Vraagje over belasting teruggave
dinsdag 13 april 2010 om 10:22
Ik heb al wel de definitieve teruggave gekregen! Wij hebben vorig jaar al een voorlopige teruggave gehad en het dus maandelijks uitbetaald gekregen, maar krijgen nu plotsklaps nog 1600 terug. Daar word je toch vrolijk van 
(heb dus idd de definitieve aanslag ontvangen, maar het nog niet op de rekening staan)

(heb dus idd de definitieve aanslag ontvangen, maar het nog niet op de rekening staan)
Carpe diem
dinsdag 13 april 2010 om 10:22
quote:wolletje schreef op 13 april 2010 @ 10:20:
je moet ff geduld hebben nog TO, meestal komt het bijna tegelijk met je vakantie geld.
lekker he zoveel terugkrijgen! wij krijgen ook weer zo'n 6000 terug, kunnen we mooi onze badkamer van verbouwenBesef je wel dat wat je terugkrijgt, je eigenlijk van te voren teveel hebt betaald? Het is gewoon een sigaar uit eigen doos!
je moet ff geduld hebben nog TO, meestal komt het bijna tegelijk met je vakantie geld.
lekker he zoveel terugkrijgen! wij krijgen ook weer zo'n 6000 terug, kunnen we mooi onze badkamer van verbouwenBesef je wel dat wat je terugkrijgt, je eigenlijk van te voren teveel hebt betaald? Het is gewoon een sigaar uit eigen doos!
dinsdag 13 april 2010 om 11:10
quote:Pigbull schreef op 13 april 2010 @ 10:30:
Bergje65; leuk spaarpotje toch? Ik heb dit jaar alle toeslagen stop gezet. Dit jaar heb ik alle toeslagen stop gezet en ga in 2011 zorg- en huurtoeslag in een keer terugvragen.Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik trek liever zelf de rente van MIJN geld. Als je kiest voor teruggave ineens, vind dat altijd naderhand plaats. Je wilt niet weten hoeveel miljarden aan rente de belastingdienst hierdoor opstrijkt. Ik gun ze dat eigenlijk niet....Ik zet mn toeslagen liever direct, maandelijks op mijn spaarrekening. Tenminste, als mijn saldo dat toelaat!
Bergje65; leuk spaarpotje toch? Ik heb dit jaar alle toeslagen stop gezet. Dit jaar heb ik alle toeslagen stop gezet en ga in 2011 zorg- en huurtoeslag in een keer terugvragen.Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik trek liever zelf de rente van MIJN geld. Als je kiest voor teruggave ineens, vind dat altijd naderhand plaats. Je wilt niet weten hoeveel miljarden aan rente de belastingdienst hierdoor opstrijkt. Ik gun ze dat eigenlijk niet....Ik zet mn toeslagen liever direct, maandelijks op mijn spaarrekening. Tenminste, als mijn saldo dat toelaat!
dinsdag 13 april 2010 om 11:14
Het is inderdaad niet slim om het allemaal achteraf terug te vragen. Tot 2008 vergoedde de belastingdienst rente vanaf 1 juli van het lopende belastingjaar; dat is inmiddels veranderd: de rente-vergoeding start nu pas op 1 januari na afloop van dat belastingjaar.
Pigbull, in feite geef je door jouw actie aan die toeslagen helemaal niet nodig te hebben!
Pigbull, in feite geef je door jouw actie aan die toeslagen helemaal niet nodig te hebben!
dinsdag 13 april 2010 om 11:26
quote:wolletje schreef op 13 april 2010 @ 10:20:
lekker he zoveel terugkrijgen! wij krijgen ook weer zo'n 6000 terug, kunnen we mooi onze badkamer van verbouwen
Ja inderdaad een lekker vooruitzicht
Ik kan het wel gebruiken weer een exra'tje voor de vakantie
lekker he zoveel terugkrijgen! wij krijgen ook weer zo'n 6000 terug, kunnen we mooi onze badkamer van verbouwen
Ja inderdaad een lekker vooruitzicht
Ik kan het wel gebruiken weer een exra'tje voor de vakantie
dinsdag 13 april 2010 om 13:19
quote:Pauline65 schreef op 13 april 2010 @ 11:14:
Het is inderdaad niet slim om het allemaal achteraf terug te vragen. Tot 2008 vergoedde de belastingdienst rente vanaf 1 juli van het lopende belastingjaar; dat is inmiddels veranderd: de rente-vergoeding start nu pas op 1 januari na afloop van dat belastingjaar.
Maar als ik aangifte doe over het voorgaande jaar en daaruit blijkt dat ik er recht op heb ga ik niet zeggen dat het niet hoeft omdat ik het niet nodig heb... ik weet voor dit jaar nog niet precies wat ik ga verdienen (oproepdiensten uzb), kom wel uit met mijn vaste lasten maar ga niet op voorhand zorg- en huurtoeslag aanvragen. Als blijkt dat ik er recht op heb is dat mooi meegenomen in 2011.
Dat van die rente wist ik niet.
Maar als ik aangifte doe over het voorgaande jaar en daaruit blijkt dat ik er recht op heb ga ik niet zeggen dat het niet hoeft omdat ik het niet nodig heb... ik weet voor dit jaar nog niet precies wat ik ga verdienen (oproepdiensten uzb), kom wel uit met mijn vaste lasten maar ga niet op voorhand zorg- en huurtoeslag aanvragen. Als blijkt dat ik er recht op heb is dat mooi meegenomen in 2011.
Dat van die rente wist ik niet.
dinsdag 13 april 2010 om 19:39
Ik zit nog steeds te wachten op 2008. Heb wel een voorlopige aanslag gekregen maar daar hadden ze een fout in gemaakt wat betreft mijn inkomen zodat ik 20.000 Euro moest betalen. In bezwaar gegaan en dat hebben ze gegrond verklaard. Ik dus hoopvol dat ik dan de juiste voorlopige aanslag zou krijgen maar nee hoor...ze corrigeren de eerdere voorlopige aanslag met 20.000 Euro zodat ik (voorlopig) niet hoef te betalen. Ik moet nu wachten op de definitieve aanslag voordat hopelijk duidelijk is dat ik nog 6.000 Euro moet terugkrijgen(die ik dus eerder teveel heb betaald!). Leuker kunnen we het niet maken. Nee, makkelijker kennelijk ook niet En dan te bedenken dat ze drie jaar de tijd hebben om een aanslag te sturen.
zaterdag 12 juni 2010 om 13:33
hallo,
Hier even een vraag over de belastingterugave, snap er niks meer van. We zouden volgens degene die onze belasting formulieren invulde geld terug ontvangen om precies te zien 1635 euro, papier zijn voor 1 april ingevuld. Nu krijgen we een voorlopige aanslag 2009 waar dit in staat: (en ik typ letterlijk na)
Te betalen ¤ 56
en daaronder dit:
Berekening van het te betalen bedrag
eerder vastgesteld bedrag (teruggaaf) ¤1690
nieuw vastgesteld bedrag (teruggaaf) ¤1635
Verschil ¤ 55
in rekening gebrachte heffingsrente ¤ 1
Te Betalen ¤ 56
Nu is mijn vraag krijgen wij nog die ¤ 1635 terug ?
Of moeten wij alleen maar die ¤ 56 betalen ?
Komt er nog iets Definitief?
Ik weet het niet kan iemand mij dit in Mickey Mouse taal desnoods uitleggen.
Ik wil gewoon weten krijgen wij nou wel dat bedrag terug
Hier even een vraag over de belastingterugave, snap er niks meer van. We zouden volgens degene die onze belasting formulieren invulde geld terug ontvangen om precies te zien 1635 euro, papier zijn voor 1 april ingevuld. Nu krijgen we een voorlopige aanslag 2009 waar dit in staat: (en ik typ letterlijk na)
Te betalen ¤ 56
en daaronder dit:
Berekening van het te betalen bedrag
eerder vastgesteld bedrag (teruggaaf) ¤1690
nieuw vastgesteld bedrag (teruggaaf) ¤1635
Verschil ¤ 55
in rekening gebrachte heffingsrente ¤ 1
Te Betalen ¤ 56
zaterdag 12 juni 2010 om 15:24
quote:linlin73 schreef op 12 juni 2010 @ 13:33:
Hoi Linlin,
Ik heb zo´n zelfde bericht ontvangen.
Je hebt in 2009 al die 1690 euro aan teruggaaf ontvangen (een maandelijks bedrag voor bijv. de hypotheekrenteaftrek). Achteraf blijkt dat dit 1635 euro had moeten zijn. Je moet dus het teveel betaalde bedrag terugbetalen, met 1 euro rente dus 56 euro.
Hoi Linlin,
Ik heb zo´n zelfde bericht ontvangen.
Je hebt in 2009 al die 1690 euro aan teruggaaf ontvangen (een maandelijks bedrag voor bijv. de hypotheekrenteaftrek). Achteraf blijkt dat dit 1635 euro had moeten zijn. Je moet dus het teveel betaalde bedrag terugbetalen, met 1 euro rente dus 56 euro.