Wegrennen voor geluk

07-04-2010 21:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
De titel van je verhaal is nogal dwingend. Je hebt het over 'vrijlaten', maar met zo'n label is er natuurlijk helemaal niemand vrij.
Ik wilde de titel veranderen, maar het kon niet meer...
Heeft het kans? Ik denk het niet. Mensen die weten wat zij willen hebben namelijk niet zoveel tijd (bijna een jaar toch al?) nodig om tot actie over te gaan en daadwerkelijk voor iemand te kiezen. Een beetje zoenen vind ik geen signaal dat wijst op een echte keuze voor jou.
De tijd zal het leren als jij haar nu met rust laat. Ze is heel duidelijk geweest.
Eens met Korenwolf.

Ik vind dat je heel erg invult wat zij zou voelen. En je vult dan precies in, wat jij hóópt dat ze voelt.

Laat haar zelf uitzoeken wat ze voelt want daar heeft ze duidelijk behoefte aan. Misschien komt ze terug, misschien niet. Geef haar de ruimte waar ze om vraagt. De boel psychologiseren en aan haar gaan trekken heeft op die beslissing meestal geen positief effect.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ben het met wuiles eens. Jij geeft veel meer om haar dan zij om jou.
ze is nog aan het verwerken en dat kan lang duren.

wie zegt dat ze een relatie wilt nu ze

'eindelijk' vrijgezel is?

ze meot haar boeltje alleen oppakken,later komt ruimte voor wat anders...
Ze wil eerst alles los laten zodat ze de ruimte krijgt die ze nodig heeft. Ze kan me niks toezeggen of beloven, wat ik ook snap, en ze zei dat ik voor nu voor mezelf moet kiezen en het ook even los moet laten.

Ze is toch wel duidelijk geweest, het benauwde haar en ze heeft ruimte nodig.

En al die vragen over de toekomst... dat weet ze gewoon niet.. en ik kan me goed voorstellen dat het benauwend is en verwarrend.

Geef haar die ruimte, laat het los, als het echt goed zit en het is de bedoeling komt het vast goed. En anders niet..

Maar dat weet niemand, we hebben nou eenmaal geen glazen bol, die heeft niemand toch?
Schaar, ik begrijp dat je haar vrij wil laten en dat ook zegt tegen haar. Ondertussen doe je dat eigenlijk niet helemaal, door toch te willen weten waar je aan toe bent. Hoe logisch ook (vanuit jouw gezichtspunt), zo geef je haar niet de tijd die ZIJ hiervoor nodig heeft.

Ze probeert het juist op een rijtje te krijgen en zich weer "vrij" te maken van haar vorige relatie/ervaringen.. je moet haar niet zeggen dat ze die ruimte mag en dan eigenlijk niet geven, dan komt het alsnog pusherig over (ik heb net als jij gedaan, meende het ook van die ruimte willen geven, maar ondertussen deed ik dat niet)..

Een relatie ontstaat. Dat weet je pas achteraf. Heb geduld. Ze geeft genoeg aan, dat ze zich oa vrij wil maken voor jou zometeen, door haar gedrag.. en nee, beetje afstand betekent niet dat ze je op afstand houdt. Maar na zo'n relatie is er de behoefte aan vrij zijn en niet meteen in een andere storten, eerst jezelf op orde hebben.

Wees maar blij, want dat is een betere start voor jullie samen, als zij eea verwerkt heeft alvorens er voor te gaan. Geef haar die tijd en ruimte, des te meer kans dat het goed gaat straks. Het is de moeite waard om op te wachten!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Eens met Poezewoes en MEFunny.

En ik wil eraan toevoegen dat ik het idee heb dat je wel wat minder begrip voor haar mag krijgen en wat meer voor jezelf.
Dank voor jullie reacties.

Ik denk zeker dat ze de moeite waard is om op te wachten.Ik zal haar ook de ruimte geven die ze nodig heeft. Vroeger zou ik daar meer moeite mee hebben gehad. Maar we worden allemaal een dagje ouder en wijzer.

Waarschijnlijk heeft ze over een paar weken een andere baan. Dan zijn we geen collega's meer. Ik denk dat dat haar ook wat meer rust geeft.

Maar Mazou, je hebt zeker een punt dat ik meer aan mezelf moet gaan denken.
Misschien is het een idee om voor jezelf een termijn af te spreken tot hoelang je wil wachten. Lijkt me voor jezelf ook wel zo rustig en overzichtelijk.
Toen we nog aan het daten waren hadden we al min of meer een termijn afgesproken waarop ik iets meer duidelijkheid zou krijgen. Die termijn hou ik nu aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven