Werk & Studie alle pijlers

Brutaal of afwachten

12-04-2010 19:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met ee dillema.. Ik werk sinds 3 maanden bij een leuk bedrijf. Ik doe hier de administratie. iedereen weet dat dit niet mijn afdeling is, ik heb immers marketing gestudeerd en daar ook werkervaring in.

Nu is het zo dat mijn collega (marketig manager) mij vrijdag in vertrouwen heeft verteld dat hij weg gaat. Morge (dinsdag) gaat hij het aan iedereen bekend maken. Ik wil zijn functie natullijk heel graag hebben. Hoewel ik een week geleden een gesprekheb gehad over me huidige functie voelt het toch een beetje raar om brutaal op de directeur af te stappen

Het dillema is, zal ik asap met de directeur gaan praten? Of afwachten tot het nieuws wat minder heet is? wat is goed om te zeggen ? introductie ?
Wachten tot na zijn aankondiging en dan er gewoon voor gaan.
..popcorn?
Morgen als je collega het nieuws heeft verteld meteen aan geven bij directeur. Als je nu gaat afwachten kan de baan aan je voorbij gaan. En dat wil je niet.

In eerste instantie aangeven dat je interesse hebt en graag als er duidelijkheid is wilt weten hoe je kunt solliciteren op de betreffende functie.

Succes
Toch echt het nieuws afwachten ? Het nadeel is dat ik de directeur dan dus pas vrijdag spreek in die tussentijd kunnen ze al andere dingen opzetten.
Je komt uit '88, je schrijft niet foutloos Nedelands, maar je hebt wel marketing gestudeerd. Heel erg veel ervaring zul je toch niet hebben lijkt me. Wel genoeg voor een leidinggevende functie?

Wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar ik zou zodra het nieuws bekend is voorzichtig een balletje opgooien en niet al te hoog van de toren blazen.

Maar zeker niet wachten met het kenbaar maken van je interesse.
Zou er niet een interne vacature komen waar iedereen op kan solliciteren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zeker afwachten. Reageren op een vacature die er formeel nog niet is, is op zijn zachtst gezegd niet handig.

Als je bang bent dat je 'te laat' zult zijn, dan kun je toch ook per mail je interesse kenbaar maken?

Ik zou dan overigens wel goed op je spelling letten, want een marketing manager in spe die veel taalfouten maakt staat direct natuurlijk al op achterstand.
Ik heb qua stages ervaring opgedaan en 2 jaar bij een reclamebureau gewerkt (deeltijd gestudeerd). De ervaring die ik heb is dus alleen in de marketing en niet de verkoopadministratie wat ik nu doe. Het bedrijf is niet zo groot dat ze een interne vacature plaatsen denk ik.
Als je de baan echt graag wilt hebben, zou ik proberen om je directeur zo snel mogelijk nadat je collega hem het nieuws heeft verteld, proberen te spreken.

Waarom tot vrijdag wachten? Morgen is het toch dinsdag?
Wachten tot na het nieuws en dan de directeur per email op de hoogte stellen van je interesse? (Ik bedoel met 'mail' dus niet een "Ha Chef, ik wil die baan van Willem wel", maar een serieuze brief)
Bij ons in het bedrijf staat het begrip manager voor ruime kennis en behoorlijk wat ervaring. Proberen kan altijd, maar houdt er rekening mee dat 2 jaar (parttime?) ervaring en stages mogelijk niet voldoende is.
quote:marielouise88 schreef op 12 april 2010 @ 19:38:

Het dillema is, zal ik asap met de directeur gaan praten? Of afwachten tot het nieuws wat minder heet is? wat is goed om te zeggen ? introductie ?deze kans niet laten schieten. Soms kan brutaal zijn ook een sterk punt zijn. Gewoon doen! Niet geschoten is altijd mis....
Gelijk eropaf gaan. ALS je wacht dan gaat iemand anders er misschien met de baan vandoor.

En ps. Mijn spelling laat ook vaak te wensen over op en iPhone bv.......
In dit geval is manager niet leidinggevend e.d. Eigenlijk is het gewoon marketing medewerker. Het is ook de enige persoon op de afdeling. Het zou dus inhouden dat ik dan de marketing voor het bedrijf alleen ga doen. Waarom ze het dan manager noemen? geen idee!
Bij mijn weten is een Marketing manager een senior functie, terwijl jij daar met je ervaring nog niet voor in aanmerking zou komen. Uiteraard kan je reageren, maar kom je wel ervoor in aanmerking?

edit; mosterd
Ik zou het alleen niet schriftelijk doen........... of je moet spellingscontrole hebben.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
En iemand tips voor de juiste woorden ? Hoe kan ik er het beste over beginen ? Ben echt niet goed in zulke dingen
quote:marielouise88 schreef op 12 april 2010 @ 19:45:

Toch echt het nieuws afwachten ? Het nadeel is dat ik de directeur dan dus pas vrijdag spreek in die tussentijd kunnen ze al andere dingen opzetten.

Zelfs al zou je hem eerder spreken, dan nog moet je denk ik niet de illusie hebben dat ze niet ook wat anders opzetten. Je denkt toch niet serieus dat de directeur bij jouw mededeling (dat je de baan wel graag wil hebben), zal zeggen: ok, je bent aangenomen.

Ik vind 2 jaar ervaring overigens niet erg veel. Voor een leidinggevende functie heb je wel iets meer nodig dan stage-ervaring.

Edit: lees net dat het geen leidinggevende functie is. Maar dan nog. Je ben nog een piepkuiken (als 88 tenminste je geboortejaar is). Denk je niet dat ze een ouder, meer ervaren iemand zouden willen hebben?

En hoe erover te beginnen: de directeur even bellen, vragen of je hem mag spreken, zeggen dat je hebt gehoord dat de huidige manager weg gaat, jij interesse hebt en of hij het zinvol acht dat je solliciteert. Is het antwoord op de laatste vraag nee, dan weet je direct of je een kans maakt.

Ik zou overigens niet schriftelijk contact met de directeur opnemen. Je gebruik van de Nederlandse taal is niet geheel optimaal.
Een manager is niet altijd een peoplemanager, je kunt ook leiding geven aan een proces of een portfolio managen oid. Wel zegt de functie iets over de mate van kennis, kunde en zelfstandigheid die wordt verwacht. Als ik als directeur van een klein bedrijf marketing zo belangrijk vind dat ik er iemand voor in dienst neem, dan zou ik een ervaren persoon in die functie willen hebben.
@TO

Hoe kun je nu als marketing professional niet weten hoe je jezelf moet marketen?
quote:marielouise88 schreef op 12 april 2010 @ 19:59:

En iemand tips voor de juiste woorden ? Hoe kan ik er het beste over beginen ? Ben echt niet goed in zulke dingenJe wilt marketingmanager worden maar weet niet hoe je jezelf moet verkopen?
Wuiles, mijn dienst toch?
Ja, want je bent immers wel verantwoordelijk voor het in de markt zetten van een bedrijf. Dat is meer dan zorgen dat het bedrijfslogo op de kladblokjes wordt geprint en dat er voldoende Word-sjablonen zijn.

Als marketing manager moet je iig niet een al te afwachtende houding hebben, je kunt beter wat brutaal overkomen denk ik. Al ligt dat natuurlijk ook best aan het bedrijf zelf natuurlijk, en aan de markt, en aan het product, etc.
quote:nummerzoveel schreef op 12 april 2010 @ 20:05:

Wuiles, mijn dienst toch? Mea culpa
Wel knap van ons: tegelijkertijd hetzelfde posten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven