Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 16:51:

[...]

Daar komt hij vast wel achter (via die andere Italianen) als hij wil

Met nog meer pech doet hij niet alleen ciao bella, maar ook een dikke klapzoen (inclusief zweetbovenlip)

Dan valt dat berichtje nog wel mee he?

Nee, het valt níet mee. Ik dacht van die creep af te zijn.

Ik heb hem een tijdje op de chat gehad en die gesprekken begonnen altijd gewoon over koetjes en kalfjes, ophalen van herinneringen, allemaal leuk en aardig... en dan opeens was hij mij aan het vertellen met welke italiaan ik wat had gedaan.

En het állerergste was: dat was niet eens WÁÁR.

Die gast daar heb ik wel veel mee opgetrokken, maar dat was een goede vriend van me. En ik wil niet horen hoe een ander denkt dat ik seks heb gehad met iemand die een goede vriend van me was.

Sorry mensen, het zit me hoog. En ik verveel me. Dus.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:59:

[...]

Nee, het valt níet mee. Ik dacht van die creep af te zijn.

Ik heb hem een tijdje op de chat gehad en die gesprekken begonnen altijd gewoon over koetjes en kalfjes, ophalen van herinneringen, allemaal leuk en aardig... en dan opeens was hij mij aan het vertellen met welke italiaan ik wat had gedaan.

En het állerergste was: dat was niet eens WÁÁR.

Die gast daar heb ik wel veel mee opgetrokken, maar dat was een goede vriend van me. En ik wil niet horen hoe een ander denkt dat ik seks heb gehad met iemand die een goede vriend van me was.

Sorry mensen, het zit me hoog. En ik verveel me. Dus. Oke, dan hou ik op met bagatelliseren. Heb jij 'm als vriend op Hyves dan? Of vraagt hij je nu hem toe te voegen?
quote:geve schreef op 09 april 2010 @ 16:56:

[...]

Nee natuurlijk niet. Maar blijkbaar wordt wel verwacht dat je rekening houdt met iemands aandoeningen (voor zover je je die herinnert op het moment dat je iets schrijft) als je ergens een opmerking over maakt. Kijk: als ik iemand als een volwaardig persoon ervaar, dan hou ik geen rekening met persoonlijke issues, ik denk er zelfs niet aan. Pas wanneer je iemand niet als volwaardig ervaart hou je rekening met iemands handicap. Dàt is de essentie van mijn betoog, daar én hier.

Sorry hoor, Geve, maar je praat poep.

Je kunt ook met handicap (en met daar rekening mee te houden) een volwaardig persoon zijn. Als jij dat niet ziet, dan is dat jouw gemis. Maar voor mij is die wetenschap realiteit. Ik houd dagelijks rekening met mijn beperkingen en tóch vind ik mezelf een volwaardig persoon.
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 17:02:

[...]

Oke, dan hou ik op met bagatelliseren. Heb jij 'm als vriend op Hyves dan? Of vraagt hij je nu hem toe te voegen?Dat weet ik niet, want ik durf het bericht niet te openen.
quote:geve schreef op 09 april 2010 @ 16:56:

[...]

Nee natuurlijk niet. Maar blijkbaar wordt wel verwacht dat je rekening houdt met iemands aandoeningen (voor zover je je die herinnert op het moment dat je iets schrijft) als je ergens een opmerking over maakt. Kijk: als ik iemand als een volwaardig persoon ervaar, dan hou ik geen rekening met persoonlijke issues, ik denk er zelfs niet aan. Pas wanneer je iemand niet als volwaardig ervaart hou je rekening met iemands handicap. Dàt is de essentie van mijn betoog, daar én hier.

Dat is onzin. Als je weet dat iemand door zijn/haar aandoening jou niet gaat begrijpen, dan zie je hem als volwaardig door je mond te houden bijvoorbeeld.

Kijk, al die moeilijke woorden enzo die ik er nu uitgooi om indruk op jullie te maken zou ik voor me houden als ik zeker weet dat Qwertu bijvoorbeeld ze niet begrijpt en ik met haar in gesprek ben. Dat heeft niks te maken met iemand niet voor vol aanzien, maar alles met goed willen communiceren.
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 16:12:

[...]

*uit meelees-modus*

Wat ik uit jouw berichten haal, Q is dat je vanuit dat punt probeerde feed back te geven in dat desbetreffende topic.

In mijn ogen deed je dat respectvol en met zorg. Dat wilde ik nog wel even zeggen.

(En nee, ik heb daar niet gereageerd, alleen meegelezen. Maar vind persoonlijk dat je nogal onder vuur ligt, terwijl je naar mijn mening erg zorgvuldig bent geweest - o.a. door te vragen of je je je posts moest verwijderen.)

Eens met Almost Happy en respect voor Q.

Met het gevaar heel erg mosterd te zijn moet dit toch van mijn hart. Ik heb dit trouwens ook al geschreven op het gewraakte en nu opgeschoonde topic, maar dat is daar misschien ondergesneeuwd geweest en bovendien gesneuveld bij het opschonen.
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 16:57:

[...]

Ja en gelukkig heb ik het niet gelezen, ondanks dat jij het niet gezegd hebt.Wij snappen elkaar.
Waarom nu 'volwaardig' en 'onvolwaardig' erbij halen?

Je kunt toch ook rekening houden met iemand, juist omdat hij of zij een beperking (van wat voor aard dan ook) heeft?

Heeft toch niks met onvolwaardig te maken?
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 17:02:

Je kunt ook met handicap (en met daar rekening mee te houden) een volwaardig persoon zijn. Als jij dat niet ziet, dan is dat jouw gemis. Maar voor mij is die wetenschap realiteit. Ik houd dagelijks rekening met mijn beperkingen en tóch vind ik mezelf een volwaardig persoon.Ja Q, en uitgerekend dàt probeer ik je al een tijdje aan het verstand te brengen (schijn óók niet te lukken). Ik vs jou in tegenstelling tot jij vs die ander.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 17:03:

[...]

Dat weet ik niet, want ik durf het bericht niet te openen.

Nu word ik nieuwsgierig!
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 17:03:

[...]

Dat weet ik niet, want ik durf het bericht niet te openen.

Maar misschien zegt ie wel dat ie inmiddels weet dat je geen seks hebt gehad met die goede vriend

Gooi dat ding ongelezen weg.
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 17:04:

Waarom nu 'volwaardig' en 'onvolwaardig' erbij halen?

Je kunt toch ook rekening houden met iemand, juist omdat hij of zij een beperking (van wat voor aard dan ook) heeft?

Heeft toch niks met onvolwaardig te maken?Noem het dan "serieus nemen" wat mij betreft. Maar daarmee krijg je voornamelijk lachers op je hand (of ergens anders).
Weet je, consequent om iemands handicap heen kijken, dát zou pas ontkenning zijn van hoe iemand is. Volwaardig, dat ben ik namelijk met mijn handicaps, ziektes en beperkingen. Die horen erbij. Die horen bij mij. Dat ben ik. Ik ben niet een volwaardig persoon met aftrek van de handicaps, waarbij we door ontkenning van die handicaps of door het negeren ervan (het er geen rekening mee houden) mij opeens weer tot een volwaardig persoon transformeren of iets dergelijks.
quote:geve schreef op 09 april 2010 @ 17:06:

[...]

Noem het dan "serieus nemen" wat mij betreft. Maar daarmee krijg je voornamelijk lachers op je hand (of ergens anders).

Oke, daar zit wat in. Maarrr ik snap je punt nog steeds niet.

Klopt het dat wat jij denkt is dat als je iemand serieus neemt je dus geen rekening houdt met zijn of haar beperking?

Je hoeft iemand toch niet als een complete debiel te behandelen?

Er is toch een verschil tussen rekening houden met en betuttelen?

Het is toch niet perse het een of het ander?

Waar is grijs gebleven dan?

(Sorry, mijn accents/streepjes doen het niet.)
quote:geve schreef op 09 april 2010 @ 17:05:

[...]

Ja Q, en uitgerekend dàt probeer ik je al een tijdje aan het verstand te brengen (schijn óók niet te lukken). Ik vs jou in tegenstelling tot jij vs die ander.Nee hoor. Volgens mij ontken jij dingen die er wel degelijk zijn. Zowel in ik vs jou als in ik vs die ander. Want mijn beperkingen zijn er volgens jou niet (het gat is gedicht) en die anders beperkingen zijn volgens jou op te lossen met aanpassing van gedrag en met het aannemen van een nieuwe nickname. Ik zie daarin twee keer een ontkenning van hoe iemand is.
Het lijkt wel een taboe: laten we vooral doen of er alleen maar mensen zijn zonder probleem/handicap/afwijking/whatever.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 17:07:

Weet je, consequent om iemands handicap heen kijken, dát zou pas ontkenning zijn van hoe iemand is. Volwaardig, dat ben ik namelijk met mijn handicaps, ziektes en beperkingen. Die horen erbij. Die horen bij mij. Dat ben ik. Ik ben niet een volwaardig persoon met aftrek van de handicaps, waarbij we door ontkenning van die handicaps of door het negeren ervan (het er geen rekening mee houden) mij opeens weer tot een volwaardig persoon transformeren of iets dergelijks.Q, wil je nu eerst eens lezen wat er stààt ipv op jouw interpretatie verder te borduren? Voor jouw forumaanwezigheid doet het er niet toe wat voor issues er spelen. Dat is de enige Q die ik ken.
Qwertu, ik kan me je irritatie daarover levendig voorstellen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 17:07:

Weet je, consequent om iemands handicap heen kijken, dát zou pas ontkenning zijn van hoe iemand is. Volwaardig, dat ben ik namelijk met mijn handicaps, ziektes en beperkingen. Die horen erbij. Die horen bij mij. Dat ben ik. Ik ben niet een volwaardig persoon met aftrek van de handicaps, waarbij we door ontkenning van die handicaps of door het negeren ervan (het er geen rekening mee houden) mij opeens weer tot een volwaardig persoon transformeren of iets dergelijks.Of ik lees het verkeerd of ik snap er niks van maar volgens mij bedoelt Geve dat toch nou juist?
Geve, aan iemand die ik niet serieus neem besteed ik geen ellenlange posts in een dagenlang durende discussie. Was ik eruit weggelopen, dan had ik diegene niet serieus genomen.

Dat ik iemand niet publiekelijk voor lul zet, heeft daar óók mee te maken. Als ik iemand niet serieus neem, dan boeit het me niets als ik diegene voor lul zet. Als ik iemand wel serieus neem, dan kan ik gewoon met inachtneming van beperkingen, besluiten om een incident te laten gaan. Precies zoals iemand die weet dat ik slechthorend ben bijvoorbeeld kan laten om de sneer te uiten bij mijn honderdste "wat zeg je?", terwijl die bij willekeurig wie wél gesneerd had.

Heb ik gister óók al getypt trouwens.
quote:mamalief schreef op 09 april 2010 @ 17:13:

[...]

Of ik lees het verkeerd of ik snap er niks van maar volgens mij bedoelt Geve dat toch nou juist?Als ik het goed begrijp zou Geve niet wat harder tegen Qwertu willen praten als ze hem niet verstaat.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 17:11:

Nee hoor. Volgens mij ontken jij dingen die er wel degelijk zijn. Zowel in ik vs jou als in ik vs die ander. Want mijn beperkingen zijn er volgens jou niet (het gat is gedicht) en die anders beperkingen zijn volgens jou op te lossen met aanpassing van gedrag en met het aannemen van een nieuwe nickname. Ik zie daarin twee keer een ontkenning van hoe iemand is.Nee, ik ontken jouw beperkingen niet: ze zijn niet relevant voor jouw forumaanwezigheid, dàt zeg ik, en dus hou ik er geen rekening mee. Zou mooi worden als we eerst de hele Psyche-pijler zou moeten afstruinen en wat iemand ooit heeft losgelaten vooraleer je op iemand mag reageren. Dat iets harder kan binnenkomen dan bedoeld is altijd mogelijk. Daar kàn rekening mee gehouden worden aan zenderskant maar óók aan ontvangerskant (filteren van overgevoeligheden).
quote:geve schreef op 09 april 2010 @ 17:20:

[...]

Nee, ik ontken jouw beperkingen niet: ze zijn niet relevant voor jouw forumaanwezigheid, dàt zeg ik, en dus hou ik er geen rekening mee. Zou mooi worden als we eerst de hele Psyche-pijler zou moeten afstruinen en wat iemand ooit heeft losgelaten vooraleer je op iemand mag reageren. Dat iets harder kan binnenkomen dan bedoeld is altijd mogelijk. Daar kàn rekening mee gehouden worden aan zenderskant maar óók aan ontvangerskant (filteren van overgevoeligheden).

Oh kijk, daar ben ik het weer helemaal mee eens. Weten we wel zeker dat we het allemaal over hetzelfde hebben? Want ik durf wel te stellen dat Qwertu het ook met bovenstaande eens is.

Indien niet: waan van de dag en heb ik er echt niets van begrepen.
Q, ik denk dat we qua standpunten veel dichter bij elkaar zitten dan we op dit ogenblik voor mogelijk houden. Prettig weekend!
Geve, op het moment dat je weet van mijn beperkingen, dan vind ik het lomp als bepaalde dingen die juist in díe context gelezen moeten worden zonder die context gelezen worden.

En in die context: juist van jóu had ik zo'n post niet verwacht. Juist omdat ik van jou wéét dat je bekend bent met het feit dat ik tegen veel beperkingen aanloop en dat die onomkeerbaar zijn. Iemand die dat niet weet: soit, die kan zo'n opmerking maken en dan denk ik "laat maar gaan". Maar iemand die mij kent en met wie ik ook achter de schermen bepaalde informatie gedeeld heb, daarvan verwacht ik dat die in het totaalplaatje "mij" óók de beperkingen zet die bíj mij horen.

Precies zoals ik van een kennis niet verwacht dat die uit zichzelf rekening houdt met mijn dieet, maar van mijn echtgenoot, mijn ouders en mijn schoonouders wél. Als zij dat niet doen, dan is dat kwetsend. Dat is een stukje ontkenning van de "mij" die zij zouden behoren te kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven