En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
heb vers gemaakte nasi gegeten , beetje satésaus erbij en kroepoek.

voor vriend er een eitje bij gebakken.
Ik wilde bami maken, met foe jong hai, boontjes, gebakken banaan en vers gebakken kroepoek. Maar toen ik op weg naar huis was, kwam ik langs een chinees die het veel sneller kon
Ik eet vandaag bij mijn moeder. Het zal mij benieuwen wat we eten. Haar smaak is meestal niet de mijne.
Haha leuke pijler dit... is weer eens wat anders

Vandaag lekker hollands. Aardappels, slavinken, en een nog niet wetende groente... Vriend heeft wat last van zijn darmen dus daarom maar hollandse pot!
Wij eten zuurkool met spekjes en worst. Om de heren hier een plezier te doen. Blègh! Misschien dat ik vanavond met de meiden vast voorproef van de marokkaanse runderstoof die ik op het vuur heb staan voor morgen
wij eten vanavond, broccoli, gekookte aardappels en rollade
hmmm net als gister mn lievelingseten: spaghetti!!!!!

Ik ben een echte sliertenvreter.

Met knoflook, ui, prei, tomatensaus, rundvlees en paprika.
Yette klinkt niet verkeerd : marokaanse runderstoof, deel je recept maar met me als je wilt,

MV bel je moeder !!!!!!!

Hoi Jolantje, was maar kort gesprekje hè vanmorgen.............

ik ga rijst eten met zelf gemaakte kip/ champignonragout met boursin.

daarbij doperwtjes en komkommertjes in t zuur
Die runderstoof is prima gelukt, maar was niet volgens recept. Zal even proberen het op te schrijven.

Anderhalve kilo runder(rib)lappen in grove stukken snijden en inwrijven met ras en hanout (een Marokkaans kruidenmengsel van o.a. komijn, koriander, gember, cayennepeper, kaneel, cardamom en kruidnagel) paprikapoeder en wat zout. Na een tijdje intrekken op hoog vuur in porties dichtschroeien in olijfolie en roomboter. Vlees dat klaar is uit de pan halen. In het vet drie tenen knof, een stukje verse geraspte gember, flinke ui, rode en groene paprika en een aubergine in blokjes aanfruiten, ruim een liter bouillon erbij en aan de kook brengen, vlees terug in de pan doen (moet onder staan) en minstens 3 uur zachtjes stoven op het kleinste pitje (hier heeft het 7 ! uur opgestaan). Op een gegeven moment vond ik het wat te vochtig en heb er toen nog een hand rauwe linzen bijgedaan, die moeten minstens een half uur meekoken. Oh ja, er ging ook nog een schep basterdsuiker in en drie kleine gedroogde pepertjes (was dus vrij pittig).

Ik heb er vandaag couscous bij gemaakt, morgen waarschijnlijk rijst. Of misschien haal ik een flinke pide voor erbij. Kunnen we soppen.

Mmm, snel de pan in de koelkast zetten voor ik er weer uit begin te snaaien
vandaag wordt het lasagne
vandaag wordt het een wokschotel van de albertheijn met wat extra groenten erbij. Lekker en makkelijk !
vandaag verse goulash met krieltjes op het menu.

erbij komkommer met sambal.
Heb net twee volkorenbolletjes op met zelfgemaakte mini-hamburgertjes uit de grillpan. Sla, augurkje, yoghonaise en ketchup erop. Makkelijk, snel en lekker!

Nu even afwassen en dan languit op de bank met een café choco.
quote:AgentL schreef op 03 oktober 2007 @ 20:14:

Heb net twee volkorenbolletjes op met zelfgemaakte mini-hamburgertjes uit de grillpan. Sla, augurkje, yoghonaise en ketchup erop. Makkelijk, snel en lekker!

Nu even afwassen en dan languit op de bank met een café choco.

Op de volkorenbolletjes na loopt het water mij in de mond. Lekker gerecht voor woensdag gehaktdag.

Goulash heb ik al zolang niet meer gegeten, klinkt lekker. Ik heb nog een lekker grieks-goulash recept.

Ik wilde geen boodschappen doen dus moest het maar doen met een broodje geitenkaas met tym, honing en pijnboompitten (uit de grill). Sla had ik niet meer. Het smaakte voor geen meter deze keer. Nu ben ik al 2 dagen niet lekker dus hopelijk ligt het daaraan. Morgen maar een keer weer wat lekkers maken.
Stoofschotel met aardappelen,bloemkool en wijnsausje
Vandaag aardappeltjes uit de oven, schnitzel met appelmoes en spruitjes.
Aardppeltjes uit de oven, met kipstukjes gewikkeld in parmaham, en een lekkere spaanse salade!
Zit nu heerlijk achter een bord met hutspot met draadjesvleed, nog over van gisteren ter ere van Leidens ontzet....

Maar een dag later misschien nog wel lekkerder van smaak als gisteren1
heb net aard.schijfjes in frituur gedaan, witlofsalade met appel en mandarijn erbij en kipfiletje met champignons en rodepaprikablokjes erbij.

en mijn hond een super groot bot vandaag , is ze wel ff zoet mee nog.
ik heb heel makkelijk gedaan vanavond had begrafenis en best laat thuis.

we hebben brood met een sateetje op
Vandaag maak ik lasagne met om en om laagjes bolognese saus en laagjes spinazie-kruidenkaas-prut bovenop kaassaus en geraspte kaas.
vandaag wordt een haasbiefstukje met champignonsaus en rostirondjes
Gisteren met zusje uit eten geweest: biefstukpuntjes met pepersaus en spicy wedges (van die gekruide aardappelpartjes, mmmmm ).

Vandaag maak ik parmezaanse kip (recept van Sunlight ) met risotto, champignons en sla. Ik denk dat ik pestokruiden door de risotto doe. Ligt er net aan waar ik straks zin in heb.
quote:mylenevalerie schreef op 03 oktober 2007 @ 20:25:

[...]

Op de volkorenbolletjes na loopt het water mij in de mond. Lekker gerecht voor woensdag gehaktdag.

Die staat er al lang bij Myleen, mijn fameuze hamburgers!
Stoofpotje met draadjesvlees, champignons, courgette, aubergine, ui en paprika. Aardappelpuree met kaas en peterselie

Toe: nieuwe pudding van MOna: pannekoekenpudding met stroopsaus ben benieuwd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven