Bekeerde moslima's?

03-04-2010 19:00 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over de Islam en zit er over te denken om me binnenkort te bekeren. Ben een gewone nederlandse meid van 20 jaar.

Vroeg was ik helemaal tegen geloven en vond ik het maar onzin, maar sinds een tijdje ben ik er steeds meer in geintresseerd.

Ook doordat ik nogal een moeilijke jeugd heb gehad voelt dit als een warme deken waar ik rust krijg.

Graag zou ik willen praten met meiden die ook geintresseerd zijn in de Islam.

Ik heb het nog niemand uit mijn omgeving vertelt omdat ik bang ben voor de reacties.
Hoezo ben je geinteresseerd in de Islam geraakt, waar komt die interesse vandaan? Je kan je natuurlijk altijd bekeren, dat is een persoonlijke keuze, en dat heeft je omgeving maar te accepteren.

Maar ehmm.. als je een 'gewone Nederlandse meid bent', waarvan de grootoverouders ook al Nederlands waren, en er dus niet vanuit familie een speciale affiniteit is met de Islam, waarom dan niet gewoon het Christendom? De religies staan in realiteit helemaal niet zo ver van elkaar, en qua cultuur heb je in Nederland automatisch meer meegekregen van het Christendom, dus zou logischerwijs misschien ook wel iets voor je zijn denk ik.

Er zijn allerlei stromingen, van remonstrant/vrijzinnig protestants tot zwaar protestants gereformeerd en (rooms) katholiek.

Ik hang overigens geen religie aan, dus dit was niet om je te bekeren . Ik denk alleen met je mee.
Ik ben moslima!! Dus bij mij mag je altijd terecht

ps. had je niet ook een topic op ontdekislam.nl?
&Yasmin, bereid je voor op een discussie hahaha. Hier nemen ze geen blad voor de mond.
Lijkt mij ook wat praktischer inderdaad, hervormd of gereformeerd of zo.

Als je in Zuid Nederland woont is katholiek dan weer handiger.
Een psycholoog lijkt me op zijn plaats.

Dat gat wat je vult los je niet op door een ander geloof te kiezen, wat erg bizar is. Werk aan je problemen op een andere manier, want dit is werkelijk waanzin. Maar denk eerder aan een onzinverhaal.
Maar het gaat er toch helemaal niet om wat praktischer/makkelijker is? Het gaat er om of TO zich er goed bij voelt.
Nazife, jij hebt een Turkse man, dat vind ik toch een andere insteek.
quote:LaNeerlandaise schreef op 03 april 2010 @ 19:12:

Hoezo ben je geinteresseerd in de Islam geraakt, waar komt die interesse vandaan? Je kan je natuurlijk altijd bekeren, dat is een persoonlijke keuze, en dat heeft je omgeving maar te accepteren.

Maar ehmm.. als je een 'gewone Nederlandse meid bent', waarvan de grootoverouders ook al Nederlands waren, en er dus niet vanuit familie een speciale affiniteit is met de Islam, waarom dan niet gewoon het Christendom? De religies staan in realiteit helemaal niet zo ver van elkaar, en qua cultuur heb je in Nederland automatisch meer meegekregen van het Christendom, dus zou logischerwijs misschien ook wel iets voor je zijn denk ik.

Er zijn allerlei stromingen, van remonstrant/vrijzinnig protestants tot zwaar protestants gereformeerd en (rooms) katholiek.

Ik hang overigens geen religie aan, dus dit was niet om je te bekeren . Ik denk alleen met je mee.

Ik ben er geintresseerd in geraakt doordat ik veel door Islamitische landen heb gereisd. En ook met die mensen heb gesproken en geleefd.

Nee ik ben echt 100% nederlands. Maar het Christendom trekt me niet, ik heb er veel over gelezen maar in de Islam herken ik mezelf gewoon.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar als ik dingen over de Islam lees dan voel ik me op me plaats.

Ik zou zo graag mezelf willen bekeren, maar ik weet van mezelf dat ik dan eerst zou moeten verhuizen. Ik woon nu in een heel erg klein dorp waar de mensen mij nooit zouden begrijpen. En ik wil niet mezelf me hele leven moeten verdedigen.
Het lijkt me dat je het geloof kiest waar je je het best in kan vinden. Echter, voordat je zo'n keuze maakt is het natuurlijk wel het beste informatie over alle religies te verzamelen. Heb je wel "vergelijkend religie onderzoek" gedaan om te kijken wat je het meeste aanspreekt? Zo ja, dan zie ik niet in waarom je niet verder zou gaan op het pad van de koran. Het is een prachtig boek met hele wijze dingen en in en ook met minpunten, net zoals ook de bijbel en de Thora heeft. Heel veel succes!
quote:Brown_Eyes schreef op 03 april 2010 @ 19:18:

Dat gat wat je vult los je niet op door een ander geloof te kiezen, wat erg bizar is. Werk aan je problemen op een andere manier, want dit is werkelijk waanzin. Maar denk eerder aan een onzinverhaal.

Wat klets je toch weer BE, iedereen zoekt opvulling voor een leemte. Is het niet een religie dan wel een sport, bizarre hobby, padvinders of antroposofie.

Dat is niet alleen voorbehouden aan gelovigen.
@Zamirah, ik ben niet bekeerd he! Ben opgegroeid in een niet praktiserende multi-religieuze familie(maar voornamelijk moslims) en heb zelf gekozen om te gaan praktiseren dus kan misschien wel een beetje me inleven in TO. Hoewel bekeren nog steeds iets heel anders is dan beginnen met praktiseren.
quote:Brown_Eyes schreef op 03 april 2010 @ 19:18:

Dat gat wat je vult los je niet op door een ander geloof te kiezen, wat erg bizar is. Werk aan je problemen op een andere manier, want dit is werkelijk waanzin. Maar denk eerder aan een onzinverhaal.Een psycholoog lijkt me ook op zijn plaats. Maar dan wel voor jou.
quote:Yasmin21 schreef op 03 april 2010 @ 19:20:

[...]

Ik ben er geintresseerd in geraakt doordat ik veel door Islamitische landen heb gereisd. En ook met die mensen heb gesproken en geleefd.

Nee ik ben echt 100% nederlands. Maar het Christendom trekt me niet, ik heb er veel over gelezen maar in de Islam herken ik mezelf gewoon.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar als ik dingen over de Islam lees dan voel ik me op me plaats.

Ik zou zo graag mezelf willen bekeren, maar ik weet van mezelf dat ik dan eerst zou moeten verhuizen. Ik woon nu in een heel erg klein dorp waar de mensen mij nooit zouden begrijpen. En ik wil niet mezelf me hele leven moeten verdedigen.Tenzij je van plan bent om een hoofddoek om te doen, maar hoe zouden die mensen moeten weten dat jij je bekeerd hebt tot de islam?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eens met Zamirah, een ander zou de leegte invullen door naar parenclubs te gaan. Maar dan hoor ik niemand gillen.
quote:nazife schreef op 03 april 2010 @ 19:16:

Ik ben moslima!! Dus bij mij mag je altijd terecht

ps. had je niet ook een topic op ontdekislam.nl?

hey wat grappig dat klopt! Komt zeker door me naam?

De reactie dat ik een ander geloof zou moeten kiezen omdat het praktischer is vind ik een beetje raar. Je gelooft toch omdat jezelf erin herkent en niet omdat iedereen daar in gelooft?

Wat grappig dat je een Turkse man hebt. Ik heb zelf ook 3 jaar een turkse vriend gehad, daar is ook mijn interesse vandaan gekomen.

Woon jij gewoon in Nederland? En hoeland ben je al bekeerd? Wat vond je omgeving ervan?
quote:nazife schreef op 03 april 2010 @ 19:23:

Eens met Zamirah, een ander zou de leegte invullen door naar parenclubs te gaan. Maar dan hoor ik niemand gillen.Toch ook wel hoor...
quote:Zamirah schreef op 03 april 2010 @ 19:21:

[...]

Wat klets je toch weer BE, iedereen zoekt opvulling voor een leemte. Is het niet een religie dan wel een sport, bizarre hobby, padvinders of antroposofie.

Dat is niet alleen voorbehouden aan gelovigen.Ik verwachtte ècht dat je in je rijtje ook 'een kind' zou zeggen
quote:Zwieber schreef op 03 april 2010 @ 19:22:

[...]

Een psycholoog lijkt me ook op zijn plaats. Maar dan wel voor jou.
@Yasmin, zie mijn eerdere post daarin leg ik uit dat ik niet bekeerd ben:

"ik ben niet bekeerd he! Ben opgegroeid in een niet praktiserende multi-religieuze familie(maar voornamelijk moslims) en heb zelf gekozen om te gaan praktiseren dus kan misschien wel een beetje me inleven in TO. Hoewel bekeren nog steeds iets heel anders is dan beginnen met praktiseren."

Ik woon in Utrecht. Mijn familie...reageerde heel wisselend. Mijn vader vond het in het begin wat eng(was bang dat ik te streng zou worden zoals zijn zusje) maar is er nu helemaal blij mee. Paar vervelende reacties gehad, maar de meeste mensen...ja ze begrijpen het niet echt maar respecteren de keuze wel. Heb wel veel gedoe met mijn (niet praktiserende) man(toen verloofde)gehad en zijn familie. maar dat is ondertussen wel voorbij. Wil je anders mailen?

En nee het was nieteens je naam, maar je verhaal ging meteen een lampje branden.
Je schrijft dat je vroeger helemaal tegen geloven was, bedoel je dat je helemaal niet geloofde?

En als het antwoord 'ja' is, ben ik zeer benieuwd (oprechte interesse) hoe je van atheïst naar gelovige gaat.

Ik vraag dat omdat ik (atheïst) me dat zo moeilijk/niet kan voorstellen.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Zamirah schreef op 03 april 2010 @ 19:21:

[...]

Dat is niet alleen voorbehouden aan gelovigen.

Een sport vergelijken met een religie?

Hoe oppervlakkig kun je zijn?
Volgens mij doet ze dat helemaal niet. Maar heb hier genoeg mensen horen zeggen dat religie een hobby is, dus om er nu opeens overheen te vallen....jij bent anders degene die zegt dat iemand die overweegt een religie aan te nemen maar eens naar de psycholoog moet. Nee, dat is een lekkere vergelijking.
Ik begrijp wel een beetje wat BE hier bedoelt. Het komt namelijk heel vaak voor dat "zoekende" of ongelukkige mensen hun heil gaan zoeken buiten zichzelf bijvoorbeeld in het geloof of in New Age, om zichzelf niet tegen te hoeven te komen.

Als dat het geval is is een psycholoog inderdaad een goed idee, omdat je dan aan jezelf kunt werken in plaats van het geluk buiten jezelf te zoeken.

In het geval van TO denk ik eerlijk gezegd dat dit bij haar niet op gaat, volgens mij heeft ze oprechte interesse in de Islam door haar vroegere Turkse vriend en het bezoeken van Islamitische landen. Het lijkt me dan ook niet nodig dat zij een psycholoog gaat bezoeken en ik kan me voorstellen dat het Christelijke geloof, hoewel praktischer, haar niet zo aanspreekt als de Islam.
Als jij je thuis voelt en een gelukkiger gevoel krijgt van deze religie, en het will accepteren en intregeren in jouw leven met alle tradities die met het geloof mee komen, en daar volledig achter staat; doen.

Het is jouw keuze, en je hebt de rest van je leven de keuze om te doen en te geloven wat jij wilt, waar jij je een tevreden mens bij voelt.
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven