Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
De mijne weet ook dat ik hier schrijf, hij vindt het wel een beetje suf. Maar ja, zelf schrijft hij op een spinnen- en vogelforum, dus wie is hier nou suf?

@miss: het kan soms lang duren... Hoe lang geleden heb je het voor het eerst laten vallen? Het heeft natuurlijk enige incubatietijd nodig Hopelijk vind je wel snel een nieuwe baan!!!

@assie en springstof: ja, voor mij ook het troosteloze seizoen. Dan zit je net na de lentebaby hoor :( Als het een beetje snel lukt krijgen we een herfstbaby.

Heb weer eens bij lief laten vallen dat ik idd een vroege lentebaby wil, met allerlei goede argumenten zoals zwanger in de winter is minder lastig, minder slecht voor de spataderen (heb ik helaas), dan kan je kindje lekker naar buiten etc. Dus dat we dan na de meivakantie maar eens rustig moesten beginnen. Maar nee. Hij heeft al 2 jaar ingeleverd, dus die paar maandjes moest ik nou niet meer gaan zeuren. Heeft ie ook wel een punt ja.

Dus mijn voornemen is om echt niet meer te gaan zeuren, en gewoon te genieten van onze (hopelijk) laatste lange zwoele zomeravonden zonder jengelbaby

Uitgaan? Nee, wel bij vrienden zitten, terrasjes, met vrienden op het stadsstrandje of bij iemand in de tuin met de bbq. En natuurlijk festivalletjes. Maar voor mij geen stampdisco elke week hoor.

Pffff, net met z'n tweetjes van 12 tot 18:30 gepoetst!! Maar nu is ook echt alles weer spik en span
Hi dames, tijdje niet gepost, maar hier ben ik weer even. Ik zit zo in spanning dat ik het even van me af moet schrijven. Ben namelijk 2 dagen overtijd en ik heb nu een vaag vermoeden dat ik zwanger ben. Maar ik heb verder geen symptomen; hooguit dat m'n buik wat gespannen/bol aanvoelt (sinds vannacht) en dat ik de afgelopen nachten slecht heb geslapen....Gisteren heb ik zwangerschapstesten besteld, als het goed is worden ze morgen bezorgd...Pff, weet eigenlijk niet wat ik wil met dit egoberichtje (sorry!), maar moest het even kwijt...
@orchis

Een spinnen- en vogelforum :(? En goed gepoetst zeg!

Ik hoop op een lente-zomerbaby. We beginnen in augustus dus het zou kunnen. Maar dan moet ik wel net zo vruchbaar zijn als boefje en verkademeisje.

@orchid

Waaaaat! Wat spannend! Ga je morgen testen?

Ik voel me vandaag helaas weer slechter dan gisteren. Heb erg slecht geslapen vannacht. Maar we gaan vanavond uit eten met het werk als dank voor onze inzet van de laatste tijd vanuit de bazen. En dat wil ik dus eigenlijk niet missen.
anoniem_63c84afaa0b5d wijzigde dit bericht op 06-04-2010 10:14
Reden: ik bedoel natuurlijk boefje
% gewijzigd
@frutje: ehmmm is pipo al zwanger dan? haha volgens mij bedoel je boefje

@orchid: wauw.. dat zou helemaal te gek zijn! spannend

Hier alles rustig. Geen zin in werken.. gelukkig 1 grotere opdracht liggen dat is wel lekker.
Ik kom even zwaaien Iedereen fijne vrije dagen gehad? Ik ben druk geweest... Locaties bekijken, vrijgezellenparty gehad van een vriendin, met neefje geknuffeld En nu weer werken... Blegh geen zin!
@pipo

Oja, hoe was het vrijgezellenfeest? Viel het mee of tegen?

Lekker met je neefje geknuffeld? Ik mag komend weekend oppassen, heb er zo'n zin in!
@pipo: en hoe was het vrijgezellenfeest? gezellig gehad? Neefje geknuffeld.. lief he. Mijn neefje komt binnenkort onze kant op (is toch een dik uur rijden) voor mijn verjaardag. schatje is het.

En leuke locaties gezien? ik heb zaterdag een bruiloft van een goede vriendin! Zoveel zin in. De hele dag!
Lieve allemaal: heel, heel, heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties!!!! Ons hele weekend zat vol met paaslunches, paasdiners, een verjaardag en een paasborrel dus ik kon helaas niet eerder reageren!

@ janine: ik denk dat het inderdaad heel goed zou zijn voor mijn vriend om eens met iemand te praten. Hij praat namelijk met niemand! Niet met zijn familie, niet met zijn vrienden en met mij alleen omdat ik hem 'dwing'. Hij verwerkt alles het liefst zelf, hij vindt dat meningen van anderen je alleen maar verder van je eigen gevoel af brengen. Daar zit natuurlijk wel wat in maar als je een diepgewortelde angst hebt voor veranderingen, kun je daar toch niet alleen uitkomen? Dan is het toch heel fijn als anderen (wellicht in de vorm van een therapeut/huisarts) je kunnen doen inzien dat die angsten ongegrond zijn? Ik ga zelf in ieder geval die aflevering van Zembla bekijken vandaag, bedankt voor de tip :-)

@ moimoi: hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd bij jullie vanaf het moment dat jij hebt aangegeven dat je er aan wilde beginnen? Heeeeel spannend dat het in juni zo ver is!!!!

@ nukje: dank je wel voor die mooie openingszin! Heb ik het hele weekend aan gedacht: we gaan er inderdaad wel uitkomen samen :-). Mijn vriend wil namelijk wel kinderen maar heeft daarbij nog steeds de term 'later' in zijn hoofd. Nu aan mij de taak om hem eran te overtuigen dat later NU is!!

@ springstof: respect voor jou dat je het volhoudt om het er weinig over te hebben met springstofman! Ik kan dingen heel moeilijk loslaten dus ik moet soms echt mijn tong er af bijten om er niet weeeeeer over te beginnen

@ orchis: dank je, ben al druk aan het solliciteren! Ik weet niet meer precies wanneer we hier voor het eerst over zijn gaan praten maar ik denk dat het november was. Toen had hij het over 'nog even niet' en 'nog minstens een half jaar wachten'. Naar aanleiding van die gesprekken ben ik in december met de pil gestopt, in overleg met hem uiteraard! Ik wilde graag weten of mijn cyclus weer normaal op gang zou komen omdat ik had gehoord dat het soms wel 6 maanden kan duren voordat je weer ongesteld wordt. En aangezien ik 18 jaar de pil heb geslikt, wilde ik niet riskeren dat dit mij ook zou overkomen op het moment dat je echt wilt gaan beginnen. Maar mijn lijf werkt nog perfect want ik heb een regelmatige cyclus en ik voel mijn ovulatie zelfs! Enige probleem is dus dat manlief in november zei dat hij er over ongeveer een half jaar aan wilde beginnen maar voor het gemak vergeet dat dit gesprek al bijna een half jaar geleden is want hij blijft praten over een half jaar en sinds kort dus zelfs in termen van een jaar!

En dat is wat ik er zo oneerlijk aan vind. Ik heb nooit zien aankomen dat we wellicht niet deze zomer gingen beginnen. Ik was er helemaal klaar voor! We hebben het volgens mij zelfs een jaar geleden al gehad over zomer 2010, realiseer ik me nu. Ook onze ouders en vrienden vragen regelmatig wanneer we gaan beginnen omdat iedereen er van uit gaat dat het 'perfecte' stel daar helemaal klaar voor is!

Ik moet zeggen dat we dit weekend wel weer hele fijne gesprekken hebben gehad en ik weet zeker dat mijn vriend daar heel veel over aan het nadenken is. Dus misschien moet ik hem even de tijd geven en komt hij er zelf binnenkort op terug. Ik hoop het! Want ik weet dat je in een relatie rekening moet houden met de ander maar ik wil gewoon NU beginnen. Het is tenslotte wel mijn lijf! Ik ben straks 9 maanden zwanger, ik moet bevallen, ik moet borstvoeding geven, etc. (klinkt me overigens als muziek in de oren hoor!) dus waarom mag hij bepalen dat ik NOG ouder moet zijn voordat we hier aan gaan beginnn?! Ik word in september 34 dus voordat we uberhaupt zwanger zijn (kan op mijn leeftijd zomaar tussen de 6 en 12 maanden duren!) ga ik misschien al richting de 35! Om nog maar niet te spreken over hem, het is toch ook geen gezicht als hij als 50-jarige nog bij het hek van de kleuterschool staat?

Goed, zoals jullie merken kan ik hier wel een boek over schrijven, haha! Gelukkig ben ik tussen al mijn baalmomenten door ook heel gelukkig met mijn lief en realiseer ik me elke dag weer hoe blij ik met hem ben. En dat is de basis om een kind te krijgen samen nietwaar?

En nu de zon in! Want werkeloos zijn is wel balen maar dat het nu eindelijk lente wordt, maakt het wel ietsje minder erg :-)

Veel liefs voor jullie allemaal!
Hoi allemaal,

Hoop dat iedereen een ontzettend leuk weekend heeft gehad. Ik wel, ondanks wat tegenslagen. Lief is letterlijk saved bij the bell. Zaterdag belde er een vriend op dat zijn relatie over is en hij geen slaapplek heeft. Tja, wat zeg je dan..... inderdaad, kom maar hier slapen. Weg privacy en weg gelegenheid om "het gesprek" aan te boren. Ik baalde er echt even stevig van, maar vrienden gaan in dit geval even voor. Heb wel een einddatum voor mezelf gesteld. We gaan in september op vakantie en daarna gaan we er vol voor. Dit ga ik ook zo vertellen, dan heeft hij nog een half jaar om aan het idee te wennen.

Klinkt misschien heel arrogant, maar jullie hebben me behoorlijk gesterkt in m'n oordeel. Als ik erover nadenk en jullie reacties zie dat hij vindt dat ik ook moet nadenken dat ik later moeder wordt dan gepland, word ik alleen maar boos. Dan is hij net zo arrogant als ik (in dit geval).

Vind het erg leuk dat er veel meiden schrijven op dit forum, er zijn er ook weer behoorlijk wat bijgekomen de laatste dagen. Hopelijk kunnen we snel een zwangerschapskalender in elkaar gaan zetten en hebben we allemaal 2011-babietjes.

Voor jullie allemaal een knuffel, sowieso omdat het eindelijk lekker weer is!!!!!!!!!!
@Frutje en Janine: de vrijgezellen viel me mee. Eigenlijk was het best gezellig. Niet mijn ideale dag maar het was dan ook niet mijn dag, haha! De aanstaande bruid genoot met volle teugen en daar gaat het tenslotte om. Wat ik wel jammer vond was dat een deel van de genodigden uberhaupt niet waren gekomen en andere deden dan maar een deel van de dag mee. Ik snap wel dat het een aanslag is op je vrije tijd, maar ik denk wel die goede vriendin van je trouwt maar 1x en dan moet je er ook vol voor gaan, toch?

@Hofje: hmmm, irritant zo'n aanslag op je privacy! Sterkte daarme. Als je HET gesprek met vriend aangaat, zou ik wel oppassen met hem een ultimatum te stellen. Misschien kun je vragen wat hij in gedachten heeft? Want wat doe je als hij jouw einddatum niks vindt?

Ow jongens mijn neefje is ook zo lief. En frutje wat leuk dat jij een weekend op hem mag passen. Zoiets lijkt me ook fantastisch. Ik woon ver van hem en zie hem maar weinig en kort wel jammer hoor. Hij is nu een half jaar en kan steeds meer. Soms denk ik ook dat hij me herkent (of wil ik dat soms?!) hij is in ieder geval niet bang voor me...

@Miss: ik kan me voorstellen dat je staat te springen om te beginnen. Misschien als vriend zegt weer over een half jaar, ok, dat is dus SEPTEMBER van dit jaar, ik zet het alvast even op de kalender

Janine: ik heb zaterdag ook een bruiloft, misschien komen we elkaar wel tegen, haha.
ehmmm pipo? waar ongeveer? ik in midden nederland.. dichtbij arnhem
Grappig, Pipo, ook ik had zaterdag een vrijgezellenparty! Het viel mij ook op dat sommige mensen die dag zoveel van zichzelf uitgaan, en zo weinig van de vrijgezel. Je doet toch zoveel mogelijk om er een geweldige dag voor haar van te maken?

Hier vrijdag een bruiloft, duimen voor mooi weer. Daarna maandag de echo en dan gaan we het eindelijk vertellen aan zijn ouders en mijn zusje! Als het hartje klopt, tenminste. Anders misschien ook wel, maar is het wel heel anders. Ik ben wel een beetje zenuwachtig...

Verkademan weet dat ik hier schrijf. Vind het prima, maar heeft er zelf absoluut niets mee.

@Orchid, waarom ben je niet even naar een drogist gelopen vandaag? Dan had je vandaag al duidelijkheid! Nu heb je nog een nacht in spanning. Ik duim voor je!!
hoi allemaal,

hier nog zo eentje met rammelende stokken en een man die er niet veel voor voelt.

ben zelf 32 en mijn vriend is 40 een redelijk leeftijdsverschil dus. je zou verwachten dat gezien zijn leeftijd hij er wel een keer klaar voor zou zijn. helaas is het anders.

vriend lief is nu 2 weken weg voor het werk dus heb nu ff het rijk alleen.

er over praten lijkt soms echt averechts te werken hij wordt er alleen maar chagerijnig van. en at terwijl alles en iedereen om ons heen zwanger is of net bevallen of al gezegend is met van die leuke lieve schatjes.

heb nu in elk geval 2 weken om de boel voor mezelf op een rijtje te zetten.

zo dat als hij terug komt ik het onderwerp nog een keerkan aansnijden.
Goedemorgen dames,

Wat een heerlijk weer he?! :D

Pipo, Janine en Frutje zijn helemaal in de bruidssferen lees ik al! Bij mij gaat het in augustus losbarsten met huwelijken, kan me er nu al op verheugen! Gelukkig kennen de bruiden elkaar onderling niet, kan ik mooi het zelfde pakje aan muhaha.

@lavender

welkom, hopelijk helpt het forum je een beetje. Weet je vriend al wel dát hij kinderen wil?!

@Miss

Wat ontzettend vervelend, dat de termijn zelfs steeds verder op lijkt te schuiven. Zou willen dat ik iets kon zeggen waardoor je je beter voelde, maar ik weet even niet zo goed wat!

@verkademeisje

Wat spannend, de echo en dan gaan vertellen dat zijn ouders opa en oma worden en je zusje tante! Lijkt me heel bijzonder!!!

Ik heb afgelopen weekend een fijn gesprek gehad met springstofman. Kan niet altijd mijn kaken op elkaar klemmen, lukt vaak wel maar afgelopen weekend niet, dus heb weer eens verkondigd dat ik een kind wil. In de eerste instantie was hij enorm geïrriteerd, maar toen ik later nog eens rustig vroeg waarom dan niet, was hij eigenlijk wel heel rustig, lief en duidelijk. We zitten nogal anders in elkaar, ik wil iets en bedenk me dan pas of het kan en hij wil pas iets als hij heeft bedacht dat het kan.

Hij ziet zichzelf wel als vader, maar geeft aan dat hij het nog niet wil doordat de omstandigheden nu niet zeker genoeg zijn. Ik ben nog aan het studeren (deeltijd) en zit natuurlijk nu weer in de situatie dat ik moet zoeken naar een andere baan. Begin 2011 ben ik klaar met mijn opleiding en vriendje heeft aangegeven dat hij eind van dit jaar, als het eind van mijn studie duidelijk in zicht is en ik een baan heb waar ik me goed bij voel, concreter de plannen wil maken.

December 2010 klinkt in mijn oren nog héél ver weg, aangezien ik mezelf rond die tijd wel min of meer zwanger had gedacht, maar ben blij dat hij de reden aan heeft gegeven waarom hij nog wil wachten. Kan me er op zich wel in vinden!

(rationeel gezien, gevoelsmatig ben ik al zwangerschapsyoga aan het doen hahaha)
och hemel, beetje lang bericht.

Sorry!!!
Goedemorgen allemaal!

Ook ik heb genoten van dit lange weekend.....weer uitgebreid bij geslapen, leuke dingen gedaan, etc.

Lavender: van harte welkom op dit forum.....een erg gezellig clubje, waar je al je frustraties kwijt kan en we hopen allemaal dat het tij snel keert!

Lieve neefjes......de kleine van mijn vriendin in ook zo'n schatje. Al niet meer zo klein, trouwens.....7,5 maand; gaat echt snel en het baby is er al een tijdje vanaf. Begint al echt een stoer mannetje te worden. Heerlijk.

Gisteren zat ik in een folder van babyspullen te bladeren en zag z'n super gaaf kinder bed.....ik laten zien + kinderwagens. Zei vriend dat ik daar maar voor moest gaan sparen. Klinkt al een stuk positiever! haha

Hopelijk begint hij binnenkort zelf een keer over het onderwerp.

Verder blijft het de komende 2 weken heeeeeel druk hier. Ben elke ochtend vroeg hier, tot ' s avonds, dus iets minder in de gelegenheid om veel mee te schrijven. Daarna kom ik weer vaker terug!
@verkademeisje

Spannend die echo. Ik duim voor je mee.

@pipo

Ons neefje woont op dik een uur rijden, dus ik zie hem ook niet zo vaak. Heb er zo'n zin in!

@Hofje

Ben benieuwd hoe je vriend reageert op na september. Beginnen wij wel ongeveer gelijk?

@janine

Hoe is het? Zijn jullie al druk bezig deze eerste ronde?

@Assie

Druk, druk, druk dus! Best een positieve opmerking van je vriend ja. Zou hij aan het idee aan het wennen zijn?

@lavender

Welkom en klets lekker mee. Lastig. Je zou verwachten dat iemand van 40 er wel klaar voor is (al zegt leeftijd ook niet alles).

@springstof

Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. En zijn argumenten klinken zeker niet onredelijk. Je kunt mooi mee aftellen met Assie (toch?) en er dan voor gaan!

werkse allemaal weer!

@nukje

Hoe gaat het met je? Nog iets van de dokter gehoord?
Goedemorgen iedereen!

Wat een lange verhalen van iedereen weer!

@Lavender: welkom, hopelijk kun je hier je ei kwijt. Wat ontzettend frustrerend dat je vriend/man nog niet klaar is voor een baby. En idd leeftijd zegt niet alles. Moet zeggen dat ik mijn vriend behoorlijk vaak duidelijk(incl huilbuien) heb gemaakt dat ik niet eeuwig kan blijven wachten.. en ja, de meesten mensen zeggen: je moet niet pushen, Maar echt, mijn vriend moet je drukken (en hij heeft een tweelingbroer en zijn vriendin zegt hetzelfde) anders duurt het zo weer 3 jaar voordat we ervoor gaan. Kom met argumenten dat je niet te lang kan wachten. Laat het onderwerp dan zo nu en rusten zodat hij er over na kan denken. iig succes!

@nukje: ja, goed het? lang niet gezien,geschreven

@verkademeisje: ow, superspannend de echo! succes.. lijkt me zo mooi om dat mee te kunnen maken.

@springstof: Een goed gesprek! Zijn argumenten zijn niet onredelijk maar de jouwe ook niet hoor! Wij hebben destijds ook alle argumenten op tafel gegooid en we hebben de gulden middenweg gekozen. Hij wilde beginnen om mijn 32ste, ik op mijn 30ste.. dus 31 geworden.

@assie: klinkt goed.. sparen voor de baby

@frutje: ja, gaat goed hier.. sta te popelen om te kunnen klussen (he, wat klinkt dat stom eigenlijk).. volgende week (13/14 april) verwacht ik mijn eisprong.. dus flink aan de bak dan...

fijne zonnige dag verder
@lavender en springstof: ook welkom! jullie verhaal klinkt me bekend in de oren, hier was het tot bijna eind vorig jaar nog dezelfde situatie als bij jullie en daar kon ik behoorlijk verdrietig om zijn. Tenslotte ben ik al 34 en dan wordt de kans op afwijkingen e.d. steeds groter. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: probeer je wens toch af en toe ter sprake te brengen aan je vriend. Misschien niet elke dag, dan wordt het wel erg irritant voor hem, maar gewoon om de zoveel weken/tijd. Langzamerhand kan hij dan wennen aan het idee. Net als in het geval van janineman had orchidman af en toe een beetje "gepush" nodig (geldt voor meer dingen trouwens) om overtuigd te raken, anders wordt het inderdaad steeds maar weer uitgesteld. Heb een keer een huilbui gehad toen hij weer negatief reageerde. Maar toen ik met de pil stopte en foliumzuur begon te slikken (vorig jaar juli resp. oktober), zag hij wel in dat ik het serieus meende en dat het geen impulsief gedrag was. Op die manier is hij dus gewend geraakt aan het idee totdat ik op een gegeven moment merkte dat hij zelf ook enthousiast werd. En toen hij uiteindelijk volmondig zei dat hij ook wel graag wil dat ik zwanger word, kreeg ik weer een huilbui, ditmaal van geluk .

Ik ben nog steeds niet ongesteld, ben nu al 3 dagen overtijd en m'n temperatuur is nog onveranderd hoog. Straks wordt de zwangerschapstest bezorgd met de post, ik ga 'm meteen gebruiken! Ik hou jullie op de hoogte.
@orchid

Spannend!!! Wat heb jij een geduld zeg (ik was allang drie keer naar de dichstbijzijnste apotheek geweest)!

@janine

Klussen? Serieus? Bleeh, wat een woord!
@frutje: ja, iedereen heeft op zwangerwordtforums altijd over klussen.. gebruik dat liever niet.. gewoon van bil gaan. Of ervoor gaan.. what eva

@orchid: oef, wat spanning, kan me voorstellen dat je niet kan wachten..
Oh, Orchid.....spannend! Ben heel benieuwd of het raak is! Ik duim mee....

Janine; het komt idd ineens wel erg dichtbij. heel fijn om er straks voor te kunnen gaan. Dan is het weer geduldig afwachten, hopelijk niet al te lang!

Ennuh....aftellen. Ja, gelukkig ben ik er verder niet zo heel veel mee bezig.....al kwam met het paasweekend toch een paar keer het gevoel "ik wil nu beginnen" voorbij. Vooral als er dan weer een paar situaties voorbij komen van zwangeren met hele prille relaties, sanerings- schulden, etc.....die kinderen worden ook geboren, waarom wij niet die wel een stabiele relatie, inkomen hebben met veeeeeel te veel liefde over!
Maar ja, geduld schijnt nog steeds een schone zaak te zijn. Heel irritant, maar ja!

Nog een kleine 9 maanden (lekkere termijn in baby-land) en dan hopelijk snel raak 'schieten' (ook zo'n heerlijk woord....haha)
quote:Assie78 schreef op 07 april 2010 @ 13:43:

Vooral als er dan weer een paar situaties voorbij komen van zwangeren met hele prille relaties, sanerings- schulden, etc.....die kinderen worden ook geboren, waarom wij niet die wel een stabiele relatie, inkomen hebben met veeeeeel te veel liefde over! Omdat dat heel romantisch lijkt ondanks praktische zaken toch voor een kindje gaan omdat je van elkaar houdt en zo graag kinderen wilt. Maar als puntje bij paaltje komt is het helemaal niet romantisch, maar zwaar en vol verantwoordelijkheden. Juist omdat je elkaar niet zo goed kent/je er financieel geen draagkracht voor hebt...
Frutje: klopt, maar soms lijkt het wel of dat "soort mensen" er gewoon zonder erbij na te denken voor gaat......en dat wij er misschien eerder teveel over nadenken.

Maar dat ligt natuurlijk voornamelijk aan onze mannen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven