met haar anoukperformance.
verschrikkelijk!! geef mij Do maar!!
quote:2Italy2 schreef op 03 april 2010 @ 21:25:

Het lijkt wel een forensisch onderzoek.

[afbeelding]
Wij zeiden vantevoren: ooh dit is vast veel makkelijker, maar nee! Als je op zo'n specifieke manier je stem gebruikt, is het dus heel moeilijk om dat níet te doen. Hoe Miranda van Kralingen het deed was gaaf, heel eigen, het kwam aan en over, maar was uiteindelijk toch niet echt aangenaam voor het gehoor vond ik.
Oh ik vond het wel aangenaam voor het gehoor, ik hoorde wel dat ze opera achtig zong maar dan met een soort rock vibe. Dat maakte het juist bijzonder vond ik.
Ik was blij toen ze stopte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven