Werk & Studie alle pijlers

stage ipv een baan

06-04-2010 23:54 39 berichten
verwijderd ivm achterhaald
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2017 18:19
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
99.16% gewijzigd
Bedankt, Broedkippetje. Ik weet dat ik er nog onderuit kan, vind het alleen zo stom dat ik het gewoon vrij snel zo geaccepteerd heb.
Alle reacties Link kopieren
Izabelle, van fouten leer je. Dat doe je dus niet meer. Is toch niet erg? Niet zo hard zijn voor jezelf.

Lijkt me ook best voorstelbaar, dat je je laat overrompelen door een wereld waar je al een tijdje niet meer in zit.

Als jij het morgen even allemaal op een rijtje zet en met een tegenvoorstel komt, kunnen er twee dingen gebeuren:

- je 'baas' vindt dat toch allemaal een beetje te lastig en te moeilijk, omdat hij gewoon eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten. In dat geval weet je gelijk wat je aan hem hebt en bedank je vriendelijk voor de eer.

- je 'baas' ziet dat jij serieus met je toekomst bezig bent, dat je in staat bent je doel te formuleren en stappen te bedenken om deze doelen te bereiken, en dat je in staat bent aan te geven wat je wensen en mogelijkheden zijn. En ziet daarmee ineens een potentiële prima werknemer.

Succes met alles!

Ik hoop voor je dat dit toch de kans blijkt te zijn waar je op wachtte.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dank, lief van je...

Ik weet het, ik ben vaak te hard voor mezelf. En toch lijk ik het maar niet af te leren.
Maar ga je nu iets met de tips van Mips doen?

Je hebt nog 2 dagen om actie te ondernemen met met het heldere stappenplan van Mips en morgen een dag rondbellen ben je al een heel eind. Je hoeft je zelf niet helemaal weg te cijferen en als het bij deze werkgever niet lukt kan je altijd met je stage/evc traject de volgende keer een mooi voorstel doen bij een ander.

Succes!
Zeker, met hernieuwde moed ga ik achter het een en ander aan. Ik kom er zeker op terug!
quote:Izabelle schreef op 07 april 2010 @ 13:58:

Ik ben zojuist voor een tweede gesprek geweest. In een opwelling plaatste ik gisteren dit topic, omdat ik toch wel wat aan het twijfelen was. (beetje laat, ik weet het). Maar door de reacties van gisterenavond dacht ik erachter te komen dat het toch wel gebruikelijk was.

Maar goed, ik besloot dus vooral voor mijn gemotiveerde houding te gaan en het hele stagegebeuren maar over me heen te laten komen, met in mijn achterhoofd het feit dat ik in een half jaar solliciteren gewoon geen of nauwelijks reacties heb gehad. Of ik kreeg een standaardreactie, wat neerkwam op dat ik geen recente ervaring had.

Dus nu zou er eindelijk een einde komen aan vruchteloos solliciteren, maar nu kan ik gewoon eindelijk eens wat doen!

De stagevergoeding komt neer op 250 euro per maand, dwz nu voor mij 100 euro per maand.

En ik heb gewoon geslikt en geknikt. Het is inderdaad waar. Een man zouden ze dit nooit aanbieden. Ik heb inderdaad de neiging om mezelf onder te waarderen. Ik weet het, ik ben geen haaibaai, zou absoluut geen leidinggevende functie aangaan, maar was wel goed in het vak dat ik ooit deed. En toch blijf ik twijfelen aan mezelf. Wat deed ik nou eigenlijk, behalve foutloos en snel typen?

Een verhaal als dat van Mips had ik nooit zelf kunnen bedenken.

En wat ook nog eens zo is...het blijkt nu dat ik een aantal keer zal worden ingewerkt en er "uiteindelijk" alleen voor kom te staan. Nou ja, zo letterlijk zeiden ze het niet. Maar ik weet nu dat die andere collega alleen drie dagen werkt en verder niet, terwijl het van tevoren leek alsof ik er als extra kracht bovenop zou komen. Maar dat kan ook door mijn eigen onnozelheid kunnen komen, bedenk ik me nu.

En ja, de "baas" had bij het eerste telefonische contact gezegd dat het toch wel een stage zou gaan, omdat ik "natuurlijk een herintreedster" ben. Want "er is veel veranderd in al die jaren" (tien jaar).

Zo'n verhaal als dat van Mips had ik nooit zelf kunnen bedenken. Ik voel me een oen...

Ik weet nu niet meer goed wat te doen. Heb alles over me heen laten komen en zal volgende week maandag al beginnen. Kan er moeilijk op terugkomen. Contract moet overigens nog wel opgesteld worden.

...Ik heb zelf jaren in het notariaat gewerkt - vorig jaar ontslag gekregen - en het argument dat je geen recente ervaring zou hebben gaat in mijn ogen niet helemaal op. Een aantal dingen zullen inderdaad gedigitaliseerd zijn, maar in grote lijnen is het vak van notarieel secretaresse hetzelfde gebleven. Je moet je verder afvragen of je hier uberhaupt mee verder wilt, want ik krijg na het lezen van je verhaal de indruk dat de betreffende notaris wel iemand nodig heeft, maar geen personeelskosten wil maken. En straks zit jij je een slag in de rondte te werken om alles voor elkaar te krijgen, want bij toeren is het stressen. Niet dat daar wat mis mee is, maar dan niet tegen 100,00 per maand. Ik zou alles nog eens goed in overweging nemen en je afvragen of je dit allemaal wel waard is.
Hoi Izabelle, ben heel benieuwd hoe het met je gaat en of je al wat dingen helder hebt kunnen krijgen in je hoofd?

Las dat je vroeger MEAO hebt gedaan. Dan kan je waarschijnlijk met zo'n EVC vrij makkelijk een goede startkwalificatie krijgen op dat niveau. Of veel vrijstelling als je richting notarieel secretaresse wil.

quote:Ik heb ooit MEAO secretarieel gedaan, ben er laatst achtergekomen dat dit niet meer blijkt te bestaan. Ben van daaruit toevallig op een notariskantoor terechtgekomen, voor iemand met wie ik uiteindelijk heel goed heb samengewerkt. Ik heb nu het idee dat dat de reden is waarom het best goed ging, niet meteen vanaf het begin natuurlijk, maar omdat ik langzamerhand steeds meer begon te leren en niet meteen in het diepe werd gegooid.Hé kop op : dat ging goed omdat JIJ het goed deed. Natuurlijk is goede begeleiding en fijne collega's/werkplek ook heel belangrijk om goed uit de verf te komen. Maar niet vergeten dat JIJ het uiteindelijk hebt gedaan. Omdat je het KAN . En weet je: dat kan je nog steeds. Je hebt gewoon een duwtje in de rug nodig en iemand die je goed kan begeleiden.
Hoe is het je vergaan, Izabelle?
Traincha, goed om te horen. Dat idee had ik ook wel, dat het in grote lijnen wel hetzelfde is gebleven.

Mips, bedankt! Ik weet dat ik erg snel aan mezelf ga twijfelen en dan ook nog eens dat dat terecht is.

Maar goed, hoe is het gegaan. Het was al moeilijk om hem telefonisch te kunnen spreken. Een afspraak ging niet meer, dus bleef het telefonisch. Ik heb me zo goed mogelijk voorbereid op wat ik wilde zeggen. Heb vooral dat certificaat genoemd en daarnaast wat van de vragen gesteld die ik hier uit heb gehaald.

Hij kapte het al snel af met de mededeling dat ik een aanbevelingsbrief kon krijgen. Ik heb gezegd dat hij de aanbevelingsbrief (van mijn oude kantoor) niet eens heeft gelezen, dus dat ik niet wist of dat wel voldoende zou zijn. Hij vond van wel, hij vond dat dit een goede kans was en klonk zo overtuigend dat ik echt weer de neiging had om het nog te gaan geloven ook.

Maar gelukkig heb ik gezegd dat ik bij nader inzien dit aanbod toch geen goede vond. Hij zei dat hij wel over een hogere vergoeding wilde nadenken, maar dat het wel een stage zou blijven. En zijn stem klonk al geïrriteerder.

Ik heb gezegd dat ik dan toch zijn aanbod ging afslaan. En toen waren we heel snel uitgepraat.

Ik weet dat ik dit eerder had moeten zeggen en dat ik vast nog niet goed genoeg heb gezegd (hij zei zelfs nog: "het is wel duidelijk dat je hierover door anderen aan het denken bent gezet"), maar ben dan toch wel blij dat ik het alsnog heb gedaan.

Ik vind het jammer, omdat ik echt dacht nu dichtbij te zijn, maar ik ben toch ook wel opgelucht!

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken! Nu lekker weekend vieren en maandag weer opnieuw er tegenaan!
Jammer dat het toch niets geworden is.

Maar waarschijnlijk is het verstandig dat je het toch hebt afgeblazen.

Als hij er echt een stage van had willen maken waar jij iets aan zou hebben, zou hij meer bereidheid hebben getoond om met je mee te denken over de invulling daarvan en het einddoel.

Succes met zoeken!

En goed van je dat je -ondanks je onzekerheid vooraf- het gesprek bent aangegaan en je niet opnieuw hebt laten overrompelen. Knap van je!
Aan de ene kant jammer dat het zo gegaan is Izabelle, maar toch denk ik dat je blij moet zijn dat je het niet gedaan hebt. Als je dan toch de juridische kant op wilt, is secretaresse advocatuur misschien een optie.
Goeie beslissing, Isabella. Deze meneer wilde duidelijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Mag je hem op zich niet kwalijk nemen (wie wil er niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? ), maar dat betekent niet dat jij je daarvoor moet lenen.

Je hebt hier vast wel wat van geleerd. De goeie tips van Mips, en de opbeurende woorden van de anderen. Jij bent meer waard dan je nu zelf denkt. Eerst maar es aan je zelfwaardering werken.

*praat ook een beetje tegen zichzelf, want zit in vergelijkbaar schuitje *
Dank Nijntje. Weet je, ik weet ook dat ik wel iets kan, maar je krijgt gewoon de kans niet om het te bewijzen. Of je krijgt die kans wel, maar dan op zo'n manier.

Vandaag maar weer druk verder gesolliciteerd. Nee, geen notariskantoor. Heb wel even genoeg van die branche.
Ghe, daar heb ik nou zeventien jaar over gedaan om daarachter te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven