Gele erwten met soepgroenten in blik
vrijdag 2 april 2010 om 20:33
Ik heb twee blikken gele erwten met soepgroenten gekregen. De blikken komen uit Duitsland. Ik heb googled op recepten, maar kom alleen recepten tegen met gele spliterwten. Iemand een idee om van deze blikken iets te maken? Weggooien vind ik eigenlijk zonde en ik ben wel benieuwd hoe het smaakt.
MILF in the making

vrijdag 2 april 2010 om 20:59
Ik ken het ook niet hoor, maag draait ervan om. Wat staat erbij hoe je het moet bereiden? Is het soepgroente of heb jij het ervan gemaakt. Anders een prutje maken met geruld gehakt of kipfilet stukjes, daarbij rijst of aardappelpuree, ja niet als het soep is he.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 2 april 2010 om 21:25
vrijdag 2 april 2010 om 23:43
Zijn het niet kikkererwten? Die zijn geel.
Jamie Oliver gebruikt die samen met kidneybonen zelfs voor chili con carne. Maar dit is een blik met soepgroenten erbij.
Ik kan geen plaatjes vinden van gelbe erbsen.
Jamie Oliver gebruikt die samen met kidneybonen zelfs voor chili con carne. Maar dit is een blik met soepgroenten erbij.
Ik kan geen plaatjes vinden van gelbe erbsen.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 02-04-2010 23:45
Reden: Plaatje toegevoegd.
Reden: Plaatje toegevoegd.
% gewijzigd
vrijdag 2 april 2010 om 23:59
Krijg nu allerlei nieuwe google resultaten en zelfs een forum met de vraag of Kicherbsen hetzelfde is als gelbe Erbsen. Dat is het het dus niet. (TO van dit forum had verkeerd ingekocht, wilde Kichererbsen hebben. Krijgt advies wat dan met de gele Erbsen te doen.)
1) Hallo!
Die gelben Erbsen schmecken am besten (WENN sie Dir denn schmecken ...) als Eintopf ... so dick gekocht und mit Speck oder so ... Was denn nun ?
Jedenfalls schmecken sie völlig anders als Kichererbsen - überhaupt nicht vergleichbar.
Sonnige Grüße vom Bäumchen \"Externes
2) Hallöchen
Bei uns sind sie bei den Asiasachen, die Kichererbsen aus der Dose und die getrockenten bei den Linsen, Bohnenkernen und Co.
Ich benutze Gelberbsen für AlooGobi indisches Kartoffel Blumenkohlgericht.
LG Büli
Dat Deutsche Forum. Misschien kan je hier vragen wat de Duitsers met de blikken doen.
Smakelijk!
1) Hallo!
Die gelben Erbsen schmecken am besten (WENN sie Dir denn schmecken ...) als Eintopf ... so dick gekocht und mit Speck oder so ... Was denn nun ?
Jedenfalls schmecken sie völlig anders als Kichererbsen - überhaupt nicht vergleichbar.
Sonnige Grüße vom Bäumchen \"Externes
2) Hallöchen
Bei uns sind sie bei den Asiasachen, die Kichererbsen aus der Dose und die getrockenten bei den Linsen, Bohnenkernen und Co.
Ich benutze Gelberbsen für AlooGobi indisches Kartoffel Blumenkohlgericht.
LG Büli
Dat Deutsche Forum. Misschien kan je hier vragen wat de Duitsers met de blikken doen.
Smakelijk!