geen gevoel meer in kies
woensdag 7 april 2010 om 17:03
Laatste week heb ik mijn verstandskiezen moeten laten verwijderen. Nu ik me weer beter voel realiseer ik me dat twee van mijn kiezen in mijn bovenkaak geen gevoel meer hebben en als ik probeer te kauwen heb ik pijn in het haarde gedeelte van het gehemelte aan dezelfde kant. Hoe heft zoiets kunnen gebeuren en wat kan ik nog doen?
woensdag 7 april 2010 om 17:29
tja.. de chirurg is moeilijk te bereiken. Ik woon tijdelijk in het buitenland en hier loopt alles ietsjes anders dan in Nederland.
Nog wat informatie: de operatie onder narcose was nodig omdat ik erg veel last had (koorts, zenuwpijn) van een enorme cyst in de onderkaak. De verstandskiezen zijn mee verwijdert. De chirurg vertelde me erna nog doodleuk dat hij heel veel moeite had erbij te komen omdat mijn mond redelijk klein is.en nu heb ik dus twee kiezen in de bovenkaak zonder gevoel (voelt als de verdoving bij de tandarts) en bij het kauwen en druk/soort pijn in het gehemelte, en een krakend geluid.
Nog wat informatie: de operatie onder narcose was nodig omdat ik erg veel last had (koorts, zenuwpijn) van een enorme cyst in de onderkaak. De verstandskiezen zijn mee verwijdert. De chirurg vertelde me erna nog doodleuk dat hij heel veel moeite had erbij te komen omdat mijn mond redelijk klein is.en nu heb ik dus twee kiezen in de bovenkaak zonder gevoel (voelt als de verdoving bij de tandarts) en bij het kauwen en druk/soort pijn in het gehemelte, en een krakend geluid.

woensdag 7 april 2010 om 19:08

woensdag 7 april 2010 om 22:04
Een geraakte zenuw kan het inderdaad wel zijn. Ik heb het gehad met twee voortanden en pas na jaren heb ik er weer gevoel in gekregen. maar het voelt nog steeds anders dan de rest. De tandarts vertelde wel dat het bij iedereen verschillend herstelt: het gevoel komt niet terug, gedeeltelijk terug of helemaal terug.
Maar ik zou sowieso nog wel contact proberen op te nemen met de behandelaar. Hij weet wat er gebeurd is en kan je dus ook vertellen wat er aan de hand is.
Maar ik zou sowieso nog wel contact proberen op te nemen met de behandelaar. Hij weet wat er gebeurd is en kan je dus ook vertellen wat er aan de hand is.