Los onderstel maxi cosi?

12-04-2010 13:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op onze vorige kinderwagen konden we de maxi cosi (cabrio fix) heel makkelijk bevestigen m.b.v. adapters. Op onze huidige kinderwagen (Phil & teds Vibe) is dit helaas niet mogelijk. Er is wel een soort adapter voor te verkrijgen, maar alleen in Amerika, want ze voldoen nog niet aan de nl. veiligheidseisen. (websites hier in nl die ze aanbieden, kunnen ze geen van allen daadwerkelijk leveren)

Nu ben ik dus op zoek naar een andere mogelijkheid om de maxi cosi toch gewoon makkelijk mee te kunnen nemen als ik even een boodschap ga doen ofzo. (ivm bekkeninstabiliteit is het voor mij niet mogelijk om de maxi cosi te dragen).

Ik heb al een paar mogelijkheden gezien voor systemen die je later als buggy kunt gebruiken:

- quinny zapp: voordeel; klein, licht, makkelijk mee op de fiets. Nadelen: hij is te laag voor mijn man en mij, je kindje kan er alleen maar in zitten wanneer je hem als buggy gebruikt en ik vind hem echt reteduur.

- maxi cosi mila: voordeel: hoger, kan in verschillende standen. Nadelen: reteduur en kan niet mee op de fiets

- maxi taxi: nadeel: ziet er erg gammel uit, weer laag voor manlief en mij, echt alleen voor maxi cosi (geen buggy-mogelijkheid), dus in verhouding toch weer duur

Ik heb al gedacht aan een hele nieuwe wagen voor erbij, maar als we het dan toch over de kosten hebben En losse onderstellen van fijne kinderwagens waar een maxi cosi op kan worden volgens mij niet echt verkocht (of zijn weer reteduur?!)

Wie kent nog andere mogelijkheden of heeft de oplossing voor mij?!
Misschien kun je op marktplaats een goedkope kinderwagen vinden waar de maxicosi op past. Dan gebruik je gewoon alleen het onderstel en de rest gebruik je niet/kieper je weg/zet je ook op mp
goede ergonomische draagzak kopen?
Ja, inderdaad, Marktplaats staat vol met oude Quinny's waar je prima een MC op kunt zetten.
Ik heb er nog wel eentje, voor 50e mag je hem hebben (koop ik een nieuwe!)
@germanwings: een draagzak is helaas geen optie, gezien mijn bekkeninstabiliteit. Bovendien gaat het er mij nu echt om dat ik als ik even een boodschap ga doen, de baby niet uit de maxi cosi wil hoeven tillen (en dus waarschijnlijk wakker maken) maar gewoon hop, de maxi cosi op een onderstel kan klikken.

M.b.t. marktplaats: ik neem aan dat jullie de quinny zapps bedoelen? Dioe vallen dus in principe af omdat ze, zoals ik al aangaf, te laag zijn voor mijn man die bijna 2 meter is (en ook voor mij)

@alettajacobs: ik ga er van uit dat je ook weer de zapp bedoelt?
Ik heb hier ook vaak over nagedacht. Zo'n autostoeltje is te zwaar om even een boodschapje mee te halen als je het moet tillen.

Als je nou eens een hele lichte buggy koopt zoals bijv. de titanium breeze?

Daar kan je een maxicosi opklikken en de buggy kan redelijk plat, je kunt hem gebruiken vanaf 3 maanden. En hij is heel licht (6 kilo) en kan dus mee op de fiets.

Geen idee of de handvatten verstelbaar zijn (waarschijnlijk niet), maar misschien is de hoogte toch goed?

(Dit is geen verkooppraatje, maar dit is waar ikzelf op uitkwam na wat "onderzoek" op inetrnet. Maar ik heb de buggy nog niet gekocht!)

Groet.
Tja, als ik zo jouw rijtje eens bekijk dan wil je dus eigenlijk voor een duppie op de eerste rang zitten

Het is kiezen of kabelen... of een nieuwe dure kopen... of je kindje niet in de maxicosi maar in de wagen vervoeren...en de maxicosi echt alleen gebruiken voor in de auto!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:AlettaJacobs schreef op 12 april 2010 @ 13:20:

Ik heb er nog wel eentje, voor 50e mag je hem hebben (koop ik een nieuwe!)Hier ook nog eentje, een paarse, met een opzetbakding voor de baby, de bevestigingsbeugels voor de maxicosi en een zitje voor als uk wat groter wordt.
MILF in the making ;-)
quote:opgoedgeluk schreef op 12 april 2010 @ 13:47:

@germanwings: een draagzak is helaas geen optie, gezien mijn bekkeninstabiliteit.

Juist bij bekkeninstabiliteit is een draagzak, liever een draagdoek beter dan een buggy of wagen.

Verder geen tips want alle opties worden al gegeven hier geloof ik.
quote:DarkRosePrincess schreef op 12 april 2010 @ 14:04:

[...]

Hier ook nog eentje, een paarse, met een opzetbakding voor de baby, de bevestigingsbeugels voor de maxicosi en een zitje voor als uk wat groter wordt. Aanvulling, ik heb een quinny freestyle XL met in hoogte verstelbare duwstang.
MILF in the making ;-)
@mamalief: een draagdoek is gewoon echt neit te doen, ik kan en mag nu al nauwelijks iets tillen, laat staan dat ik straks als de baby er is een hele baby kan tillen. (mijn eerste heb ik ook pas zelf kunnen tillen na een heleboel weken en heb daardoor juist net mijn ongebruikte draagdoek de deur uit gedaan). Volgens mijn fysio mag ik nu ook alleen maar lopen of met mijn krukken, of achter een kinderwagen...

@biol: ja, tuurlijk wil ik graag voor een dubbeltje op de eerste rang We hebben al een goede buggy (Mac Laren) maar daar kan helaas geen maxi cosi op bevestigd worden, dus als het even kan wil ik graag een goedkope, maar fijne extra oplossing. Als ik probeer de huidige buggy te verkopen, krijg is daar waarschijnlijk nog maar een paar tientjes voor, terwijl deze mij een paar maanden geleden nog wel veel meer dan een paar tientjes heeft gekost en we hem nog maar nauwelijks hebben gebruikt.

Ik denk ook dat we uiteindelijk misschien maar niks gaan kopen, maar manlief wil per se iets om de maxi cosi op te kunnen vervoeren maar wil er dus niks aan uitgeven...we hebben immers net een hele dure duowagen gekocht...
Een los Bugabooframe kopen? Ze staan vanaf 50 euro op Marktplaats. Adapters erbij; klaar.
Oh, hij moet ook mee kunnen op de fiets. Dat wordt lastig. Of toch dat frame/ die 2e handskinderwagen kopen en weer verkopen op MP. In die paar maanden kan de prijs niet zo erg zakken toch?
Lara, een los onderstel hoeft niet per se mee te kunnen op de fiets hoor. Dat is alleen een grote pre wanneer we een combinatie kopen die je als buggy kunt gebruiken en als los onderstel voor de maxi cosi.

En helaas zakken de prijzen dus echt wel ver in een paar maanden. (kijk maar naar mijn huidige buggy; EUR 150 bij aankoop, nu zijn de gemiddelde biedingen op MP EUR 25,-)
Er zijn op MP genoeg maxitaxi's te koop waar je maxicosi op kan. Heb zelf vorige week een maxi taxi citi (model van 2 of 3 jaar geleden) gekocht voor een paar euries. Zorg er wel voor dat je de adapters erbij hebt (dus bij de buggy).

Maxi taxi citi is dus ten eerste een los onderstel waar de maxicosi op kan en ten tweede is het dus wel ook een buggy.

Ik vind het een superding!
quote:DarkRosePrincess schreef op 12 april 2010 @ 14:06:

[...]

Aanvulling, ik heb een quinny freestyle XL met in hoogte verstelbare duwstang.

Die heb ik ook. Mijn man van 1.95 rijdt er moeiteloos mee.

(Maar ik wil een nieuwe! )
quote:lara1978 schreef op 12 april 2010 @ 15:15:

Een los Bugabooframe kopen? Ze staan vanaf 50 euro op Marktplaats. Adapters erbij; klaar.TO kan niet te laag ivm lengte van haar man! De bugaboo is echt heel laag!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
(Was een miskoop van Marktplaats. De stof is nogal verkleurd, maar dat had ik niet gezien toen ik hem kocht. Het onderstel is echter nog prima. Overigens staan er kuddes van die dingen op Marktplaats, dus het is echt onzin om een duur systeem aan te schaffen, of een zap (wat dat voor ding moge zijn). Koop een ouwe freestyle op en klaar is je systeem.)
Aletta, kun je de bekleding er ook afhalen? En zitten er adapters bij?
TO, even over het dragen (en daarom in grijs want offtopic): ook met bekkeninstabiliteit kun je goed dragen, het is juist beter voor je bekken dan achter een wagen lopen. En zeker beter dan je baby tillen op één arm. Misschien gaat het de eerste weken nog niet omdat je nog niets kunt, maar daarna heb je er zeker profijt van. Je versterkt je spieren ermee en belast je bekken minder dan achter de wagen. Als je in principe wel wilt dragen, neem dan eens contact op met een draagconsulent bij je in de buurt link. Ik ken meerdere mensen die dragen met BI, heb het zelf in niet zo zware vorm en merk ook duidelijk verschil met achter de wagen lopen. Ik denk dat je fysio misschien niet goed op de hoogte is van de mogelijkheden met een doek? Strak en goed knopen is wel noodzakelijk.
thanks Wen!
quote:opgoedgeluk schreef op 12 april 2010 @ 16:10:

Aletta, kun je de bekleding er ook afhalen? En zitten er adapters bij?Je kunt hem helemaal demonteren (dus de bekleding kan eraf, maar ook het hele wandelwagendeel) en er zitten ook adapters bij. Als je zo'n ding aanschaft kun je het wandelwagen- en kinderwagendeel gewoon wegmikken, en alleen het onderstel gebruiken. Je kunt ze echt voor idioot weinig op de kop tikken.
quote:biol schreef op 12 april 2010 @ 15:47:

[...] TO kan niet te laag ivm lengte van haar man! De bugaboo is echt heel laag!!!Mijn vriend is 1.90m., maar vindt de Bugaboo echt niet zo laag. ik snap dat probleem dan ook niet helemaal, maar ok.
quote:lara1978 schreef op 12 april 2010 @ 18:14:

[...]

Mijn vriend is 1.90m., maar vindt de Bugaboo echt niet zo laag. ik snap dat probleem dan ook niet helemaal, maar ok.Ligt er aan waar de lengte in zit; in de benen of in het lijf. Niet elke 1.90m is hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven