recepten pasta salade

31-03-2010 15:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben van plan in het weekend een lekker stukje zalm te maken, en het leek me wel lekker om een pasta salade erbij te maken.

vorge keer deed ik dat als volgt: koude vlindermacaroni, ui, feta, geraspte jongen kaas, stukjes tomaat, beetje oregano & olijfolie.

ik vond het niet super. het was wel lekker, maar een beetje simpel/droog. niet echt een maaltijd dus. iemand recepten?
Ik maak mijn pastasalade als volgt:

Penne

stukjes salami

stukjes paprike

stukjes ui of rode ui

pestodressing

en een klein beetje olijfmayo
Mijn pastasalade:

per persoon:

klein uitje

1 Roma tomaat

1 bol mozzarella

handje rucolasla

Tricolore macarori (die gedraaide)

pijnboompitten

uitgebakken spekreepjes

theelepel kappertjes

Parmezaanse kaas schaafsel

Balsamico dressing
Jammie nog meer pastasalade recepten! Is het alleen niet handiger als deze wordt samengevoegd met t bestaande pastasalade topic?
Pasta naar keuze.

Slasoort naar keuze.

Evt. nog (cherry) tomaatjes, paprika, geraspte wortel.

Pittenmix: pijnboompitten, zonnebloempitten, pompoenpitten.

Geitenkaas of mozarella.

Dressing van olijfolie en honing.
quote:noahtb schreef op 31 maart 2010 @ 18:54:

Kun je kappertjes ergens mee vervangen? Stukjes augurk, zilveruitjes of iets anders?

Krijg kappertjes echt niet weg namelijk.Tuurlijk, je moet er niet iets indoen wat je niet lekker vindt! Jouw alternatieven zijn erg lekker, maar kappertjes zijn ook een beetje zout. Dat kan je opvangen door er iets anders zouts in te doen, zoals stukjes zongedroogde tomaat, gebakken spekjes of grof zeezout (vlokken).
Bedankt Ellebel!
Ik vind sommige varianten die hier genoemd worden wel een beetje karig. Ik maak vaak pasta salade als we de dag ervoor kip-uit-braadzak hebben gegeten. Ik heb losse braadzakken gekocht, dus kruid ze zelf met (meestal) peper, zout, italiaanse kruiden (van AH) met nog wat extra verse rozemarijn en tijm. Ik zorg dat ik er genoeg maak zodat ik overhoud voor de volgende dag.

Pasta koken (100 gram p.p.), uitje met knoflook fruiten, cherry tomaatjes in stukjes erbij (ik houd niet van koude tomaat) gemengde sla, stukjes ananas of blanke rozijnen erdoor, de koude kip in stukjes, stukjes rode paprika, eventueel zilveruitjes, dressing van yoghurt+pesto+beetje citroensap. Echt heerlijk!
onze favoriet:

Penne

Uitgebakken spekjes

2 hard gekookte eitjes

rucola

zongedroogse tomaatjes (op olie)

en zwarte olijven
Goudappel, dat lijkt mij dus weer niks. Ik ben meer van het 'less is more' principe. Simpel en puur eten.
Heeft niemand een lekkere met tonijn??
Pastasalade met tonijn.

Pasta,

Cherrytomaatjes,

Komkommer,

Tonijn, (kan blik zijn, ik gebruik vers. Even bakken, en met 2 vorken in stukjes verdelen)

Verse blaadjes basilicum.

Evt. een gesnippert uitje.

Evt. Feta of mozarella.

Voor de dressing wat pesto losroeren met olijfolie en een beetje peper.

Hoeveelheden kan ik je niet geven, ik doe alles op de gok en na gelang wat ik in huis heb.
quote:nazife schreef op 03 april 2010 @ 00:16:

Goudappel, dat lijkt mij dus weer niks. Ik ben meer van het 'less is more' principe. Simpel en puur eten.Eens. Verse en goede producten. Goede olijfolie en verder geen poespas.
Gister pastasalade:

gerookte haring (kan ook met makreel) in stukjes

blikje mandarijnenpartjes

een appel in stukjes

een stronkje witlof in kleine stukjes zonder hart

grove pastasoort

beetje peper

en, omdat ik lui was gister: een zakje honing-appel dressing

was erg lekker gelukt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven