bellymask, leuk ??

11-04-2010 16:06 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik vroeg mij af wat mensen vinden van een bellymask?

dit is een gipsafdruk van je (zwangere) buik.

Ik wil namelijk een zwangere vriendin van mij een kado geven maar ik hoor eigenlijk nooit iemand hierover,dus nu mijn vraag is dit leuk als je zwanger bent?

of wil je later liever helemaal niet herinnerd worden aan je dikke buik ? haha

nou kom maar op

en omdat het zondag is, ook nog maar even een poll erbij :P

oh, het laatste antwoord van de poll zou moeten zijn : ik zou het leuk vinden hier een dagje weg van te maken en dit te laten doen ( in een studio bijv)

Wat vind jij van een bellymask ?

Totaal aantal stemmen: 31

Ja leuk! vooral mooi beschilderd.. (16%)
Mij niet gezien, die dikke buik is al erg genoeg. (58%)
Ik zou dit wel doen, als ik het thuis kan maken (zelf) (13%)
Ik zou het leuk vinden om hier een dagje weg van te maken en (13%)
anoniem_87073 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 16:08
Reden: poll past niet haha
% gewijzigd
Eerlijk?

Ik vind het extreem burgerlijk en truttig.

Ik vind het voor mensen die na een bevalling, een blauwe of roze vlag ophangen en een ooievaar met zuignappen op het raam plakken.

En na hun huwelijk hun jurk op zo'n pop in de slaapkamer zetten.
Voor de tweede optie gekozen.

Ik hoef er straks niet meer aan herinnerd te worden hoor! En verder zou ik niet zo goed weten wat ik er mee moet. Denk niet dat ik het ergens aan de muur zou hangen.

Een mooie fotoshoot zou me dan leuker lijken!! (zeker omdat je die gewoon in een laatje weg kan leggen, of gebruiken voor je geboortekaartje, of wel in een lijstje doen als je hem mooi vind).
Toen ik zwanger was wist ik dat het waarschijnlijk bij die ene keer zou blijven. Daarom heb ik het ook gedaan. Ik ben er zo blij mee. Na de geboorte heb ik een foto gemaakt van mijn dochter in bad en heb de buik met blauw papier beplakt en de foto. De buik hangt in het trapgat.
Ik moet er niet aan dénken.
Als je het leuk vindt, dan kun je dat toch heel makkelijk zelf maken?

Gewoon rolletjes gips halen, buik invetten met vaseline, gipsen, laten drogen en voorzichtig eraf halen.

Ik maakte vroeger heel vaak maskers op die manier .
Ik zou er niet op zitten te wachten. Net als dat je na de bevalling van die doosjes met gips krijgt om voetafdrukjes van je baby in te zetten. Mijn

ervaring is dat het een grote zooi wordt, jij, de vloer en de baby besmeurd is met gips en je het doosje met gips weg kunt gooien omdat het enige dat er in te zien is een of andere vage veeg is.
quote:emmenn schreef op 11 april 2010 @ 16:11:

Eerlijk?

Ik vind het extreem burgerlijk en truttig.

Ik vind het voor mensen die na een bevalling, een blauwe of roze vlag ophangen en een ooievaar met zuignappen op het raam plakken.

En na hun huwelijk hun jurk op zo'n pop in de slaapkamer zetten.

grappige associatie. Ik heb er 1 laten maken, heb echter geen vlag opgehangen en geen ooievaar opgeplakt. Getrouwd in een jurk van 35 euro die ik nu nog regelmatig draag...

maar als antwoord op de vraag van TO. Ik heb het ook gedaan, vond het een grappige, doch niet erg comfortabele ervaring. En nu staat die buik in onze slaapkamer te staan, tja, wat moet je er verder mee? vind mooie fotoos van je buik leuker om te hebben eigenlijk. Maar het was een leuke middag, zou het echter niet in een studio ofzo doen, dat is echt zonde van je geld.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Een foto is makkelijker.
niet mijn ding. (is zachtjes uitgedrukt)
haha het is natuurlijk ook wel een heel burgerlijke foto :P

ik zag het voor me als een soort kunstwerk ofzo maarja misschien word het uiteindelijk ook alleen maar een saaie sta-in-de-weg..

gelukkig nog even de tijd om na te denken, en een fotoshoot is idd ook wel leuk!

en wat denken jullie van de buik beschilderen en daar fotoshoot mee?

dat kwam ik ook net tegen en sommige dingen zijn echt heel mooi..
Pff, dat laatste moet je ook wel kunnen zeg!

Lijkt me geinig om thuis te doen, beetje klooien maar je kunt het heel goed samen zelf doen en inderdaad, het zal wel een rommeltje worden!

Voor een kado lijkt een fotoshoot mij leuker wel.
kan ook, ik vind dat zelf ook best ok, maar je kan je vriendin het beste inschatten. Ik vind zelf gewoon blote buik fotoos zonder poespas het mooiste, maar zo'n beschilderde buik kan ook best grappig zijn. Overleg anders met haar, of laat haar uit een paar opties kiezen.
grappig om te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn, ik moet zeggen dat ik die mozaïk wel mooi vind..
///
..
Als je voor een fotoshoot gaat, dan vind ik au naturel het aller mooist, (misschien met mooie witte kleding). Een beetje stijlvol.
///
oh maar ze is wel een beetje gek hoor (op een goede manier) en ik denk dat een fotoshoot naakt zou zijn..of met verf haha

en samen iets doen wou ik ook eigenlijk wel gewoon een dagje uit zegmaar met een leuke herinnering achteraf (en aan de zwangerschap).

Vind het zo leuk voor haar! :D
mozaik lijkt me een enorme klus en bovendien wordt dat ding dan echt loodzwaar. Maar ik vind het ook best mooi als je tenminste ergens plek hebt in je huis.
Ik vind zo'n bellymask hartstikke leuk, was laatst nog aan het denken dat het jammer is dat ik dat niet eerder wist. Ga het bij een volgende misschien doen (wel zelf, en dan idd mozaïeken, met spiegeltegeltjes).

Maar, ik moet erbij zeggen dat ik dat alleen leuk vind omdat ik echt heel mooi zwanger was (mag je dat zeggen van jezelf?), ik had een prachtige, niet al te grote buik, echt alleen maar naar voren. Als ik minder mooi had gedragen, dan zou ik het niet zo leuk vinden om daar een blijvend aandenken aan te hebben
viva, dat mag je best van jezelf zeggen hoor, maar het enige is met zo'n gipsen ding moet je zitten, staan kan echt niet, dat hou je niet vol, en dan wordt je buik toch anders. Ik had ook een (wel enorme) ronde buik naar voren, maar gipsend werd het toch een beetje uitgezakt. je moet namelijk zeker een uur zitten, op een harde stoel in de badkamer, en dat is echt NIET comfortabel, hoogzwanger.
quote:musicath schreef op 11 april 2010 @ 16:28:

[...]

Op deze site vind je nog veel meer: http://www.mamamozaiek.nl/fotos/mozaiekbuik.php

leuk om al die verschillende zwangere buiken zo op een rijtje te zien he!

moet zeggen dat ik het wel prijzig vind om het te laten maken...

225-450 euro!

maarja weet ook niet of dit overal zo is.. zal even rondkijken..
///

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven