Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Das een leuke tip Marnie!

Leuk AromaX, klinkt als een gezellig middagje Ik ga straks eens even op je blog neuzen, leuk!

Komt goed Smelly
Smelly, dikke

Marnie, ik heb inderdaad beide geuren toen geprobeerd, ga ik opnieuw doen morgen, ben de uitslag kwijt

Tijgermeisje wat een leuk verhaal van die vissen, een foto zou te gek zijn van een zittend visje

Aromax, how about:

Malethique, Aronis, Abir (betekent aroma of scent).

Zoals je ziet hou ik van kort en krachtig, niet meer dan 2 lettergrepen vindt ik het mooist

Vandaag opnieuw in Route Mandarin..mmm...

Creed, bij mij ruikt Via Verri ook als rozen....Zitten er ook in hoor

Beauties, ken ik nog niet Back to Black, maar klinkt goed
Inkie, gelukkig dat jij ook roos ruikt. Op fragran staat het er niet bij. Man vindt het niet lekker ruiken, terwijl ik er steeds meer aan ging wennen.

Smelly, hoop dat de zon snel weer voor je gaat schijnen.

Gaan jullie 10 april ook Bond geuren ruiken? Als jullie de nieuwe Bond geur High Line tegenkomen ben ik erg benieuwd hoe jullie die vinden ruiken.
Ach, ik denk dat ik al m'n parfums maar eens op marktplaats zet....heb het een beetje gehad met dat gesnuffel...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Inkie - ook leuke namen. Malethique vind ik te dicht bij malefique zitten. Aronis is ook mooi (wel is er een russische leverancier van parfumgrondstoffen met die naam). En Abir - arabisch - mooi, maar is het niet een meisjesnaam met betekenis "kwetsbaar"? Dank je.

Ik denk, dat ik bij de betekenis van Aroma en myth zal blijven. Misschien op zijn grieks Aromythos (hoewel meervoud Aromythoi of Aromythoses logischer zou zijn, maar klinkt minder mooi. En de laatste klinkt een beetje als een aandoening).

Creed - Bond geuren zijn volgens mij net achter de Honingraat te vinden - dus kleine moeite, volgens mij.
Wat zijn jullie hier toch lief, daar knap ik al van op..Dank voor de knuffels en jullie vibes aan mij.

AromaX ik moet alweer lachen om jou met die namen en die Groiekse met die aandoenlijke naam met die aandoening.

Ik kom hier altijd een beetje over als iemand die sterk is of veel praatjes heeft of altijd lacht maar ik heb een hele andere kant die erg zwaarmoedig kan zijn en dat denken stopt nooit, ik word er zelfs wakker van en dan ga ik maar schrijven en schrijven zodat het weggaat. Trek me dan ook het leed van mensen om me heen of oudjes nog eens vreselijk aan dus voor Sinterklaas vraag ik een ander brein, oppervlakkig, saai, niet ambitieus enzo, lijkt me zooo rustig, beetje roddelblaadjes lezen ( wat ik dus haat) en nergens ovr piekeren of denken. Nu ja...misschien een totaal nieuw hoofd dan is ook een optie.

Ik ga zo de Sint maar vast mailen denk ik.

AromaX wat een leuke dag had je zeg.

O,ja, ik draag zelf heel veel leergeuren , ze ruiken bij mij sexy ( zeggen vele omstanders).

Creed Highl Line staat genoteerd enneh alle geuren die ik lekker vind vindt mijn hubby vies en andersom.

Inkie dank voor je ! Route Mandarin lijkt op Coco van Chanel, allebei erg lekker.
Marnie ja ik ga dat ook maar doen, denk dat we dan de benedenverdieping van de Honingraat moeten huren om alles kwijt te kunnen maar wij gaan mee op geurenexpedities of voor het eten of voor het reisje, verder niet toch?
Smelly, AromaX, alleen als jullie de Bond geuren tegenkomen hoor. Niet de route voor veranderen.
Marnie wat zeg je me nou, heb je koorts ofzoiets?!

(Of trap ik bij deze in n 1 april grap...?)

AromaX haha ja die ene klinkt idd als n aandoening.

Kga nu je blog even opsnorren.

oh god honingraat met aanbiedingen... bali dream klinkt fijn, maar heb met Estee Lauder geuren nooit zo'n succes.

Smelly het is zo'n cliche maar na regen komt zonneschijn, vakantieplannen voor een reisje naar de zon anders n idee?

Die zittende vis laat zich niet makkelijk fotograferen, het glas weerspiegeld ook, naja ik kijk nog wel ff op het mn vriend beter lukt
Oh Tijger, ik dacht echt dat niemand me serieus zou nemen....
Aromytosis, dat klinkt echt eng. Als myxomatosis ofzo...
Toch treedt er wel een vorm van parfum ennui op.....loop de Doeklas in, komt een nieuwe verkoopster (de anderen doen al geen moeite meer, meestal weet ik eerder of er een nieuwe geur komt dan zij)...nou ja, nieuwe verkoopster dus, fris en vrolijk...

zij: kan ik u helpen?

ik: neeeuh, ik neus een beetje rond....

zij (het is een doorzetter): we hebben deze en deze net nieuw, echt heel lekker

ik: Oh bedankt, maar die ken ik al. Niet zo mijn smaak.

zij: wat is dan uw smaak?

ik: nou....ehh....vanalles....in die categorie vind ik die en die bijv. lekker, in die categorie vind ik die en die weer lekker...enz.enz. Als klap op de vuurpijl vertel ik dan nog dat ik tussen heren en dames geuren neus, dat maakt me niet zoveel uit..

zij: kende u deze dan al....en deze....en deze...

ik: ken ik al, heb ik al, heb ik al....

zij: nou, dan hoor ik wel als u hulp nodig hebt he...

ik: ja hoor. Nou, ik ga maar weer eens...
haha die dacht dat er n mysteryshopper van het hoofdkantoor haar kwam testen!
Hoi allemaal,

Bij nazoeken van de Tsuki geur kwam ik langs een Duitse site, wil jij er eens naar kijken Marnie of het wat is om bij topic onderwerp in de lijst te zetten? Stonden leuke niche geuren bij. Tijgermeisje : de geuren van die dikke electric man oid, hebben ze daar in de prmng/sl.

Leuke site om eens rond te snuffelen suendhaft.com. ( www ervoor)

Dit valt toch niet onder reclame maken, toch?

Tijgermeisje , apart hoor een zittende gele vis, ik heb wel een hond die kan lachen en kikkers die aan wurgsex doen, maar verder is iedereen hier "normaal"

Aromax :ook in de pc hooft is HdP te vinden in een winkel met broeken of ze de nieuwe hebben weet ik niet, proefjes set was er niet wel de travellerkit.
Hey Skiffy, bedankt, ik dacht eigenlijk dat ik 'm er al ergens tussen had staan...ze verkopen daar trouwens ook CB I hate Perfume, dat zie je ook niet zo veel..
Stom he heb ik zo over heen gelezen!! Heb jij al wel eens besteld daar en had/heb je goede ervaring daar?
Nee joh, ik zet 'm er net pas tussen....maar ik dacht dat ik dat al eerder gedaan had..

Ik heb daar wel eens besteld, ging prima!
AromaX: leuk geschreven op je blog, altijd fijn om over anderman's ervaringen te horen/zien...
Yeah Marnie,make my day,ik zit klaar op MP hoor haha.Wordt tijd dat hier nog een paar een nieuwe hobby nemen,wisten jullie dat postzegels verzamelen ook errug leuk en boeiend is hihi.
Ik heb dat al wel eens gehad hoor, een jaar ofzo geleden...heleboel geuren voor weinig op MP of Evilbay gezet, gewoon hele doos met geuren hup in een keer verkocht...van sommige geuren heb ik trouwens wel weer spijt gehad dat ik ze had weggedaan, maar ach, er waren altijd weer andere...
Nou om spijt te voorkomen zou ik er wel goed over nadenken om weer zo'n opruiming te houden.

Je kunt ook nog in de decant business gaan!

AromaX ik heb je blog nog niet gelezen, ga ik zo doen.

Ik wilde wat dingetjes uitproberen en kon niet kiezen dus heb nu onder- en bovenarmen in gebruik met:

Aqua Universalis

Cologne pour le Soir

Lumiere Noire

alledrie van Maison F Kurkdjian

en Ambre Extreme v L Artisan Parfumeur

de lekkerste vind ik C pour le S, warm, kruidig, licht zoetig.

Lumiere N doet heftig en zwaar aan, en dan is dit nog maar n patch test! Zit iets in wat ik niet lekker vind.

Aan Ambre Extreme vind ik niets extreems, ja het is amber maar een hele bescheiden laagdrempelige amber

Aqua Univ. hm, beetje nietszeggend, wel oke, ruikt als tig andere dingen, doet een beetje 'cheap' aan.

Eerste indrukken waren dit, en de all over test volgt, zeker voor Cologne pour le Soir! Ja die springt er voor mij echt uit.
Morgen allen.

Tijger leuk jouw tests, dit leken mij ook zulke mooie geuren maar ik ben dan wel bevooroordeeld omdat het van Francis K is.

Ambre Extreme is niet extreem hoor wel heel mooi maar vlak L Artisan maakt soms zoals met Mures et Musk of zoals met de vijgengeur een extreme variant maar dan is het bij hun bedoeld als een edt en een zwaardere versie is dan de extreme. Ik wist dat ook in het begin niet.

Even stukje tekst zelfde als bij de buren wat ik nu opheb

Vandaag in Ormonde Jayne the Signature Scent hmmmm lekker woodsy en diepe warme noten zie onder:

Beginning and ending with the unique scent of Black Hemlock absolute - rarely used in such luscious quality and quantity - this utterly hypnotic, unconventional and mysterious woody essence is combined with jasmine and violet absolute to create a dusky, seductive perfume.

Top:

Cardamom, coriander and grass oil

Heart:

Black hemlock, violet and jasmine absolute

Base:

Vetiver, cedar wood, amber and sandalwood

Fijne dag .
goedemorgen!

Tijger,vind je die CPLS niet wat op Bois d'Armenie lijken?

Ik ga vandaag in La petite robe noire... alleen de geur dan he, verder lekker in jeans...
ik heb die recentste blog niet kunnen vinden AromaX, wat zal ik eens in google intiepen om er terecht te komen?

Marnie bois d'armenie ging n beetje verloren in al het geurengeweld in W. De geurstrips volgden elkaar ook zo ontzettend snel op. Heb die naam wel al tig keer voorbij zien komen in mn parfumnotitiekladblokkrabbelschrift (totaal ongeorganiseerd zooitje namen bij elkaar)

Vandaag pers ik het allerlaatste beetje uit t proefje Ballade Verte, ik zag hem voorbijkomen bij DutchSuzanne en dacht ja DIE wil ik op!

Smelly is Ormonde Jayne Signature Scent dezelfde als Ormonde Woman? Ook al een naam die ik meermaals genoteerd heb staan.

Over een week of 2 ga ik bij Les Nez de Let me play the lion bestellen, en over 3 weken krijg ik Ballade Verte van mn vriend, hip hop hurray de voorpret is ook al super

Onlangs stond er een artikel over die parfumerie M hier in DB, ooit begonnen als winkel in verf en behang oid tot de dochter van de eigenaren mee ging doen met een make-up display en zo zijn ze uitgegroeid tot wat ze nu zijn, paar meter breed en heel diep, echt n pijpela, met iets van 550 merken alles bij mekaar (haha en toch mis ik er n heleboel, en van veel merken hebben ze volgens mij ook maar n selectie,, bijv. van AG niet de (hele?) Orientalistes serie)

Skiffy ja die Duitse site heb ik ook eens bekeken en het ongeroken bestellen was toen dichterbij dan ooit, hele goeie aanbiedingen daar! Moet m in de gaten blijven houden, geen idee hoe vaak ze hun sale producten afwisselen.

Kikkers aan de wurgseks? Lijkt me hilarisch en ook sneu, net als verkrachtende eenden, hoop dat ze op tijd weten te stoppen die kikkers!

Gisteren heeft mn vriend een paar foto's weten te maken van de gele zittende vis, maar de meeste foto's waren onscherp, en die Nemo's zijn zo nieuwsgierig en superbeweeglijk dus die zwemmen dan vaak net voorlangs, naja ik heb de 10e wel het een en ander om te laten zien, maar bijv. gisteravond laat, toenzat die gele vis op een groot blad zeesla, had ik toen maar mn camera paraat gehad, was een mooi gezicht, dat groene blad met een felgeel visje dr op schommelend.

Nog meer off topic over gras verticuteren met een riek en de massa regenwormen die dan ineens all over aan het 'rondrennen' slaan zal ik jullie onthouden! Tis alweer veel te lang verhaal geworden. Ik had iig de grootste lol gister (en daarna pijn aan mn rug :/)
Ambre extreme vind ik ook gewoon een lekker amber -niets extremes.

Cologne pour soir van FK vind ik lekker - houtig met een beetje cumin en dierlijke noten.

Tijger - het is gewoon in mijn profiel te vinden - de link naar mijn blog.

Skiffy, bedankt voor de tip - je kan hier geen adres doorgeven, helaas, maar als je het wil, kan het in de commentaar in de blog zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven