Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Nog een klein vraagje aan iedereen, sporten jullie? Zo ja, hoeveel sporten jullie?
eileentje, je bent toch geen lui zwijntje als je een werkster hebt?? Ik had 5 jaar in mn huis gewoont toen ik bij lief ging wonen. Gelukkig maar een paar dorpen verderop dus voor mij was het niet echt heel erg ingrijpend. Moet je nu ook op zoek naar ander werk?
Hi! Sommige mensen vinden mij wel een lui zwijntje omdat ik alleen woon en geen huisdieren ofzo heb.

Ik was er nog niet helemaal over uit of ik gelijk op zoek ga naar ander werk. Ben jij wel op zoek gegaan naar ander werk?
Nee, ik woon nu zelfs dichter bij mn werk dan toen. (niet dat het heel veel scheelt, maar toch) ben dus bij dezelfde werkgever gebleven.

Ohh sommige hebben al een twintig weken echo gepland. Wat gaat het snel he? Ik moet eerlijk zeggen ik ben er nog niet eens zo van overtuigd dat alles wel goed zit. Ik heb met 10w2 een enorme bloeding gehad. Zo erg dat het bloed langs mn benen liep (sorry voor het vieze beeld) Ik was er dus toen van overtuigd dat het goed fout zat, maar de verloskundige wilde perse een echo doen. Ik had al afscheid van deze zwangerschap genomen dus was ook helemaal niet nerveus voor deze echo. Bleek er wel een heel mooi kindje rond te zwemmen, met een prachtig kloppend hartje. Daarna heb ik me hier ook pas aangemeld. Maandag as heb ik weer een afspraak bij de vk en dan wordt het pas ook een beetje echt denk ik. Stom he?
Oh Eles, jeetje wat moet jij je rotgeschrokken zijn. Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Kan me voorstellen dat je nu nog een beetje huiverig bent om aan te nemen dat alles goed zit. Ik moet vrijdag naar de vk. Ik vind het helemaal niet stom dat je het nu dan ook nog niet als 'echt' ervaart. Heel begrijpelijk.

Was er nog een verklaring voor die bloeding?

Voelt deze zwangerschap voor jou ook anders dan de vorige?
We zijn lekker met zn tweeen aan het kleppen he? Zijn wij de enige niet niet in de zon zitten ofzo

Nee, er is geen oorzaak voor gevonden, maar mn buik wordt wel dikker en mn borsten doen nog steeds zeer. Emo buien vliegen ook vaak over, dus ik ga er maar van uit dat het goed zit.

ja deze zwangerschap voelt net als die van ons zoontje.
Ja....ik moet helaas gewoon werken met dit mooie weer, neem aan dat jij ook aan het werk bent?

Hier ook erg last van emo-buien. Echt verschrikkelijk.....soms herken ik mijzelf helemaal niet meer. Maar goed, het schijnt erbij te horen. Zoals je het allemaal beschrijft ben je hartstikke zwanger! En dan is het mooi dat je het kan vergelijken met je vorige zwangerschap toch? (heb je foto's bekeken en ik moet zeggen dat je een heerlijk ventje hebt!).

Trouwens fijn dat je niet van baan hoefde te veranderen. Ik had gisteren een gesprek met een makelaar om mijn huis te verkopen en het klikte helemaal niet met die man. Gelukkig nog meer gegadigden voor deze klus. Ben daar ook een beetje emotioneel en knorrig onder. Alsof ik mijn zelfstandigheid opgeef. Èn baan èn huis opgeven heeft toch meer impact dan ik eerder toe heb willen geven.
Caaaaat jij moet naar Tunesie hoor! Wat lees ik nou weer, draai ik even mijn steeds dikker wordende bips om lig jij in het ziekenhuis! Gek mens! How r u doing girl?

Ben nog niet eens bijgelezen... eerst maar even doen
ja, dat kan ik me wel heel goed voorstellen hoor. Dat had ik toen ook best wel. Het voelde een beetje alsof ik mn leven opgaf. Het enige wat ik nog had voor mn gevoel was mn kat.

Gelukkig voelt het nu wel heel goed hoor, en ben ik heel erg gelukkig. We konden er ook goed over praten en lief heeft me helemaal de ruimte gegeven om alles op mijn tijd en mijn manier te doen.
Oh meiden, als ik een laptop met internet had klepte ik lekker met jullie mee. Maar helaas. (ik ook baan en huis opgegeven voor lief, van redelijk grote stad in centrum naar dorp, en ook nog achteraf, gegaan, vreselijk moeten wennen maar heb mijn draai gevonden)

Ik had net al heel stuk getypt maar dat ergens in de ruimte denk ik.

Het bezoekuur (uren;-)) begint zo dus kom later nog even verder kleppen.

Maar wil wel ff zeggen dat ik baby 2.0 net heb gezien en een beschuitje heb gegeten en die zit nog steeds waar hij hoort en heb nu weer trek!
Bapauw, jouw buikje is ook aan de groei. We moeten toch maar eens wat foto's gaan plaatsen met zijn allen, ben wel benieuwd hoe het gaat. Ik weet dat ik bij mijn eerste zwangerschap niet kon wachten tot die buik kwam en dat duuuurde en duuuuurde maar. En nu had ik meer zoiets van hoop dat het lang duurt en nu komt hij. Zwangerschap is op dat vlak een echt vrouwending, zo eigenwijs al maar mogelijk is. Jij ook weer druk druk, denk je af en toe wel even aan jezelf? (zegt een Tjeemp met iedere dag op zijn minst een afspraak naast het werk...)

Visje jij jonge godin met kraai Wat een heerlijkheid met die ijsjes Het is nu ook weer lekker ijsjesweer Fijn dat het bij de vk zo'n goed gesprek was! Heeft ze je een beetje gerustgesteld?

Eileentje gezellig dat je er zoveel bent! Topic over punctie is nog steeds open en ja sommige reacties zijn fijn en andere niet maar sommige mensen moet je hier met een hele grote zak zout nemen. Na zo'n 5 jaar hier op het forum heb ik dat wel geleerd. Ik kon mij daar vroeger heel veel van aantrekken maar gelukkig inmiddels niet meer Ik zal straks even op hyves kijken, heb de pc even een beetje vermeden door moe moe moe

Eles prut he die emobuien in combi met zo'n kleine uk. Hopelijk komt het keisje snel door zodat de kleine weer lekker slaapt en doet.

Droom jij doet ook nog steeds eng :( Gelukkig heb je wel regelmatig de geruststelling maar snap dat het stressen is. Hopelijk stopt het snel. Hebben ze een idee waar het bloed vandaan komt?

Marly fijn dat je toch aan het genieten geslagen bent! En heerlijk lekker geshopt! Ik kreeg vanmorgen een bon binnen voor 10% korting op alles dus zometeen ook maar eens even kijken. Ik heb ook nog wat zomerbroeken van MP afgehaald (linnen) en die zitten straks erg fijn in Turkije Maak je inmiddels lekker vaak echo's of laat je het bij de controles?

Pinder wat fijn dat de bekkenelllende is gestabiliseerd. Hopelijk blijft het zo! Ik snap je helemaal met dat leven voelen. Dat zijn hele fijne bevestigmomenten (tot je er niet meer van kunt slapen of een kind je gekneusde ribben schopt ) Hoe snel voelde je het hiervoor? Studeer ze!

Kloontje akelig die hoofdpijn! Fijn dat je de ibuprofin mag nemen, hopelijk helpt dat! Fijn dat je het hartje even hebt gehoord!

Caatje meis ik ga je even knuffelen! Ik hoop dat je kleine meisje er snel is om je live te knuffelen!
Hai Tjeemp, welcome back......

Eles, hè hè......eindelijk iemand die mij begrijpt, ik heb op dit moment alleen maar mensen om mij heen die nog net niet zeggen, nou meid wees blij dat je nog iemand gevonden hebt en prijs jezelf gelukkig met het feit dat je zwanger bent geworden. Begrijp mij niet verkeerd, ik kan niet beschrijven hoe gelukkig ik ben met mijn zwangerschap maar ik weet dat wanneer ik niet zwanger zou zijn geweest dat samenwonen voorlopig nog geen optie was. En nu nemen we de stap en mijn hormonen slaan op hol en weet ik af en toe niet meer wat ik voel en doe. Snappen jullie mij nog een beetje?

Zijn ouders doen daarnaast dan ook nog de nodige duiten in het zakje. Als ik heel erg eerlijk ben zegt een deel van mij dat ik mijn eigen huis moet aanhouden.
Jeej, het is bezoekuur. Veel plezier met je meisje Caro. En super dat het beschuitje binnen is gebleven en je even lekker naar mini hebt mogen kijken.
Babouche welkom terug!

Eles bloedverlies gebeurd soms gewoon maar hoeft niets te betekenen. Kan van een heftige vrijpartij tot gewoon een geknat bloedvat tot een vleesboompje zijn. Dus groei maar lekker door!

Eileentje ik las net nog even je stukje over zelfstandigheid enzo... ik herken dat zo erg! Ik ben eerder getrouwd geweest, gescheiden en opnieuw begonnen en toen kwam mijn lief ineens, veeel jonger net niet meer spelende met poppen en die wilde wel met mij samenwonen... nou echt niet dus! Om afstand te nemen van mijn eigen zelfstandigheid op dat vlak dat heeft mij een aantal jaar gekost! En is iets wat ik nooit meer loslaat... Ja we hebben samen een koophuis maar ik sta nog steeds ingeschreven voor een huurhuis dat mocht het ooit.... Ja we hebben een gezamelijke rekening maar ik heb er ook een van mezelf om iets te hebben waar ik geen verantwoording over afleg en zo zijn er meer kleine dingetjes. Maar ook een hoop samen hoor anders zou het niet werken. Lief is heel makkelijk en roept gewoon ik ga nooit bij je weg dus je zoekt het maar uit maar ik ben een echte muts op dat vlak
Caat doe gek met beschuit en laat het lekker in je buikje!
Caro, (of noemen we je net als Tjeempie Caatje?) fijn dat je de baby nog even hebt gezien. Even living proof waar je het ook allemaal voor doet. Heb je nog uitslagen binnen? Goed te horen dat het beschuitje nog steeds zit waar hij hoort te zitten en dat je weer trek hebt. Ik zag dat het vier uur is geweest, lekker knuffelen met dochterlief, geniet van de tijd dat ze bij je is en ik hoop snel te lezen dat je nog meer gegeten en gedronken hebt en dat alles binnen blijft!! Sterkte.
Eileentje, als dat de angst is, waarom start je dan niet nu vast met samenwonen? Kan je vast proefdraaien? ( al ben je nu natuurlijk een gekke hormoonbom )

Hebben jullie samen de verwachtingen van het samenwonen besproken?
Tjeempie, hier een diepe zucht.......echt fijn te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met bepaalde dingen die onder 'mijn zelfstandigheid' vallen.
en is dat niet haalbaar dan? Of, stel nou dat je winst op je huis maakt, dat je voor just in case, een potje voor jezelf overhoud? Kijk wij zijn wel eerst gaan samen wonen (maar dat deden we eigenlijk al na 2 weken, maar dan in 2 huizen. We waren het gevlieg en nooit een setje kleding bijeklaar hebben gewoon zat) Pas na een paar maanden samen wonen zijn we voor een zwangerschap gegaan. gelukkig was het gelijk raak.

Maar wat kunnen mensen onzin uitkramen he? Ook hier waren er genoeg die vonden dat ik blij mocht zijn dat ik nog weer iemand tegen was gekomen. En dat er weer een zwanger mocht worden.
Ook hier veel zelfstandigheid nodig. Ik denk dat dat ook vooral komt omdat je ouder in een relatie stapt en dus ook meer hebt meegemaakt.
Ik heb op dit moment al genoeg reserves dat ik nu kan stoppen met werken en mijn rekeningen tot mijn kind een jaar of 4 is kan betalen zonder in de knoei te komen. Ik kan dan dezelfde dingen blijven doen zoals verre reizen en meerdere keren per jaar op vakantie enzo. Dus daar ligt het niet aan.

Proefsamenwonen doen wij dus ook. We zijn altijd samen maar dan bij hem of bij mij thuis.

Maar dan voelt het nog niet 100 procent helemaal goed mijn huis en baan op te geven om bij hem in te trekken.

Ik denk inderdaad dat als je de nodige bagage hebt (ellendige relatie en ziek zijn geweest) dat je bij het vertrouwde wilt blijven. Tenminste zo voelt dat voor mij.
2x is niet nodig
Feit dat je reserves hebt maakt je al zelfstandig meis. Het zal een sprong in het diepe zijn maar je bent een sterke dame die weet wat ze wil en daarmee kom je er wel, ook als het wel mis mocht gaan. Maar denk dat als jullie allebei je verwachtingen naar elkaar uitspreken datb er veel duidelijker en helderder zal worden.

Het is niet leuk om huis en baan op te geven want dat is op dit moment jouw identiteit. En zo zal dat vast en zeker ook voelen maar bedenk jezelf steeds weer dat je deze beslissing met een bepaalde reden het genomen. Bedenk je hoe het zou zijn als je nu je baan zou behouden en in je eigen huis blijft wonen. Je zou het jezelf heel erg moeilijk maken denk ik en wel zelfstandig zijn maar volledig gebonden omdat je dan door de week misschien alleen voor de kleine moet zorgen en dat zou ook heftig zijn. (spreek uit ervaring)

Wat is je plan straks, je gaat een andere baan zoeken in zijn buurt? FT of PT? Denk je makkelijk iets anders te kunnen vinden? Zou je niet bij je huidige werkgever kunnen blijven en deels vanaf huis kunnen werken?
2x reserves dan wil ik de helft!
Tjeempie, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Momenteel heb ik de neiging maar 1 kant op te denken terwijl ik weet dat ik in welke situatie dan ook ik oud en wijs genoeg ben om een oplossing te vinden en dat ik daar ook de nodige middelen voor heb. Het heeft dus niet met praktische zaken te maken maar vooral met het hele emotionele gebeuren. Ik heb mijn werkgever nog niet op de hoogte gesteld omdat het allemaal zo pril is. De mogelijkheden voor mij moeten besproken worden met mijn meerdere en zo ver was ik nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven