Uitgerekend mei 2010 - MET TABEL

08-09-2009 23:10 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal topic voor alle vrouwen die uitgerekend zijn in Mei 2010! Als je mee wilt schrijven: welkom!

Onderstaand de tabel van ons allemaal. Ik heb wel een verzoekje of iedereen die in de tabel erbij wil, of iets gewijzigd wil hebben, dat even duidelijk (liefst vet gedrukt) onderaan het bericht wil zetten. Is voor mij wat gemakkelijker zoeken dan!

NaamLftKindjeDatumBijzonderh.VoorspBambi1978301e+2e25 maartAntonie+Sahja Geboren!Mambo341e1 meimeisje[X]ChantCharmant281e2 meijongen[X]Tara020291e4 meijongen[X]Red Devil342e6 meimeisjeStampertje301e6 meijongen[X]Amarylis343e8 meimeisjej2007302e11 meimeisje[X]Edjekroketje243e14 meimeisjePink83261e14 meimeisje[-]HuubHuubBarba331e18 meiLusy362e18 meimeisje[X]Skippy75341e19 meimeisje[-]Gelukkigmeisje281e20 meiGyn: 12 apriljongen[X]Riekie241e24 meijongen[-]Nic1983261e26 meijongen[X]Polleke272e28 meiVK 22 aprilmeisjeRazzmatazz271e28 meimeisje[-]

Link naar het oude forum:

Hier
Polleke

Druk bezig geweest dus, lekker hoor. Heb je al leuke kaartjes gezien in de boeken? Wat goed dat je nog fietst! Mij lukt dat al héél lang niet meer jammer genoeg.

Ik wil inderdaad ook nog naar de pedicure maar ik twijfel nog. Ik kan er namelijk écht niet tegen als iemand aan mijn voeten zit, dus ik vraag me af of ik wel een pedicure trek Maar nu ik zelf niet meer zo goed bij mijn voeten kan, lijkt het me wel erg fijn dat ze toch nog even een keertje lekker verzorgd en mooi gemaakt worden.

Stampertje

Spannend hoor bij jou. Lijkt me wel een gek idee, dat inleiden. Dan weet je echt al van te voren wanneer het allemaal plaats zal gaan vinden. Wel fijn dat jullie zo'n goede klik met de verloskundige hebben! Dat geeft toch wel een fijn gevoel.

Belly Bandit heet zo'n ding toch? Die zie ik echt overal langs komen: in emails, in tijdschriften, op de 9 mnd beurs, op internetsites. Ze beweren inderdaad dat je buik dan weer sneller plat wordt. Je hebt ze in allerlei kleurtjes en dessins, moet je maar eens googlen. Ik denk dat het hetzelfde principe is als een sluitlaken (waar mambo het over heeft) alleen dit is modieuzer en duurder.

Pff, gisteren was echt een drama dag bij mij. 's Ochtends hadden mijn vriend en ik al ruzie gehad en 's avonds kregen we weer ruzie. En de emoties gierden echt door mijn lijf, alsof er een orkaan woedde, best heftig. Daarna was ik helemaal bezorgd om de baby. Dat-ie geschrokken zou zijn of misschien door de stress al zou komen. Ik ben helemaal bezorgd in bed gaan liggen om tot rust te komen. Mijn vriend en ik waren allebei geschrokken van alle hevigheid en gelukkig hebben we het meteen goed gemaakt en toen heel rustig aan gedaan.

De verloskundige had gister trouwens nog iets belangrijks gezegd: dat ik vanaf nu goed op de bewegingen van de baby moest letten. In de laatste weken van de zwangerschap kan het gebeuren dat de placenta minder goed gaat werken en dat de baby daardoor minder zuurstof krijgt. Ik moet ieder dagdeel (och - mid - avond) de baby een keer voelen bewegen. Als dat een keer een dagdeel niet het geval is, dan moet ik gaan liggen en met mijn handen proberen de baby aan het bewegen krijgen. Als dat binnen een uur niet of nauwelijks lukt, dan moet ik bellen zodat ze kunnen controleren of het nog wel goed gaat.

Verder lekker rustig aan gedaan vandaag
Stampertje, spannend hoor!!! Over 3 weken lig jij dus gegarandeerd al in je kraambed en lig je (hopelijk) te genieten van je kleintje! Misschien wel een rare gedachte, maar wel super gaaf!

Ik sta er sowieso van te kijken dat het nu echt aftellen en afwachten is tot de eerste weer gaat bevallen, het gaat zó snel!

Ik heb trouwens na mijn bevallingen een sluitlaken gebruikt, mijn moeder had er gewoon zelf één gefabriceerd van een oude handdoek en daar klitteband op genaaid. Ik weet niet meer wie, maar er was iemand hier die er ook een via Marktplaats had gekocht geloof ik. Ik heb er zelf heel erg veel baat bij gehad, vond het héérlijk om zo straks ingesnoerd te liggen!

Mambo, jij ook al 36 weken! Ik heb gister aan mijn moeder een 1,5 Liter + een 1 Liter pak drinken laten voelen, omdat m'n ukkie nu ongeveer zo zwaar is. Dat is dan wel heel gek hoor! Al voelt het zo in je handen wel heel anders aan dan hoe jij het nu in je buik ervaart, maar het is wel grappig om het zo te kunnen vergelijken!

Maar van jou mag de kleine dus wel komen zo te lezen? Ik heb juist dat ik wel 6 dagen overtijd wil lopen, ook al ben ik wel heel erg nieuwsgierig natuurlijk!

Ik ben alleen wel erg snel moe en dat vind ik soms wel heel lastig.

Ik heb vandaag een dagje geshopt met m'n moeder in Utrecht, met de trein heen en terug (dus ook heel Hoog Catherijne doorlopen...) en toen de stad nog in. Nou ik ben echt he-le-maal gesloopt zeg!!! Heb last van mijn rug en m'n buik doet zeer, kan nu ook echt alleen nog maar waggelen. Heb wel leuke dingen voor mijn dochter gekocht, helaas voor mijn zoontje maar 1 t-shirt maar ik heb verder allemaal wel kunnen vinden waar ik voor ging. Maar m'n man hoeft verder niet veel meer van mij te verwachten vandaag haha, ben echt totaal gesloopt!

Ik heb trouwens nog een voordeelverpakking Dettol gekocht. Waar het voordeel in zat weet ik niet, want hij was ¤9,99 mar goed, ik vind het altijd zó lekker ruiken als de kraamverzorgster daarmee m'n huis poetst In die week gaat het bij lange na niet op maar ik kan 'm zelf ook alvast gebruiken met m'n nestdrang

Fietsen: Ik fiets ook nog vrolijk door het dorp hoor, ben zelfs deze week 3x naar de sportschool gegaan om te spinnen! Ik ga nu tijdens de les niet meer staan en dat scheelt me een hoop pijn in m'n bekken achteraf, dus ik wil nog even door blijven gaan tot het écht niet meer kan. Ik fiets dan wel op een slakkentempo, maar ik ben zo toch nog in beweging en heb ik ook nog sociale contacten

Data: ik had van de week ook hele lekkere mergpijpen die tot 24-05 houdbaar waren, toen dacht ik ook; poeh he, dan lig ik als het goed is lekker te genieten van m'n kleintje Dat heb ik ook met maandsalarissen, misshien nog maar een, of toch nog 2? Haha, wel grappig dat je er zo mee bezig bent!

Vervelen: ik kan me er echt nisk bij voorstellen!!! Nou heb ik er dan ook nog wel 2 rondlopen, maar er zijn nog zoveel dingen die ik nog wil doen! Dingen in huis opknappen, geboortekaartje regelen (nog steeds....) nog een keer naar de pedicure en heel veel andere dingen. Ik ben alleen steeds te moe om me tot die dingen te kunnen verzetten, terwijl ik altijd zo blij ben als ik het eenmaal gedaan heb.

Hebben jullie verder nog plannen met Pasen? Wij houden het lekker rustig. Gister hebben we gebrunched met mijn familie omdat het met Pasen zelf niet zo goed uitkwam en morgen gaan we 's middags eten bij mijn schoonfamilie. Voor maandag hebben we nog geen plannen, héérlijk!

Er was nog heel veel wat ik wilde vertellen en waar ik op wilde reageren, maar ik ben te moe om te bedenken wat ook al weer.

Alles goed trouwens met Ama en Lusy?? Zijn jullie nog durk zo de laatste weken/dagen voor jullie verlof?

Oh ja Chant: wilde ik al heel lang zeggen maar het kwam er steeds niet van, maar wat ben jij samen met je vriend een leuk stel om te zien zeg!!! Volgens mij is hij (ook van wat ik zo van jou lees) ontzettend lief voor je en is hij overal heel erg betrokken bij! Leuk hoor!

Nu ga ik echt even bankhangen, vrees dat ik er niet meer vanaf kom
Oh haha Chant: net jou posting gemist. Zit ik net over je vriend te vertellen dat jullie zo leuk en lief zijn samen, schrijf jij dat je gister al 2x ruzie hebt gehad Maar gelukkig gaat het nu alweer goed, die rothormonen ook!!

Ik merk ook dat de kleine al véél rustiger is. Het zijn nu veel gecontroleerdere bewegingen, niet meer van die stuiptrekkingen van eerst. Maar je moet 't inderdaad goed in de gaten gaan houden nu hoor, je hoort nog best vaak dat het fout gaat op het eind, daar zit je toch niet op te wachten...

@ Pedicure: ik durfde er eerst ook niet heen omdat ik er totaal niet tegen kan als er aan m'n voeten gezeten wordt en ik ook wat schaamte moest overwinnen (echt, ik heb vind ik zelf geen frisse voeten, ontzettend veel likdoorns ) Maar ik heb er zo'n last van met lopen dat ik op een gegeven moment wel moest. Toen zei die vrouw dat het ten eerste heel erg meeviel met mijn voeten (gelukkig!) maar dat ik gewoon ontzettend veel likdoorns had en dat ik daar wel veel last van gehad moet hebben. Ja dat klopt wel, de eerste keer had ze er al 7 weggehaald. Was nog best de moeite dus, maar ik ben altijd heel laks met vervolgafspraken en ben daarna niet meer geweest. Nu heb ik weer zo'n pijn met lopen dat ik echt weer móet gaan, dus dinsdag nog maar even een afspraak maken! Kan inmiddels best genieten van zo'n behandeling

HHB: ik ga vanavond gelijk aan m'n man vragen of hij me lekker wil masseren. Jij wordt echt verwend zeg, élke avond!!!! Wauw, zo gek is die van mij echt niet! Hij heeft mij m'n hele zwangerschap nog niet op mijn rug gemasseerd, wordt toch eens hoogtijd! Mag hij vanavond mee gaan beginnen :-)

Nu ga ik écht bankhangen meiden!
@stampertje....jeetje 2,5 week...dat zijn nog 17 dagen!!!!! (of vandaag alweer 16!!!!)man wat spannend zeg!!!!!! Fijn dat je een leuke verloskundige hebt...hoop voor je dat ze je ook bij het allerlaatste zetje kan helpen

2pph heb je nog leuke geboortekaartjes gevonden?

@belly band nog nooit van gehoord!

@vocht vasthouden dat doe ik gelukkig niet (voor zover ik kan zien) ben helemaal niet 'opgezwollen' ofzo...in mijn gezicht zie je ook (nog) niks...dat valt iig mensen om mij heen op

maar ik kan wel andere excuusjes bedenken om een lekkere massage te krijgen, hahahaha

@pedicure ik hou er ook niet van...ben één keer geweest en die vrouw had mijn teennagels veeeeel te kort geknipt...(ze ze had ze helemaal kort geknipt nadat ik in een badje had geweekt met voeten...echt heel kort dus) en het kietelde...en ik vond het ook niet bijzonder....dat doe ik dus liever zelf...(en ik kan er nog bij!)

@cc hebben jullie heel vaak ruzie of noem je al snel iets een 'ruzie' ? (ik zeg altijd dat vriend en ik nooit ruzie hebben...maar woordenwisseling...vriend ervaart dat soms als een flinke ruzie...) heb je het idee dat de hormonen je flink dwars zitten?

@fietsen dat doe ik ook nog wel...past het bij jullie niet meer tussen stuur en zadel ofzo? ik fiets soms wel met de hond...een goed excuus om langzaam te fietsen (hond is 14 jaar) maar ja...meestal zijn het stukjes van 2-3km...niet heel ver dus....(ik moet ook wel...heb geen rijbewijs) we proberen elk weekend even een stukje te fietsen/wandelen naar het centrum...vanmorgen lekker ontbeten bij de italiaan...die hebben zulke lekkere broodjes!

@geboortekaartjes poehe, ik wilde limegroene kaartjes maken met lime/witte ruitjes en stipjes...erg moeilijk te vinden! uiteindelijk bij de xenos servetjes en cadeaupapier gevonden...hopelijk kan ik daar iets moois van maken...

@babykamer...vandaag het muurverven afgerond en ook het houtwerk afgerond...(af en toe moest er nog ff wat bijgestipt worden) morgen behangen...hoop zo dat het lukt....we hebben nog nooit behangen namelijk!!

Ook bij de ikea een superleuke lamp gekocht...een lieverheersbeestje achtig iets in limegroen...past mooi bij de muur...

Vraagje: één muur is lichtblauw met vogeltjes:

de rest van de muren is limegroene structuurverf...

al het houtwerk is hoogglans wit

vloer is momenteel donker ikea laminaat:

lamp:

Wat voor gordijnen en vloerkleed past er dan nog bij?

ergens lijkt het me wel leuk om limegroene geruite gordijnen te doen, maar wordt dat niet te druk?

anders de rest creme/wit doen (gordijnen en vloerkleed)??

vind t zo lastig! kamertje is ongeveer 5-6m2
Haha Edje, nog steeds aan het spinnen? Ik krijg die drie minuten op de fiets naar de verloskundige al niet eens meer voor elkaar.

Bedankt trouwens voor de tip over elk dagdeel je baby voelen. Ik ga er eens goed op letten. Ik merk inderdaad ook dat de bewegingen minder worden, maar niet zo weinig dat ik me zorgen maak. We hebben allebei het gevoel dat het niet zo lang meer gaat duren. Misschien zitten we er wel hartstikke naast en wordt het pas half mei ofzo . Ik heb in ieder geval met vriend afgesproken dat ik vanaf nu in de buurt blijf. Behalve morgen dan, als we vanwege Pasen even naar zijn moeder gaan .

En dan waggel ik nu ook weer terug naar de bank
P.S. Gelukkigmeisje: ik zou het verder rustig houden en inderdaad voor creme of wit kiezen. Meer kleur kan altijd nog met accessoires maar da's mijn bescheiden mening..
Meiden, alles gaat goed hier hoor, maar ik heb gewoon ff weinig zin om te schrijven lijkt het wel. Ook lezen doe ik nog maar eens in de paar dagen, en eer ik dan weer ben bijgelezen heb ik geen tijd (of zin) meer om te schrijven. Komt wel weer goed als ik straks met verlof ben. Ik werk tot 4 weken voor de bevallingsdatum door, dus ik moet nog 2 weken werken nu. Ik ben wel ziek geweest, of nouja heel verkouden gevolgd door een fikse bijholteontsteking, waarvoor ik uiteindelijk een antibioticakuur heb gekregen. Zo erg had ik het nog nooit gehad. Mijn weerstand is wel echt minder, en dat terwijl ik normaal nóóit ziek ben. Ik ben zelfs 2 dagen thuis geweest van mijn werk, nou dat is in de afgelopen 4 jaar nooit meer gebeurd. De bijholteontsteking is over, maar het snot is nog niet weg en dat duurt nu al 3 weken. Ook bij mijn zoontje trouwens, het arme kind. Een wandelende snottebel. Mijn man heeft keelontsteking gehad, dus al met al was het hier wel een ziekenboeg. Hopen dat als dit over is, het wegblijft tot aan de bevalling. Intussen zijn we flink gevorderd met het kamertje. De commode en het bedje staan, er hangt een plank boven de commode en een klamboe boven het bedje, en er hangen witte houten luxaflexjes in het raam. Maar dat is niet verduisterend genoeg dus er moet nog een rolgordijntje komen, dat ga ik morgen kopen. Verder ben ik zo ongeveer wel klaar, alleen nog wat aankleding in de zin van een leuk schilderijtje en/of lampje ofzo. Maar het kamertje is zooo klein dat het nu al vol staat dus we houden het verder heel rustig, op de KNALroze muur na.

Ik houd nog wel mijn babysite up to date wat foto's en dagboek betreft, dus als jullie een kijkje willen nemen naar fotootjes van buik en/of kamertje: www.zusjevansven.kindjeopkomst.nl

Daarnaast werk ik mijn zwangerschapsagenda ook altijd nog keurig bij met verhaaltjes en foto's. De fora schieten er op het moment een beetje bij in, want ook al gaat alles verder goed met de zwangerschap, het wordt toch wat zwaarder en als ik 's avonds uit mijn werk kom heb ik niet altijd meer zoveel zin om actief te computeren. Ook heb ik inmiddels DRIE zwangere vriendinnen dus met hen heb ik nu ook veel contact, echt leuk. Ik loop voorop met ruim 33 weken, de volgende is 19 weken, die daarna 14 weken en de laatste is net 10 weken. Dus er komen nu gewoon 4 baby's aan in een half jaar tijd, zooooo leuk!!! Ik lees nog ff deze pagina bij en ga dan ff lekker in bad liggen. Misschien kom ik later vandaag nog terug want we hebben lekker helemaal niets vandaag, ik zit nog in pyama hihi.

Liefs, Lusy

Anyway over een week of 2 heb ik zeeen van tijd en dan kom ik weer wat vaker langs, beloofd! Het ga jullie goed meiden, hang on Ik
PS: Bambi, ik had jou nog niet gefeliciteerd met je kindjes, maar bij deze alsnog! Super nieuws en leuke, aparte namen! Gaat het allemaal goed?
-
stampertje, vervelend dat je je zo rot voelt steeds! gelukkig zijn de uitslagen wel goed en wordt je goed in de gaten gehouden!

pink, zo'n kraamhotel klinkt wel goed idd! jammer genoeg hebben ze die in zeeland niet

stampertje, ik heb dat eigenlijk helemaal niet zo dat ik bij van alles denk van he dan ben ik al bevallen, maar jij bent ook al zo snel aan de beurt!!!

cc zoals jij heb ik idd ook, meer zo van na de bevalling en lekker drinken, rood vlees eten enz!!

na mijn vorige bevalling heb ik een half jaar lang iedere dag rosbief gegeten, ik had echt wat in te halen (en een wat lager ijzergehalte was natuurlijk de perfecte smoes!!) het was dat mijn man op een gegeven moment zei dat het nu wel genoeg was en dat het wel veel ging kosten zo...

riekie wat flauw dat je dan de pasen wel moet werken nog!

bleekselderij vind ik echt niet lekker maar als het heel erg wordt is het misschien een optie... ik slaap wel met mijn benen hoog zodat het vocht in elk geval 's ochtends weg is en ik zit veel met mijn benen hoog...

@stagiaires geen probleem zolang ze maar niet bv de knip of de ruggeprik zetten dan vind ik het oke...

ik ga ook maar mijn zwangerschapsjurkjes en leggings dragen na de bevalling, zit toch ook lekker...

hhb ik heb het nog eens geprobeerd met mijn man te overtuigen van de massage (je stukje voorgelezen) maar ik geloof niet dat het erin zit...

cc goeie tip met hoe vaak je het moet voelen bewegen, ik ga het in de gaten houden!

ik had van de week ook zo'n fijne hormonenhuilbui nadat mijn man zat te pesten... normaal kan ik daar goed tegen maar als ik zwanger ben... en dit was weer net ff de druppel echt zo stom, het gaat dan echt over niks!

edje respect nog 3 keer spinnen zelfs!!! pfff moet er niet aan denken!

gm ik zou idd ook voor de lime gordijnen gaan als het tegen het blauwe behang is en voor lichtblauwe als het tegen de lime muren is! ik zou denk ik wel voor effen gordijnen gaan....

nou reageer misschien vanavond nog ff ga nu naar mijn schoonouders daar eten we vanavond!
** even inbreken **

Ik zag dat een aantal van jullie muurstickers hebben in de kinderkamer. Kun je die ook plakken op een muur met structuurverf, weet iemand dat?

Vierka
@vierka

ik heb het geprobeerd en bij mij wilde het niet (ik had rauwfasser behang, dat korreltjesbehang) had stickers van de ikea...die bleven echt voor geen meter hangen.

anders misschien een 'verf frame' (kun je heel goedkoop bij de action kopen verven en daarop de stickers plakken?

wij zijn echt hard aan het klussen dit weekend....zal morgen even wat foto's plaatsen.....pffff ben echt moe nu...vriend is aan het koken...lekkere stoofpot die we vanochtend hadden gemaakt....

fijne pasen iedereen!!!
zo ben ik weer...

lusy, leuk de foto's op je site, een schattig kamertje hoor!

gelukkig voel je je weer wat beter!

pph ging het nog een beetje bij je schoonfamilie?
gelukkig meisje, dank voor je reactie en je tip!
Edje

Whahaha zo zie je maar: ieder huisje heeft zijn kruisje ;) Maar we zijn best lief en leuk hoor hihi, we hadden alleen allebei onze dag niet zo denk ik. Ik was die dag gewoon te emotioneel en hij was die dag gewoon te boerenlullerig, laten we het daar maar op houden Maar bedankt, is altijd leuk om te horen natuurlijk.

Wat knap dat je trouwens nog steeds aan spinning doet! Ik had me dat ook voorgenomen, maar daar kwam al heel snel verandering in toen ik 2x naar de binnenstad ben gefietst en na nog geen 10 min al bijna van mijn fiets viel van vermoeidheid. Toen heb ik het fietsen maar gelaten voor wat het is. Maar wel lekker dat je dat nog kan hoor!

Gek is dat he, als je nadenkt over het gewicht van de baby of wat je in totaal meezeult. Met 2,5 l. drinken is inderdaad een goede vergelijking. Ik zei laatst tegen mijn vriend dat ik nu 10 kg ben aangekomen dus dat ik eigenlijk continu met 2 grote zakken aardappelen rondloop., Ook een gek idee. Dan lijkt het veel zwaarder ineens.

In 36 weken ben ik nu trouwens 11,5 kilo aangekomen. Ik vind het wel netjes. Bijna al het gewicht zit ook echt in mijn buik, want mijn gezicht/armen/benen en dergelijke zijn nauwelijks aangekomen. Mijn heupen zijn volgens mij wel ietsje breder geworden, maar goed. Ik heb het gevoel dat het niet zo moeilijk moet zijn om weer op gewicht te komen straks. Die vriendin van mij die 3 weken geleden is bevallen is nu alweer op haar oude gewicht terug! Lekker hoor.

Gelukkigmeisje

We vonden het allebei wel echt ruzie hoor. We waren allebei heel boos aan het schreeuwen enzo, niet zo leuk. Tja, die hormonen. Het is nu zo makkelijk om het daarop af te schuiven he? Net als je menstruatie, ook zo irritant hihi. Ik reageer wel emotioneel, ben nu snel echt geraakt en gekwetst (door hem alleen). Maar hij was die dag ook wel een beetje heel irritant hoor ;) Maar ja, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.

Fietsen lukt dus niet door gebrek aan energie/kracht bij mij. Volgens mij pas ik makkelijk nog op mijn fiets, al weet ik het niet zeker want ik heb hem al maanden niet gezien! Maar kan me niet voorstellen dat het niet past.

Ben je al begonnen met je kaartjes of nog niet? Mij lijken héél lichtblauwe effen gordijntjes het leukst erbij passen. Zoals het achtergrondje van je behang of nog iets lichter zelfs.

Lusy

Fijn dat alles nog goed gaat, op het gesnotter na dan. Vervelend is dat, hopelijk is het snel weg! Ik ga straks eens kijken op je site. Wat goed dat je je dagboek enzo nog steeds zo trouw bijhoudt. Ik loop echt megaver achter! Echt zonde. En wat leuk dat je nu zoveel zwangere vriendinnen hebt!!

Polleke

Hoe was het bij je schoonfamilie?

Leuk dat je zelf de kaartjes hebt ontworpen!

Vierka

Volgens mij plakken de stickers inderdaad minder goed tegen achtergronden die niet helemaal vlak zijn.

Gipsafdruk zwangere buik

Voor mijn verjaardag had ik zo'n pakket gekregen om zelf een gipsafdruk van je buik te maken. Dat wilde ik zo graag eens doen en daarna mozaieken, zo mooi vind ik dat! (hier staan mooie voorbeelden van mozaiek-buiken) Dus mijn vriend en ik gisteren helemaal enthousiast aan de slag, alles klaargezet / afgeplakt / omgekleed / dvd bekeken / etc. Waren we nog geen 5 minuten bezig of ik kreeg al vlekken voor mijn ogen, begon te zweten, tintelen, misselijk, etc. Meteen het beetje gips dat al op me zat eraf getrokken en op de wc gaan zitten. Daarna poging nummer 2: na weer een paar minuten viel ik weer bijna flauw. Ben toen eerst op een stoel gaan zitten, maar alles bleef draaien dus toen maar gauw op bed gaan liggen. Daar ging het wel weer maar we (vooral ik) baalde er wel van dat het niet lukte! Toen zijn we het maar liggend op bed gaan doen Dat ging op zich wel goed, alleen de buik en borsten zijn nu wel een heel stuk platter omdat ik natuurlijk op mijn rug lag. Zo zonde, want ik vind mijn puntige buik en wat grotere borsten nu net zo mooi. Die wou ik wel graag vereeuwigd zien Maar goed, de afdruk is toch nog best mooi gelukt. En het was heel leuk om samen te doen (zonder ruzie overigens haha). Nu bedenken hoe ik het wil gaan mozaieken en dan steentjes gaan zoeken enzo...

Pasen

Verder zijn we gister wezen gourmetten bij mijn broertje en straks gaan we eten bij mijn schoonouders. Ook hebben we het washok (waar we toen lekkage hadden) eindelijk betegeld en hebben we een droger besteld en al binnen gekregen. Morgen alles aansluiten en dan ga ik deze week alle babyspulletjes lekker wassen en strijken.
Jee Edje, dat je nog sport! Knap hoor..ik kan me er geen voorstelling van maken omdat ik sowieso weinig sport. Wandel nog wel steeds braaf elke dag naar en van 't werk en dat gaat prima, al moet ik soms wel even rustig aan doen omdat ik soms kramp krijg.

CC, goed dat je een gipsafdruk laat maken. Dat zijn van die dingen die ik wel zou willen doen, maar heb er geen geduld voor of zin in. Wat raar dat je je er zo vreemd door ging voelen!

Hier ook af en toe van die ruzies. Net nog, over het netjes houden van de keuken. Als m'n vriend brood heeft gesmeerd liggen er overal kruimels en hij legt het mes gewoon op het aanrecht en geloof me, daar kan ik zo niet tegen. Dus ik zei er iets van en hij begon direct over hormonen. Zó irritant, alsof het altijd aan de hormonen ligt als ik hem ergens op wijs. En dan vind ik dat hij direct bot reageert dus dan moet ik vechten tegen de tranen. Maar nu vind ik 'm weer aardig want hij is heel braaf in de tuin aan het werk

Gelukkigmeisje, fietsen doe ik ook nog. Haha, denk niet dat het aan de buik ligt hoor als het bij vrouwen niet meer past, dan moet je wel een enorme toeter hebben (of een heel klein fietsje). Pak wel liever de fiets dan de benenwagen, dat is toch iets lichter.

Lusy, heb je site weer bekeken, leuk! Gezellig kamertje ook. Goed dat je het zegt over het bijhouden van 'het boek'. Ik loop ver achter.

PPH, een geslaagde dag gehad bij je schoonfamilie? Of hebben jullie elkaar de tent uit gevochten?

Hier niet echt spannende dingen, beetje in de tuin aan het rommelen en aan het aftellen voor m'n verlof. Vanmorgen nog even op de weegschaal gestaan, ben nu een kleine 9 kilo aangekomen. Heb goede hoop dat ik vrij snel weer op m'n oude gewicht zit en dus gewoon m'n zomerkleren weer aan kan.

Oh ja, en ik voel overduidelijk een hiel uitsteken een paar keer per dag, vind het een best eng gevoel, het voelt hard en je ziet echt een uitstekend rondje. Gisteren ook een wasje gedraaid en gestreken. Dan vind ik het totaal geen probleem om te strijken!
-
Hoi allemaal,

even een kort ego-postje van mij tussendoor. Beetje hectisch momenteel dus weinig tijd om te reageren ( ik lees wel trouw hoor!) Dit paasweekend is nl de oma van mijn vriend overleden. Zat er wel aan te komen, ze had een tumor in d'r slokdarm en was al 86... maar goed, blijft altijd vervelend natuurlijk. Vandaag en morgen heb ik tentamens en donderdag dan de uitvaart, wordt dus weer een druk weekje... vrijdag nog ff werken en dan nog 3 weekjes tot verlof waar ik écht aan toe ben nu! Met die kleine gaat gelukkig alles goed, hij is mega bewegelijk en ik moet zeggen dan het nu toch wel echt pijnlijk wordt, maarja das denk ik ook niet raar toch?

Nou genoeg geëgo, zodra ik meer tijd heb kom ik weer normaal posten!
Hee Nic, wat naar, gecondoleerd! En heel veel succes met je tentamens! Is dat jouw buik trouwens, of zomaar eentje?

Ben net van onze zonnige tuin naar de bank verhuisd. Want ik ben lichtelijk verbrand (lees: knalrood in mijn gezicht)! Kijk uit met de zon dus.., die is al hartstikke sterk.

Volgende week komen een paar collega's op bezoek, gezellig! Kijk er erg naar uit en merk dat ik ze best wel mis. Maar je hoort mij absoluut niet klagen verder. Ik heb zo'n zin in de komende maanden en ben zo nieuwsgierig! Vandaag een superzacht vestje met capuchon in maatje 62 gekocht bij de Prenatal, die je ook binnenstebuiten kunt aandoen. Weer niet in het roze trouwens .
gecondoleerd nic! wat naar dat ze het net niet heeft mee mogen maken...er lijkt hier wel een vloek op overoma's te zitten....ik geloof dat je al de derde bent van wie een (schoon)oma overlijdt....

@cc o wat jammer dat je dat niet staande kon doen...liggend zijn je buik en borsten een fractie van de grootte als wanneer je staat...had je wellicht een soort van allergische reactie op de gips? klonk niet echt goed..dat bijna flauwvallen!

@cc mijn vriend maakt echt nooit ruzie...dus ook nu daar geen last van...je hoort van beroemde psychologen vaak dat niet het aantal ruzies dat je hebt belangrijk is, maar de manier van ruziemaken..(bijv. in the heat of the moment heeeele gemene dingen zeggen) en vooral van goedmaken...zolang je dat maar goed doet....

@cc jij dus ook lekker alleen maar op je buik aangekomen...ik hoor ook van anderen dat ik nog niet 'opgezet' ben...bij mij zit ook alles op mijn buik en beetje op heupen...maar dat lijkt me normaal....ben nu een kilo of 8-9 aangekomen....

@fietsen bij mij kost het ook gigaveel energie maar ik fiets lekker op een slakkengangetje..ik heb weinig keuze...anders moet ik met de bus of lopen...als ik rijbewijs had gehad...dan was ik vast ook overal met auto heengegaan...

@edje jeetje fanatiekeling goed hoor!!!

wij hebben bijna de kinderkamer af...hierbij een fotootje....

@belly bandit: ik heb van het weekend toch de originele aangeschaft en meteen een band gekocht om mijn borsten mee in te pakken omdat ik geen borstvoeding ga geven. Ook ga ik zelf niet voor het zogenaamde pilletje waar we hier al eens over gesproken hebben. Weet natuurlijk niet of het waar is maar heb gehoord dat deze somberheid en depressie veroorzaakt bij sommige vrouwen. Ik heb me natuurlijk al niet echt lekker gevoeld toen ik zo’n hoge dosis bloeddrukremmers moest gebruiken en wil voorkomen dat ik niet lekker in mijn vel zit als de kleine er is.

@Huubhuubbarba: Ik heb mijn man aan het werk gezet hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niets van merk maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen mijn man. Het werkt in ieder geval ontspannend! Hoe is het verder met jou; voel je je al weer wat beter? Ik meen me te herinneren dat je niet echt op een rose wolk zat maar kan het mis hebben?

@ChantCharmant: Oh zo herkenbaar!! Mijn man en ik kunnen ook om de gekste dingen ruzie krijgen. Volgens mij komt het ook een beetje doordat hij ook een beetje zenuwachtig begint te worden dat het einde in zicht is. Tranen met tuiten kan ik huilen dan!

Oh een gipsafdruk leuk he! Hebben wij 3 weken geleden al gedaan omdat ik natuurlijk niet wist of het allemaal goed bleef gaan. Ik zag er heel erg tegenop om het te doen maar het resultaat is er zeker. Ben hem nu aan het schilderen.

@Rustig in de buik: Bij mij is het ook echt veel rustiger. Soms wordt ik er echt chagie van omdat hij zich niet aankondigt. Op het moment dat ik me echt druk begin te maken gaat ie dan ineens bewegen de crimineel!

@Nic: Gecondoleerd! En probeer toch op tijd rust te nemen!

@Mambo: Oh ben je niet bang voor een masker; ik heb tot nu toe alle zon vanaf dat ik in verwachting was gemeden.
@ mambo, is mijn buik, enorm hé haha.

Tentamens gingen trouwens ruk, morgen nog ééntje.....
@Nic gecondoleerd met het verlies van jullie oma.

@rest van de meiden; sorry, ben superlang niet geweest. De laatste weken van mijn verlof waren zo ontzettend hectisch, rommelig en emotioneel, ik trok het af en toe even niet. Had ik 2 pagina's bijgelezen en dan dacht ik alweer "pfff, ik wil hangen op de bank en naar bed, geen zin om te reageren". Dus ook maar niet gedaan.

Gisteren mijn laatste werkdag gehad. Mijn baas dacht dat ik volgende week nog zou komen...niet dus. Ik schrijf het toch zeker niet voor jan met de korte achternaam in zijn agenda? Wel handig, dat je zo'n ding dan ook echt gebruikt

Vorige week te horen gekregen dat het contract van mijn vriend niet verlengd wordt in verband met de financiele situatie van het bedrijf, dus nu zit hij per 1 mei zonder werk. Enorme ruk situatie natuurlijk. We hebben net vorige week zaterdag een nieuwe auto gekocht voor mij en de kleine wordt rond 6 mei verwacht. De timing is natuurlijk nooit goed, maar dit komt gewoon echt (gevoelsmatig) helemaal niet uit. Nou ja, ik mag me er niet druk om maken van hem, moet er maar vertrouwen in hebben en denken dat het wel ergens goed voor zal zijn. Dat doen we dan ook maar (proberen in ieder geval). Maar ja, vanaf vandaag heb ik dus verlof! Ik ga echt proberen er van te genieten.

Zoonlief is al vanaf zaterdag aan het spugen, tot vannacht eigenlijk alleen overdag, maar vannacht om het uur wakker en huilen. Man..ik ben gesloopt.

Ga proberen straks even verder bij te lezen, maar dacht dat ik maar even moest posten, dan weten jullie dat ik nog leef.

XXX
@Red devel: Zo dan ben je ook effe lekker van je rozo wolk afgeflikkerd zeg, wat ongelofelijk ruk allemaal. Ik hoop dat je vriend snel uitzicht heeft op wat nieuws. Kijk of hij via via niet aan de slag kan; vaak is dat allemaal wat vertrouwder en hoeft hij niet door een hele malemolen van sollicitaties. Maak je vooral niet druk om het reageren. Net voor mijn verlof had ik daar ook geen tijd en puf voor maar moet zeggen dat ik nu met mijn verlof wel elke dag even kom. Anyway heel veel sterkte!!!
Pink

Leuk dat je soms zomaar een hieltje uit je buik ziet steken, erg grappig! Behalve als het pijn doet natuurlijk.

Nic

Gecondoleerd met de oma van je vriend. Dat zijn natuurlijk altijd nare dingen, maar zeker nu misschien. En dan ook nog tentamens. Je hebt het er maar druk mee. Sterkte met de uitvaart en succes met de tentamens!

En wat heb je trouwens een mooie buik! Hele mooie foto ook. Ik meen me te herinneren dat ik jouw buikje altijd zo bescheiden vond op de foto's op hyves, maar nu heb je echt een flinke puntige toeter

Mambo

Ai vervelend verbrand! Dat gaat snel zeg. Ik zou ook meteen bang zijn voor vlekken / zwangerschapsmasker, maar dat is de ijdeltuit in mij.

Gelukkigmeisje

Ja inderdaad jammer. De afdruk lijkt nu op een 5-mnd-buik in plaats van een 8-mnd-buik. Maar ik denk niet dat het een allergische reactie was hoor. Het kwam gewoon doordat ik in dezelfde houding lang stil moest staan. En ik heb wel een verleden met veel flauwvallen dus ik ben wel wat gewend wat dat betreft.

Zo, je hebt het kamertje toch nog best snel afgekregen volgens mij of niet? Leuk hoor. Geeft zeker wel een lekker gerust gevoel nu je dat ook bijna afgerond hebt? Grappig dat je een stukje van het behang terug hebt laten komen op het laatje.

Stampertje

Wat goed dat jouw man nu ook aan het masseren is geslagen! Ik weet zeker dat als ik het aan mijn vriend vraag dat die het dan ook gerust doet. Maar ik heb er niet zo'n behoefte aan. Maar nu het zwaarder wordt en sommigen met steeds meer ongemakken te kampen hebben, vind ik het eigenlijk wel het minste wat een man kan doen: even een kleine massage savonds op de bank ofzo.

Leuk dat je ook een gipsbuik hebt gemaakt! Ik ben benieuwd naar jouw resultaat... Ik ga hem pas mozaieken na de geboorte want misschien wil ik er de naam en geboortedatum in verwerken.

En stiekem is het ook wel erg fijn om te lezen dat sommigen van jullie ook van die emotionele huilebalkjes zijn nu hihi. Dan ben ik gelukkig niet de enige dramaqueen.

Red

Jeetje wat vervelend zeg van je vriend!! Dit is inderdaad wel het slechtste moment voor zoiets, getver! Ik hoop dat je vriend snel weer iets vind, al is het alleen maar "even iets om in ieder geval wat geld te verdienen". Wel lekker dat je verlof nu ook begonnen is. Kan je lekker uitrusten en (proberen te) relaxen.

Ik ben net weer bij de verloskundige geweest. Alles was weer goed. De kleine ligt nog steeds ingedaald, maar nog steeds een stukje en nog niet helemaal. Ze kon namelijk nog zijn hoofdje heen en weer bewegen zei ze. Klonk wel vreemd. Wat een rotgevoel trouwens als ze daar helemaal beneden in je liezen gaan lopen wroeten! Ik spande steeds mijn spieren aan waardoor ze het niet kon voelen, maar ja, probeer die spieren maar eens te ontspannen als er 8 vingers zitten te wriemelen.

Verder heeft ze een schatting gemaakt van hoe groot de baby zal zijn met 40 weken en ze dacht zo'n 3600-3700 gram. Maar ze kon er ook helemaal naast zitten zei ze.

Ik voel wel steeds beter dat mijn buik echt vol begint te raken nu. Het zit vaak in de weg en ik voel het geschuif enzo heel goed en het zit gewoon erg vol allemaal. Wat ik erg spannend vind is dat ik nu best vaak krampen in mijn buik heb. Niks ernstigs hoor, maar van die krampen die voelen alsof je morgen ongesteld gaat worden, zoiets. Tuurlijk weet je dat dat er bij hoort en dat het allemaal niks zegt, maar toch denk ik dan steeds "oh oh, zou het al zover zijn?" Echt spannend, en dat wordt natuurlijk alleen maar erger naarmate de dagen verstrijken...!

Gisteren heb ik álles, maar dan ook echt álles wat van stof is van de baby gewassen. Wat een hoeveelheid zeg, niet normaal. Ik heb wel een stuk of 10 wassen gedraaid! Gelukkig hebben we nu een droger, want anders had ik er minstens een week over gedaan. Vandaag ga ik alles strijken, zal wel een heel karwei zijn.

Vanavond weer naar cursus. Deze avond gaan we een film kijken over een bevalling. We krijgen dingen ook echt "full frontal" te zien zeg maar. Ben benieuwd, volgens mij zit ik daar de halve avond met een heel vies gezicht naar die tv te staren

Vorige week hebben we geleerd hoe je kunt "kindje wiegen". Dan moet ik op een bepaalde manier op mijn rug liggen en mijn vriend moet dan ergens voor me zitten. Hij wiegt dan mijn buik en heupen heen en weer en langzaamaan ontspant je buik dan steeds meer en kun je het vruchtwater zien en voelen klotsen en kan je allebei heel goed de baby voelen en er contact mee maken. Het oefenen die avond ging heel goed bij ons. Nu willen we het thuis ook doen, maar het kost best veel tijd en daardoor schiet het er steeds bij in. Wel jammer!

Ik plaats zometeen even wat fotootjes van mijn gipsbuik op onze hyves. Ik wil ze eigenlijk ook op mijn eigen hyves zetten (omdat sommigen dat nogal volgen), maar ik durf niet zo goed omdat het echt zo je lichaam laat zien. Mijn vriend zegt dat ik ze gerust kan plaatsen en dan zit ik van "ja maar, ja maar, je ziet mijn tepels helemaal zitten" maar volgens hem maakt dat niks uit. Wat denken jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven