flesvoeding babay 7 weken

11-04-2010 08:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
daar ben ik weer.... een vraag of reacties aan andere moeders met een baby rond de 7 weken. Onze zoon is dus 7 weken en 3 weken geleden bij het CB woog hij 4750 gram en is 53,5 cm lang. Hij was een kilo aangekomen sinds de geboorte.

Hij krijgt nu 5 of 6 voedingen van 165 cc, nutrilon standaard met een beetje johannesbroodpitmeeel erdoor omdat de fles anders te snel leeg is. Soms lijkt het nog of hij honger heeft.

Gister wat meer gegeven om 20.30 en toen ging hij in zijn eigen bedje slapen wat hij hiervoor pas 1 keer gedaan had tot de laatste voeding. Zou hij normaal misschien nog honger hebben gehad of toevalstreffer gisteren? Hoeveel geven jullie?

Ik had gekeken bij onze eerste zoon die kreeg met 5 weken al 180 cc zag ik.

Graag reacties! Alvast dank....
Voeding voor hongerige baby's is toch met johannesbroodpitmeel?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nee, er is iets met de eiwitten anders, ofzo. de structuur van de voeding is dikkiger, minder korrelig dan gewone voeding. Er zitten niet meer calorien in, het blijft langer in de maag ofzo. Ik gebruik ook nog jhbpm tegen het spugen, 1 flinke schep in elke fles.
Dees, ik ben het eens met Solomio. Ik denk dat het zuigbehoefte is.

Mijn zoontje is nu net acht weken, maar wel lichter dan jouw kindje (hij weegt nu tussen 4 en 4,5 kilo). Wij geven vijf voedingen van 150 ml per etmaal. Heel soms zijn dat er zes, maar dan is het bv net na middernacht een voeding en net voor de volgende middernacht een voeding. Normaal zijn het er echt vijf, Nutrilon 1, zonder toevoegingen van andere dingen.

Wij verwarden dat happen en die armbewegingen eerst ook met 'honger', maar hij dronk een nieuwe fles dan helemaal niet leeg. Hij sabbelde alleen op de speen. Dus nu geven we toch een fopspeen als hij daaraan behoefte heeft. Als hij echt honger heeft spuugt hij de speen trouwens uit, dan laat hij zich echt niet foppen.
Op de site van nutrilon staat dat voeding voor hongerige baby's een andere eiwitsamenstelling heeft waardoor ze sneller een verzadigd gevoel hebben, maar er zit volgens mij geen johannisbroodpitmeel in.
Hoe lang doet hij trouwens over de fles?

Mijn zoontje heeft bijna alle merken een keer gehad, de gingen allemaal binnen 5 minuten leeg, terwijl 15/20 minuten normaal/goed is. Gevolg; huilende baby met veel zuigbehoefte, en last van krampjes omdat hij meer dronk dan hij eigenlijk aankon. Oorzaak was waarschijnlijk dat hij gewend was vrij veel moeite te moeten doen, omdat hij borstvoeding gewend was. Hij zoog dus heel hard aan de speen.

Wij gebruiken nu de breastflow-fles, vergelijkbaar met dr Brown, waardoor hij nu meer moeite moet doen, maar ook gewoon verzadigd is na de fles, en beter kan aangeven dat hij vol is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven