Mode & Beauty alle pijlers

winkelen Zwolle?

31-03-2010 08:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
vraagje is Zwolle leuk om te winkelen?

groot genoeg om een dag te winkelen?

ligt het ns station op loop afstand van het centrum?
Ja ik vind Zwolle leuk om te winkelen! Het ligt op 10 minuten lopen van het station en wij kunnen ons er altijd wel een dag vermaken Ik ga zaterdag denk ik nog even!
Ja hoor, allebei.( Je kunt ook een bus nemen naar het centrum.)
ja, zwolle is wel gezellig.

Makkelijk te lopen ook :-)
Ik heb er 20 jaar gewoond en ik vond het goed winkelen. Lunchmogelijkheden te over. Je kan het vanaf het station lopen. Is ongeveer 10 minuten. Stationsstraat uitlopen, naar rechts, doorlopen tot de stoplichten, dan de Sassenpoort onderdoor. Dan kom je op de Sassenstraat. Daar zitten al leuke winkeltjes. Ierse pub kom je daar tegen, en een tapasbar. Als je doorloopt kom je op de Melkmarkt uit. (leuke tassenzaak Van Beek) Gebakje bij van Orsouw, erg lekker. Dan kan je de Diezerstraat in. Zitten de wat bekendere winkels.

Veel plezier!
Ja Zwolle is leuk!

En als je ergens wil eten, op het marktplein bij Vito's hebben ze zulke lekkere broodjes, alleen daarom zou ik al naar Zwolle gaan!

http://www.vitos.nl/
Ik vind Zwolle geen leuke winkelstad, maar het ligt eraan wat je zoekt.

Zoek je de gewone, doorsnee ketens als de Hennes, Sting etc. dan zul je het er wel leuk vinden. Zoek je originele, mooie kleding dan is het aanbod slecht.

Wat voor een soort winkels zoek je?
eigelijk zoeken we een grote stad, zodat we gewoon hele dag kunnen shoppen , lekker wat eten , koffie

Zijn niet echt speciaal op zoek naar bepaalde winkeltjes, v&d en bijenkorf.... van alles wat

Heb je een ander goed idee emmenn?(sugesties altijd welkom)
Dus het hoeft niet Zwolle te zijn? Een andere stad mag ook?

Breda vind ik leuk, Den Bosch ook.

Vooral, omdat er ook echt hele leuke lunchtentjes zitten en de mensen vind ik er zo ontzettend aardig en behulpzaam.
Zwolle is leuk!

Maar ja ik ben niet onpartijdig want ik ben een Zwollenaar. Het centrum staat op bordjes aangegeven vanaf het station, ongeveer 10 min. lopen langs de gracht en je staat in de winkelstraat. We hebben een groot centrum met een lange winkelstraat en een aantal zijstraten. Er is een nieuw winkelcentrum dat Het Eiland heet, vlakbij een stuk oude stadsmuur (en de Librije), daar vind je o.a. een grote boekhandel, juwelier, kledingzaak Qinn, stoffenwinkel, enz. En op de Grote Markt kun je heerlijk ijs eten bij Talamini. Do I need to say more?
dank je wel voor de reacties, zal na het weekend even laten weten of het Zwolle is geweest en hoe het was!!!
Ik vind zwolle niet leuk... zeker niet voor een hele dag winkelen.. Te klein, ook niet gezellig ofzo. Niet mijn stad, maarja ieder zijn ding
Voor een heerlijk ijsje moet je bij Salute zijn, veeel lekkerder dan het ijs van Talamini. Lous Sanne is een zaak waar ze hele mooie, aparte schoenen en laarzen verkopen. Voor mooie kleding moet je bij La Cave des Modes zijn. Waanders is een prachtige boekenzaak en voor de lunch kan ik Vito's of Het Vliegerhuys aanbevelen. Ik krijg vaak vrienden van buiten Zwolle over de vloer en die zijn zonder uitzondering altijd aangenaam verrast.
Arnhem is leuker.
Zwolle kun je je prima vermaken. Er is trouwens geen Bijenkorf maar wel veel grote ketens en kleine zaakjes. Terrasje, kroegje, lunchcafe.. genoeg leuks te ontdekken. Ik vind het centrum overigens niet supergroot, bijvoorbeeld Groningen vind ik ook erg leuk en Utrecht met z'n grachtjes.
Bussum heeft veel boetiekjes
Hier nog een Zwollenaar. Als winkelstad vind ik Zwolle eigenlijk niet leuk, er zijn steden die voor een dagje véél leuker zijn! Arnhem of Nijmegen bijvoorbeeld, maar ook Groningen of Haarlem. En laatst was ik zelf erg verrast door Middelburg.
je kan je prima een dagje vermaken in zwolle. compact centrum met leuke zijstraatjes. lunchen bij vito's (melkmarkt), ijsje bij salute (einde diezerstraat), koffie bij het vliegerhuijs (nieuwstraat) en genoeg grote ketens, maar ook de leuke kleine winkels. die vind je vooral in de zijstraten.
quote:hanneke000 schreef op 01 april 2010 @ 16:47:

Hier nog een Zwollenaar. Als winkelstad vind ik Zwolle eigenlijk niet leuk, er zijn steden die voor een dagje véél leuker zijn! Arnhem of Nijmegen bijvoorbeeld, maar ook Groningen of Haarlem. En laatst was ik zelf erg verrast door Middelburg.

Heel erg eens.

Zwolle is wel een leuke stad op zich hoor, best wel mooi ook, maar als winkelstad is het juist voor zo'n mooie stad echt maar matig. Als je van ketens houdt kom je wel een eind, maar voor leuke bijzondere winkeltjes moet je niet in Zwolle zijn, die zijn daar maar dun gezaaid.

Aanraders zijn:

- Alkmaar

- Haarlem

- Den Bosch

- Maastricht

- Arnhem

- Breda

Volgens mij is dit echt wel de top 6 leuke winkelsteden in Nederland. O en Groningen is ook een leuke stad.
Whatever, I do what I want
ik wil dan Den Haag ook nog even toevoegen als leuke winkelstad! Sowieso een stad om veel te zien/doen, ik kom er graag

En Nijmegen natuurlijk Ook gezellig!
Amsterdam.
Zwolle is leuk, maar Groningen is nog leuker.

Veel plezier!
Ik vond Zwolle eerlijk gezegd nooit zo leuk om te winkelen; ik miste de apartere winkeltjes met net iets originelere kleding of snuisterijen. Maar ik ben er al jaren niet meer geweest, dus wie weet is er het een en ander bijgekomen?

Veel plezier in ieder geval.
We zijn naar Den Bosch geweest, super leuk tijd te kort, heerlijk een bol op bij de koffie, goed geslaagd, lekker wezen eten en tot slot een ijsje............pffff en nu met de beentjes omhoog

Wie weet volgende keer dan toch Zwolle.

Bedankt voor al jullie reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven