Stevige zomerschoenen???
vrijdag 9 april 2010 om 13:00
Mijn zoon van drie heeft een lage spierspanning. Hij loop redelijk, maar wel met stevige, bergschoenmodel schoenen aan. Dit om de optimale steun voor zijn voeten en enkels te krijgen. Leuk in de winter, maar wat te doen met de zomer? Is er een stevige zomerschoen waarbij ook de enkel voldoende steun krijgt? Het model dat hij nu heeft in de zomer lijkt me nogal warm. Hij heeft nu af en toe al zweetvoeten bij warmer weer. We zoeken een maatje 28/29, niet te smal en ze moeten tegen een stootje kunnen.
MILF in the making
vrijdag 9 april 2010 om 13:14
En de schoenen van Timberland! Ze hebben van die halfopen voor jongens en ook echte stevige sandalen (zowel voor met water als in het leer)! Zien er echt nog stoer uit ook!
Moet eerlijk bekennen dat ik een meisje heb. Maar ik zag ze van de week en was blij verrast en snapte die klagende jongens-moeders niet!
Moet eerlijk bekennen dat ik een meisje heb. Maar ik zag ze van de week en was blij verrast en snapte die klagende jongens-moeders niet!
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 9 april 2010 om 13:18
Mijn zoon heeft steunzooltjes in zijn schoen en heeft daardoor graag een hogere schoen. Met klitteband wel te verstaan...
Converse heeft "one star"dit zijn een soort all stars van leer .Ieder seizoen zijn ze weer in een andere kleur te krijgen en voor de zomer heb je ze in wit leer.
Het zijn wel wat soepele zoolen ,maar voor mijn zoon wel geschikt en ze kunnen ze zelf "lekker strak "aantrekken.
Succes ,en s'zomers heb je in iedere dichte schoen warme voeten ,misschien is afwisselen dan een idee ?of smorgens naar school met dichte schoenen en dan s'middags gympies of slippers (Birkenstocks).
Converse heeft "one star"dit zijn een soort all stars van leer .Ieder seizoen zijn ze weer in een andere kleur te krijgen en voor de zomer heb je ze in wit leer.
Het zijn wel wat soepele zoolen ,maar voor mijn zoon wel geschikt en ze kunnen ze zelf "lekker strak "aantrekken.
Succes ,en s'zomers heb je in iedere dichte schoen warme voeten ,misschien is afwisselen dan een idee ?of smorgens naar school met dichte schoenen en dan s'middags gympies of slippers (Birkenstocks).
vrijdag 9 april 2010 om 13:31
Hoi,
Yellow Cab heeft vaak ook stoere halfhoge modellen! Kijk maar 's op hun site (ff googlen of anders ff op omoda kijken naar dit merk). Zijn stevige schoenen, vallen wat breder en kunnen lekker strak met klittenband of veters. Begint bij maat 28 geloof ik.
Is het een idee om te googlen op wintercollectie/wintersale, als je toch graag halfhoge schoenen wil en deze in de zomercollectie niet kunt vinden?
Suc6!
grtz Kisaas
Yellow Cab heeft vaak ook stoere halfhoge modellen! Kijk maar 's op hun site (ff googlen of anders ff op omoda kijken naar dit merk). Zijn stevige schoenen, vallen wat breder en kunnen lekker strak met klittenband of veters. Begint bij maat 28 geloof ik.
Is het een idee om te googlen op wintercollectie/wintersale, als je toch graag halfhoge schoenen wil en deze in de zomercollectie niet kunt vinden?
Suc6!
grtz Kisaas
vrijdag 9 april 2010 om 13:37
Wat vind je bv van:http://www.yellowcabstreet.com/shoes/boys/lagoon/
En dan naar beneden, de schoen linksonder?
En nee, ik heb geen aandelen YC .
Halfhoog, stevig en luchtig, tsja... hoge schoenen zijn vast niet zo luchtig als sandalen, maar wat weegt zwaarder?
En dan naar beneden, de schoen linksonder?
En nee, ik heb geen aandelen YC .
Halfhoog, stevig en luchtig, tsja... hoge schoenen zijn vast niet zo luchtig als sandalen, maar wat weegt zwaarder?
vrijdag 9 april 2010 om 13:39
Gezegend met een kind dat zijn voeten niet goed afwikkeld zijn wij doorvewezen naar de podoloog, volgens hem moet je je op zoek naar een sandaal met een dichte hiel voor de stevigheid, zoiets bedoel ik:
sandaal
(Plaatjes plakken lukt niet.)
Wij zagen een wereld van verschil in zijn loopgedrag, opeens viel hij niet meer over zijn eigen voeten en kon ook op een normale manier rennen.
sandaal
(Plaatjes plakken lukt niet.)
Wij zagen een wereld van verschil in zijn loopgedrag, opeens viel hij niet meer over zijn eigen voeten en kon ook op een normale manier rennen.
vrijdag 9 april 2010 om 13:42
Kun je het niet vragen aan de fysiotherapeut? Onze Mr J heeft aangepaste schoenen in de winter, maar hij mag in de zomer van de fysio, sandalen dragen met een dichte hak. Die geven steun aan de enkels. Wij hebben deze gekocht:
Jonathan heeft ook smalle voeten, een lage spierspanning en wat inzakkende enkeltjes.
Hij loopt er prima op. Alleen voor de lange afstanden moet hij dus wel de aangepaste schoenen aan. Maar dat zal bij jouw zoon niet anders zijn.
De fysio kan precies vertellen welke schoenen je mag kopen voor 'erbij' die kan dat ook beter inschatten dan wij dat kunnen.
Jonathan heeft ook smalle voeten, een lage spierspanning en wat inzakkende enkeltjes.
Hij loopt er prima op. Alleen voor de lange afstanden moet hij dus wel de aangepaste schoenen aan. Maar dat zal bij jouw zoon niet anders zijn.
De fysio kan precies vertellen welke schoenen je mag kopen voor 'erbij' die kan dat ook beter inschatten dan wij dat kunnen.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 9 april 2010 om 13:46
Het gaat erom dat de enkel boven de hiel blijft. Dus als je een stevige hak hebt, dan heb je dat ook wel bereikt, en hoef je niet perse hoge schoenen te kopen. Je kan dat ook informeren bij een goede kinderschoenenwinkel. Wij gaan altijd naar dezelfde voor de zomerschoenen en die meten alles goed op en kijken ook hoe hij loopt met de broekspijpen omhoog.
Die wij hebben zijn van TrackStyle. Die hebben vaak schoenen voor smallere voeten. Geox moet je dan niet hebben indd, die zijn breed.
Die wij hebben zijn van TrackStyle. Die hebben vaak schoenen voor smallere voeten. Geox moet je dan niet hebben indd, die zijn breed.
vrijdag 9 april 2010 om 13:47
Hip, ik weet niet of zo'n sandaal stevig genoeg is.
Male, ik ga het inderdaad ook aan de fysio vragen. Max heeft brede voetjes en hoge wreven. Lage spierspanning en enigszins inzakkende voeten. En nog een lengteverschil tussen links en rechts in beenlengte en voet. Dus eerdaags ook twee verschillende maten schoenen nodig. En zijn rug begint een lichte scoliose te vertonen. Het is wat met die mannen van ons!
Male, ik ga het inderdaad ook aan de fysio vragen. Max heeft brede voetjes en hoge wreven. Lage spierspanning en enigszins inzakkende voeten. En nog een lengteverschil tussen links en rechts in beenlengte en voet. Dus eerdaags ook twee verschillende maten schoenen nodig. En zijn rug begint een lichte scoliose te vertonen. Het is wat met die mannen van ons!
MILF in the making
vrijdag 9 april 2010 om 13:50
Als je in Amsterdam woont, er zit een schoenenwinkel: Kees Tak op de Bilderdijkstraat. Een echte ouderwetse schoenenwinkel. Zij geven zo goed advies. Echt elke medewerker heeft meer dan gemiddeld verstand van kindervoeten en de bijpassende -schoenen.
Wellicht dat er nog meer van zulke schoenenwinkels bestaan in het land? Al hebben wij ze nog niet gevonden! Vrienden van ons rijden er nu zelfs voor naar Amsterdam!
Wellicht dat er nog meer van zulke schoenenwinkels bestaan in het land? Al hebben wij ze nog niet gevonden! Vrienden van ons rijden er nu zelfs voor naar Amsterdam!
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 9 april 2010 om 13:51
heeft Max dan nog geen aangepaste schoenen?
Tip als hij aangepaste krijgt: vraag dan naar een sportmodel:
(semi-orthopedische schoen)
Jonathan heeft deze (uiteraard niet in het rose, maar zijn kleur staat er niet bij ) en die zijn heel erg licht maar wel onwijs stevig. En dat is zo fijn bij de lage spierspanning want dan zijn zware schoenen niet fijn. Wij hadden eerst van die bergschoen-achtige die waren eg mooi, maar aan het einde van de dag, als hij moe was, kon hij zijn voeten zowat niet meer optillen en op deze kan hij zelfs rennen.
Tip als hij aangepaste krijgt: vraag dan naar een sportmodel:
(semi-orthopedische schoen)
Jonathan heeft deze (uiteraard niet in het rose, maar zijn kleur staat er niet bij ) en die zijn heel erg licht maar wel onwijs stevig. En dat is zo fijn bij de lage spierspanning want dan zijn zware schoenen niet fijn. Wij hadden eerst van die bergschoen-achtige die waren eg mooi, maar aan het einde van de dag, als hij moe was, kon hij zijn voeten zowat niet meer optillen en op deze kan hij zelfs rennen.
vrijdag 9 april 2010 om 13:51
quote:DarkRosePrincess schreef op 09 april 2010 @ 13:48:
Oke, dichte hakken dus. We hebben we het advies gekregen om klitteband te nemen omdat die makkelijker aan te passen is naar de voet dan veters.Kijk dan echt eens naar Trackstyle sandalen. Die bevallen hier echt heel erg goed.
Oke, dichte hakken dus. We hebben we het advies gekregen om klitteband te nemen omdat die makkelijker aan te passen is naar de voet dan veters.Kijk dan echt eens naar Trackstyle sandalen. Die bevallen hier echt heel erg goed.