ben bang voor mijn man

01-04-2010 23:56 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Een hele tijd terug in december heb ik hier geschreven over het contact met mijn schoonouders dat ik had verbroken en de ruzies met mijn man. Vandaag is weer zo'n dag dat alles op ruzie uitloopt en hij kwam niet thuis vanaf zijn werk. Hij was het zat en wilde niet meer samen verder. Nu net smste hij dat ie naar huis kwam omdat ie moest slapen. Hij trapte hierbij zowat de deur in omdat ik al aan het slapen was en in de veronderstelling dat hij niet ,eer thuis kwam. Ons dochtertje van bijna 1 werd hierdoor zelfs wakker. Hij stapte dreigend naar binnen en pakte zijn kussen om op de bank te gaan slapen en zei nog even dat ik hem toch nooit het huis uit zou krijgen. Ik woon hier inmiddels ruim 10 jaar en hij 3,5. Bovendien blijft mijn dochter bij mij wonen. Ik ben nu bang om te gaan slapen want wie weet wat ie vannacht gaat doen.
Wat gebeurd hier nu? TO heeft aangegeven dat ze morgen gaat praten en verder kijkt en dat de man slaapt. Waarom nu al dit gehakketak?

Anyway TO je vingers zullen beurs zijn van het typen op je mobiel. Hopelijk lees ik je morgen.
Veel sterkte Samsel.

En bedenk wel, een kat in het nauw maakt rare sprongen, ik hoop dan ook dat hij morgen zelf inziet dat het "nauw" weggenomen moet worden zodat de rare sprongen uit blijven.

Want dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Volgens mij zegt niemand dat TO's emoties overtrokken zijn.

Ik denk alleen niet dat het verstandig is om iemand die al emotioneel en angstig is nog banger te maken door te blijven roepen dat ze voor haar eigen veiligheid moet kiezen door kind op te maken, weg te gaan en haar moeder er in het midden vd nacht er bij te betrekken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 01:33:

[...]

Omdat áls er echt sprake is van agressie een moedertje zonder zwarte band karate en een mitrailleur ook niets begint, bijvoorbeeld?

Omdat je je moeder in het donker ook niet over straat laat gaan ?

Omdat je je moeder bepaalde dingen wilt besparen?

Omdat je moeder in huis ook maakt dat je niet ongestoord kunt praten?

Nog meer redenen?

Weet je je loopt gewoon een beetje vervelend te doen, daar gaat het in dit topic toch niet om. Ze begon zelf over haar moeder die op de hoogte was. Vandaar dat ik op haar moeder doorga. Dat je het niet eens bent met mijn advies prima. Het advies is ook niet aan jou gericht.

Laat TO zelf lekker bepalen aan welke adviezen ze wat heeft.
quote:noahtb schreef op 02 april 2010 @ 01:34:

Ach, laat toch.

TO scheef haar OP vol emotie en in de heat of the moment. Zij heeft het ervaren als heftig en beanstigend. Wie zijn wij om te zeggen dat haar emoties overdreven zijn? Wij waren er niet bij...He Noahtb altijd nuchter ik vind je posts vaak treffend met wat ik denk.
Er zijn dingen gezegt dat TO maar gewoon moest slapen, haar moeder niet moest bellen, dat hij alleen maar z'n kussen pakte, dat het alleen maar de deur was, enz enz... Daarmee bagateliseer je haar ervaring..
Nou zeg.....

Is dat gekat nodig?

Laten we TO haar topic daar niet mee vervuilen.
quote:Enneaaa schreef op 02 april 2010 @ 01:38:

[...]

He Noahtb altijd nuchter ik vind je posts vaak treffend met wat ik denk.

Grappig, dat heb ik ook met jou..

Logisch trouwens..
quote:iry schreef op 02 april 2010 @ 01:39:

Nou zeg.....

Is dat gekat nodig?

Laten we TO haar topic daar niet mee vervuilen.Eens
Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik zelf echt niet snel bang ben, ik kan mijn vrouwtje wel staan normaal gesproken. Zoals het vandaag en vanavond met name is gegaan was en is nog steeds eigenlijk wel beangstigend. Maar goed, ik ga mijn eigen kussen dan maar is opzoeken want mijn vingers doen inderdaad zeer nu. Tot morgen.
quote:noahtb schreef op 02 april 2010 @ 01:39:

Er zijn dingen gezegt dat TO maar gewoon moest slapen, haar moeder niet moest bellen, dat hij alleen maar z'n kussen pakte, dat het alleen maar de deur was, enz enz... Daarmee bagateliseer je haar ervaring..Of het is een poging om haar iets te kalmeren.
quote:katoeneke schreef op 02 april 2010 @ 01:37:

[...]

Weet je je loopt gewoon een beetje vervelend te doen,

Dat kan jij best vinden.

Ik vind jou erg overtrokken en sensatiebelust reageren.

Ja, natuurlijk zijn er agressieve kerels en weet ik dat er huiselijk geweld bestaat. Maar er zijn ook mannen boos die zich niet afreageren op hun vrouw en kinderen, zeker niet als ze de woede op de deur ( die in hun ogen onterecht dichtzat ) hebben gekoeld.

Heb jij enig idee wat er gebeurt als je een man onterecht beschuldigt van huiselijk geweld? In Rotterdam wordt zo'n man na één belletje opgepakt door de politie en krijgt een huisverbod voor een paar dagen; behoorlijk " vervelend " als je helemaal niet in that state of mind bent, lijkt mij.

Dan vind ik tips in de orde van " bel alvast de politie " als zo'n man zijn kussen heeft gepakt een béétje hysterisch. En aanmatigend; alsof geen een man zijn woede kan beheersen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Daar ben ik het mee eens Noah, daarom blijft het ook lastig advies te geven.

Immers voelen wij niet wat zij voelt, kennen we de persoon in kwestie niet goed en de voorgeschiedenis niet exact.

Dus het kan twee kanten op gaan, niet zo zorgelijk of wel .

Maar goed, TO heeft al een besluit genomen en zij kan het zelf het beste inschatten .

Dus lijkt mij dat een heel oke besluit.
Lastige situatie. Echt rot voor je! Iedereen doet hier aan cirismanagement, en dat moet ook zeker gebeuren nu, maar nu het toch nacht en ontij is een klein wat breder advies.

Er zijn volgens mij een paar dingen aan de hand. Je man is nogal vervelend en het lijkt er niet op dat je voor de rust en stabiliteit (ook voor je dochter) bij hem moet blijven.

Maar met weggaan en daar ook definitief voor kiezen, heb je een lange weg te gaan. Financieel, economisch, maar vooral ook psychologisch. Het is namelijk een bekend verschijnsel dat je in de situatie blijft, omdat die gek genoeg 'veilig' voor je is geworden. Dat is niet iets om je voor te schamen - dit kan iedereen overkomen, maar wel iets om je te realiseren en te herkennen als valkuil. Je gaat namelijk nog 100 keer in het beterschap beloven trappen...

Er zijn tegenwoordig instanties die daarbij hulp bieden. De dader van het huiselijke geweld krijgt dan een verbod om thuis te komen. Volgens mij is dat een experiment in bepaalde steden, Informeer ernaar. Ook kun je, vooruitlopend op een echtscheiding, een voorlopige voorziening vragen bij de rechtbank waarin je in elk geval tijdelijk het huis hebt. Je kan daarbij machtiging vragen man desnoods met de sterke arm te verwijderen. Ga daarvoor naar een advocaat. Binnen x tijd na het verkrijgen van de vovo, waarbij je ook toevertouwing van het kind aan jou kan vragen en alimentatie, moet de 'eis in de hoofdzaak', i.e. het echtscheidingsverzoek worden ingediend.

Als de angst en bedreiging echt groot is, ga dan tijdelijk naar een blijf-van-mijn-lijf-huis.

Praat erover en zoek hulp. Begin de weg van weggaan en schaam je niet. Bij een man als deze blijven is geen optie en niet goed voor je kind. Doorbreek het patroon en voel je gesteund bij alle valkuilen die je nog tegenkomt. Als je terugvalt, sta dan weer op en loop verder, tot de symboise echt verbroken is. En zoek dan een normale vent. Je ex kan je dochter, als er geen gronden zijn die dat onmogelijk maken, uiteraard blijven zien. Maar slaan en trappen doen we gewoon niet. Klaar. En het wordt tijd dat je die grens gaat aangeven.

Succes!

BW.
quote:iry schreef op 02 april 2010 @ 01:39:

Nou zeg.....

Is dat gekat nodig?

Laten we TO haar topic daar niet mee vervuilen.Eens
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 01:34:

[...]

O, gaan we op die tour?

Nou, oké.....jouw avatar gaf jouw gezweef ook al aan, hoor.

Vind jij jezelf aardig met al dat opgefokte gedoe?

Tja, op die tour: ik krijg het idee dat je door onze verschillende ideeen nogal op me inhakt, vandaar m'n opmerking over je Avatar.

Het in jouw ogen opgefokte gedoe heb ik al uitgelegt, wat wil je nog meer?

Mijn, in jouw ogen zweverige, avatar is waar ik voor sta: betekent respect en empathie voor mens en dier en de aarde. Zweverig? Fine.

Klaar met ons persoonlijke gehakketak, zonde van de energie.

Terug naar het onderwerp.
quote:noahtb schreef op 02 april 2010 @ 01:39:

Er zijn dingen gezegt dat TO maar gewoon moest slapen, haar moeder niet moest bellen, dat hij alleen maar z'n kussen pakte, dat het alleen maar de deur was, enz enz... Daarmee bagateliseer je haar ervaring..

Of je stelt haar gerust, of je doet een beroep op haar verstand ipv alleen haar emoties.

Dat het een vervelende ervaring was dat geloof ik. Maar niet alles wat je ervaart is ook echt zo.
quote:Samsel schreef op 02 april 2010 @ 01:40:

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik zelf echt niet snel bang ben, ik kan mijn vrouwtje wel staan normaal gesproken. Zoals het vandaag en vanavond met name is gegaan was en is nog steeds eigenlijk wel beangstigend. Maar goed, ik ga mijn eigen kussen dan maar is opzoeken want mijn vingers doen inderdaad zeer nu. Tot morgen.

Je bent bang en dat zegt niets over je vrouwtje staan in mijn ogen. Dat kan en mag toch?

Ik vind je nuchter denkend en nu zie je de ruimte om in ieder geval te gaan liggen. We waren allemaal wakker en hebben je gelezen. Zo voelde je je misschien niet helemaal alleen. Ik ben blij dat je nu anders klinkt en dat je in ieder geval een poging gaat doen dat andere kussen onder je hoofd te trekken meid.
Klopt idd, dat het geweld idd niet per definitie op de persoon gericht hoeft te zijn Bgb .

Maar ik ben wel van mening dat ik mijn kinderen ook geen toeschouwer wil laten zijn van agressief gedrag op deuren of spullen.

Daar hoef je idd niet direct hulptroepen voor in te schakelen, maar graag zet ik mijn kind dan wel uit die situatie (al sliep het kind van To nu gelukkig toch? )
Daar heb je gelijk in Bgb (en iry). Persoonlijk vind ik het altijd prettig als mijn emoties serieus worden genomen en worden erkent, i.p.v weggewuift. Realistisch zijn is prettig, maar niet op een moment dat ik emotioneel ben, dan kan ik dat eventjes niet.Maar dat ben ik.

Nouja. TO slaapt, het is er nu rustig. Ik ben benieuwd of we morgen meer horen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 01:46:

[...]

Of je stelt haar gerust, of je doet een beroep op haar verstand ipv alleen haar emoties.

Dat het een vervelende ervaring was dat geloof ik. Maar niet alles wat je ervaart is ook echt zo.Kan allemaal echter TO heeft haar keuze gemaakt en ik weet bijna zeker dat ze zich in bepaade mate ook hier van bewust is. Mooie van een forum als dit is dat je haar dit wellicht ook duidelijk gemaakt hebt toch?
quote:Zwanger02 schreef op 02 april 2010 @ 01:45:

Er zijn tegenwoordig instanties die daarbij hulp bieden. De dader van het huiselijke geweld krijgt dan een verbod om thuis te komen.

Maar slaan en trappen doen we gewoon niet. Klaar.

Succes!

BW.

Die man heeft tegen de voordeur staan trappen omdat die dicht zat.

Welja, laten we hem laten oppakken en een huisverbod aan zijn broek hangen. Dat slaan verzinnen we er gewoon bij, toch?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 01:43:

[...]

Dat kan jij best vinden.

Ik vind jou erg overtrokken en sensatiebelust reageren.

Ja, natuurlijk zijn er agressieve kerels en weet ik dat er huiselijk geweld bestaat. Maar er zijn ook mannen boos die zich niet afreageren op hun vrouw en kinderen, zeker niet als ze de woede op de deur ( die in hun ogen onterecht dichtzat ) hebben gekoeld.

Heb jij enig idee wat er gebeurt als je een man onterecht beschuldigt van huiselijk geweld? In Rotterdam wordt zo'n man na één belletje opgepakt door de politie en krijgt een huisverbod voor een paar dagen; behoorlijk " vervelend " als je helemaal niet in that state of mind bent, lijkt mij.

Dan vind ik tips in de orde van " bel alvast de politie " als zo'n man zijn kussen heeft gepakt een béétje hysterisch. En aanmatigend; alsof geen een man zijn woede kan beheersen.

Nou ja zeg. Dat zijn nogal dingen om tegen iemand te zeggen. Poeh. Ik was op het forum, en las "Ben bang voor mijn man" en het hele verhaal en dat er een kind in huis is. Ik weet niet hoe het in jouw hoofd werkt, maar in de mijne hoor ik dan niet "ach het zal allemaal wel meevallen, we loggen allemaal weleens in om mindernacht met een topic over bang voor je man en dat je niet durft te slapen en dat je bang bent voor de veiligheid van je kind en jezelf". Nee ik vind dat echt een heel schokkend bericht en probeer mee te denken. Als ik zelf zo een bericht op een topic zou plaatsen is er echt iets aan de hand. Dat is mijn referentiekader. Niks sensatiebelust.

Daarnaast wie ben jij om hier te bepalen wat we wel en niet kunnen schrijven aan TO. Zolang iemand het goed bedoelt en advies geeft kan zij zelf bepalen waar ze wel en niet wat mee kan. Heeft ze jou lijkt me niet voor nodig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2010 @ 01:51:

[...]

Die man heeft tegen de voordeur staan trappen omdat die dicht zat.

Welja, laten we hem laten oppakken en een huisverbod aan zijn broek hangen. Dat slaan verzinnen we er gewoon bij, toch?

(misschien niet gepast maar het schoot me echt in het lachen)
Dan zal ik een ander referentiekader hebben, Katoeneke. Eentje waarin mannen die een kussen pakken ook echt gaan slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven