Hoofdschilfertjes door droge hoofdhuid...Help!!
woensdag 14 april 2010 om 13:58
Na het wassen van mijn haar heb ik sinds mijn bevalling veel last van schilfertjes op hoofdhuid.. Mijn kapster vertelde dat dit geen roos is (wat ik eerst dacht) en raadde producten tegen roos juist af. Ik ben op haar advies vitamine b gaan slikken maar nog geen verbetering Wie herkent mijn probleem en heeft tips hoe ik hier van af kom???
woensdag 14 april 2010 om 14:04
woensdag 14 april 2010 om 14:11
quote:noahtb schreef op 14 april 2010 @ 14:04:
Hmm, ik heb zoiets eerder gehoord.
Die man had last van ontzettende schilfering en een gevoelige hoofdhuid. Dit werd veroorzaakt door stress. Het kan ook komen door hormonale schommelingen.
Je haren wassen met een shampoo waar dode zeezout in zit zou helpen.Haha mijn vriend bijvoorbeeld. Heeft er speciale shampoo voor, helpt niet zo goed eigenlijk. Erg irritant is het (en kan er onverzorgd uitzien helaas). Hij heeft ketoconazol.
Hmm, ik heb zoiets eerder gehoord.
Die man had last van ontzettende schilfering en een gevoelige hoofdhuid. Dit werd veroorzaakt door stress. Het kan ook komen door hormonale schommelingen.
Je haren wassen met een shampoo waar dode zeezout in zit zou helpen.Haha mijn vriend bijvoorbeeld. Heeft er speciale shampoo voor, helpt niet zo goed eigenlijk. Erg irritant is het (en kan er onverzorgd uitzien helaas). Hij heeft ketoconazol.
woensdag 14 april 2010 om 14:11
Mijn zoontje heeft dit ook door een hele droge hoofdhuid (nee het is geen berg). Ik smeer nu zijn hoofdhuid 1x in de een a twee weken in met babyolie, laat dit een kwartiertje intrekken en was daarna zijn haar goed met babyshampoo. Ziet er daarna veel mooier uit. (Is wel een symptoombestrijding en geen probleemoplossing trouwens want het komt steeds weer terug.)
woensdag 14 april 2010 om 14:21
Ik heb het dus ook, een steeds terugkerende schimmel. Speelt vooral op bij stress. Heb ook via de huisarts ketoconazol gekregen en dat helpt redelijk, mits je het geregeld gebruikt. VErder ziet mijn haar e rprima uit met die shampoo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

woensdag 14 april 2010 om 14:59
Soak & float shampo van Lush helpt: http://www.lush.nl/soak-and-float-bar-55g.2453.html
Stinkt wel als de ziekte.
Eucerin shampo met urea helpt ook. Maar dan wordt je haar weer niet schoon.
Stinkt wel als de ziekte.
Eucerin shampo met urea helpt ook. Maar dan wordt je haar weer niet schoon.
woensdag 14 april 2010 om 15:22
vrijdag 16 april 2010 om 14:01
Hier hetzelfde probleem, maar ik weet niet of het komt door een droge hoofdhuid of dat het gewoon roos is...wat is het verschil?
Ik heb in ieder geval wel bepaalde plekken op mijn hoofd waar het erg schilfert. Ik krab het ook steeds open dus het zit nu onder de korstjes...ziet er niet uit en daardoor gaat het alleen maar jeuken natuurlijk!
Ik gebruik natuurlijke shampoo's en sinds kort ook de Soak and Float van Lush (rest ook Lush shampoo's) maar dat helpt voor geen meter. Sterker nog, als ik bij mijn vriend normale shampoo gebruik, is het minder. Maar dat wil ik niet, want da's weer slechter voor je haar. Argh!
Ik heb in ieder geval wel bepaalde plekken op mijn hoofd waar het erg schilfert. Ik krab het ook steeds open dus het zit nu onder de korstjes...ziet er niet uit en daardoor gaat het alleen maar jeuken natuurlijk!
Ik gebruik natuurlijke shampoo's en sinds kort ook de Soak and Float van Lush (rest ook Lush shampoo's) maar dat helpt voor geen meter. Sterker nog, als ik bij mijn vriend normale shampoo gebruik, is het minder. Maar dat wil ik niet, want da's weer slechter voor je haar. Argh!

vrijdag 16 april 2010 om 16:11
quote:CoffeePot schreef op 16 april 2010 @ 14:01:
Hier hetzelfde probleem, maar ik weet niet of het komt door een droge hoofdhuid of dat het gewoon roos is...wat is het verschil?
Coffeepot, heb je ook al eens snakeoil van Lush geprobeerd?
Is geen shampo, meer een hoofdlotion.
Coffeepot, heb je ook al eens snakeoil van Lush geprobeerd?
Is geen shampo, meer een hoofdlotion.