ben bang voor mijn man

01-04-2010 23:56 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Een hele tijd terug in december heb ik hier geschreven over het contact met mijn schoonouders dat ik had verbroken en de ruzies met mijn man. Vandaag is weer zo'n dag dat alles op ruzie uitloopt en hij kwam niet thuis vanaf zijn werk. Hij was het zat en wilde niet meer samen verder. Nu net smste hij dat ie naar huis kwam omdat ie moest slapen. Hij trapte hierbij zowat de deur in omdat ik al aan het slapen was en in de veronderstelling dat hij niet ,eer thuis kwam. Ons dochtertje van bijna 1 werd hierdoor zelfs wakker. Hij stapte dreigend naar binnen en pakte zijn kussen om op de bank te gaan slapen en zei nog even dat ik hem toch nooit het huis uit zou krijgen. Ik woon hier inmiddels ruim 10 jaar en hij 3,5. Bovendien blijft mijn dochter bij mij wonen. Ik ben nu bang om te gaan slapen want wie weet wat ie vannacht gaat doen.
En als je thuis wil blijven met je dochter, zorg dan dat de politie in ieder geval op de hoogte is van wat er speelt. Dan kunnen ze adequater reageren als je ze vannacht toch nodig blijkt te hebben. En vergeet niet dat de politie hierin ook een adviserende rol kan hebben!

Sterkte!
Iets anders
Ik heb besloten thuis te blijven en wel de politie ingelicht. Ze vertelde me dat ik gelijk het alarmnr. Moet bellen als man herrie maakt voor de deur en dan komen ze met spoed. Ik had hem nog niet willen zeggen dat er morgen een ander slot in de deur gaat, maar vanavond stuurde ik per ongeluk uit gewoonte een sms naar man ipv een vriendin. Stom stom stom ik weet het, maar ik was zo zenuwachtig dat ik niet goed heb opgelet........ Nu is hij natuurlijk helemaal in alle staten, dus ik heb hem telefonisch via de voicemail maar laten weten dat hij me erg bang heeft gemaak en dat ie zijn spullen kan komen halen na een afspraak te hebben gemaakt met mij en dat er een ander slot in gaat. Ik wist anders niet wat ik moest doen.
Ik denk dat je het goed doet Samsel. Er zitten tegenstrijdige adviezen tussen soms, maar al die adviezen hebben in het verleden ooit goed en ooit fout uitgepakt. Pik er uit wat je denkt dat nu goed is voor jou en je dochtertje, wat je denkt dat van toepassing is op jouw specifieke situatie.

Los daarvan: je informeert je omgeving, zijn omgeving, je hebt contact met de politie en je bent duidelijk naar je man toe. Je doet het goed, echt waar! Helaas maakt dat het ongetwijfeld niet gemakkelijker, dat snap ik.

dan nog maar een keer. En een om in een vaasje te zetten. Hou vol meis!
Iets anders
Ik heb net de politie aan de deur gehad, een uur lang zijn ze bij me binnen geweest omdat man aan de deur bleef staan bellen en schreeuwen dat ik open moest doen. Dochtertje wakker en ik in paniek want hij was niet alleen. Als ik open had gedaan had zijn vader ook ineens tevoorschijn gekomen. Uiteindelijk heeft ie met de politie in huis wat persoonlijke papieren meegenomen. De politie drukte mij op het hart dat ik hem toegang tot de woning moet geven en niet het slot mag veranderen! Pff hij mag dus zomaar binnenlopen al lig ik te slapen. Voor hetzelfde geld ddoe ik open voor hem en staan ze ineens met zijn tweeen voor me en nemen mijn dochter mee. Ik zit echt met hartkloppingen op de bank op dit moment.
Och meid wat een ellende ...... hier dikke
Heb je de politie ook jouw kant van het verhaal kunnen vertellen?
Dan lijkt me nu toch echt het moment om òf te zorgen dat er iemand bij je blijft vannacht, òf met je dochter elders te gaan slapen.

Iets anders
Ok ik lees nu net dat je dit al had besproken met de politie. Dit kan toch zo niet? Is je dochter al rustig ?
Eens met babsjuh samsel.....ik vind het echt een naar verhaal worden zo.
mijn dochter slaapt gelukkig al. Aan de politie had ik niet zoveel, want volgens hen moet ik hem gewoon het huis in laten en mag er geen ander slot in! Ik moet dus maar toegeven, nou echt niet. Morgen gelijk de advocaat bellen en om hulp vragen.
Zit je op je mobiel samsel? Is het niet wijzer om ergens anders te slapen?
huuh dat lijkt me echt naar, dat je niet eens wat aan de politie hebt, vraag me af waarom ze dit zo doen, heel raar en erg naar voor je.
ja ik zit op mijn mobiel inderdaad. Is het te merken? De politie blijft wel paraat staan gelukkig en mijn buren zijn er met 1 seconde, dus ik ben wel thuis, anders moet ik steeds mijn huis ontvluchten! Bedankt voor alle steun!
Brrr dit klinkt zo onveilig. Ik had er denk ik niet meer voor gekozen om thuis te blijven. Helemaal niet als je hem de toegang niet kunt ontzeggen. Wil je niet liever elders logeren?
Shit meid wat een klotesituatie ik ben blij te lezen over de buren .

Ik lees dat je morgen alles op alles zet om dit gedoe zsm tot een einde te brengen. Ik denk aan je en aan je dochter
hij kan er nu toch niet in door mijn grendels, maar ik vind het zeker wel eng. Eigenwijs ben ik misschien wel om thuis te blijven hoor, maar het is zo tegenstrijdig dat ik weg vlucht voor hem. Mijn kind verdiend toch haar eigen huisje en bedje? En ik ook!
Welicht ...... echter NOOIT als geweld en mishandeling een issue is Samsel. Dan nooit..... dan pak je je meid op en leg je je oor daar waar die kan liggen.
quote:Samsel schreef op 06 april 2010 @ 00:14:Eigenwijs ben ik misschien wel om thuis te blijven hoor, maar het is zo tegenstrijdig dat ik weg vlucht voor hem. Mijn kind verdiend toch haar eigen huisje en bedje? En ik ook!

Samsel, ik heb niet alle pagina's van het topic helemaal doorgelezen, maar ga toch even reageren.

Je man is erg eng en bedreigend bezig zo te lezen.

Wat heb je liever? Dat je kindje in een ander huis/bed moet slapen, veilig, of dat ze in haar eigen bed kan blijven liggen, en dat het onzeker is of ze meegenomen wordt of dingen meemaakt die haar bang maken?

Ik volg je gedachtengang hier niet helemaal, ga alsjeblieft lekker een week of wat bij je moeder of vriendinnen zitten, zodat hij jullie in elk geval niks aan kan doen!
Wat ik niet zo goed begrijp..

Jij woont er al 10 jaar en hij 3.5 jaar.

Misschien heb ik het mis maar hoe kan de politie zeggen dat je hem toegang moet geven als het jouw huis is?

Zit momenteel ook midden in het proces van scheiding (gelukkig een heel stuk minder heftig als bij jou) maar je moet iemand alleen toegang verschaffen als het huis op beide namen staat.

Staat het huis alleen op jouw naam dan mag je hem wel degelijk toegang weigeren.
quote:pepersteak schreef op 06 april 2010 @ 09:09:

Wat ik niet zo goed begrijp..

Jij woont er al 10 jaar en hij 3.5 jaar.

Misschien heb ik het mis maar hoe kan de politie zeggen dat je hem toegang moet geven als het jouw huis is?

Zit momenteel ook midden in het proces van scheiding (gelukkig een heel stuk minder heftig als bij jou) maar je moet iemand alleen toegang verschaffen als het huis op beide namen staat.

Staat het huis alleen op jouw naam dan mag je hem wel degelijk toegang weigeren.Alleen als ze op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd en het huis buiten de boedel valt.
Daar heb je ook weer gelijk in Feeks.

Ben niet zo helder door alles wat er gebeurt is en een nacht op vanwege een ziek kind maakt het er niet beter op.
quote:Samsel schreef op 06 april 2010 @ 00:14:

hij kan er nu toch niet in door mijn grendels, maar ik vind het zeker wel eng. Eigenwijs ben ik misschien wel om thuis te blijven hoor, maar het is zo tegenstrijdig dat ik weg vlucht voor hem. Mijn kind verdiend toch haar eigen huisje en bedje? En ik ook!Boven dit alles verdiend je dochter veiligheid en bescherming. En jij ook. Jij bent volwassen, jij kunt kiezen en handelen, zij niet en is van jou afhankelijk. Jij moet dus zorgen dat je dochter veilig is en beschermd, als dat niet het huis is waar je nu bent, ben je verpicht aan je dochter haar en jezelf in veiligheid te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven