flesvoeding babay 7 weken

11-04-2010 08:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
daar ben ik weer.... een vraag of reacties aan andere moeders met een baby rond de 7 weken. Onze zoon is dus 7 weken en 3 weken geleden bij het CB woog hij 4750 gram en is 53,5 cm lang. Hij was een kilo aangekomen sinds de geboorte.

Hij krijgt nu 5 of 6 voedingen van 165 cc, nutrilon standaard met een beetje johannesbroodpitmeeel erdoor omdat de fles anders te snel leeg is. Soms lijkt het nog of hij honger heeft.

Gister wat meer gegeven om 20.30 en toen ging hij in zijn eigen bedje slapen wat hij hiervoor pas 1 keer gedaan had tot de laatste voeding. Zou hij normaal misschien nog honger hebben gehad of toevalstreffer gisteren? Hoeveel geven jullie?

Ik had gekeken bij onze eerste zoon die kreeg met 5 weken al 180 cc zag ik.

Graag reacties! Alvast dank....
.
Heeft hij geen zuigbehoefte als je denkt dat hij nog honger heeft en hij de fles ook zo snel leeg heeft? Mss een speentje?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ja soms heeft hij nog zuigbehoefte en dan geef ik een speentje maar niet altijd en hij best flink eigenlijk.....
Je kunt zelf uitrekenen hoeveel je baby mag hebben: 150 ml per kilo lichaamsgewicht.

Als jouw baby 5 kilo zou zijn (is niet zo, hij is lichter) zou hij 5 flessen van 150cc mogen hebben.

Jij geeft dus al veel meer dan de richtlijn is.
Moet je niet vaker een kleiner flesje aanbieden?
Waarom denk je dat hij nog honger heeft?

Wat zijn de signalen die je baby afgeeft?
Ik vind jouw baby eigenlijk heel klein, in vergelijk met die van mij (bijna 7 kilo bij 8 weken )

Ik geef borstvoeding, maar als ik een flesje bv maak voor hem, krijgt hij rond de 120 cc. Dat lijkt eigenlijk voldoende.

Mag zo'n kleine baby al pap door de melk dan?

(geen idee hoor, is geen verwijt, ik geef borstvoeding dan hoef ik gelukkig verder nergens over na te denken)
DTEEZ!
Djoels, Nutriton (of johannesbroodpitmeel) is geen pap maar alleen een verdikkingsmiddel.

Het wordt meestal gebruikt als baby's snel spugen, en ze drinken er ook wat minder snel door. Er zit bijna geen voedingswaarde in.
.
Oh.... Dat wist ik dus niet.... ik zag alleen maar het woord 'meel' in dat hele lange woord en dacht aan pap... echt ik heb er echt helemaal geen verstand van.... ik ben borstvoeding gaan geven en dat ging gelukkig heel goed en verder lees ik nooit zoveel over dat soort dingen, dus ik weet het gewoon echt niet. Maar ik keek even naar die cc's en toen dacht ik dat is best wel veel, want mijn baby mocht ongeveer iets van 120 cc of zo zeiden ze een tijdje geleden op het bureau. En aangezien mijn baby een soort van reus(je) is en ik hem maar 120 cc geef als ik bv in een fles stop, dacht ik even hoe of wat... en zo zie je maar weer, heb er geen ruk verstand van... gelukkig is mijn baby makkelijk en verwijt hij het me vast niet
DTEEZ!
Mijn baby was al 4540 gram bij de geboorte Miss M. En afgelopen donderdag 6800 en nog iets gram en 63 cm lang.

Hij is inderdaad heeeel flink! Volgens mij heb ik Nutriton en Johnnesbroodtoestandmeel en alles in één in mijn borsten zitten, want hij gaat als de brandweer!
DTEEZ!
.
.
Yep Miss M. De bevalling heeft 5 uur geduurd, het was een eitje!

Geen idee, kunnen ze dat al voorspellen dan??

Nou ik ga eens snel kolven en dan het vierde flesje bv in de koelkast zetten, want moeders gaat de hele dag tennissen en op het terras zitten op de tennisbaan!
DTEEZ!
hmmmm tja....hij geeft wel echt hongersignalen zoals sabbelen op eigen vuisjtje, een knorrend geluid maken (doet hij alleen rond de flestijd) happen in de lucht enz enz
Dit kan toch ook duiden op zuigbehoefte. Misschien een andere speen proberen, waar hij wat meer moeite voor moet doen.
Nee, natuurlijk kunnen ze nu nog niet voorspellen hoe groot ie gaat worden. Nou ja, ze kunnen een formule loslaten met de lengte van pa en de lengte van ma en dat dan gemiddeld en dan nog iets erbij. Maar das niet heel erg betrouwbaar.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Miss Moneypenny schreef op 11 april 2010 @ 09:06:

Je kunt zelf uitrekenen hoeveel je baby mag hebben: 150 ml per kilo lichaamsgewicht.

Als jouw baby 5 kilo zou zijn (is niet zo, hij is lichter) zou hij 5 flessen van 150cc mogen hebben.

Jij geeft dus al veel meer dan de richtlijn is.Hij was 3 weken geleden bijna 5 kilo. Schat dat hij nu zo'n 5,5 kilo is (als ik kijk naar wat mijn zoon groeide in 3 weken). Dan mag ze zo'n 800cc geven. Geeft ze nog steeds teveel hoor, daar niet van.
Waar wat Solomio zegt. En sowieso groeien kindjes op borstvoeding de eerste tijd heel explosief en zie je dat ze daarna wat stabiliseren. Want anders heeft Djoels waarschijnlijk nu een guinnes world record voor 's werelds grootste man in hun wiegje liggen (Sowieso natuurlijk vast wel van liefst, mooiste.... )

Maar even terug naar TO. Pakt hij een speentje goed. Anders pinken? Ik denk dat het geen honger is maar ja als het tegen je gevoel indruist om het niet te geven.. Jij kent je kind toch? Let er wel op dat je nu al bijna aan de liter zit en hij moet nog een goed aantal maanden wachten voordat de bijvoeding in beeld komt. Door meteen meer te geven hou je geen spelingsruimte meer over.
.
Dees, bij mijn zoons werkte het 'pinken' inderdaad heel goed de eerste weken.

Ik zou proberen iets minder voeding per keer te geven en daarna nog een minuut of 5/10 in dezelfde houding blijven zitten met je pink in zijn mondje ipv de fles.

Je merkt snel genoeg of het echt honger is dan. Als hij na een tijdje nog steeds onrustig is en je denkt echt dat hij honger heeft, dan zou ik gewoon wel wat bijgeven.

Misschien morgen even consultatiebureau bellen voor advies?

Succes!
En anders heb je ook altijd nog die hongerige baby versies.
De richtlijn bij flesvoeding is inderdaad 150 cc per kilo lichaamsgewicht met een max. van 1 l per dag (i.v.m. belasting van de nieren). Onze meid was heel klein bij de geboorte en moest flink groeien en daarom gaven we haar meer, namelijk 170 cc per kg lichaamsgewicht. Als je kindje gewoon goed op gewicht is, goed groeit en flinke plasluiers heeft is er geen aanleiding teveel voeding te geven. Dan kan je beter voeding voor hongerige baby's geven.
Ik geef mijn zoon ook voeding voor hongerige babies. Hij is 13 weken en drinkt ca 7 voedingen (inclusief nacht), komt elke 3-4 uur en drinkt dan kleinere hoeveelheden dan hij al zou mogen. Ik weet niet precies wat ie weegt, maar ik schat tegen de 7 kilo.

Als ik gewone voeding geef, dan drinkt hij nog steeds kleinere hoeveelheden, (maagje is nog klein denk ik ofzo) maar is dan nooit tevreden en komt na 2 uur alweer, waardoor ik dagelijks boven de liter uit zou komen. Nu zit hij op ca 900 ml per dag, soms minder, soms iets meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven