Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hoi allemaal.

Ik ben een nieuwe in jullie midden, maar hoop dat jullie mij net zo hartelijk willen verwelkomen als Miss33.

Ikzelf ben ook een Miss van 33 en al jaren een enorme kinderwens. Mijn vriend is een stuk jonger en er volgens hem nog niet aan toe. Maar erover praten lukt me niet, ja, altijd op de verkeerde momenten! 's Avonds laat in bed bijv. of na een paar drankjes, maar we hebben nog nooit samen op de bank het onderwerp echt aangesneden. Het enige wat hij antwoord is: "ik ben er nog niet aan toe" en vervolgens lig ik heel de nacht pissig naast hem in bed met de waterlanders achter m'n ogen. Voel me zo onbegrepen door hem.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mijn klok tikt door en jonger word ik er helaas niet op. Ben wel in 2009 gestopt met de pil en dat weet hij ook hoor. In het begin hadden we wel sex op de momenten dat het eigenlijk niet kon, maar nu wil hij dat ineens niet meer.

Weet echt niet meer waar ik aan toe ben.
Heftig, Orchis. Gelukkig is alles goed!

Welkom Hofje! Begrijp ik goed dat je wel sex hebt zonder condoom? En kan je vriend een idee geven van wanneer hij er wel aan toe is? Of misschien wanneer hij er verder over kan/wil praten? Het helpt om een termijn af te spreken, zodat je weet waar je aan toe bent. Maar daar moet je vriend wel voor open staan. Wil hij uberhaupt wel kinderen?

Mijn vriend is ook een paar jaar jonger, en moest gewoon wennen aan het idee dat hij eerder vader ging worden dan gedacht.

Sporten ging goed! En voor het slapen gaan heb ik een banaantje gegeten, dat hielp goed tegen de misselijkheid. Gisteren, vannacht en zelfs een beetje vanmorgen. Of ik had gewoon goed geslapen.
Welkom Hofje. Tja, volgens mij beschrijf je precies wat de meeste dames hier ook hebben meegemaakt. Bij mij kwam het ook op van die taktische momenten eruit. Vooral lekker opkroppen en dan 's nachts komt alles eruit. Gelukkig reageerde vriend daar wel heel positief op. Niet dat hij a la minute de pil door de wc wil spoelen, maar het wel heel belangrijk vindt hoe ik denk en wat voor mij belangrijk is. Uiteindelijk heeft hij ook gezegd dat hij voor mij (rekening houdend met leeftijd) wel eerder aan kinderen zou willen beginnen. We hebben nu afgesproken eerst nog lekker van elkaar te genieten, vakanties, huis helemaal op orde (vorige zomer verhuisd) en dan per 2011 voor het echie te gaan.

Hoop dat hij zich daar aan houdt.....die ervaring heb ik nog niet. Misschien dat het helpt dat zijn zusje zwanger is en ik hem van de nodige informatie over afnemende vruchtbaarheid bij vrouwen heb voorzien

Het geeft mij in ieder geval heel veel rust dat het onderwerp bespreekbaar is geworden en we een soort startmoment hebben bepaald. Ook al is het nog even weg. Hopelijk is dat voor jou ook een optie.

Frutje: wat een mooie jurk! Ziet er toch altijd heel anders uit als je 'm aan hebt. Staat prachtig.

En Orchis wat een heftig bericht zeg.....2 jaar en dan al een hartoperatie. Hopelijk blijft het goed gaan.
Ik vind het zó leuk dat jullie mijn jurk allemaal mooi vinden .

@Hofje

Welkom! Lastig, je bent al 33 jaar, dus ik kan me voorstellen dat het rammelt. Misschien toch eens op een rustig, geschikt moment aankaarten. En dan vanuit jezelf vertellen waar je mee zit?

@verkademeisje

Fijn dat sporten goed ging. En die banaan zou ik erin houden!

@orchis

He getverdemme, wat een naar bericht. Hopelijk verloopt alles voorspoedig.
@hofje: welkom, we zitten of zaten hier allemaal in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vriend is nu om en we beginnen in april. Hij vindt het nog steeds heel vroeg en doodeng. Dus we hebben het er niet veel over. Ik heb er twee jaar over gedaan om hem zo ver te krijgen om te beginnen. Ik word over 2 weken 31 (hij in sep) en ik heb een afwijkende baarmoedervorm (dubbel) mede daarom durf ik niet veel later te beginnen (meer kans op miskramen, vroeggeboortes en keizersnede).. In het begin bracht ik nog subtiel naar mijn vriend toe.. maar ik merkte dat dat niet werkt. Hij is zo traag als een schildpad (vandaar mijn icoontje). Dus er zijn behoorlijk wat tranen geweest... Laatst nog, hij is niet zo enthousiast als ik, en dat maakt me soms verdrietig.. maar hij is het type man die zich pas een voorstelling kan maken als ik echt zwanger ben.

Ik weet dat je je vriend/man niet kan dwingen daarom hebben we de gulden middenweg gekozen.. ik wilde het liefst op mijn 30ste beginnen hij op mijn 32ste dus is het 31 geworden!

En dat je je onbegrepen voelt ken ik (en de medeforummers ook), het voelt ook zo machteloos. Je weet dat je eitjes minder worden, hoe ouder je wordt hoe minder vruchtbaar etc.

sorry voor het lange verhaal
@orchis, twee jaar en dan al een hartoperatie.. hopelijk komt het allemaal helemaal goed
frutje: ja, je jurk is PRACHTIG...! zou hem zelf ook zo hebben gekozen.. haha! Denk dat frutjeman omvalt als ie je dan ziet.. wauw!

hier geen zin, again, vanavond maar es naar zumba
Ik ben in ieder geval al blij dat ik m'n frustraties van me af kan schrijven en jullie zo lief reageren.

Verkademeisje: In het begin hadden we sex zonder condoom, toen drong het volgens mij niet door en ineens ging er een knop om bij meneer en wilde hij dat niet meer. Elke keer zeg ik dat we er dan rustig over moeten praten en niet op de gekste momenten, maar ik zou zo graag willen dat hij er zelf over begint. Hij weet ook dat ik er slapeloze nachten van heb, dat zegt hij ook.

Janine: Het niet enthousiast zijn herken ik ook. Hij vermijdt ook juist de babydingen, omdat hij wss altijd denkt dat m'n eierstokken er ter plekke uitrammelen en we acuut sex moeten hebben ofzo. Dus als een collega zwanger is of vader wordt, dan durft hij het mij amper te vertellen, alleen om met mij de discussie te vermijden ofzo.

Assie: Ik heb ook tegen hem gezegd dat de kans dat hij vader wordt voor hem wellicht eerder zal zijn dan verwacht. Toen zei hij (ook wel terecht) dat ik er rekening mee moet houden dat ik later moeder wordt dan gedacht.

Frutje: Je hebt ook gelijk, maar ik moet echt al m'n moed bij elkaar verzamelen om er eens rustig voor te gaan zitten,

We hebben nu lang weekend, is kijken of ik dan een geschikt moment kan vinden.

Het lijkt momenteel wel of echt iedereen om me heen zwanger is zeg..............................
Oh, wie van jullie zijn er inmiddels zwanger?
O, ja rekenvoorbeeldjes werken ook altijd wel goed.

Als je nu terplekke zou verzinnen om ervoor te gaan....duurt het gemiddeld nog 6 tot 12 maanden voordat je zwanger bent. Gezien de 30 plus leeftijd, is het voor ons iets lastiger om zwanger te worden......dus hou ik maar rekening met een jaar (stiekem heel hard hopen dat het voor die tijd raak is). Dan nog 9 maanden zwangerschap. Waarschijnlijk heeft hij nog wel even de tijd om te wennen aan het idee. En als jullie meerdere kinderen zouden willen, mag er binnenkort wel gestart worden haha.....al dat soort argumenten heb ik erbij gehaald.

Wij worden allebei in het najaar 32, dus als we in 2011 gaan beginnen hoop dat ik moeder wordt op mijn 33 (max 34). Ik zou graag 2 (misschien zelfs 3) kinderen willen hebben.....dus veel later kan ook niet.
Assie: Hele gouden tip. ga ik hem zeker voorschotelen. En ik wil in ieder geval 2 kinderen (als het allemaal lukt natuurlijk). Want daar ben ik ook bang voor aan het worden. Je hoort zoveel spookverhalen van vrouwen die al vroeg in de overgang zijn. En zonder kinderen zou m'n leven absoluut niet compleet zijn.

Mannen denken dat ze direct aan banden gelegd worden, wij hebben wel een vriend waarbij dat gebeurd is, maar ja, zo zit ik niet in elkaar en dat weet hij ook.
Assie: Hele gouden tip. ga ik hem zeker voorschotelen. En ik wil in ieder geval 2 kinderen (als het allemaal lukt natuurlijk). Want daar ben ik ook bang voor aan het worden. Je hoort zoveel spookverhalen van vrouwen die al vroeg in de overgang zijn. En zonder kinderen zou m'n leven absoluut niet compleet zijn.

Mannen denken dat ze direct aan banden gelegd worden, wij hebben wel een vriend waarbij dat gebeurd is, maar ja, zo zit ik niet in elkaar en dat weet hij ook.
@assie/hofje: ja rekenvoorbeeldjes helpen wel.. ik krijg het idee dat mannen denken als we er voor gaan dat er al direct een kind is.. maar zo werkt dat nie
quote:Hofje77 schreef op 31 maart 2010 @ 11:11:

Oh, wie van jullie zijn er inmiddels zwanger?Boefje en ik zijn zwanger! Boef is al wat verder, week of 16, Boef? En ik ben in mijn zevende week (klinkt beter dan 6 weken en een paar dagen ) Wij hadden allebei het geluk heel snel zwanger te worden, Boef in 1 maand, ik in 2.
@Hofje: yep, been there, done that, dus wees welkom. Schrijf hier al bijna een jaar en gelukkig is er in die tijd wel wat verbetering in gekomen, maar de frustratie kan ik me nog levendig herinneren. Nu gelukkig een begindatum (oktober) maar de eierstokken rammelen nog hevig. Hoop dat jij er ook uitkomt met je vriend. Zoals je ziet doet dit topic wonderen aangezien Boefje en VK meisje al zwanger zijn
Pipo en Frutje: Hoe staat het met de trouwvoorbereidingen???

Hier alles verder goed. Heb zin in de paar dagen vrij! Hopelijk wordt het een beetje mooi weer.
@Hofje, ik zit even terug te lezen, maar dat is het. Hij kan wel zeggen dat jij later moeder gaat worden dan je in gedachten hebt, maar het probleem is dat het dan misschien niet meer lukt. Dus wil hij het risico nemen dat jouw wens nooit in vervulling zal gaan, of kan hij zijn eigen planning een beetje aanpassen zodat jullie wel kinderen kunnen krijgen. Daar komt het toch wel op neer. Waarom wil hij trouwens wachten?

Gekke gedachte trouwens... Als het gelijk raak is, zou ik over een jaar nu zes maanden zwanger kunnen zijn. WHAAAAAH, gekke, maar heerlijke gedachte
@Assie: lief dat je het vraagt Het gaat heel goed. Mijn vriend verloofde is ook heel actief ineens. Hij helpt echt goed met dingen regelen en locaties checken etc. Normaal is hij nogal laks, maar dit is echt ONS project en dat voelt goed. Ben wel helemaal gebroken. We werken allebei full time en de wekker gaat vroeg iedere dag. Maar omdat we nu iedere avond aan het proosten zijn met vrienden en familie (we willen iedereen zoveel mogelijk persoonlijk op de hoogte brengen en niet via email/telefoon) liggen we iedere dag laat in bed en een avondje chillen op de bank is er nu even niet bij. Ik klaag niet hoor, het is echt genieten deze periode. Maar ik verlang gewoon naar mijn bed Vrijdag gaan we de hele dag locaties bezoeken en zaterdag heb ik een vrijgezellenparty. Rust moet dus nog even wachten.

*gaat even wat Red Bull inslaan*
@Orchis: heftig van je nichtje!! Hoop dat ze snel opknapt.

@Nukje: eeeh hoe is het? Ik mis je!

@Assie: al een leuke tuinset op het oog?
We moeten nog gaan kijken voor een tuinset. In folders en op websites krijg je wel een beetje een idee wat er voor welk budget te krijgen is......maar dan weet je natuurlijk nog niet hoe het er in het echt uitziet en of het een beetje lekker zit en stevig is. Niet dat we tientonners zijn......maar het moet natuurlijk wel een beetje stabiel zijn ;)

Verder zou het bij ons bijna het hele jaar buiten staan.....dus ga geen set van 2000 euro aanschaffen! Op de site van Ikea zag ik ook wel wat leuks....hopelijk is dat in het echt ook wat. De prijs staat me ook wel aan. Kunnen we eens in de zoveel jaar iets nieuws aanschaffen (tegen de tijd dat het is weggerot buiten...haha).

Ik heb even helemaal geen zin in werken. Morgen is een belangrijke dag....maar volgens mij is de voorbereiding wel zo ongeveer klaar en moet ik vooral gaan lezen. Tja.....ik ben net begonnen, maar dat zal verder wel vanavond (in bad) worden.

Ook ik heb het idee dat ik wel een winterslaap kan houden! En dat terwijl ik elke avond op een schappelijke tijd in bed lig.......en geen bruiloft in het verschiet heb! haha
@Assie: herkenbaar, er komt ook niks uit mijn handen vandaag. Deze dag heb ik al afgeschreven Jij hebt een bad! Lijkt me zo lekker... Het is nu koud buiten en als je dan thuis komt lekker in een warm bad stappen, mmmmm. Droom, droom.

Ik vind houten tuinsets altijd wel mooi. Alleen geen idee wat die kosten. Heb geen tuin en dus ook geen tuinset haha!
Haha, hier ook en afgeschreven dag. Tussen het aanklooien door heb ik wel wat nuttige dingen gedaan en ik móet zo nog één tekst schrijven. Maar verders...

@pipo

Leuk hè om samen bezig te zijn met De Dag. Het is heel bijzonder (zwijmel bleeeh sorry girls).

@Assie

De voorbereidingen gaan goed. Ik had voor de wintersport al veel geregeld. Op de korte termijn staan de uitnodigingen (heb concepttekst gemaakt), de ondertrouw (papieren aangevraagd, kan schrijftelijk omdat we in een andere gemeente trouwen) en de honeymoon (ben volop aanhet googlen ahum) op de agenda. En voor de rest wat kleine andere dingetjes. Leuk allemaal! Over 2,5e week zijn onze ringen klaar. Spannend! En half april komen ook mijn tante en oom bij ons eten. Die oom willen we vragen om te speechen tijdens de ceremonie. Ben benieuwd. Vind het allemaal Zo Ontzettend Leuk!

Werkse allemaal, nog even volhouden!
Zo alles staat netjes klaar voor morgen.....vergaderruimte ingericht, presentaties klaar.....vanavond alleen nog even wat stukken voorbereiden en dan kan de dag beginnen!

Hopelijk verloopt alles goed.
Zo hee, wat lijkt me dat een boel geregel, zo'n bruiloft. Alleen al beslissen wie er wel en niet uitgenodigd zullen gaan worden...

@hofje: welkom! De meiden hiervoor hebben het al gezegd: we herkennen het allemaal, helaas...

Nog een tip: praat er vooral niet te vaak over, dat denkt een man dat het nergens anders meer over kan gaan (is waarschijnlijk in jou hoofd ook zo) en voelt hij zich te veel gepusht. Maar praat er zeker af en toe serieus over, zodat het kan sudderen bij 'm. En dat voorrekenen he, dan vallen hem hopelijk de schellen van de ogen. Hallo, als jullie pas over 2 jaar beginnen kan het zijn dat je de tweede pas op je 40ste krijgt, da's toch oud! (beetje overdreven misschien, maar het kan zo maar)

Zo, eens kijken wat mijn broertje me gaat voorschotelen zodadelijk
@Assie: veel succes morgen!

@Orchis eet smakelijk

En off topic @Frutje: waar willen jullie naartoe op honeymoon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven