Voetbalmoeder

10-04-2010 09:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Vroeger" hoorde ik ze wel roepen en schreeuwen op het voetbalveld achter mijn huis, de voetbalvaders en moeders, en dan dacht ik : hoe kun je je nu zo laten gaan??!!

En nu?

Nu stond ik gisteravond bij het eerste kaboutervoetbaltoernooitje van mijn dochter de longen uit mijn lijf te schreeuwen! Aanmoedigen en juichen als er een bal geraakt werd. En het was nog leuk ook!!

Wat hebben we gelachen zeg, ons team rende de verkeerde kant op, schoot de bal in eigen doel, de 'kabouters' die moe waren gingen gewoon op de grond zitten. Maar wat deden ze hun best!

Ja, ik kan er niet meer onderuit, ik ben voetbalmoeder, en ik vind het leuk!!
Ik kan niet wachten! :-)
"Schop um voor zijn potuhhhhhhhh!"
Hahahaha, zo ver zijn we nog niet Misskip, nu is het vooral

"Andere kant op!!"
Leuk! Dat staat mij ook te wachten denk ik...
Haha zie het al helemaal voor me.

Voor ons nog even wachten, maar het lijkt me leuk.
Zolang het bij wat aanmoedigingen blijft, mag je wat mij betreft 'schreeuwen' wat je wil.

Toch, wanneer dit overgaat in bemoeienissen met van alles en nog wat, dan begint het mij overal te jeuken.
Het is ook leuk!

Behalve, als op zaterdag de wekker staat om half 7, omdat er gevoetbald moet worden, waarbij ze om kwart over 7 vertrekken haha.
quote:Jeanette76b schreef op 10 april 2010 @ 11:42:

Zolang het bij wat aanmoedigingen blijft, mag je wat mij betreft 'schreeuwen' wat je wil.

Toch, wanneer dit overgaat in bemoeienissen met van alles en nog wat, dan begint het mij overal te jeuken.

Juist!!

Dit was in ons geval echt aanmoedigen, juichen als ze een bal raakten etc.

Echter, er was een ventje die kreeg al op zn kop van zn oma, omdat ie de verkeerde kant op rende, hij toch zeker wel wist wat ie moest doen met een bal, en al helemaal een slechte keeper was. Ventje is 4! Zo sneu vond ik dat.
Mijn zoon speelt bij de Fjes.Een paar weken geleden schopte hij per ongeluk de tegenstander tegen zijn benen,waarop ik een woedende vader op me afkreeg.Allerlei nare ziektes kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd en hij wilde mij zelfs slaan.

Vandaag moesten we weer tegen hetzelfde elftal.Vader was er ook weer en heeft mij heel de wedstrijd vies aan staan kijken.

Wij hebben een leuk clubje ouders bij elkaar en stonden met 2-0 voor waardoor hij zichzelf nog meer stond op te winden.Na afloop trapte hij heel sneaky mijn zoon achter op zijn enkel.

Ik ben doorgelopen maar heb wel het bestuur van onze vereniging op de hoogte gesteld.

Aanmoedigen is leuk,maar als ouders zich met de wedstrijd gaan bemoeien wordt het een stuk minder leuk.
quote:coeberghmetijs schreef op 10 april 2010 @ 12:14:

Mijn zoon speelt bij de Fjes.Een paar weken geleden schopte hij per ongeluk de tegenstander tegen zijn benen,waarop ik een woedende vader op me afkreeg.Allerlei nare ziektes kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd en hij wilde mij zelfs slaan.

Vandaag moesten we weer tegen hetzelfde elftal.Vader was er ook weer en heeft mij heel de wedstrijd vies aan staan kijken.

Wij hebben een leuk clubje ouders bij elkaar en stonden met 2-0 voor waardoor hij zichzelf nog meer stond op te winden.Na afloop trapte hij heel sneaky mijn zoon achter op zijn enkel.Ik ben doorgelopen maar heb wel het bestuur van onze vereniging op de hoogte gesteld.

Aanmoedigen is leuk,maar als ouders zich met de wedstrijd gaan bemoeien wordt het een stuk minder leuk.Deed die vader dit???? Ben totaal in shock.
Coebergh: gadsie, wat een enge vent zeg. Ik moet zeggen, soms zie ik hier ook coaches (E-teams) die echt bloedfanatiek zijn. Dat zie je dan ook aan die jochies, bij verlies echt hangende hoofden / huilen, boosheid. Zo jammer vind ik dat...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Ja dat was de vader!!

Bestuur van onze club heeft me gevraagd om aangifte te doen.Daar denk ik nog even over na.

Ik wil gewoon op zaterdagochtend gezellig naar de voetbal kijken,zo wordt het een stuk minder leuk!
Blijf in shock.... Wat een kinderachtig gedrag zeg van die man!

Elske, leuk hoor je dochter zo aanmoedigen. Vooral ook blijven doen! Krijgt ze een heleboel zelfvertrouwen van ( en de wetenschap dat jij hartstikke trots op haar bent)
quote:Visje28 schreef op 10 april 2010 @ 12:50:

Blijf in shock.... Wat een kinderachtig gedrag zeg van die man!

Elske, leuk hoor je dochter zo aanmoedigen. Vooral ook blijven doen! Krijgt ze een heleboel zelfvertrouwen van ( en de wetenschap dat jij hartstikke trots op haar bent) Heb haar verteld dat ze het beste meisje van het team was, je zag haar gewoon groeien van trots! (ze is het enige meisje van het team, maar dat doet er niet toe
quote:coeberghmetijs schreef op 10 april 2010 @ 12:14:

Wij hebben een leuk clubje ouders bij elkaar en stonden met 2-0 voor waardoor hij zichzelf nog meer stond op te winden.Na afloop trapte hij heel sneaky mijn zoon achter op zijn enkel.

Ik ben doorgelopen maar heb wel het bestuur van onze vereniging op de hoogte gesteld.

Aanmoedigen is leuk,maar als ouders zich met de wedstrijd gaan bemoeien wordt het een stuk minder leuk.

Noujaaaaaa zeg!!

Komop, je staat toch niet bij het 1e, het zijn nog maar zulke broekjes. Dat snap ik dus echt niet he, dat je er niet gewoon lol in kunt hebben om te zien hoeveel plezier de jongens en meiden er zelf in hebben, ook al verliezen ze.

Erg sneu van die vader, als zoontje of dochter van zo'n exemplaar zou je er toch gewoon de balen van hebben als je pa meegaat, om 'gezellig' aan te moedigen..

Gaat het bestuur zelf ook nog maatregelen nemen, zoals bijv contact opnemen met het andere team?
Verschrikkelijk, die gillende wijven aan de kant. Of het nu aanmoedigen is of niet.
quote:domnaiefmutsje schreef op 10 april 2010 @ 15:53:

Verschrikkelijk, die gillende wijven aan de kant. Of het nu aanmoedigen is of niet.

Ik zou me ook écht kapot schamen als kind zijnde.

Maar ik begrijp wel dat het als ouder héél leuk is om je kind plezier te zien hebben en hem/haar aan te moedigen.
..
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 10-05-2010 17:31
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd
Ben ook een enthousiaste voetbal moeder hoor, ben zelfs al enige tijd leidster van het E team van mijn zoon, we hebben een heel gezellig clubbie ouders (opvallend detail meestal de moeders die langs de lijn staan), wij moedigen aan, kraken niet af en schelden zeker niet. Maar af en toe kom je tegenstanders tegen waarbij voornamelijk vaders hun kind af kraken en uitschelden alsof ze prof voetballer zijn, vaak kan ik het niet laten om ze daar op te wijzen, en soms schrikken ze daar zelf van. Vraag dan heel liefjes hoeveel hun zoon betaald krijgt als profvoetballer , degene stamelt dan meestal dat het niet zo is, en dan antwoord ik o juist hij voetbalt net als die van ons voor de lol! Meestal valt het kwartje dan.

En inderdaad wat een medeforumster zegt meestal is het leuk, maar zaterdagochtend om 7.15 uur in de winter in het donker als het zo koud is verzamelen is minder
Hee Christiana, wat leuk dat je leider van een team bent, heel stoer.

In mijn boekje heb ik een Eerste hulp voor coaching opgenomen voor als de coach niet op komt dagen, die heb jij vermoedelijk niet meer nodig!!
Afgelopen zaterdag moest onze zoon ook voetballen, nu nog een kabouter en straks een Fje. Daar was de trainer van de tegenpartij zo opgefokt dan hij een spelertje boos optilde en met een boze stem riep dat hij daar moest gaan staan. Ik heb daar wel wat van gezegd tegen onze trainer want ik vond het niet normaal. Die jongens en meisjes zijn 4,5 en 6 jaar oud, moeten plezier hebben in het spel. Wij moedigen altijd aan dat is veel leuker en beter voor ze. Onze zoon ziet nog zo vaak alle vogeltjes vliegen en mist dan weer een bal, jammer dan. Maar als ik zie hoe fel en fanatiek sommigen ouders zijn en hoe lelijk de kleintjes al kunnen doen in het veld vind ik het voetballen niet meer zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven