contact met je ex?

07-04-2010 20:55 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vijf jaar geleden is het uit gegaan met mijn ex. Hij heeft het uitgemaakt en heeft in die tussentijd vaak contact gezocht met mij. Vaak heb ik uitgelegd dat ik het contact moeilijk vond maar eigenlijk is er vier jaar lang contact geweest,altijd van zijn kant. Nu hebben we sinds oktober twee keer afgesproken, (ook zijn idee) en binnenkort gaan we weer afspreken. Hoe kom ik erachter of het gewoon vriendschappelijk is? Of dat er meer achter zit? Ik word hier onrustig van en weet niet wat de beste oplossing is als het gaat om contact met je ex. Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en/ of tips heeft om hier mee om te leren gaan?

Alvast bedankt.

Groet Talia
Sinds oktober twee keer afspreken klinkt niet alsof hij meer wil dan vriendschap. Waarschijnlijk vindt hij je als persoon gewoon een erg leuk mens en wil hij jou niet persé uit zijn leven bannen. Als er al meer is wat hij wil (dan vriendschap), is het niet meer dan sex. Voor (opnieuw) een relatie lijkt me dat iemand meer zou willen afspreken dan 2 x in ruim 6 maanden tijd. Hoe sta jij zelf inmiddels in het contact met je ex? Mag je hem nog steeds graag (als mens)? Of wil je eventueel meer met hem dan vriendschap?
Only dead fish go with the flow
Ligt eraan of een van jullie beiden nog gevoelens hebben voor elkaar en wat jullie hebben meegemaakt. Met ex nr. 1 kan ik nog wat afspreken, ex nr. 2 vind ik nog steeds een zakkenwasser en ex nr. 3 is te vers. Dus alleen met ex nr. 1 zou ik wat afspreken, maar of ik daar behoefte aan heb? Geen flauw idee.
Vaak heb ik uitgelegd dat ik het contact moeilijk vond maar eigenlijk is er vier jaar lang contact geweest,altijd van zijn kant.

Hier kun je niet mee 'leren' omgaan. De beste man heeft geen respect voor jouw grenzen. Jij overigens ook niet want je laat de 'onrustige periode' gerust 4 jaar doorgaan.

Het is duidelijk dat hij de touwtjes in handen houdt en jou alle kanten laat opslingeren. Wat maakt het uit wat hij wil. Wat wil jij?
Daarbij ligt het ook aan de aard van de afspraak. Lijkt dat op een date? Ik zie mijn ex nr.1 nog wel eens in de kroeg, heel gezellig hoor, maar een op een afspreken zie ik het nut niet van in; hij heeft een gezin, dus dat zou niet goed voor me voelen. De andere exen zie ik nog wel eens op verjaardagen, maar zou ik nooit mee afspreken.
Mezelf gequote
Reden dat ik hier 3(!) keer op reageer is omdat mijn verse ex ook weer aanstuurt op contact en ik blijf zeggen tegen mezelf dat ik mijn verstand moet gebruiken. Niet doen dus! However is voor mij 5 jaar nooit vers geweest, dus vraag jezelf eens af waarom dat
quote:Talia schreef op 07 april 2010 @ 20:55:

Ik word hier onrustig van en weet niet wat de beste oplossing is als het gaat om contact met je ex. Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en/ of tips heeft om hier mee om te leren gaan?

De beste oplossing is doen wat goed voelt voor jou. Als het voor jou onrustig of vervelend of niet leuk is, dan zeg je dat je geen behoefte hebt aan verder afspreken. Waarom zou je er mee om moeten leren gaan, jullie zijn toch uit elkaar? Tenzij er kinderen in het spel zijn (en dat is hier blijkbaar niet het geval) hoef je elkaar nooit meer te zien als je dat niet wil.

Ik ben nog nooit bevriend gebleven met een ex. En heb er ook wel eens een moeten afpoeieren die me omstreeks mijn verjaardag steeds belde en dan wilde afspreken. Nee dank u.
Mijn laatste relatie heb ik uitgemaakt, maar mijn ex wilde graag 'vrienden' blijven. Vond ik prima. Na een paar maanden weer eens afgesproken, maar uiteindelijk kwam het hoge woord eruit. Hij wilde meer dan vrienden zijn... En ik dus niet... Kon ik nog een keer uiteenzetten waarom ik geen relatie wil. Uiteindelijk is hij huilend vertrokken. Volgens mij wilde hij graag vrienden blijven om zo nog een voet tussen de deur te houden.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Bedankt voor al jullie snelle reacties!

Ik vind het fijn om een keer de mening van anderen te horen dan van vriendinnen. Die zeggen natuurlijk: " Niet reageren", "niet afspreken" etc. Dit advies is waarschijnlijk ook het beste om op te volgen en toch doe ik het niet. De afspraakjes zijn trouwens puur vriendschappelijk en ik ben ook niet iemand die daar verder mee wil voordat ik weet dat het echt iets wordt. We zijn 1 keer naar een concert geweest en 2 keer bij elkaar thuis en ik heb ook afspraakjes afgezegd. Ik ben ook wispelturig en aan de ene kant denk ik: ' Waarom niet'? En aan de andere kant vraag ik me af waar dit eindigt.

Toch hebben we weleens ruzie gehad en het contact vaak verbroken maar elke keer krijg ik een smsje, waarin hij vraagt hoe het gaat. Ook wilde hij dat ik contact bleef houden want anders zou ik altijd in zijn achterhoofd blijven zitten. Hier hebben we het nooit over gehad maar hij had toen een vriendin.

Misschien een optie om het gewoon op de man af te vragen?

Groetjes
Hoi Talia,

Waarom zou je weer contact met je ex willen. Waar hoop je uiteindelijk op? Op vriendschap of toch weer een relatie? Waarom heeft hij het destijds uitgemaakt? Was jullie relatie destijds prettig en was hij goed voor je? En wat wil hij nu van je? In hoeverre vertrouw je hem, hij had toen ook een vriendin schrijf je zelf al, was ze op de hoogte van jullie contact... allemaal vragen.

Volgens mij kan je pas als je voor jezelf antwoord hebt op dat soort vragen bepalen of je weer contact met hem wil/kan hebben, zonder straks ergens in verzeild te raken waar je helemaal niet op zit te wachten en waar je je niet goed bij voelt.
Ik heb lang vreindschap gehouden met een jongen die ook mijn ex was, en ik dacht; geen probleem.

Maar nu hij een gezin heeft is hij over mij heen ofzo en blijkt onze vriendschap ineens niet zo veel voor te stellen..

Dus ook als je zelf in de vriendschap met een ex gelooft kan het gebeuren dat het op een teleurstelling uitloopt.

Verder heb ik 2 exen die ik nog wel eens spreek en waarmee het altijd een beetje dollen is, maar wel meer via mail en sms dan in real life trouwens, en ik heb geen behoefte om verder nog met mijn laatste ex af te spreken ofzo.

Want dat is nog te vers en ik voel dat ik er wel helemaal klaar mee ben.

Maar als ik jouw posting zo lees denk ik; wat wil je zelf uit het contact met je ex?

Streelt het je ego?

Ben je nog altijd aan het loslaten en lukt het niet goed?

Wil je meer?

Is het gewoon vriendschappelijk of voor de lol?
..popcorn?
Vriendschap met exen kan leuk zijn, zolang voor beide maar goed duidelijk is wat de bedoeling is en waar de grens ligt. Ik ben bevriend met 2 exen. We weten dat het nooit meer wat wordt, hebben geen verwijten of wrok meer van dingen uit het verleden en gunnen elkaar geluk in de liefde. Als er iets is dan moet je het gewoon zo snel mogelijk bespreekbaar maken. Er niet over praten maakt het vaak veel groter dan het is. En bevalt de vriendschap je niet of is er nog teveel oud zeer, dan het contact verbreken. Niet moeilijker maken dan het is.
Wederom bedankt voor de reacties!

Ik hoopte misschien in het begin dat hij mij weer leuk zou vinden. Nu denk ik meer dat hij gewoon wacht tot dat hij een ander heeft gevonden. Ik vind het gewoon erg moeilijk om te pijlen wat zijn motieven zijn om af te spreken. Hij vroeg wel de eerste keer al (na een paar wijntjes) over one night stands. Hier schrok ik later wel van en ben toen wel gaan nadenken over zijn motieven hiervoor. Verder is hij bang dat ik het contact verbreek.

@Winky: Ik denk dat jouw situatie met je ex ook een beetje op die van mij lijkt. Dit omdat hij volgens mij kijkt of hij mij weer leuk gaat vinden, en zo niet dan verbreekt hij het contact of laat het verwateren.

Als ik dit nu zo opschrijf blijkt wel dat hij eigenlijk alles beslist. Hij beslist wanneer wij afspreken. In al die 4 jaar kon hij niet afspreken omdat hij bang was dat hij mij weer leuk zou gaan vinden.

Wij waren erg verliefd, maar hij heeft het uitgemaakt omdat ik toen heel onzeker was.Hij kon hier moeilijk mee omgaan.

Ik vertrouw hem niet in zijn motieven om met mij om te gaan. Hij is soms ook erg zelfverzekerd als het om mij gaat en denkt volgens mij dat hij mij zo terug zou kunnen krijgen.

Ik wil sterker worden tegen hem maar het lukt mij niet. Misschien ben ik ook een romanticus en denk soms: Stel je voor dat hij wel de ware is? Maar dat is natuurlijk onzin. Iemand die de ware is verlaat je niet voor 4 jaar?

Groet!
Talia ..waarom ga je niet daten, met andere te verstaan, of doe je dat al? Jij hoeft toch niet voor 5 jaar lang met jouw ex in jouw haart constant te lopen. want zo creëer je ook geen ruimte voor een nieuw man in jouw leven.
@Elizey: bedankt voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk. Ik snap alleen niet waarom ik hem niet voor de 100% kan loslaten. Ik sta wel open voor jongens en moet inderdaad weer jongens

toelaten.

Groetjes
quote:Talia schreef op 08 april 2010 @ 10:06:

Ik vertrouw hem niet in zijn motieven om met mij om te gaan. Hij is soms ook erg zelfverzekerd als het om mij gaat en denkt volgens mij dat hij mij zo terug zou kunnen krijgen.

Ik wil sterker worden tegen hem maar het lukt mij niet. Misschien ben ik ook een romanticus en denk soms: Stel je voor dat hij wel de ware is? Maar dat is natuurlijk onzin. Iemand die de ware is verlaat je niet voor 4 jaar?

Laat hem gaan. Als ik dit lees dan is hij niet goed voor je zelfvertrouwen. Vriendschap is leuk, maar als hij zo erg zelfverzekerd is dat hij denkt dat hij jou zo weer terug kan krijgen en jij bent juist onzeker en niet sterk genoeg opgewassen tegen hem dan is dat geen goede basis voor een vriendschap en ook geen goede basis voor een relatie.

Kom op meid, je bent veel meer waard dan hem.

Op een dag kom je iemand tegen die helemaal voor jou gaat en waarbij je lekker jezelf kan/mag zijn.
Jilzzz: dank je wel voor je reactie:)

Je hebt helemaal gelijk. Ik wil natuurlijk het liefst dat er in een relatie geen spelletjes worden gespeeld of dat je bang bent dat hij altijd kijkt of er een beter iemand rondloopt voor hem.

Ik weet niet hoe ik het ga doen maar het contact verbreken is misschien de beste optie. Hoe kan je zoiets het beste doen? Dit is natuurlijk al jaren aan de gang en het dringt niet tot hem door!

Lange mail wil ik ook niet sturen.

Weet iemand wat de beste optie is?
Als ik jou was zou ik ook het contact verbreken. Jouw gevoel over zijn motieven voor een vriendschap is geen goede basis voor een vriendschap op zich. Jammer maar helaas.

Het lijkt mij dat je hem het beste in een korte zin kunt vertellen via de telefoon of face to face dat je geen contact meer met hem wilt.

Dan kun je nog vertellen dat je verwacht dat contact met hem er voor zorgt dat jij je niet lekker in je vel voelt. En verder niet in discussie gaan daarover. Zeg hem, zo is het, en niet anders, vriendschap moet van twee kanten komen en van mijn kant komt ie niet, dus is het klaar.

Hartstikke jammer als je hem daarmee kwetst maar daar komt ie gerust wel overheen, en anders maar niet.
Talia,

Je kunt het contact toch ook 'vanzelf' laten doodbloeden als je er niet op zit te wachten?

Ik zou zeker geen lange email of moeilijk gesprek gaan houden. je bent helemaal niets verplicht aan deze man. Bovendien is/ was jullie contact (na jullie breuk) niet echt van een frequentie, waardoor beider leven niet gewoon doorgaat als jullie geen contact zouden hebben. Toch?

Vanaf dit forum krijg je denk ik geen antwoorden over zijn intenties. Die weet hij zelf alleen.

Ik zou het vooralsnog 'oplossen' op de manier zoals ik hierboven omschreef.
Ik wil ook geen hele uitleg geven. Uiteindelijk ben ik hem ook geen uitleg verschuldigd omdat de laatste keer dat ik hem sprak ik hem verteld heb dat ik niet weet of het een goed idee is om nog een keer af te spreken. Hij wilde toen meteen een nieuwe afspraak maken.

Ik heb nu al een paar maanden niks laten horen en ik dacht dat het daarom wel over was, tot vorige week. Waarin hij vroeg of ik volgende week wat kwam drinken omdat het al zo'n tijd geleden is.

Ik denk dat een mail nog het beste is. Heel moeilijk om het zo te doen want ik ben natuurlijk diegene die het aan de ene kant wel wil (het contact) maar ik moet voor mezelf kiezen. Het is al te lang bezig 'dit'.

Het probleem is ook dat ik eerst enthousiast overkwam over de afspraak maar als ik later terugdenk er spijt van heb. Ik wil niet meer door hem gekwetst worden.
Talia ...dus jij wil wel een relatie met die jongen.

Maar wil sterk zijn omdat?
Sorry, heb jouw laatste post niet gelezen.

Jij durft niet het nog een kans te geven, maar diep in jouw haart wil je het wel ?

Jij kan of kappen of met hem mee gaan of door blijven modderen.

Welke geeft minder pijn ?
quote:Talia schreef op 09 april 2010 @ 11:21:

Ik wil ook geen hele uitleg geven. Uiteindelijk ben ik hem ook geen uitleg verschuldigd omdat de laatste keer dat ik hem sprak ik hem verteld heb dat ik niet weet of het een goed idee is om nog een keer af te spreken. Hij wilde toen meteen een nieuwe afspraak maken.

Ik heb nu al een paar maanden niks laten horen en ik dacht dat het daarom wel over was, tot vorige week. Waarin hij vroeg of ik volgende week wat kwam drinken omdat het al zo'n tijd geleden is.Ik denk dat een mail nog het beste is. Heel moeilijk om het zo te doen want ik ben natuurlijk diegene die het aan de ene kant wel wil (het contact) maar ik moet voor mezelf kiezen. Het is al te lang bezig 'dit'.

Het probleem is ook dat ik eerst enthousiast overkwam over de afspraak maar als ik later terugdenk er spijt van heb. Ik wil niet meer door hem gekwetst worden.

Waarom niet gewoon 'Hey, ik heb het best wel druk, dus nee dank je. En eigenlijk heb ik het ebst wel druk met andere contacten, dus laat mij maar. Als ik behoefte heb om samen wat te gaan drinken, bel ik wel'.

Meid, ik heb ook een ex, die ik al tig keer heb beloofd terug te bellen, maar nooit gedaan. Op een gegeven moment bloedt het vanzelf dood, hoor.

Waarom zo'n ingewikkelde email??

Wees je ervan bewust dat daarop van zijn kant waarschijnlijk ook weer tegenargumenten komen en dat je dan nog 'aan hem vast zit' (hij laat immers nu ook duidelijk blijken dat hij bang is dat jij het contact wilt verbreken). Laat de man het uitzoeken, zeg. Doe wat jij wilt en weet dat je hem niks verplicht bent: geen uitleg noch een email.
Ik vind hem ergens nog wel leuk maar ik denk dat ik het beste het contact kan verbreken.

Ik wil sterk zijn omdat ik denk dat hij mij weer laat vallen als het hem niet bevalt. En als hij mij echt leuk vindt, dan moet hij er moeite voor doen, toch?

Nogmaals bedankt voor de reacties: ik heb hier echt wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven