pesto met oude kaas?

14-04-2010 16:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag pesto maken, dat doe ik normaal met basilicum, pijnboompitjes, knoflook, en pecorino en parmasan. Ik echt super lekker, maar nou lust iemand geen parmasan

nou daar zie ik een challenge :D

kan ik de pecorino en parmasan vervangen voor oude goudse? of heeft iemand een ander alternatief?

groetjes Groupie
Het lijkt mij lekker, maar hé, ik vind alles waar kaas in zit lekker. Parmezaanse kaas is wel droger dan oude kaas, wordt dat niet lastiger met verwerken?

Mijn man lust trouwens ook geen Parmezaanse kaas, maar van pesto weet hij niet dat het erin zit, dus dat lust hij wel. Misschien dat de gast die jij krijgt het wel lust als het in de pesto zit?
anoniem_10488 wijzigde dit bericht op 14-04-2010 17:01
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Gewoon niet zeggen En als ze vragen, je hebt er toch geen parmesan in gedaan zeg je gewoon met een stalen gezicht: "Neeeeeeee, tuuuuuuuurlijk niet! Ik weet toch dat je dat niet lekker vind!"
Het lijkt me nogal sterk dat diegene in de totaalsmaak van de pesto specifiek de parmezaan eruit weet te halen...
Inderdaad niet zeggen of twee versies maken en laten proeven!

Vriendin van mij lust absoluut geen kaas maar wel pesto
Weer iets geleerd vandaag... Maar ik houd dan ook van (bijna) alle kaas!
Maar lust ze wel pecorino dus? Dan zou ik dat gewoon extra toevoegen ipv parmezaanse kaas.
Hoe schrijf je parmesan nou eigenlijk? Want ik lees op internet (even gegoogeld) zowel parmesan als parmezaan...
Klinkt niet verkeerd
Don\'t ever let them get you down
Oude kaas gaat prima.

Ik heb ooit alternatieve pesto gemaakt van postelein, oude kaas, zonnebloemolie, walnoten en knoflook.

Was erg lekker.
Oude kaas kan prima hoor, gewoon doen. Ik doe het ook wel eens

En als het niks is, weet je dat voor de volgende keer.
quote:Zizia schreef op 14 april 2010 @ 17:25:

Hoe schrijf je parmesan nou eigenlijk? Want ik lees op internet (even gegoogeld) zowel parmesan als parmezaan...Parmezaan is Nederlands, parmesan is Engels.
Pecorino smaakt toch veel sterker dan parmezaan? Denk niet dat ze het verschil gaat merken.
Typ ff vanaf m'n phone dus kan niet quoten

de vriend proeft t dus wel door de pesto heen ik heb t net gemaakt maar ik moest echt nog ff wat zout en peper toevoegen want t was wat flauw. Maar wel 100x beter dan nep pesto uit een potje

mijn recept:

40 Gr. Basilicumblaadjes

45 Gr. Oude kaas

scheutje olijfolie

1 teen knoflook

kleine el pijnboompitten

had misschien nog een klein kneepje citroensap kunnen hebben maar ik heb geen zin om naar de appie te lopen
quote:groupie schreef op 14 april 2010 @ 17:57:

de vriend proeft t dus wel door de pesto heen Dat is kunstig... Eet smakelijk vanavond!
Verse pesto rules! Echt honderd keer lekkerder dan uit een potje. Eigenlijk niet eens te vergelijken!

Eet smakelijk alvast!
Ik wou nog een delen dat meneer de pesto met oude kaas lekker vond, maar toen ie de gewone verse pesto proefde zei: goh in deze pesto proef in de parmasan helemaan niet zo erg... DEZE IS VEEL LEKKERDER.

Zucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven