Diagnose PCO 2010

29-01-2010 00:32 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Allemaal,

Ik weet dat hier al meerdere topics over zijn,

Bij deze open ik er nog eentje. Geen goede start van het nieuwe jaar voor mij, bij de gyn geweest begin van de week en waarschijnlijk ook bij mij de diagnose PCO. Echo al gehad en binnenkort voor (aanvullend) bloedonderzoek. Dit was best wel schrikken, maar ergens ook een opluchting dat ik nu waarschijnlijk wel weet waar het aan ligt. Nu met tabletten starten om mijn menstruatie op te wekken. In juni 2009 ben ik gestopt met de pil en sinds dien niet meer ongesteld geweest. Als de (voorlopige) diagnose blijkt te kloppen zullen mijn vriend en ik na de uitslag van het bloed onderzoek knopen gaan doorhakken om met een eventuele behandeling te starten. Best een spannende en onzekere tijd zoals meerdere van jullie dat waarschijnlijk wel zullen herkennen. Het lijkt me fijn om als "nieuwkomers'' op dit gebied elkaar te kunnen steunen en onze ervaringen te kunnen delen. Maar goed ik blijf positief! Gelukkig is er in vaak toch nog best een hoop mogelijk! Ik hoop van jullie te horen!

Liefs Tessa
Mia, weet je al wat meid??

Bebbet, bij jou al nieuws?

I kheb vandaag een echo gehad. Cyste was gelukkig weg en nu opnieuw proberen met clomid 50 mg. Over anderhalve week dan weer een echo om te kijken of er iets groeit. Ben benieuwd!
Bij mij afgelopen maandag nog steeds niks te zien. 8mm was de grootste... Baarmoederslijmvlies ontwikkelt zich wel goed.

Vrijdag nog één echo, maar daar verwacht ik echt niks meer van.

@jannemaan: spannend, nog 1 week wachten op de uitslagen! Dan kan je tenminste verder en dat is iig iets. Ik was heel blij toen er eindelijk actie ondernomen werd. Helaas nog geen resultaat, maar we moeten geduld hebben... (moeilijk!!!)

@beptruus: ik hoop voor je dat er over 1,5 week wat te zien is!
Hallo allemaal,

in augustus 2009 ben ik gestopt met de pil en sindsdien ben ik niet meer ongestel geweest. ondanks dat ik het eng vond ben ik uiteindelijk na een verwijzing van de huisarts naar de gyn gegaan. op basis van mijn verhaal wou ze een bloed onderzoek en een echo doen. een week geleden kreeg ik de uitslag : PCO.

ik had er nog nooit van gehoord dus ik ging me er gelijk in verdiepen en ik kreeg goeie uitleg van de gyno.en gelukkig zijn er forums zoals deze om informatie te krijgen.

ik heb altijd geroepen dat ik graag kinderen wil en opeens lijkt die droom wat verder weg. maar ik ben nog jong en heb alle tijd. ik heb nu med om mijn menstruatie op gang te laten komen en daarna moet ik weer aan de pil. ik wens iedereen die nu bezig is om zwanger te worden heel veel succes en sterkte!

groetjes Me
hallo allemaal!

Zo, er is flink bijgeschreven in mijn afwezigheid. Fijn dat jullie je verhaal willen delen. Voor de nieuwkomers van harte welkom. Ik hoop dat jullie hier net als ik een stukje steun en herkenning vinden. Ik ben ook 22. Jannemaan, ik vind het helemaal niet raar en juist goed dat je hier met je bazen overpraat, zeker huisartsen kunnen hier vaak begrip voor opbrengen. Spannend jannemaan! Ik ga a.s. maandag naar de gyn voor de officiele uitslagen, net een paar dagen eerder dan jij als ik het goed heb. Om eerlijk te zijn begin ik nu wel nerveus te worden. Heb me de hele tijd goed en stoer gehouden. (zo voelde ik me al die tijd ook) Maar nu ben ik toch wel een beetje bang voor de uitslag, ondanks dat ik waarschijnlijk wel weet dat het pcos is. Heb of hadden jullie dit ook? Bij mij was er op de echo ook een flink kralensnoer te zien. (of hoe je het noemt). Ik probeer van het aankomende weekend te genieten en er maar even niet te veel aan te denken.

Voor Me 1992:

Wat een vervelend nieuws, je hebt denk ik genoeg om over na te denken op het moment. Heb je op dit moment een kinderwens? Je schrijft dat je weer aan de pil gaat, maar waarom was jij gestopt met de pil als ik vragen mag? In iedergeval veel sterkte meid en hou ons op de hoogte!

Succes en liefs voor iedereen. Tessa
Voor Tessa:

ik was gestopt met de pil om te kijken of mijn menstruatie nou wel vanzelf regelmatig zou zijn. ik ben op mijn 14e begonnen met de pil omdat ik altijd onregelmatig ong was. en begin 2009 begon ik ook last van opvliegers te krijgen en ik had doorbraakbloedingen en dat was voor mij een reden om te stoppen met de pil. maar ik moet nu dus weer beginnen met de pil dus ik hoop dat ik daar nu geen last meer van heb.

ik zou wel ooit kinderen willen, heel graag zelfs, maar daar ben ik nu nog te jong voor dus het is maar even afwachten hoe het allemaal gaat lopen als het zover is.

Bedankt voor je reactie en succes en sterkte voor iedereen!

Groetjes
Hallo Allemaal,

Even een update van mijn kant. Ik heb de diagnose gehad en het is idd pcos. toch best wel schrikken. Mijn vriend en ik hebben besloten om voorlopig nog even geen behandeling te starten en dit alles eerst eens te laten bezinken. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat ondertussen.

Liefs Tessa
Hier ook even een update van mijn kant 24 maart kreeg ik ook de officiële diagnose pcos. Was voor mij ook erg schrikken. 27 maart hield ik een positieve test in handen!!! Ik heb echt staan huilen van blijdschap. Zo kregen we de doorverwijzing naar de afdeling voortplantingsgeneeskunde voor een hormoonbehandeling en een paar dagen later kon ik de afspraak al afzeggen. Ons tweede wondertje is onderweg!
He visje,

Wat een verassing! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat de zwangerschap goed en voorspoedig mag verlopen, en hou ons op de hoogte hoe het gaat!
Update:

nadat we weer bij de gyn geweest waren mocht ik beginnen met duphaston. Nog wel een ruime week mee gewacht ivm vakantie. Ik moest eerst even een zwtest doen voordat ik mocht beginnen voor het geval dat. Uiteindelijk begonnen met een kuur van 7 dagen, 2x per dag duphaston slikken. Toen ik na 8 dagen nog steeds geen bloeding had heb ik de gyn weer opgebeld om te vragen hoe verder. Ze vond het geloof ik wat vreemd dus ik moest maar gaan beginnen met de clomid maar eerst weer even een test doen.. Zo gezegd zo gedaan. Even het protocol volgen en dan snel aan de clomid! Het duurde me allrmaaal veelste lang!

Wat bleek, test was positief!!!!!!

Ik de volgende dag de gyn weer gebeld en ik mag maandag komen voor een echo...

Lig nu hondsberoerd op de bank met een schaaltje yoghurt;-)

ik vind het zo spannend allemaal! Kan het eigenlijk niet geloven!!

Er kan natuurlijk nog van alles misgaan enzo...

Toch probeer ik er een beetje van te genieten!!!
Wauw toch veel positieve verhalen, zonder medicijnen zwanger worden dat geeft me weer moed!!

Mag ik ook met jullie mee schrijven? Heb sinds afgelopen maandag te horen gekregen dat ik vermoedelijk pco heb, 99% zeker! Slik nu Provera om het op te wekken en daarna op dag 3 bloedprikken en op 17 mei weer terug naar de gyn voor de uitslagen, ik had 3 x een cyclus van 48 dagen gehad! ik ben al vrij snel naar de ha gegaan en hopelijk mag het allemaal snel beginnen!!
Jannemaan, gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws!

Lievelover, welkom! Het is niet een heel actief forum, maar misschien verandert dat nog wel het is in ieder geval fijn om het e.e.a. samen te kunnen delen. Ookal komt PCOS relatief vaak voor, ik ken niemand behalve mijn moeder die het ook heeft. Ze weet het wel van mij, maar om nu ieder onderzoek uitgebreid met haar te bespreken doe ik toch niet. Ik wil ooit met een mooie verrassing komen!

Ik heb Clomid gebruikt. 50mg en 100mg deden helemaal niks, nu met 150mg voor het eerst een eisprong! Nu afwachten...
Wow Jannemaan, jij ook spontaan zwanger!! Geweldig zeg!! Van harte gefeliciteerd!! Wanneer ben je uitgerekend?
Ik heb echt geen flauw idee...

Vanavond echo om te kijken hoe ver ik ben.. Ik vermoed zelf niet meer dan 5a6 weken, dus nog super pril!

Ik vind het ook zo eng allemaal! Ik voel me ontzettend misselijk en moe en af en toe buikpijn, soms wat steken en een zeurderig gevoel. Ik ben echt elke keer bang dat het misgaat..Eigenlijk idioot om zo te denken want je schiet er niets mee op

Ik hoop zo dat het vanavond allemaal goed is...

Spannend Bebbet en lievelover, ik hoop voor jullie ook snel op goed nieuws!
Hoi allemaal,

Op deze website (forum) heb ik iets gelezen over het krijgen van een normale menstruatie cyclus en het gebruik van supplement inositol: http://www.eenkiloperweek ... age=viewMessage&id=105307

Ik heb er meerdere veel belovende artikelen over gelezen op internet. Het schijnt dat je de tabletten kan kopen bij drogist van het merk solgar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Isa ik heb je link geopend en onderin verteld iemand dat ze bij de DA drogist het merk solgar verkopen en ook dit product.

Goede tip van je!
Net in het ziekenhuis geweest, echo gehad en we hebben een mini 'kindje' gezien met een kloppend hartje! Ongeveer 6 weken!

Ik ben echt ontzettend opgelucht!
Wauw Janneman ontzettend gefeliciteerd!! Hoop dat je vertrouwen hebt gekregen en lekker kunt gaan genieten!!

isaxxx mag je die pillen wel slikken als je het medische traject ingaat??? Ik heb een hele poos teunisbloemolie geslikt, dat zou ook helpen, helaas niet bij mij...

Ik ben nu in afwachting van mijn menstuatie, hopen dat het gauw komt dan kan ik bloed laten prikken!!

Zijn jullie open over de pcos naar je familie en vrienden??
Ik was er op een gegeven moment wel open in naar mijn moeder en zusje, en mijn naastte collega's en baas waren op de hoogte.. Ti's maar net wat voor band je hebt.,

het hielp mij op een of andere manier het een beetje te relativeren...
IK BEN ZWANGER!!!

Gisterochtend een vroege test gedaan, die een hele vage uitslag gaf. Vanochtend weer een vroege test en nu echt een duidelijke streep te zien. Nu net nog een digitale van Clearblue gedaan en het is toch echt zo!!! er staat gewoon ZWANGER

Ben zielsgelukkig en manlief natuurlijk ook, maar ik kan nog niet echt bevatten dat het echt zo is... Rond de jaarwisseling ben ik dan uitgerekend. Oeh, zo spannend!

Eén ei gehad en dat was gewoon een superei!!!

Dus meiden, hou moed! Ik dacht echt dat het met die stomme PCOS echt nog heel lang ging duren. Uiteindelijk dus eerste ronde met 150mg meteen raak!
Hej Bebbet wauw super zeg!! Ontzettend gefeliciteerd en lekker genieten nu!!

150 mg Clomid heb je gehad?

Geeft echt hoop zeg, ik kan ook niet wachten
Ik ben begonnen met 50mg en daarna 100mg Clomid. Deze doseringen hadden echter geen enkel effect.

Ik ben per juni 2009 gestopt met de pil en vanaf januari 2010 weet ik dat ik PCOS heb en ik ben toen meteen met Clomid begonnen.

Totaal heeft het dus 9 maanden geduurd, in de 3de ronde met Clomid is het raak!
Bebbet toch frustrerend dat 50 en 100 hun werk niet deden, was je ook op controle bij de gyn geduurende je cyclus??

Hoe voel jeje nu??
Wow Babet van harte gefeliciteerd!!
Bebbet, hoe is het met je? Voel je je goed? Wanneer mag je een echo laten maken?
Ha dames,

Hier alles goed. Wel last van zwangerschapskwaaltjes (moe, constipatie, beetje misselijk) maar ik mag niet klagen, zeker niet op dit topic!

28 mei heb ik de eerste echo in het ziekenhuis en gesprek met de gynaecoloog. Eigenlijk mag je bij 7wkn al, maar er kon niet eerder een plekje gevonden worden...

Ik ben bij alle rondes met Clomid gevolgd met inwendige echo's. Ik vond dat wel belastend, maar uiteindelijk wist ik exact wanneer ik mijn eisprong had.... met resultaat!

Hoe is het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven