winkelen Zwolle?
woensdag 31 maart 2010 om 08:23
Ik heb er 20 jaar gewoond en ik vond het goed winkelen. Lunchmogelijkheden te over. Je kan het vanaf het station lopen. Is ongeveer 10 minuten. Stationsstraat uitlopen, naar rechts, doorlopen tot de stoplichten, dan de Sassenpoort onderdoor. Dan kom je op de Sassenstraat. Daar zitten al leuke winkeltjes. Ierse pub kom je daar tegen, en een tapasbar. Als je doorloopt kom je op de Melkmarkt uit. (leuke tassenzaak Van Beek) Gebakje bij van Orsouw, erg lekker. Dan kan je de Diezerstraat in. Zitten de wat bekendere winkels.
Veel plezier!
Veel plezier!
woensdag 31 maart 2010 om 08:38
Ja Zwolle is leuk!
En als je ergens wil eten, op het marktplein bij Vito's hebben ze zulke lekkere broodjes, alleen daarom zou ik al naar Zwolle gaan!
http://www.vitos.nl/
En als je ergens wil eten, op het marktplein bij Vito's hebben ze zulke lekkere broodjes, alleen daarom zou ik al naar Zwolle gaan!
http://www.vitos.nl/
woensdag 31 maart 2010 om 09:33
woensdag 31 maart 2010 om 11:37
woensdag 31 maart 2010 om 20:20
Zwolle is leuk!
Maar ja ik ben niet onpartijdig want ik ben een Zwollenaar. Het centrum staat op bordjes aangegeven vanaf het station, ongeveer 10 min. lopen langs de gracht en je staat in de winkelstraat. We hebben een groot centrum met een lange winkelstraat en een aantal zijstraten. Er is een nieuw winkelcentrum dat Het Eiland heet, vlakbij een stuk oude stadsmuur (en de Librije), daar vind je o.a. een grote boekhandel, juwelier, kledingzaak Qinn, stoffenwinkel, enz. En op de Grote Markt kun je heerlijk ijs eten bij Talamini. Do I need to say more?
Maar ja ik ben niet onpartijdig want ik ben een Zwollenaar. Het centrum staat op bordjes aangegeven vanaf het station, ongeveer 10 min. lopen langs de gracht en je staat in de winkelstraat. We hebben een groot centrum met een lange winkelstraat en een aantal zijstraten. Er is een nieuw winkelcentrum dat Het Eiland heet, vlakbij een stuk oude stadsmuur (en de Librije), daar vind je o.a. een grote boekhandel, juwelier, kledingzaak Qinn, stoffenwinkel, enz. En op de Grote Markt kun je heerlijk ijs eten bij Talamini. Do I need to say more?
donderdag 1 april 2010 om 14:10
Voor een heerlijk ijsje moet je bij Salute zijn, veeel lekkerder dan het ijs van Talamini. Lous Sanne is een zaak waar ze hele mooie, aparte schoenen en laarzen verkopen. Voor mooie kleding moet je bij La Cave des Modes zijn. Waanders is een prachtige boekenzaak en voor de lunch kan ik Vito's of Het Vliegerhuys aanbevelen. Ik krijg vaak vrienden van buiten Zwolle over de vloer en die zijn zonder uitzondering altijd aangenaam verrast.
donderdag 1 april 2010 om 16:42
donderdag 1 april 2010 om 16:47
donderdag 1 april 2010 om 16:51
donderdag 1 april 2010 om 16:56
quote:hanneke000 schreef op 01 april 2010 @ 16:47:
Hier nog een Zwollenaar. Als winkelstad vind ik Zwolle eigenlijk niet leuk, er zijn steden die voor een dagje véél leuker zijn! Arnhem of Nijmegen bijvoorbeeld, maar ook Groningen of Haarlem. En laatst was ik zelf erg verrast door Middelburg.
Heel erg eens.
Zwolle is wel een leuke stad op zich hoor, best wel mooi ook, maar als winkelstad is het juist voor zo'n mooie stad echt maar matig. Als je van ketens houdt kom je wel een eind, maar voor leuke bijzondere winkeltjes moet je niet in Zwolle zijn, die zijn daar maar dun gezaaid.
Aanraders zijn:
- Alkmaar
- Haarlem
- Den Bosch
- Maastricht
- Arnhem
- Breda
Volgens mij is dit echt wel de top 6 leuke winkelsteden in Nederland. O en Groningen is ook een leuke stad.
Hier nog een Zwollenaar. Als winkelstad vind ik Zwolle eigenlijk niet leuk, er zijn steden die voor een dagje véél leuker zijn! Arnhem of Nijmegen bijvoorbeeld, maar ook Groningen of Haarlem. En laatst was ik zelf erg verrast door Middelburg.
Heel erg eens.
Zwolle is wel een leuke stad op zich hoor, best wel mooi ook, maar als winkelstad is het juist voor zo'n mooie stad echt maar matig. Als je van ketens houdt kom je wel een eind, maar voor leuke bijzondere winkeltjes moet je niet in Zwolle zijn, die zijn daar maar dun gezaaid.
Aanraders zijn:
- Alkmaar
- Haarlem
- Den Bosch
- Maastricht
- Arnhem
- Breda
Volgens mij is dit echt wel de top 6 leuke winkelsteden in Nederland. O en Groningen is ook een leuke stad.
Whatever, I do what I want
zaterdag 3 april 2010 om 14:49
zaterdag 3 april 2010 om 20:23