leuke stagiar op 2e werkplek

07-04-2010 19:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zal even de situatie uitleggen, want de titel klinkt best wel fout geloof ik. Ik werk als promovendus aan een universiteit in Oostenrijk en ik werk samen met een instituut ergens anders in Oostenrijk. Dat is zeg maar mijn tweede werkplek, hier heb ik het ook echt super naar mijn zin. Laatste week was ik hier ook en toen heb ik samengewerkt met een nieuwe stagiar(hij is de stagiar van een mijn collega's) van het instutuut. Vandaag ben ik de hele dag met hem op pad geweest en we kunnen het echt heel goed vinden en er wordt af en toe een beetje over en geflirt. Morgen en vrijdag ben ik weer met hem in veld onderweg en ik kijk er nu al naar uit, het is echt super gezellig en we hebben tussen eht werken door goede gesprekken. Zijn stage duurt nog tot eind volgende week en mijn vraag is of ik hem daarna zonder problemen mee uit kan vragen, of dat dat niet zou kunnen vanwege ongelijkheid usw, usw. De kans is groot dat hij later nog vaker aan dit instituut stage komt lopen.

Ik ben niet bang om een blauwtje te lopen of voor hoe het daarna is als dat wel gebeurt, het gaat me puur om de verhouding stagiar/ (niet echt) werknemer. Overigens zijn we ongeveer even oud, ik heb heel snel gestudeerd en hij wat langzamer, plus 2 jaar militaire dienst.

Alvast bedankt!
Gewoon doen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
why not? ik denk dat het geen probleem is.

Have fun!
doen. Vraag zijn nummer aan hem en bel hem net nadat hij weg is...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zie geen probleem????
Ja zijn nummer kan ik zeker vragen volgende week als ik weer een mobieltje heb(mijne is stuk). Aangezien we volgende week weer in het veld zijn in twee verschillende teams is het logisch dat ik zijn nummer vraag. (iedereen heeft hier iedereens nummer) en dan bel ik hem gewoon daarna. Of ik vraag het gewoon aan het eind van volgende week. (ik ben niet zo bang aangelegd, bovendien heb ik wel eht idee dat ie me iig gewoon leuk vindt, dus hij zal vast wel mee gaan)

Op zich is er geen probleem, behalve dan dat we op ik op dit moment de werknemer ben en hij de stagiar. Hij 'werkt' nu voor mij omdat ik aan het zelfde project werk als zijn 'baas' en we een grote veldcampagne aan het doen zijn. Maar goed in principe werken we hier allemaal op basis van gelijkheid.
Nou heb ik me daar even mooi vergist. Donderdag ging het flirten gewoon door, af en toe een arm om me heen, net even te lang mijn arm vasthouden, zeggen dat ik lief ben. Toen vroeg ik halverwege de ochtend of hij in Wenen in een studentenhuis woont. En wat zegt ie: nee, ik woon samen met mijn vriendin. Bonk, zo met mijn kop tegen een muur opgelopen, wat zegt ie daar. Natuurlijk ook te onwerkelijk voor woorden dat zo´n fijn exemplaar nog single is. Maar goed dat flirten ging dus gewoon door, of misschien was het geen flirten en is ie tegen alle vrouwen zo(arme vriendin). Volgende week moeten we weer samen eht veld in, ik zeg gewoon tegen hem dat als ik niet zou weten dathij een vriendin had, ik hem dan mee uit had gevraagd. Kijken hoe hij reageert.
Wat wil je daar dan nog mee bereiken? Hij heeft een relatie, en jij vindt hem meer dan leuk. Hoop je dat het evengoed iets wordt ook al heeft hij een relatie?
Je hoopt toch inderdaad niet dat hij dan alsnog iets met jou wil beginnen? Want dan kun je erop rekenen dat hij jou over een poosje weer net zo makkelijk inruilt.
quote:ZaraZara100 schreef op 11 april 2010 @ 13:37:

Wat wil je daar dan nog mee bereiken? Hij heeft een relatie, en jij vindt hem meer dan leuk. Hoop je dat het evengoed iets wordt ook al heeft hij een relatie?

Eens! wat is je doel? weten of hij eventueel ook met je uit wilde? Horen dat hij er nog wel een vriendin naast wil? Horen dat het met zn vriendin niet lekker loopt?

Face it: hij heeft een vriendin. Accepteer het, ga gewoon vriendschappelijk met hem om en wellicht gebeuren er leuke dingen in de toekomst.

Zeggen dat je wel met m uitwilde is gewoon stoken in een relatie.
Danke jullie wel dames voor jullie reacties!

Dat wardeer ik echt. Zo had ik het zelf namelijk nog helemaal niet bekeken en de vriendinnnen met wie ik het erover gehad heb ook niet. Wat ik ermee wil bereiken, iig niet stoken in zijn relatie. Maar vooral openheid en hem laten weten wat z'n gedrag veroorzaakt. Ik ben een heel eerlijk en direct persoon, als ik iets op mijn hart heb wil ik het kwijt. En we zijn zo open naar elkaar dat ik denk dat we hier gewoon over kunnen praten zonder dat het rare situaties opleverd.

Bovendien weet ik ook niet of ik wel wil dat het flirten zo doorgaat, want daar raak ik alleen maar van in de war. Het probleem is dat het volgens mij verder gaat als puur vriendschapelijk, iig als je elkaar nog maar 2 weken kent, maar dat kan dus aan mij liggen.

Maar iig heel erg bedankt voor jullie reacties, ik zie wel hoe het deze week gaat en daarna nog. (hij heeft een contract gekregen voor in de zomer, dus we zullen nog vaker samenwerken)
Als jij niet wilt dat het flirten doorgaat, is er een heel simpele oplossing: houd er zelf mee op. Flirten kan alleen als de ander meewerkt. Als jij er geen zin meer in hebt, moet je het dus niet meer doen. Gewoon vriendschappelijk met hem omgaan, zoals al eerder gezegd.

Ik zou dit vooral niet 'uit' willen praten. Er is niets gebeurd. Jullie hebben geflirt, jij dacht dat er iets meer in zou kunnen zitten, dat bleek van niet. Punt. Als jij niet meer flirt, weet hij heus wel hoe dat komt. Dat hoef je niet onder een vergrootglaasje te leggen. Misschien is hij wel een enorme flirt met iedereen. Moet jij dan dat gedrag gaan lopen analyseren met hem? Je kent hem nog maar twee weken?

Gewoon normaal doen, en geen woord meer aan vuil maken.
Eens met Delphicat: jullie zijn collega's van elkaar, geen vrienden, laat staan dat jullie een liefdesrelatie met elkaar hebben. Zijn gedrag analyseren is niet jouw plek.

Je weet nu dat je te maken hebt met iemand die in Wenen z'n liefje heeft zitten met wie hij samenwoont, dat hij iemand is die tegen jou zegt dat je lief bent, en een arm om je heen legt, maar waarom zou je hem aanspreken op zijn gedrag? Als mijn vriend dat zou doen bij zijn collega moet ik mijn vriend aanspreken op zijn gedrag, want het klinkt mij niet al te netjes in de oren hoe hij zich naar jou profileert.

De situatie analyseren heeft toch helemaal geen zin? Jíj vindt hem meer dan leuk en weet nu niet of je het nog wel zo leuk vindt als hij met jou flirt dus het is aan jóu om niet meer terug te flirten. Jíj kunt nu beslissen jezelf geen pijn te doen en het hier en nu te laten eindigen.
Goed ik zal ook even vertellen hoe het is afgelopen.

Vorige week was er geen veldwerk, want het was echt verschrikkelijk weer.

Deze week had ik weer veldwerk, en hij zou niet komen want zijn stage is voorbij. Maar wegens gebrek aan mensen kwam hij toch een dagje. Eerst dat ik: help, ik heb geen zin in een hoofd dat op hol gaat, maar dat viel alles mee. Aan het eind van de dag moesten we nog even iets met z'n tweeen doen en toen heb ik het uitgesproken. Omdat ik het gewoon kwijt moest. Gelukkig begreep hij dat volkomen, hij moet zelf ook altijd zijn gevoelens uitspreken. Hij zei dat idd dat hij volop met me geflirtd had en me ook leuk vindt, maar heel gelukkig met zijn vriendin is en een grote flirt is. Collegas van ons hadden hem al gevraagd of daar iets liep. We hebben echt supergoed gepraat, heb duidelijk gemaakt dat ik absoluut nergens tussen wil komen, maar gewoon kwijt moet wat op mijn hart ligt, zodat ik rust in mijn koppie krijg. Hij zei dat hij het echt fijn vond dat ik hem zoveel vertrouw dat ik zulke dingen emt hem kan/wil bespreken.

Ik (en hij ook) ben ervan overtuigd dat we nog super kunnen samenwerken in de toekomst. Het is nu veel rustiger in mijn hoofd omdat er gewoon geen twijfel meer is.

Ben erg blij dat we er even (10 min) over gepraat hebben.
O, jammer dat ie al bezet is, maar fijn dat je erg goed over hebt kunnen praten.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Goed dat je erover gepraat hebt. Ik zou me er echter wel van bewust zijn dat als jij de begeleider bent en hij de student/stagiair, dat een relatie beginnen dan niet zo verstandig is. Als jij hem moet beoordelen/een cijfer geven/studiepunten aftekenen dan is er ongelijkheid tussen jullie die je niet wilt hebben in een relatie en die je ook behoorlijk in de problemen kan brengen. Ik ken helaas te veel verhalen waarbij iets begonnen werd dat snel toch niet zo leuk bleek en toen weer verbroken werd en vervolgens is er een vervelend gevoel/roddels/beschuldigingen over misbruik van macht/overwicht etc. En ik weet ook zeker dat iedereen bij het beginnen van die relatie/fling etc dacht: ja, maar deze persoon doet dat niet, die is zo goed/zuiver/eerlijk/etc.

Dus mocht je ooit nog iets beginnen met deze persoon/een andere ondergeschikte/stagiair of juist baas: niet doen. Eerst zorgen dat er geen afhankelijkheidsrelatie meer bestaat.
Hallo aikidoka,

Heel erg bdankt voor je advies!

Deze stagair was glukkig niet mijn stagair(helaas heb ik die niet), maar de stagair van een collega van mij. Ik werk aan de Universiteit en mijn collega bij een soort waterschap. We hebben dus niet dezelfde werkgever en baas, maar wel dezelfde proffessor die ons begeleidt. Zijn stage is nu voorbij en nu heeft hij een gewoon contract waardoor hij af n toe kan komen werken als hij niet hoeft te studeren en het waterschap hem nodig heeft. Hij hielp mij alleen omdat ik met die collega aan het zelfde project werk.

Mocht ik hem mee uitgevraagd heben, dan had ik zeker gewacht tot na zijn stage.

Mijn collega had me uit zichzelf al gevraagd was er was tussen ons, zonder dat ik ook maar iets gezegd heb(hij kent me te goed denk ik).

Ik ben ook blij dat ik erover gepraat heb, nu heb ik veel meer rust in mijn koppie en kunnen we zeker normaal samen werken als dat weer zover is.
he jammer Pompedon, ik wilde al enthousiast 'doen' roepen toen ik las dat hij dus een vriendin heeft.

Mijn huidige vriend was trouwens ook een collega-werknemer van mij toen we elkaar leerden kennen, hihi!

Nu doen we allebei iets anders dus dat is wel beter op zich.

Goed dat je het met hem uitgepraat hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven