Ik ben verbannen

09-04-2010 21:50 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu ga vertellen is natuurlijk niet echt gebeurd. Ik heb een grote fantasie. Maar toch..

Stel je eens voor.

Op een avond verveel je je een beetje. Er is niets op TV en in lezen heb je ook geen zin. In een opwelling meld je je aan op het forum van een weekblad. Zoiets als dit, maar toch anders. Je struint een beetje rond en ontdekt dat er op dit forum van het niet bestaande weekblad (het is immers maar een verzonnen verhaal) l veel gezeurd wordt over zaken die je geen f*ck interesseren. Omdat je je nu eenmaal erg verveelt, reageer je zo hier en daar..

Een maand later: Bijna iedere avond log je wel even in op het forum dat ik voor dit verhaal verzonnen heb. Je bent inmiddels stomverbaasd. Je wist niet dat mensen zo zuur konden denken over de wereld om hen heen. Eigenlijk dacht je altijd dat de Nederlandse democratie best goed functioneerde en dat we niets te klagen hebben. Wanneer je de reacties op dit forum leest, ontstaat er opeens een heel ander beeld. Je wist niet dat je leefde in een soort bananenrepubliek, je wist niet dat we bedreigd werden door hordes asielzoekers en moslims die stiekem bezig zijn de macht over te nemen

Weer een maand later (denk erom, het is maar een verhaal):

Inmiddels lees je geen krant meer, je laatste boek ligt onder een laag stof. De zure en xenofobe mensen van dit forum vullen je avonden. Gelukkig zijn er ook medestanders. Leuke en ruimdenkende mensen die net als jij hun best doen om al het uitgestorte braaksel op te ruimen.

Je krijgt een goed idee: je opent een eigen topic en kondigt aan dat hier nu eens alleen plaats zal zijn voor positieve berichten over multicultureel Nederland. Aangezien er wel zeven topics zijn die de negatieve kanten van deze zaak belichten, denk je dat dat toch wel moet kunnen. Helaas is dat een illusie...

Weer een maand later.

Je bent voor altijd verbannen. Op het forum dat natuurlijk niet echt bestaat gaan de foute grapjes, de citaten en verwijzingen naar enge rechtse sites en de angstaanjagende verhalen over mensen van niet westers afkomst door. Iedere dag en iedere avond.

Pffff, wees maar blij dat dit een verzonnen verhaal is!
quote:Pelikaan schreef op 09 april 2010 @ 23:29:

[...]

Maar...waarom lees je hier dan nog?

Ik snap het echt niet, als mensen het hier zo naar vinden en de "bewoners" van het forum stom vinden, wat zoeken ze hier dan nog?

Zo zijn er hier veel mensen Pelikaan, die zitten hier alleen maar om zichzelf beter te voelen tegenover al die domme en stomme en onnozele en naïeve en kortzichtige mensen.

Zoiets als een lelijke vriendin hebben om jezelf mooier te voelen.
quote:minny schreef op 09 april 2010 @ 23:30:

[...]

Och welnee, als je het niet erg vind om bovenop die kast te blijven, dan heeft niemand last van je.
quote:Pelikaan schreef op 09 april 2010 @ 23:29:

[...]

Maar...waarom lees je hier dan nog?

Ik snap het echt niet, als mensen het hier zo naar vinden en de "bewoners" van het forum stom vinden, wat zoeken ze hier dan nog?Ja, je hebt uiteraard gelijk. Mensen die anders zijn en het niet eens zijn met de grote massa. Die moeten zo snel mogelijk oprotten!
quote:mamalief schreef op 09 april 2010 @ 23:28:

[...]

Die zieke geest noemen sommige mensen God Minny.

*edit*

Die zieke geest noemen sommige mensen God, Minny.

Moet wel een komma tussen natuurlijk voordat je grootheidswaanzin krijgt.Partij Minny houdt zich voorlopig nog niet bezig met wereldheerschappij. Voorlopig dus.
quote:mie32 schreef op 09 april 2010 @ 23:31:

[...]

Ja, je hebt uiteraard gelijk. Mensen die anders zijn en het niet eens zijn met de grote massa. Die moeten zo snel mogelijk oprotten!Dat is geen antwoord op de vraag eigenlijk. Als jij het hier niet naar je zin hebt, waarom kom je hier dan nog? Dat heeft niets te maken met niet bij de massa horen en oprotten.
Mie, je leest echt dingen die er niet zijn hoor, zeker van de meerderheid die hier post
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:minny schreef op 09 april 2010 @ 23:30:

[...]

Och welnee, als je het niet erg vind om bovenop die kast te blijven, dan heeft niemand last van je.

[...]

Ja, je hebt uiteraard gelijk. Mensen die anders zijn en het niet eens zijn met de grote massa. Die moeten zo snel mogelijk oprotten!Nee, dat zeg ik niet. Ik begrijp alleen niet waarom je jezelf zo plaagt!

[...]

Ja, je hebt uiteraard gelijk. Mensen die anders zijn en het niet eens zijn met de grote massa. Die moeten zo snel mogelijk oprotten!Nee hoor. Wij zijn dol op mensen die op de kast met de kop boven het maaiveld uit durven te komen.

Maar het zou wel helpen als die mensen óns ook konden waarderen.
quote:mamalief schreef op 09 april 2010 @ 23:30:

[...]

Zo zijn er hier veel mensen Pelikaan, die zitten hier alleen maar om zichzelf beter te voelen tegenover al die domme en stomme en onnozele en naïeve en kortzichtige mensen.

Zoiets als een lelijke vriendin hebben om jezelf mooier te voelen.Ik ben blij dat ik hier de metaforische rol van lelijke vriendin mag vervullen. Alles om de mensheid wat blijer te maken
quote:Pelikaan schreef op 09 april 2010 @ 23:35:

[...]

Nee, dat zeg ik niet. Ik begrijp alleen niet waarom je jezelf zo plaagt!Dat valt wel mee hoor! Ik amuseer me best en zoals ik al zei. Ik verveelde me toch.
quote:Vierkant schreef op 09 april 2010 @ 23:30:

[...]

Neuh, we hebben hier een mooie doorloop aan mensen. Check het ban topic maar eens. Die uitzetprocedure is idd heel efficient hier, en een verblijfsvergunning kan zo weer ingetrokken worden bij wangedrag.
.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 23:36:

[...]

Nee hoor. Wij zijn dol op mensen die op de kast met de kop boven het maaiveld uit durven te komen.

Maar het zou wel helpen als die mensen óns ook konden waarderen. Nou, ik zou het prima vinden als er ook iets zinnigs uit die kop kwam, ipv alleen maar een uitgestoken tong.
quote:mie32 schreef op 09 april 2010 @ 21:50:

Wat ik nu ga vertellen is natuurlijk niet echt gebeurd. Ik heb een grote fantasie. Maar toch..

Stel je eens voor.

Op een avond verveel je je een beetje. Er is niets op TV en in lezen heb je ook geen zin. In een opwelling meld je je aan op het forum van een weekblad. Zoiets als dit, maar toch anders. Je struint een beetje rond en ontdekt dat er op dit forum van het niet bestaande weekblad (het is immers maar een verzonnen verhaal) l veel gezeurd wordt over zaken die je geen f*ck interesseren. Omdat je je nu eenmaal erg verveelt, reageer je zo hier en daar..

Een maand later: Bijna iedere avond log je wel even in op het forum dat ik voor dit verhaal verzonnen heb. Je bent inmiddels stomverbaasd. Je wist niet dat mensen zo zuur konden denken over de wereld om hen heen. Eigenlijk dacht je altijd dat de Nederlandse democratie best goed functioneerde en dat we niets te klagen hebben. Wanneer je de reacties op dit forum leest, ontstaat er opeens een heel ander beeld. Je wist niet dat je leefde in een soort bananenrepubliek, je wist niet dat we bedreigd werden door hordes asielzoekers en moslims die stiekem bezig zijn de macht over te nemen

Weer een maand later (denk erom, het is maar een verhaal):

Inmiddels lees je geen krant meer, je laatste boek ligt onder een laag stof. De zure en xenofobe mensen van dit forum vullen je avonden. Gelukkig zijn er ook medestanders. Leuke en ruimdenkende mensen die net als jij hun best doen om al het uitgestorte braaksel op te ruimen.

Je krijgt een goed idee: je opent een eigen topic en kondigt aan dat hier nu eens alleen plaats zal zijn voor positieve berichten over multicultureel Nederland. Aangezien er wel zeven topics zijn die de negatieve kanten van deze zaak belichten, denk je dat dat toch wel moet kunnen. Helaas is dat een illusie...

Weer een maand later.

Je bent voor altijd verbannen. Op het forum dat natuurlijk niet echt bestaat gaan de foute grapjes, de citaten en verwijzingen naar enge rechtse sites en de angstaanjagende verhalen over mensen van niet westers afkomst door. Iedere dag en iedere avond.

Pffff, wees maar blij dat dit een verzonnen verhaal is!

Zooo heeee Mie , puf puf eindelijk gevonden

Jij zeult ook de halve wereld af zeg met je verhaal .

Maar ik heb nog wat voor je wat je had laten liggen bij ons , je pilletjes .

Heb me vrijwillig aangemeld om ze te brengen, speciaal voor jou

Dacht kan ik je weer even zien en heb nu toch even tijd .

En zo te lezen ben ik ook net op tijd om ze langs te brengen ..

want je begint al weer aardig te raaskallen
Thanx Tjaa!
quote:Vierkant schreef op 09 april 2010 @ 23:33:

[...]

Dat is geen antwoord op de vraag eigenlijk. Als jij het hier niet naar je zin hebt, waarom kom je hier dan nog? Dat heeft niets te maken met niet bij de massa horen en oprotten.

Wacht even. Er opent hier iemand een topic met een bepaald probleem (gelukkig verzonnen.Stel je voor!) . Vervolgens komen er reacties die niet echt uitblinken in enige relevantie. Vervolgens blijkt dat ik dat leuk had moeten vinden, want dat zijn onze mores. Dat heeft toch alles te maken met 'doe net als de rest, want anders..."

Verder vind ik het prima hoor! Ik leer hier van. Zo werkt het dus op het Viva forum.
quote:TjaavanGs schreef op 09 april 2010 @ 23:41:

[...]

want je begint al weer aardig te raaskallenNu je er toch bent, biertje?
.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 23:39:

[...]

In dat geval zou ik graag zien dat je toch, zoals al geopperd werd, met je schaamlippen ging typen...Mdssssewwr Qyfrtu fdfsat is bvest laassrtiggg nopkfg hookior!
Tjaa, nie jokken nie, je had al een account
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mie32 schreef op 09 april 2010 @ 23:41:

[...]

Zo werkt het dus op het Viva forum.Zo werkt het overal, altijd. Als je ergens voor het eerst binnenkomt, dan is het nooit een goed plan om meteen te gaan schreeuwen om aandacht. Relaaaax, kijk een beetje rond, neem een kopje koffie, luister naar andermans verhalen en kom dan met iets "fictiefs".
quote:TjaavanGs schreef op 09 april 2010 @ 23:41:

[...]

want je begint al weer aardig te raaskallenHee, mijn Lonsdale vriend die in het echte leven te weinig aandacht krijgt van de vrouwtjes en daarom avonden lang doorbrengt op de forums van niet bestaande weekbladen!!!
O, Tjaa, als jij hier ook al bent geef die pilletjes dan maar heel rap aan mij want ik ben nu echt een zenuwinzinking nabij

En laat het iets sterks zijn, dus niet van die lullige valdispert van drogist.

Mie
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:mie32 schreef op 09 april 2010 @ 23:41:

[...]

Wacht even. Er opent hier iemand een topic met een bepaald probleem (gelukkig verzonnen.Stel je voor!) . Vervolgens komen er reacties die niet echt uitblinken in enige relevantie. Vervolgens blijkt dat ik dat leuk had moeten vinden, want dat zijn onze mores. Dat heeft toch alles te maken met 'doe net als de rest, want anders..."

Verder vind ik het prima hoor! Ik leer hier van. Zo werkt het dus op het Viva forum.Nee hoor. Je hoeft niet als de rest te doen. Je moet er alleen niet zo zuur op reageren. Een béétje inlezen had je namelijk al geleerd dat dit de manier is waarop we met elkaar omgaan hier. Take it or leave it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven