Went dit ooit?? (Kinderopvang)

06-04-2010 17:56 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn dochter is vandaag voor het eerst naar een KDV geweest.Ik vond het zo erg, ik voelde me helemaal verscheurd. Ze moest huilen en werd wel stil toen ik weg was, maar gedurende de dag had ze regelmatig gehuild. Terwijl ze thuis echt helemaal niet huilt.

Ik voel me er zo ellendig over, ben zelf ook al de hele dag in tranen om niks.

Ze hoeft maar 1 dag per week dus ik ben bang dat ze nooit gaat wennen.

Is hier iemand die me een hart onder de riem kan steken want ik zie dit hele KDV gebeuren niet meer zitten.
Ja idd mijn oudste gaat straks naar de middelbare school. Ook weer een nieuw begin.
quote:Nastik schreef op 06 april 2010 @ 18:31:

Ik ben echt bang dat ik dus de enige ben die het geweldig vind dat er zoiets als opvang bestaat zodat ik even mijn handen vrij heb voor werk, huishouding en hobbies. :-)

Ik heb niet hoeven janken bij de eerste dag, ik voelde een overweldigend gevoel van vrijheid. En natuurlijk blijheid toen ik haar weer op kon halen.

Heerlijk dat ik haar 3 dagen per week met een goed gevoel kan achterlaten op een plek waar ze het naar haar zin heeft en waar ze veel vriendjes heeft en lieve leidsters.

Nee hoor, dat gevoel is er hier wel degelijk! Het was bij mij niet eens zo zeer het missen, maar het idee dat mijn kleine man het moeilijk had.

Af en toe tijd voor jezelf is heerlijk.....
quote:tiaraatje schreef op 06 april 2010 @ 18:35:

[...]

Hier kan ik nu ook al van janken hahaha.Volgens mij ben je nu een brok uitbarstende hormonen, haha
quote:nak schreef op 06 april 2010 @ 18:36:

[...]

Nee hoor, dat gevoel is er hier wel degelijk! Het was bij mij niet eens zo zeer het missen, maar het idee dat mijn kleine man het moeilijk had.

Af en toe tijd voor jezelf is heerlijk.....Ja het gaat idd om dat gevoel. dat die kleine er niks van snapt.
Hoe is je dochter verder? Is ze erg eenkennig of redelijk toegankelijk?
quote:nak schreef op 06 april 2010 @ 18:37:

[...]

Volgens mij ben je nu een brok uitbarstende hormonen, haha

Nou echt wel.

Ik ga nu eerst even sporten. Even uitrazen op een crosstrainer.
quote:nak schreef op 06 april 2010 @ 18:38:

Hoe is je dochter verder? Is ze erg eenkennig of redelijk toegankelijk?

Altijd lachen en zeer vriendelijk en open.

Maar die kenmerken waren vandaag niet te vinden voor het eerst in haar kleine leventje.
Bij mijn oudste was wel degelijk sprake van een bepaalde 'verlatingsangst'.

Ik denk dat het uiteindelijk heel goed is voor hem geweest.

Natuurlijk werd hij iedere week weer geconfronteerd met die angst, maar ook met het feit dat die angst onterecht was; hij werd gewoon weer opgehaald, zoals beloofd.

Daar heeft hij toch een bepaald (zelf-)vertrouwen van gekregen.
quote:tiaraatje schreef op 06 april 2010 @ 18:39:

[...]

Altijd lachen en zeer vriendelijk en open.

Maar die kenmerken waren vandaag niet te vinden voor het eerst in haar kleine leventje.

Nou dan komt het echt wel goed! Bij mij was ieder vreemd gezicht eng.

Denk echt dat het snle goed zal gaan voor d'r. En dan ook voor jou! Sport ze!
Ja die angst hoort nu ook wel wat bij de leeftijd he.

Daarom zal ik ook nooit stiekem wegsneaken ofzo. Altijd duidelijk afscheid nemen.
Ik vind je niet raar hoor, Tiaraatje. Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar ik kan me het heel goed voorstellen dat het zwaar is om je kind voor het eerst weg te brengen.

Ik snap je zo goed!!!
De overgang naar de peutergroep zorgde bij mij weer voor tranen, net zoals de eerste dag basisschool.

Ze is net 5 geworden en dit was de eerste verjaardag dat ik geen melancholisch wrak was
Heel herkenbaar ...ben zelf al dertien jaar werkzaam op een kdv en zoonlief gaat naar andere kdv maar wel van de zelfde organisatie.Nou ook ik stond te janken hoor toen ik hem achter moest laten en nog steeds als die ooit eens moet huilen (net over naar de peutergroep) dan sta ik met tranen in mn ogen.Maar ook ik weet dat het vaak snel over is en dat je altyd kan bellen om te vragen hoe het gaat.Voor je eigen gerustelling alleen al.Bij ons op de groep (peuters) zijn ze vaak al gestopt met huilen als de ouders de hoek om zijn ( wegggggg en hup dan gaan ze al spelen Dan denk je echt soms van ...zooo jij hebt je mama onder de duim (qua toneel spelen dan naast de rest die echt verdriet hebben )hhaha.Natuurlijk hebben we ook kids die er wel lang moeite mee hebben en ja meer dagen went sneller dat wel...maar dan verbaas je je ook soms dat die vd een op andere dag ineens niet meer naar huis willen.Wij zijn toch vreemde voor ze en het is fijn als ze dan even iemand vinden die ze vertrouwen.heeft ze een knuffel of speentje mee?

Ik gaf mn zoon toen (hij was 6 maanden) een shirt mee die ik snachts gedragen had zodat die me geur bij zich had met slapen,toen sliep die wel wat beter.Sterkte en het komt vast goed!
Oja nog even dit...ook al moet ze erg huilen ik zal nooit zomaar weg sneaken want dan ben je echt ineens verdwenen en is ze straks helemaal bang je te verliezen.Ze moet vindt ik wel weten dat je gaat en ook zegt dat je weer terug komt..
quote:Sam32 schreef op 06 april 2010 @ 18:48:

Ik vind je niet raar hoor, Tiaraatje. Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar ik kan me het heel goed voorstellen dat het zwaar is om je kind voor het eerst weg te brengen.

Ik snap je zo goed!!!Dank je!
quote:milobiyu schreef op 06 april 2010 @ 19:22:

Oja nog even dit...ook al moet ze erg huilen ik zal nooit zomaar weg sneaken want dan ben je echt ineens verdwenen en is ze straks helemaal bang je te verliezen.Ze moet vindt ik wel weten dat je gaat en ook zegt dat je weer terug komt..

Ja dit had ik al eerder gehoord en dat doe ik ook zeker net zo.Nooit ertussenuit glippen om het makkelijker te maken.

Nou morgen weer een dag. Ik hou jullie op de hoogte!
Dan ben ik misschien wel een uitzondering...hoewel ik er nu aan gewend ben dat ik mijn zoon naar de creche breng (hij is nu 8 maanden en gaat nu ongeveer 4 maanden naar de creche), vind ik het echt niet altijd leuk om hem achter te laten hoor. Soms moet ik nog wel eens slikken als ik mijn kleine hummel op schoot zie zitten bij de leidster en hij mij nog een stralende glimlach toewerpt.

Hoewel hij het goed doet op de creche, breekt mijn hart als ik vandaag hoor dat hij toch wel moest huilen toen hij ging slapen (zoontje huilt vrijwel nooit, dus tranen zeggen hier ondertussen wel wat )...Maar goed eerlijk is eerlijk...aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om weer aan het werk te zijn. En het ene lukt niet zonder het andere
quote:Lalie schreef op 06 april 2010 @ 20:17:

Dan ben ik misschien wel een uitzondering...hoewel ik er nu aan gewend ben dat ik mijn zoon naar de creche breng (hij is nu 8 maanden en gaat nu ongeveer 4 maanden naar de creche), vind ik het echt niet altijd leuk om hem achter te laten hoor. Soms moet ik nog wel eens slikken als ik mijn kleine hummel op schoot zie zitten bij de leidster en hij mij nog een stralende glimlach toewerpt.

Hoewel hij het goed doet op de creche, breekt mijn hart als ik vandaag hoor dat hij toch wel moest huilen toen hij ging slapen (zoontje huilt vrijwel nooit, dus tranen zeggen hier ondertussen wel wat )...Maar goed eerlijk is eerlijk...aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om weer aan het werk te zijn. En het ene lukt niet zonder het andere Ja vooral als ze thuis nooit huilen he? Mijn dochter huilt thuis ook niet.
Mijn dochter (bijna 3) hebben we vorige week van het KDV gehaald na dik anderhalf jaar proberen. Ze is begonnen toen ze 1 was en het is vanaf toen iedere keer een drama geweest. Ze ging ook maar 1x per week. Ooooh, wat heb ik me iedere donderdag ellendig gevoeld. Mijn zoontje (nu 14 maanden) gaat naar dezelfde groep vanaf augustus en die vindt het heerlijk. Die heeft nog geen een keer gehuild of omgekeken waar mama nou was.

Het kan dus heel erg wisselend zijn en ik hoop voor jou dat ze na een paar keer gewend is en heerlijk speelt en niet meer huilt.
quote:Bieb schreef op 06 april 2010 @ 20:33:

Mijn dochter (bijna 3) hebben we vorige week van het KDV gehaald na dik anderhalf jaar proberen. Ze is begonnen toen ze 1 was en het is vanaf toen iedere keer een drama geweest. Ze ging ook maar 1x per week. Ooooh, wat heb ik me iedere donderdag ellendig gevoeld. Mijn zoontje (nu 14 maanden) gaat naar dezelfde groep vanaf augustus en die vindt het heerlijk. Die heeft nog geen een keer gehuild of omgekeken waar mama nou was.

Het kan dus heel erg wisselend zijn en ik hoop voor jou dat ze na een paar keer gewend is en heerlijk speelt en niet meer huilt.

Och jee wat een ellende. Waar is je dochter nu dan tijdens je werktijden?

Fijn dat het met je zoontje wel goed gaat.
Nou inderdaad Tiaraatje...echt sneu maar eigenlijk mag ik niet klagen, want zoontje doet het echt goed voor de rest. En gelukkig is hij ook een beetje het lievelingetje
quote:tiaraatje schreef op 06 april 2010 @ 20:41:

[...]

Och jee wat een ellende. Waar is je dochter nu dan tijdens je werktijden?

Fijn dat het met je zoontje wel goed gaat.Ik kan een dag minder gaan werken en daardoor was het mogelijk dat mijn dochter naar oma gaat.
quote:Lalie schreef op 06 april 2010 @ 20:45:

Nou inderdaad Tiaraatje...echt sneu maar eigenlijk mag ik niet klagen, want zoontje doet het echt goed voor de rest. En gelukkig is hij ook een beetje het lievelingetje Nou dan zit het vast wel goed! Alle leidsters willen hem vast knuffelen.
quote:Bieb schreef op 06 april 2010 @ 20:48:

[...]

Ik kan een dag minder gaan werken en daardoor was het mogelijk dat mijn dochter naar oma gaat. O gelukkig!
Ook mijn dochter is vorige week voor het eerst naar het kdv gegaan, en ik vond het prima! Echt waar, heb er geen traan om gelaten en heb ook niet gebeld ofzoiets. Dochter heeft het volgens het schriftje ook goed gedaan dus dat scheelt ook.

Joh, probeer het gewoon een tijdje aan te kijken. Het zal wennen zijn voor jou en voor haar. Maar het komt vast goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven