Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Tijger: gewoon op de nick AromaX klikken, de link naar de blog staat in het uitgebreide profiel...

'k zie je al rondrennen met een riek, wel oppassen hoor....regenwormen vind ik hier regelmatig. De poezen nemen ze mee naar binnen, en leggen ze overal neer....

Skiffy: lachende honden kan ik me iets bij voorstellen, maar wurgseksende kikkers wordt moeilijk...

Smelly, van Ormonde Jayne vind ik Tolu ook erg lekker...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Ah AromaX, je zegt het zelf al...
Poeh ben ik blij dat mijn kat regenwormen links laat liggen, ik zou over de keukenvloer glibberen als ie ze allemaal mee naar binnen zou nemen!

mobiel forummen en op profielen klikken kan niet :( ook de vriendjesfunctie, tis echt de basics van het forum, geen avatars, geen info over hoeveel berichten/hoe lang al lid enz.)

maar ben allang blij dat ik wel kan forummen!

Smelly Cologne pour le Soir kun je zo ongeroken bestellen wat mij betreft, echt heel spannend in de zin van gek apart toverbal ongewone toestanden is ie niet, maar wel warm, comfort scent/skin scent, eerder sensueel dan uitgesproken sexy, zeg maar zoals ik van mezelf zou willen ruiken haha

het eerste half uur heeft ie ook wel wat play-do heliotropigs, later zorgt dat juist weer voor n licht poederig effect.

Hoe zit t nou met die Ormonde Jayne? is signature scent zelfde als Ormonde Woman? Nieuwe naam ofzo? Of zijn het twee verschillende OJ's? Ik kan natuurlijk aan het googelen slaan maar ben in gemakzuchtige bui vandaag

Al Oudh vergelijken, hm.... Men neme eau d hermes, haalt er wat fris bloemig zepigs uit en stopt er wat 'dirty' in, portie aoud maar minder op de voorgrond dan bij Montale Aouds en last but not least nog n flinke dot extra komijn bij, dan kom je al n heel eind in de buurt denk ik! Zeer subjectief 'review' uiteraard, maar ja welk review is dat niet.
Tijger, o,ja, Ormaonde Woman is dezelfde als de signature....had ik weer over het hoofd gezien.

Die Noir schijnt trouwens ook heel lekker te ruiken hoorde ik van meneer Francis K, zit ook komijn in en Patchouli en Roos en ik vind dat hij hele mooie dingen doet met de laatste 2 dus die wil ik ook zo graag eens ruiken, wel zwaar maar ik ben zelf ook zwaar op de hand dus das goede combi denk ik.

AromaX hoe vond je Ninfeo M? Ik ga hem met de dag lekkerder vinden.
Weet je wat het met sommige geuren is volgens mij? Even n.a.v. Ninfeo Mio, bij een hoop geuren is 1 testertje niet genoeg, dan heb je wel wat meer ml nodig voor je echt een oordeel kunt geven wat je er nou echt van vindt, Ninfeo Mio vond ik eerst nix, of nou ja sprak me niet zo aan, toen vond ik m lineair, eentonig, en na een paar ml ontdek ik er meer 'perspectief' in.

Haha het lijkt wel een bespreking van moderne kunst ofzo!

Om het nog n graadje erger te maken, het is net als een instrument leren spelen, je bent nooit uitgetest/uitgeleerd/uitgeroken bla bla bla.

Fijne hobby hoor! Nooit saai!
En daar zit nu ook het gevaarlijke voor de portemonnee, Tijger! Dan denk ik dat ik een geur niet wil hebben, dat ik 'm niet lekker vind...en dan begint ie me langzaam te besluipen...totdat ik 'm opeens heerlijk vind!

Beetje druk vandaag hier, veel visite, dus ik ben weer weg...tot later!
portemonnee heeft t laatste woord, er moet ook nog gegeten worden haha!

Veel plezier
Wat een hoop bij te lezen hier, gezellig.

Allereerst Smelly een hele dikke meid.

Heb even een vraagje kent iemand Daphne van CDG? Heb laatst het filmpje van Katie gezien (wat een geweldig type!) en ben helemaal enthousiast geworden van Daphne. Kent iemand van jullie deze geur?

Vandaag trouwens in Scent of peace.

Doeiii
Hey Natas, kep n proefje v Daphne, aparte geur wel, omschrijven vind ik moeilijk, heb m nog niet zo goed 'bestudeerd'
Natas, Daphne is een heel "volle" geur naar mijn gevoel, vol in de zin dat er veel verschillende ingrediënten inzitten. Van alles wat, maar toch niet té. Tuberoos, maar geen "sterke" tuberoos, wordt weer gevangen gehouden door wat kruidigs, wat wierook...vanille..soms bijna een beetje headshop achtig, maar toch weer niet..ik vind 'm heerlijk. Voor anderen is het misschien weer wat teveel van het goede...
Trouwens, de hele dag het huis vol mensen...pfffft, ben stiekem ook wel blij me weer terug te trekken in parfumland....ik ga even lekker wat Bois d'Arménie opdoen om te zennen...
Vanavond proefje gepakt van Inkie:Ouarzazate staat er op.Wow,da's even wat anders dan Almost Innocent zeg! Eerste associatie is de Beverwijkse Zwarte Markt.Even googlen en het blijkt ten eerste een stad in Marokko te zijn en inderdaad ook een parfum,van Comme des Garcons,uit 2002.bevat o.a. nutmeg,clary sage,musk,vanille,pepper,labdanum absolute,kashmir wood.

Heel erg kruidig,moet er echt aan wennen,weet niet of dit soort geuren ooit my cup of tea worden.Is trouwens een unisex geur,Aromax.Smelly en Tijgermeisje,denk dat het echt wat voor jullie is.Heeft trouwens hele goede reviews op Basenotes.

Mischien bestaat ie al niet eens meer hoor.
Kiekie jahaha das wel een geur voor mij maar het nare met mijn meervloudige persoonlijkhedisstoornis op geurengebied is dat ik zoooo veeeel lekker vind, echt afschuwelijk. Ik heb mezelf dus maar een geurensloerie genoemd of geurenslet, whatever,. Monogaam no way dus.

Natas Daphne MOET je hebben, dat is gewoon zo dus leg je erbij neer en bestel, das echt het beste want het is zo vreselijk lekker. En dan dat flesje met bolle buikje en dan Limited en dan de inhoud. Ik zwijmel al weg als ik aan het dopje ruik, zou liefst man uit bed schoppen en deze en dan Lyric en mijn geur van vandaag en nog vele anderen op zijn plek leggen. ( is er een psychiater in de zaal? ) Mijn man zegt dat ik verliefder naar een fles kijk dan naar hem en ik aai zo n fles dan ook, vooral Daphne met haar buikje. Oeps ik draaf weer door hier. Men gaat vast nu afzeggen voor Amsterdam met mij erbij.

Natas dank voor je huggies, vandaag voel ik me weer up to date!!

Marnie ik ben vanavond ook aan het ontwennen want ik ga met hubbie op de bank kijken naar film .

Tot spoedig geurschrijfs.
Kiekie de hele incense serie van Comme des Garcons staat op mijn nog te ruiken lijstje, zal wel eind van het jaar worden want mijn parfumsmaak past zich aan aan het seizoen.

Hoewel...

Bij het lezen van bijv. geurengoeroe weblog voel ik me meteen aangetrokken tot de review van Guerriere van Parfumerie Generale, 'rokerig' stond er, ook al zo'n herst/winter achtig iets.

Zal ook wel n limited edition zijn, bleh.... ./
Tijger ik vond die van Geurengoeroe , ik bedoel die geur heel braafjes, maar bij mij is het feest met Coze op mijn huid, wauw wat een uitbarsting van geweld hmmm lekker. Die mag ook mee in bed. Ja hij was limited maar ik vond er weinig aan eerlijk gezegd al zegt dat inderdaad bij mij niet veel want volgende week ben ik opeens erachter hoe lekker die of die geur opeens dan is. Conclusie voor de mensen hier: je hebt dus niets aan mij. Puur topicvulling want ik vind teveel lekker . Ik wil te graag met alle geuren vriendjes zijn lijkt het wel en dan heb je ook nog het klimaat waar ik geuren aan aanpas vaak.

Nu doe ik pc echt uit.( denk ik).
Ha Smelly, dat komt me bekend voor, heeeeeel veel geuren heeeerlijk vinden...daarom heb ik ook een kast vol! Ik ga van de nieuwe geuren bij ALZD niet eens proefjes bestellen, want je weet het: geen proefjes, geen aiaiai...

Ik had een flesje van die Bali Dream voor 15,00 Euro meegetrokken uit de Honingraat, want goedkoop, daar hou ik van! Niet veel bijzonders hoor, maar wel lekker om in de zomer leeg te spritzen op de camping ofzo.
Ik vond nog een flesje BS White Musc Midnight Iris ofzo in m'n la, net even wat opgespritzt. Mwa, gaat in de bak van twijfelgevallen..ik ga de twijfelgevallen apart zetten en misschien toch maar wegdoen ofzo...samen met nog zo'n flanker, White Musc Intrigue..
Smelly, ik ben om (is trouwens niet zo veel voor nodig ). Ik ga Daphne bestellen. Ik voel gewoon dat ik niet meer zonder kan.

Marnie, hebben ze bij Honingraat nog meer "dreams"? Mij leek vooral de Brasil Dream erg lekker (oa cocos).
Natas: nee, ik heb alleen de Bali Dream gezien...maar misschien in andere vestigingen?

Ha, die Daphne weer...en als je haar niet fijn vind is ze denk ik ook vrij gemakkelijk verder te verkopen / ruilen, of je houdt haar gewoon omdat ze bijzonder is en in de geurencollectie hoort...

Weet je wat trouwens grappig is op MUA, daar verzinnen ze vaak perfume stories, dus verhaaltjes met allerlei parfumnamen erin. In het Engels gaat dat natuurlijk wel gemakkelijker, met Engelse parfumnamen.....eens zoeken of ik er een kan kopiëren, is leuk om te lezen...
Bij de Honingraat op de site zijn de geuren als je ze aanklikt nog goedkoper. Van de prijs die er staat gaat dus nog wat af.
Zelfde tekst als bij de buren, haast haast, kinderen moeten sporten etc.

Morgen allemaal.

Vandaag in de overheerlijke nieuwe geur van Sigilli. De neus heeft deze geur als ode aan zijn vrouw, wat een vrouw moet dat zijn zeg want die geur is fabuleus!

Claudiae dus van Sigilli.

Hier geplukte noten van AusliebezumD:

Sigilli - Claudiae

A fragrance dedicated to simple elegance; to a free spirit, to a woman who knows how to love and how to be loved for the depth of her values. To all women who are a little special and also dedicated to my wife, my soul partner and my irreplaceable travelling companion.

Composition: Description

Head: Tomato Leaves, Poppy

Heart: Rose, Ferula

Base: Patchouly, Musk
Guten Morgen!

Klinkt goed Smelly, die geur! Ik ga vandaag in l'Antimatière van LesNez, doet me een beetje denken aan de kleren van de keizer, ik ruik nl niet veel ervan...misschien mist mijn neus de geurnoten hiervan wel, en loop ik nu als een wandelende stinkbom rond (heb namelijk heeeel royaal gesprayd)..maar daar merk ik dan zelf niets van
Smelly - tomatenblaadjes en klaproos (is het een opium vairant) - hmmm... klinkt interessant. De geur van Ninfeo Mio ken ik helaas niet.
Goede morgen!

Vandaag in Perfect Bliss van Creative Scentualization.

Notes:

blood orange, mango, papaya, gardenia, rose, tuberose, lily, vanilla, patchouli, cedar, musk

Heerlijk zoet

Niet zoveel tijd, boodschappen, koken...enz.

Tot gauw.

Trouwens ik wil die Daphne ook wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven